A General Motors soha nem tudta eldönteni, hogy mihez kezdjen a Saab márkával. Fejlesztésre sajnálták a pénzt, így inkább kerülőutakon próbálták növelni a keresletet, sikertelenül. Az egyik ilyen hamvába holt kísérlet a 9-6-os lett volna, amely el sem jutott a gyártásig.
Ha lassan is, de feltámadni látszik a hosszú távú versenyzés, miután a szabályok olcsóbb részvételt tesznek lehetővé: ha lassan is, de visszatérnek a kisebb-nagyobb gyári istállók, és úgy néz ki, hamarosan egy újabb jó nevű versenyzővel bővülhet a mezőny.
Még az is lehet, hogy fel sem tűnt volna olvasónknak, hogy ez itt egy új Merci, ha nincs jól össze-vissza álcázva matt fekete fóliával, így viszont előkerült a fényképezőgép.
Évtizedekkel ezelőtt felmerült a lehetőség, hogy csukott autók versenyezzenek a Formula 1-ben, de a szabályalkotók nem merték ilyen mértékben megsérteni a hagyományokat. A formula-autók ugyanis a kezdetektől nyitottak, és ez még akkor is köbe vésett szabály maradt, amikor a kerekek feletti burkolat még megengedett volt. A biztonság azonban mindennél fontosabb.
A Shelby Supercars annak idején azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megdöntötte a Bugatti Veyron sebességi rekordját. Autójuk, az Ultimate Aero elég régimódinak hatott, leginkább egy ügyetlen Lambroghini Diablo utánérzésnek látszott.
Páncélozott, többfunkciós járműveket adott át az Amerikai Egyesült Államok budapesti nagykövete hétfőn a Magyar Honvédségnek, technikai arzenálja bővítésére. Hende Csaba honvédelmi miniszter vette át Eleni Tsakopoulos Kounalakistól a 86. Szolnok Helikopter Bázison a tizennégy HMMWV típusú - közismert nevén Humvee - katonai járművet. Mint tudjuk, a Humvee műszaki alapjaira készültek a népszerű első generációs civil Hummerek is.
Ez az első alkalom, hogy hivatalosan is bemutatták a BMW M3-as eddigi legradikálisabb versenyváltozatát, amely a DTM-ben birkózhat majd az Audi és a Mercedes gyári autóival a jövő szezontól. Ez persze csak az első prototípusok egyike, és még vagy háromnegyed évig dolgoznak rajta a mérnökök, hogy az autó legalább olyan gyors legyen, ha nem gyorsabb, mint a vetélytársak.
A ë-Auto (jo-Auto) tavaly jelent meg, teljesen váratlanul, és rögtön három prototípust is bemutatott. Egy kisautót, egy dobozos mini-furgont és egy magas építésű kupét, amely terepen is jól boldogulhat. Azt azonban senki nem gondolta, hogy ekkora lesz az érdeklődés.
Súlyosan megsebesítette feleségét egy 85 éves férfi, amikor hátramenetben, majd előremenetben is keresztülhajtott az aszonyon.
Óriási szerencse, hogy senki sem halt meg abban a balesetben, melyben egy Land Rover - benne hét személlyel – hat méter zuhant egy felüljáróról, és az alatta haladó taxira érkezett. Az eset még szombaton történt, nem sokkal éjfél után, Manhattanban.
Szerte a világban komoly adatvédelmi vitákat generált a Google Street View programja. Több alkalommal támadták meg autóikat, megdobálták, összetörték azokat.
Idén visszatér a Dodge Challenger SRT8 392. A sportos vezetőknek szánt autó mindennel fel lesz szerelve, ami egy SRT-hez kell.
Apránként mutatja meg magát az Infiniti új crossovere, a JX. Azt követően, hogy napokkal ezelőtt megkaptuk az első képet róla, itt a következő, ami – ha lehet - még többet enged a találgatásnak.
Mindenekelőtt szánjunk pár szót a Bugatti Veyronra. Nem kell őt bemutatni, de illik. A világ leggyorsabb, utcai forgalomba szánt autóját 2005 óta forgalmazza Bugatti Automobiles SAS, melybe még a Volkswagen lehelt életet évekkel korábban. 431 kilométer/órás végsebességével ő a szériaautók Usain Boltja, bár azt tudva, hogy kevesebb, mint négyszáz készült belőle, meglehetősen túlzás a széria jelző. Az elsőre csekélynek tűnő érdeklődés oka az lehet, hogy ára 1 millió euró felett indul. Letudva a kötelezőt, most nézzük, mit kell tennie annak, aki szeretne egy Veyront, de a zsebe nem elég mély hozzá.
Folytatódik a króm-őrület. Gyorsan kergessünk el minden gúnyos megjegyzést, amit erre az újabb tehetős, drágaautó-tulajdonos úriemberre szánnánk. Itt az ideje, hogy rádöbbenjünk: ez így normális. Van, aki a húsz éves kis Civic-jét cicomázza, és van, aki egy 85 milliós Mercedes-McLaren SLR Brabus-t. Csak az áruk más, ettől még az autó, az autó.
A klasszikus a 60-as évek óta élvezi azt a kultuszt és rajongást, ami csak nagyon keveseknek jár. Sokan az amerikai álom részének tekintik, és olyan életérzést társítanak hozzá, mint amit egy Chevy vagy Cadillac adhat. Vonalvezetése és ereje jól idézi névadóját, az észak-amerikai vadlovat, a Musztángot. Jól eltalált és sikeres sorozat ez, nem hiába élt meg eddig öt generációt.
Harc Kínáért. Röviden így lehetne leírni azt az évek óta tartó folyamatot, melyben az autógyártók próbálnak minél nagyobb részt szerezni a távol-keleti ország piacán. Ahogy a gyarmatosítók tették Afrikában évszázadokkal ezelőtt, az európai márkák úgy hódítanak most Kínában, és vívják ádáz harcukat egymás ellen. Az 1,3 milliárd lakosú ország vitathatatlanul a legjobb kilátásokkal kecsegtet a következő évekre, így nem meglepő ez a hozzáállás.
A porcelán után itt a króm. Pedig ki gondolná, hogy nem elég a világ leggyorsabb szériaautójának lenni. A megannyi csicsa után, immár biztosak lehetünk, hogy ez a cím önmagában kevés a feltűnéshez; különben miért variálna sokunk álomautóján egy Veyron-tulajdonos.
Ki ne vakart volna bogártetemeket a szélvédőről egy hosszabb autópálya-szakasz után, nem ritkán a halott rovar felmenőit emlegetve. Gondoltak már arra, hogy ez mekkora kárt okoz a rovartársadalomban?
Az aktuális Golf - szám szerint a hatodik - ugyanolyan népszerű, mint az elődei, de már egy Opel Astra mellett is esetlen uzsonnás doboznak néz ki. A legújabb hírek szerint a VW megpróbál változtatni ezen, amihez a nemrég felvásárolt Italdesign is segítséget nyújthat.
A Swift esetében a japánok olyannyira a fokozatos fejlesztést választották, hogy egy ideig az sem derült ki, az új modell nem csupán egy masszív modellfrissítés eredménye, hanem teljesen új típus. Úgy tűnik, a sportváltozattal sem lesz másként.
Szerencsére nem Magyarországon kaptak el ilyen arányban ittas vezetőket, de nem is nagyon messze: az eredmény, amelyet a helyi közlekedésrendészet is megerősített, Macedóniából származik.
Ilyen közvetlenül ritkán esik egymás torkának két autógyártó, de a VW vezérigazgatója most felrúgta az íratlan szabályt, hogy az autógyártók egymás ügyeibe nem ütik az orrukat. Ettől függetlenül az az érzésünk, a General Motors kommunikációs szakemberei túlreagálták a dolgot.
A Magyar Suzuki dupla ünnepséget tartott a mai napon. Egyrészt az idén húsz éves a gyár, másrészt épp most készült el a kétmilliomodik autó az esztergomi üzemben. Nagy ünnepség volt, olimpiai sportolókkal és egy kis meglepetéssel.
Amikor kiderült, hogy az Opel a Fiat Doblót rendszeresíti az öregedő Combo helyére , még csendben reménykedtünk, hogy a márkaarculathoz igazítás jegyében kijavítják rajta az esztétikai tévedéseket. Nem tudjuk, talán az idő volt kevés.