Tisztelt Olajdoki!
A 2001-es 1000 cm3-s Wagon R-emben szeretném lecserélni a váltóolajat a szerelőm tanácsára. Ő azt mondta, hogy tegyek bele minél jobb minőségüt. Én azt sem tudom, hogy milyen fajta kell bele és ez lenne amiben az ön segítségét kérném. A másik kérdésem az lenne, motorolajból milyet javasolna nekem ebbe az autóba.
Sokan mondják, hogy tegyek bele teljesen szintetikus olajat, de nem tudom mennyivel jobb az a nem teljesen szintetikustól. Az a baj, hogy minden autósboltban mást javallanak.Kérem válaszoljon, hogy végre halljam egy hozzáértő tanácsát. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel: Attila
Kedves Attila!
API GL-4 minőségű, 75W90-es olajat javaslok a váltóba, mint amilyen például a Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W90.
A motorba 5W30-as vagy 5W40-es olajat javasol a gyártó, így jó választás például a félszintetikus Valvoline Durablend MXL 5W40, vagy a teljesen szintetikus Valvoline Maxlife 5W40. A szintetikus olajok jobb kenést, és jobb motortisztaságot biztosítanak, valamint kezdeti tulajdonságaikat jobban megtartják a csereperiódus során.
Minőségileg jobb választás egy szintetikus olaj, mint egy félszintetikus, de a félszintetikus is teljesíti a gyári elvárásokat.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor,
Régóta olvasgatom a cikkeit és rengeteget tanultam a hozzászólásokból és a feltett kérdésekből. Most elérkezett az idő, hogy én is kérdezzek - bízva abban, hogy profi és szakszerű választ kaphatok.
Nemrég rám maradt nagypapám 33 ezret futott, 1987-es évjáratú Lada Samara gépkocsija, mely egész "életét" egy fűtött meleg garázsban töltötte és patika állapotban van. Sajnos az autó 3 éve nem volt beindítva. A feltámasztási folyamat most zajlik. Mivel a motorolaj ennek a folyamatnak kritikus része, ezért azt szeretném kérdezni, hogy mit javasol egy ilyen keveset futott, jó állapotú de régi konstrukciójú motorhoz? Első szériás, 1300-as benzines motorról van szó, hagyományos karburátoros, nem injektoros. A válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Pataki Tamás
Kedves Tamás!
Egy félszintetikus, 10W40-es, minőségi motorolaj ebbe is kiválóan megfelel, mint ahogy a legtöbb hasonló korú autó motorjához is. Például Total Quartz 7000 10W40 vagy Fuchs Titan Syn MC 10W40.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt olajdoki!
Az autókat csak szeretem, nem vagyok kifejezetten műszaki ember. Van egy szuper állapotú '94-es 1.6 16V benzines Escort Cabrio-m (ovál hűtőmaszkos), ami a rossz időt garázsban tölti. Most készítem fel épp a szezonra. Gondolom, javasolt minden szezon előtt lecserélni az olajat. Sokat segítene, ha megírná, pontosan melyik a legideálisabb olaj bele. Konkrét márkát is szeretnék tudni, amit javasol, azt fogom megvenni. Az ára nem számít. Válaszát nagyon köszönöm!
Tisztelettel: Nagy Zsolt
Kedves Zsolt!
Egy teljesen szintetikus, 5W40-es olaj abszolut minőség-orientált választást jelent. Ilyen például a Valvoline Synpower 5W40 vagy a Motul 8100 X-cess 5W40.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
A fent említett típusú autón sárgán világított a kezelési utasítás szerint olajhigulást jelentő kontroll lámpa, lecseréltem az olajat Ford szabványnak megfelelőre (előtte is az volt benne), a lámpa továbbra is jelez. 30 000 km van az autóban, az olaj tiszta, ez most komoly, vagy hibás a jeladó?
Köszönettel Rosta László
Kedves László!
Az üzemanyaggal való felhígulás jellemző a DPF-es autóknál, de az valóban furcsa, hogy olajcsere után is jelez. Lehet, hogy a számítógép nem regisztrálta, hogy megtörtént az olajcsere.
Üdv, Olajdoki
Bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható?
Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os). Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában. Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi újjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor) Mercedes Vitoban (2007-es 111cdi) 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12000 km-t mentem vele.
Mikor tanácsos cserélni az olajat? Segítségét köszönöm!
Kedves Levélíró!
Ha vissza volt zárva a bontott olaj, akkor még felhasználhatja. Természetesen hozzá lehet önteni a friss olajat. A Vito részecskeszűrős-e? 4x4-es esetleg? A 2007-ig vagy a 2007-től gyártott modellről van szó?
Üdv, Olajdoki
Szép napot!
Nagyon köszönöm a válaszát.
A Dacia olajcserénél a kérdéshez. Azért kérdeztem, hogy hozzá lehet-e tölteni új olajat mert a megmaradt 3 liter olaj ELF Competition ST 10-40W amit már nem gyártanak. jelenleg Elf Evolution 700ST 10-40W olajt forgalmaznak. (Bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható? Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os).
Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában. Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi újjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor)) A Vito részecskeszűrős, 2007/03-as, (0999) 85 Kw/116LE Autó kód. WDF63960113314106, Ha segít (altípus még a briefből: 639/4 ZFBAK 2E6D111).
Egyébként óra szerint 130e km futott az autó (valószínűleg főként rövid távokon volt használva az autó/olajcserékkel kapcsolatban nincs információm) A kérdés amire keresem a választ előző levelemből: 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12000 km-t mentem vele. Mikor tanácsos cserélni az olajat? Megfelelő-e az olaj illetve mely olajat javasolja? Előre is köszönöm válaszát. Elnézést, hogy az első levelemben nem tájékoztattam megfelelően az adatokat illetően.
Tisztelettel Szász László
Kedves László!
A lezárt flakonban tartott olaj elég sokáig megőrzi a minőségét, legalább 5 évig felhasználható. Ahogy már írtam, a friss olajat hozzá lehet tölteni. A Mercedeshez megfelelő az említett Mobil olaj. Rugalmas csereperiódus szerint, tehát a számítógép utasításának megfelelően kell cserélni, nincs konkrét kilométer vagy időtartam megadva.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
Több mint 20 000 km-e nem volt olajcsere 1.3as 1993-as évjáratú Swiftemben. Mivel ez minimum duplája az ajánlott periódusnak, szeretném kitisztitani kicsit a csere előtt. Megvettem egy korábbi válaszában ajánlott Valvoline Engine Flusht, de nincs rajta, hogyan használjam. A régi vagy az új olajba töltsem? Mennyit kell vele mennem mielőtt leengedem, stb..? Köszönöm szépen a választ!
Üdv: Attila
Kedves Attila!
Közvetlenül olajcsere előtt töltse a flakon tartalmát az olajhoz, és járassa a motort 5 percen keresztül alapjáraton. 5 perc után állítsa le a motort és eressze le az olajat. Ne közlekedjen az autóval úgy, hogy már benne van az adalék az olajban.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Az 1.6-os 16v-s Vectra-m (2000-es évj., 350e km) nemrég lett meggyűrűzve és nem sokkal előtte hengerfej felújítás is volt. Korábban 10W40-es Castrolt és Mobil olajat használtam. Gondolom a viszkozitás ez után is jó lesz. Most 1000 km-rel a felújítás után le kellene cseréljem az olajat. Milyen gyártót és olajtípust javasol?
Előre is köszönöm!
Kedves Levélíró!
Ugyanezek a márkák jók lesznek a jövőben is. Ha mindenképp váltani szeretne, megfelel például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40 is.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Nemrégiben kérdeztem Öntől, hogy a Peugeot 308-ban kell-e váltóolajat cserélni? Ön azt válaszolta, hogy élettartam olaj van benne. Rendben. Ha mégis fel kell tölteni javítás miatt, feltölthető-e Opel gyári váltóolajjal?
Kedves Levélíró!
Nem túl valószínű. Az élettartam kenésre szánt speciális váltóolajok a gyártó saját szabványának kell megfeleljenek, nem jellemző, hogy egyik speciális váltóolaj megfelelne egy másik márka autójának az ugyancsak speciális igényű váltójába. Ilyen legfeljebb akkor szokott előfordulni, ha ugyanaz a cég szállítja a váltót mindkét márkához.
Üdv, Olajdoki
Üzem melegen felvillan az olajnyomás lámpa a 2011-es 1,6-os dízel VW Touran-ban. Cseréltünk benne olajgombát, olajpumpát és gyári olajszűrőt és olajat kapott. Hidegen nem csinálja, csak 1000-1600-as fordulat között. Alapjáraton és magasabb fordulaton sosem.
Kedves Levélíró!
Az olajnyomás problémára jellemző, hogy általában először meleg motornál, alacsony fordulaton jelentkezik. Ugyanis a hideg olaj nyomása magasabb, és a magasabb fordulatszám is megemeli az olajnyomást.
Ha a két tényező egyike sem áll fenn, akkor szokott megjelenni a kezdődő nyomásprobléma. Ezzel nem vág egybe viszont, hogy Ön alapjáraton, meleg motornál sem tapasztalja azt.
Érdemes szervizben megnézetni, hogy az olajszivattyú rendben van-e.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Ön szerint 10w40-es Selenia motorolaj jó egy 2003-as Fiat Stiloba, mely 150ezer kilométert futott és 1.6-os benzines. A jármű könyve ezt írja de a hasonló korú, motorú járművekbe 5w30 (Ford) vagy 5w40 (Peugeot) olaj való. Bele merjem tölteni? Van más javaslata? Illetve a váltóolaj cseréjére szükség van? A szerviz szerint élettartam olaj van benne, és nem kell cserélni.
Köszönöm Varga Zoltán
Kedves Zoltán!
Valóban jó bele a 10W40-es Selénia, de 5W30-as ACEA A1-es olaj is használható, mint például a Selénia Multipower 5W30 vagy a MOL Dynamic Star F 5W30. A váltóban valóban nem kell olajat cserélni.
Üdv, Olajdoki
Tiszteletem!
A következő lenne a kérdésem. Tavaly szezonban mindössze 2 ezer km-t sikerült motoroznom, de az év letelt. Hagyhatom még az olajat, vagy ne legyek skót?
A motor 93-as ZZR 600, az olaj Eneos 15W50, fullszintetikus.
Köszönöm. Botond
Kedves Botond!
12 havonta mindenképp le kell cserélni ebben a motorban az olajat. Akkor is, ha csak keveset ment vele.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
2011.02. Ford Mondeo 1.6 Ecoboost benzines /140e km/ autót vásároltam. Két választás van: vagy Ford Formula F 5w30 vagy 5w20 Ford Ecoboost /Castrol/. Állítólag az utóbbi kifejezetten Ecoboost motorokra van kifejlesztve!
Mi a külömbség és ön melyiket javasolja? Mikor kell cserélni őket? Tényleg 20 000 km a csereintervallum? Esetleg ajánlana valami benzinadalékot ehhez a motorhoz?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Levélíró!
Van egy külön Ford szabvány az Ecoboost motorokhoz, a Ford M2C948-B. Ez csak az 1.0 literes Ecoboost motornál kötelező előírás, a nagyobb Ecoboost motoroknál választható. Az említett 5W20-as olaj ennek a szabványnak felel meg.
A különbség elsősorban üzemanyag-takarékosságban van - az 5W20-as javára -, de az új szabvány a motortisztasággal kapcsolatban is fogalmaz meg további feltételeket. Nehéz kérdés, hogy melyiket választanám, mert ez még annyira új fejlesztés, hogy nincsenek arra vonatkozó tapasztalatok a piacon, hogy több év és több százezer km alatt mennyire válik be.
Ennek ellenére szerintem az új olajat választanám, mert hiszek fejlesztők tapasztalatának, és szeretem az újdonságokat. Cserélni 20 ezer kilométerenként, de legfeljebb 12 havonta kell.
Üzemanyag-adalékot inkább nem ajánlanék, mert az Ecoboost sok technikai újítást tartalmaz, és nem ismerem az üzemanyag-adalékok kompatibilitását ezzel az új technológiával.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Vásároltam Liqui Molly 10W40 leichtlauf olajat és Liqui Molly MoS2 adalékot. Kérdésem az lenne érdemes-e az olajba beleönteni az adalékot? Nem rontok az olaj minőségén?
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Nem látom akadályát, hogy azonos márkájú motorolajat és adalékot használjon, ugyanis ezeknek kompatibiliseknek kell lenniük egymással. De nem hiszem, hogy a Liqui Moly 10W40-es olajának szüksége lenne erre a külön adalékra ahhoz, hogy teljes értékű motorvédelmet biztosítson.
Üdv, Olajdoki
Nem régen vettem egy Audi A3 8L 1,6-os benzines autót BFQ motorkóddal. Az évjárat 2002-es, a km 140 000 km. Az autó végig szervízkönyves, Svájcból lett behozva. A kérdésem az lenne, hogy ha az autót hosszú ideig szeretném megtartani "min. 10-év", akkor milyen olajat vegyek bele, ebből milyen mennyiség kell, és milyen időközönként cseréljem?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A legjobb választás egy VW 504.00/507.00 szabványnak megfelelő olaj lenne, mint amilyen például az Eneos Premium Ultra 5W30 vagy a Repsol Elite Long Life 50700/50400 5W30.
Ha ilyen olajat használ, cserélheti normál csereperiódussal, 15 ezer kilométerenként, legfeljebb 12 havonta, vagy hosszú csereperiódussal, a számítógép utasítása szerint, de legfeljebb 30 ezer kilométerenként vagy 24 havonta. 5 liter olajra lesz szüksége.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Rendelkezem egy 2004-s évjáratú Ford Focus (1.4B) gépkocsival. A szervótartály minimum szinten van. Kérdésem: Mobil ATF 220 olajjal pótolható-e a fogyás?
Válaszát előre is köszönve: F. Béla
Kedves Béla!
Sajnos nem. Ha a 2004-ig gyártott modellről van szó, akkor is legalább egy GM Dexron III szabványnak megfelelő automata váltó olaj kellene a szervóba (pl. Eneos Premium ATF DIII).
Ha a 2004-től gyártott modellről beszélünk, akkor Ford M2C204-A szabványnak megfelelő speciális szervóolaj való bele, mint például a Pentosin CHF 11S.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
MB w124 200d,1993. Difibe milyen olaj kell és milyen mennyiség, manuális 5 fokozatú váltójába milyen típus és mennyi liter kell?
Válaszát köszönöm.
Üdv: Péter
Kedves Péter!
A differenciálműbe MB 235.0 jóváhagyással rendelkező, 85W90-es olajat javaslok, mint amilyen például az ARAL Getriebeöl Hyp SAE 85W-90 vagy a Shell Spirax MB. 0,7 - 1,1 liter kell bele.
A manuális váltóba MB 236.6 szabványnak megfelelő olaj való, mint például az Aral Getribeöl ATF 22 vagy az OMV ATF D II. 1,5 liter kell belőle.
Üdv, Olajdoki
Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os). Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában.
Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi ujjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor) Mercedes Vitoban (2007-es 111cdi) 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12 000 km-t mentem vele. Mikor tanácsos cserélni az olajat?
Segítségét köszönöm!
Kedves Levélíró!
Ha vissza volt zárva a bontott olaj, akkor még felhasználhatja. Természetesen hozzá lehet önteni a friss olajat.
Üdv, Olajdoki
Tiszteletem!
Van egy 2008-as Grand Vitarám. A kérdésem, hogy melyik olajadalék ér valamit? Köszönöm
Kedves Levélíró!
A kereskedelemben kapható, márkás, minőségi motorolajok gyárilag tartalmaznak minden szükséges adalékot.
Utólagos adalékolásuk - az Ön levelében nem említett speciális eseteket kivéve - nem szükséges, sőt, akár káros is lehet.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
2006-os 2.0 benzin 318i e90-es BMW-m van, körülbelül 17 000 kilométerrel ezelőtt volt az olajcserém, azóta kért egy liter olaj utántöltést.
Beszéltem hozzáértövel, (korábban neki is ilyen autója volt) azt mondta, hogy az olaj elveszti a viszkozitást egy idő után és ö 15 000 kilométerenként cserélte az olajat az autón.
Köszönöm! Gasty
Kedves Gatsy!
Az olaj viszkozitására ható két legfontosabb tényező a csereperiódus alatt az oxidáció és az üzemanyaggal való felhígulás. Az oxidációtól sűrűsödik az olaj, az üzemanyag pedig - ahogy írtam - hígítja. Ezek ugyan jót nem tesznek az olajnak, de bele vannak kalkulálva a gyártó részéről a képletbe, és a csereperiódust ezek figyelembe vételével határozzák meg. Az, hogy az olajat után kell tölteni - főleg ilyen kis mértékben - normális dolog, része a motor alapvető karbantartásának.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
2011-es Alfa Giulietta 1.4 TB TCT benzines (170 LE) olajcsere esedékes. Ajánlatos a gyár által utolsó betűig előírt olajat (SAE 5W-40, ACEA C3, FIAT 9.55535-S2) cserélni vagy teljesen megfelelnek más termékek is amik 5W-40 -esek? Például Castrol, Total, stb.
Az Alfa 30 000 kilométeres csereperiódust ír elő, én azonban szívem szerint 15 ezernél cserélném a hosszabb motorélettartam reményében. Elég a 30 ezres periódus vagy hálás lesz a motor ha már 15-nél lecserélem? Többnyire városban vezetek (hidegen szigorúan nem pörgetve), néha egy-egy vidéki úttal esetleg kirándulással/külföldről hazalátogatással megfejelve.
Köszönettel: Norbert
Kedves Norbert!
Nem kell 15 ezernél lecserélni, de nem 30 ezer km, hanem 30 ezer VAGY 24 hónap a csereperiódus. Tehát lehet, hogy 15-20 ezernél fogja lecserélni, az eltelt idő miatt. A gyári szabványok fontosak, egy adott konkrét márkához viszont nem kell ragaszkodni. A Castrolnak is van ilyen olaja, a Magnatec C3 5W40.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor Úr !
Ön szerint érdemes DOT 5.1 -es fékfolyedékkal cserélni/felváltani a gyári DOT4-es folyadékot? Később esetleg, ha csak DOT 4 típusú fékfolyadékot kapna az autó véletlenül DOT5.1 után, nem lesz gond ?
Kedves Levélíró!
Az 5.1 magasabb forráspontjából származó előnyöket inkább verseny környezetben lehet kihasználni, tehát szerintem nem érdemes váltani. Mindkét típus polietilén-glikol alapú, tehát nem származik probléma két folyadék keveredéséből. Így nem gond, ha az 5.1 után vissza állna a DOT 4-re.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
Kérem NE írja, hogy az olajcsere periódus 30 ezer km! Igaz, ez áll a kezelésiben, DE tapasztalatból írom, hogy óriási melléfogás!
Most elengedtem 18 ezer km-ig, és már koromfekete volt az olaj a cserekor. Egyébként 12 ezrenként cserélek. DPF-szűrős autóban a 30 ezres csereperiódus őrültség!
Amúgy Alfa 159 boldog tulajdonos vagyok.
Üdvözlettel Tibor
Kedves Tibor!
A fekete olaj NEM jelenti azt, hogy gond van az olajjal. Az olaj egyik feladata, hogy a szennyeződéseket lebegtesse, és ettől lesz fekete. Csak teszi a dolgát, nem jelenti azt, hogy bármi gond van vele. Lehet, hogy 1000 km után is ugyanezt tapasztalta volna.
Az egyik legelterjedtebb mítosz az olajjal kapcsolatban, hogy ha fekete akkor gond van. Ha nem hisz nekem, de ért angolul, itt is utána olvashat.
A tengerentúlon egyébként sokan ugyanúgy ragaszkodnak az 5000 kilométerenkénti olajcseréhez, mint itt a 15 ezerhez, mert ők azt szokták meg.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
2005-ös 2.2 D4D Corolla Verso-m szervizkönyve ACEA B1 minőségű olajat ír. Ha jól tudom, ennél a minősítésnél csak jobb olajak vannak. Az Eneos olajválasztója a Premium Hypert, illetve a Sustina-t dobja. Előbbi ACEA C4 minősítésű, utóbbi ára miatt inkább az utópia kategória. Kérdésem az volna, hogy a Premium Hyper 5W30 megfelelő lenne-e ebbe a motorba?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv: Dévidzon
Kedves Dévidzon!
Ha azt hiszi, hogy a B1 a legrosszabb, a B2, jobb, a B5 pedig a legjobb ACEA dízel minősítés, akkor nagyon félreérti ezeket a szabványokat.
De nem kell ragaszkodnia a B1-hez, mert egy legalább API CF vagy CF-4 minőségű, 5W30 és 10W40 közötti olaj ugyanúgy megfelel.
Például az ön által is említett Eneos Premium Hyper 5W30 vagy akár az Eneos Premium 10W40.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Doki!
Véletlenül úgy alakult (mielőtt bárki rosszra gondolna: a tanulógyerek rossz hordóból hozott olajat), hogy az 1998 évjáratú Land Rover Discovery I 300 tdi autómba teherautó olaj került, abból viszont a legmodernebb ACEA E7 teljesítményszintű, 5w-30 viszkozitású. Milyen következményekkel járhat, ha nem cserelem le, illetve mit javasol?
Egy rövid eszmefuttatás is jó lenne a haszongépjármű és személygépjármű olajok összehasonlításáról, mert nem nagyon ismert a téma, sokakban fel sem merül, hogy létezik haszonjarmű olaj.
A választ köszönöm, Tisztelettel, László
Kedves László!
Általánosságban elmondható, hogy azért nem javasolt haszongépjármű olajat tölteni személygépkocsi motorjába, mert az ott használt adalékcsomag nem minden esetben kompatibilis a személyautók elvárásaival, és fokozottab lerakódás-képződés, nagyobb károsanyag-kibocsátás, illetve a tömítések károsodása lehet a dolog vége.
Vannak olyan haszongépjármű olajok, amelyek rendelkeznek személyautós jóváhagyásokkal is - ott ez a probléma nem áll fenn. Sajnos ehhez a típushoz a gyártó SAE 40-es meleg oldali viszkozitásnál alacsonyabb viszkozitású olajat nem ajánl, így kétséges, hogy egy 5W30-as olaj elegendő kenést tud-e melegen a motornak biztosítani.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Fáradt olaj leadásával kapcsolatban lenne kérdésem: kb. április óta az m betűs kúton azt mondják vigyem ahova akarom, de ők csak sütő(fáradt)olajat vesznek át. Előtte nem volt ezzel problémájuk. Hol lehet leadni?
Köszönettel: Endre
Kedves Endre!
A veszélyes hulladék átvételi pontokról a területileg illetékes önkormányzatnál lehet érdeklődni.
Üdv, Olajdoki