Hajmeresztő szaltót követően, egy parkolóban kötött ki ez a fékevesztett Porsche Cayman. Az előzményeket, vagyis a baleset kiváltó okait nem tudni, mindenestre a parkoló biztonsági kamerájának felvételein látott jelenet több mint rémisztő.
Rettentő kellemetlen érzés lehet összetörni egy Lamborghini Gallardót. Mi lehet ennél is rosszabb? Összetörni úgy, hogy nem a sajátod.
Újabb, az eddigieknél kiadósabb képanyag került nyilvánosságra az Audi S7-esről. Az uralkodó trendtől eltérően matricák és takarók nélkül, leplezetlenül ismerkedhetünk az A7 sportváltozatával a legújabb kémfotókon is.
A karhatalomnak persze sehol a világon nincsen pénze igazi sportkocsikat vásárolni, még Olaszországban sem. A csendőrség színeiben pompázó Lotusokat is ajándékba kapták a brit gyártótól Olaszország egyesülésének 150. évfordulója alkalmából.
Azt a világért sem állítanánk, hogy a Porsche 911-es nem kiváló sportkocsi, de gondoltak már rá, hogy mennyivel jobb is lehetne, ha nem ragaszkodnának Stuttgartban görcsösen a Bogártól örökölt farmotoros koncepcióhoz.
Tudták, hogy a legendás olasz formatervező soha nem tervezhetett autókat a Lamborghininek? Igen? Nos, most kiderült, hogy rosszul tudták.
Már az Audi sem tiltakozik annyira a hibridek ellen, mint néhány éve, inkább beáll a sorba, és benzin-elektromos modellekkel bővíti a palettáját. Most az A6-os hibrid változatát mutatták be, bár a forgalmazás beindítására még várni kell.
Úgy néz ki, a dugódíj és a drága parkolás nem nagyon válik be, de talán a pozitív ösztönzés könnyebben átszoktatja az embereket a tömegközlekedésre. Legalábbis ebben reménykedik a spanyol Murcia városának vezetése, amely érdekes akcióval próbálja csökkenteni a belvárost szennyező autók számát.
A Saab túlélésért folytatott harca egyre rosszabbul áll: korábban legalább folyt a termelés a svédországi gyárban, de hetek óta állnak a gyártósorok, és úgy néz ki, ez egy darabig még így is marad.
Amikor annak idején bemutatták az F800 Style tanulmányt, már sejthető volt, hogy a Mercedesnél készülnek valamire. Nos, itt a bizonyíték, hogy jól gondoltuk: a sportos kis szedánból a közeljövőben szériagyártmány lesz.
Úgy tűnik, Maranellóban egyre komolyabban veszik a sportkocsiversenyeket. Már nem csak az európai futamokra készítenek a 458-asból ütőképes fegyvert, de Észak-Amerika számára is.
A McLaren MP4-12C-t a legjobb középmotoros sportkocsinak szánták, ami pénzért kapható, de nem számoltak vele, hogy itt nem elég néhány kivételes adat. Hiába volt gyors, a tesztekben az angol gép rendre alulmaradt a Ferrari 458-assal szemben, mivel az újságírók úgy találták, nem elég karakteres. Így a McLaren utólag megpróbálta menteni, ami még menthető.
Ötszáz lóerős turbómotort ma már sokan tudnak készíteni, a kérdés inkább az, hogy érdemes-e betenni egy fronthajtású kisautóba. Az Audi-specialista MTM megtette, meg is lett az eredménye.
A Honda régi tartozást törleszt azzal, hogy új dízelmotort fejleszt kisebb modelljei számára. Nem mintha a régi 2,2 literessel baj lett volna, egyszerűen csak túl nagy volt a Civic és a kisebb Hondák számára.
Elképesztő, hogy van olyan típus, amelynél majdnem harmincöt százalék eséllyel az elektromos rendszer az oka, ha meg kell látogatnunk a szervizt. Mindez persze várható volt, azután, hogy egyre több elektronika kerül az autókba, de ez az első alkalom, hogy a statisztika is igazolja a megérzést.
A legdrágább autók gyártói eddig nagyrészt hatalmas limuzinokat, esetleg kupékat és kabriókat készítettek, de a Bentley, a Rolls-Royce-hoz és a Maybachhoz hasonlóan távol tartotta magát a SUV-ok piacától. Talán csak a tőkehiány volt az oka, vagy azt gondolták, egy ilyen autót nem lehet beilleszteni a kínálatba, mindenesetre eddig maradtak a kaptafánál.
A Renault kihagyta a lehetőséget, amit a múltidézés divatja teremtett, de ahogy a Mini vagy a Fiat 500-as példája mutatja, még nem késő. Nekik is volt egy legendás népautójuk, amelyet fel lehetne támasztani, sőt, már kész tervek is vannak, csak a megvalósítás hiányzik.
A múlt héten Debrecenben járt, most pedig Pécsett próbálhatja ki a helyi közlekedési vállalat a Volvo dízel-elektromos autóbuszát, amely környezetkímélőbb és takarékosabb, mint hagyományos társai.
Sok más autógyárhoz hasonlóan a Ferrari is megrendezi a saját autótervező versenyét, ahol ingyen szüretelheti le a legjobb formatervező-palánták ötleteit. A Ferrari World Design Contest az idén meglepő eredményt hozott.
Lassan minden AMG modellben lecserélik a régi, 6,2 literes nyolchengerest az újabb, 5,5 literesre, amelyből elődjével ellentétben két változat is készül. A most bemutatott gépet a kisebb Mercedesekbe szánják: elsőként az SLK kapja meg, de később talán más típusokban is bevetik.
Egy brit felmérés, amelyet a Tesco Cars nevű használtautós oldal készített, arra kérdezett rá, hogy mi robbantja ki legtöbbször a párok közti hangos konfliktusokat. Az ok az esetek több mint háromnegyedében a partner vezetési stílusa, ami meglepő: sem a hátul veszekedő gyerekek, sem a rádióállomás megválasztása, sem más okok nem borítják ki úgy a partnert, mint ha a sofőr szerintük rosszul vezet.
Elég sokféle elképzelést hallottunk már arról, hogy mit is kezd majd a Fiat a Zastava üzemmel. Megéri foglalkozni vele, hisz ott a képzett és olcsó munkaerő, és a gépek is egész korszerűek - most úgy néz ki, egy kis egyterű készülhet a szerb gyártelepen.
Valószínűleg ez lesz minden idők leggyorsabb gyári Audi A5 származéka, amelynek az a feladata, hogy a régi és az új nagymenőket is maga mögé utasítsa. A helyszín persze a DTM lesz, ahol a három nagy német luxusautó-gyártó ugyanúgy néz majd farkasszemet egymással, mint a szériamodellek piacán. És a versenyt itt is véresen komolyan veszik.
Egy egyszerű önreklám kapcsán derült ki, hogy a tizenhat hengeres Phantom elkészült, méghozzá Rowan Attkinson, alias Mr. Bean kedvéért. A közismert brit komikus legújabb filmjében szerepel az autó, amely az eredeti tervek szerint a csúcs-Rolls lett volna.
A városi levegőt rengeteg ipari gáz, autó és busz szennyezi, ezért ezen e területen kerékpározni nemhogy egészségesebb más közlekedési eszköznél, hanem még több kockázatot jelent – jelentették ki kanadai kutatók önkéntesekkel végzett vizsgálatuk alapján.