Jobb olajat a Twingóba?

2015. január 27., 10:08 Módosítva: 2015.01.27 10:08
8

Tisztelt Olajdoki!

Az autó egy 200 ezret futott 1.2 8v benzines (D7F) Twingo, 2001-es abs-es. Elf Competition st 10W40-es, félszintetikus olajat használok. Érdemes lenne-e 5w40-es, fél- esetleg fullszintetikus olajat használni a gyakori, nagyon rövid utak, sok hidegindítás miatt? A másik a fékolaj. Szeretném lecseréltetni, de nem tudom milyet és mennyit vegyek hozzá.

Üdv.: Tamás

Kedves Tamás!

A szintetikus, 5W40-es olaj használata opcionális. Természetesen jót tesz a motornak, jobban ken, jobban véd, de mivel ez a motor félszintetikus, 10W40-es olajjal való kenésre is tervezve lett, ezért nem biztos, hogy a jobb olaj jelentette jobb védelmet forintban is mérhető módon tapasztalni fogja. De műszaki érv nem szól ellene, tehát ha akar válthat. Ami a fékfolyadékot illeti, DOT 4 minőségű folyadék kell bele, 0,7 liter. Például az ENEOS Brake & Clutch Fluid DOT4.

Üdv, Olajdoki

Milyen olajat rakjak a Multijetbe?

2015. január 22., 12:02 Módosítva: 2015.01.24 18:03
2

Tisztelt Olajdoktor!

Milyen olajjal lehet kiváltani a gyári Selenia olajat a 2005-ös Fiat Panda 1.3 Multijetbe. Ezzel az olajjal csak az ára a bajom.10 000 km-ként szoktam cserélni szűrővel együtt.

Köszönettel:Misi

Kedves Misi!

Egyszerű ACEA A3/B4 minőségű, 5W40-es olaj való be, mint például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Mobil Super 3000 X1 5W40. Cserélni elvileg 30 ezer kilométerenként vagy a számítógép utasítása szerint kell.

Üdv, Olajdoki

Milyen olaj való a szervóba?

2015. január 20., 10:31 Módosítva: 2015.01.20 10:31
2

Olajcserét végeztem 1994-es Rover 220 1.6 GTI-n és szintetikus olajat (10w40-est) öntöttem bele. Mivel nem tudom, hogy elvileg milyen megy bele így káros -e vagy ki kell cserélnem? A másik kérdésem, hogy a szervóba milyen olajat szabad öntenem

Kedves Levélíró!

Egy 10W40-es, szintetikus vagy akár félszintetikus olaj jó választás ehhez a motorhoz. A szervóba egy Dexron II D vagy Dexron III minőségű automata váltó olaj való, mint amilyen például az Eneos Premium ATF D III vagy a Valvoline ATF Type D.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a Yarisba

2015. január 16., 11:58 Módosítva: 2015.01.16 11:58
1

Tisztelt Olajdoki!

Tavasszal vásároltam egy dizel Yarist (2007 évj., 90LE, 135ezer km ) érdeklődni szeretnék, milyen időközönként kell váltóolajat cserélni, és ha cserélni kell, milyen tipusút és viszkozitásút ajánlanál. köszönöm!

Üdv Robi

Kedves Robi!

API GL-4 szabványnak megfelelő, SAE 75W viszkozitási osztályú olaj kell a váltóba, amit a gyártó szerint nem kell cserélni, csak 36 havonta vagy 45 ezer kilométerenként ellenőrizni.

Üdv, Olajdoki

Shell olaj - francia címke

2015. január 14., 10:33 Módosítva: 2015.01.14 10:33
1

Tisztelt Olajdoktor!

Egy internetes üzletben rendeltem Shell Ultra Professional AV-L 5W-30 -as olajat 1L-es kiszerelésekben. Kétséget ébreszt bennem, hogy az olaj címkéjén franciául vannak a feliratok (Pour Morteurs Diesel Et Essence, ... stb). A hátoldalon FR, NL, BE, LU nyelven vannak feltüntetve az információk, majd ezek leragasztva egy szlovák címkével - Szlovákiából rendeltem. Kíváncsi vagyok honnan származik az olaj, a Made in the EU-s információ nem igazán kielégítő.

Lehetséges hogy hamisított olajról van szó? Megállapítható az olaj eredete? Bízhatok ebben az olajban? A doboz alsó részén található szériaszám: 10664399013307MAY14 A címkén található vonalkód: 5 011987245709 Válaszát köszönöm.

Tisztelettel, Peti

Kedves Peti!

A gyártó számára valószínűleg megállapítható a fenti információkból a termék eredete, de kétlem hogy ezt az információt megosztanák Önnel. Harmadik fél számára pedig ezek a számok nem hordoznak olyan információt, ami alapján meg lehetne mondani, hogy a termék hamisítvány-e vagy sem.

Az önmagában viszont nem ad okot aggodalomra, hogy nincs rajta angol nyelvű felirat, vagy az, hogy szlovák matrica van ráragasztva. Az olajtársaságok általában egy adott termékből különböző nyelvű matricákkal ellátott változatokat hoznak forgalomba, attól függően, hogy mely országokba szállítják, függetlenül attól, hogy hol gyártották.

Az sem ritka, hogy olyan országokba is kerül az olajból - hivatalos csatornákon - amely nyelve nincs eredetileg rajta a címkén. Valószínűleg ez az olaj Szlovákiába lett szállítva, ahol az ottani kereskedő, hogy megfeleljen a helyi előírásoknak, ellátta szlovák nyelvű címkével. Persze nem kizárt, hogy hamisítvány, csak ezek a címkék / feliratok nem utalnak ilyesmire.

A "Made in EU" megjelölés is teljesen megfelel a vonatkozó jogszabályoknak, nem kell megnevezni a tagállamot, ahol a terméket gyártották.

Üdv, Olajdoki

Olaj régi Skodába

2015. január 12., 09:06 Módosítva: 2015.01.12 09:06
1

Kedves Olajdoktor!

88-as 105-ös Škodámba eddig 15w-40-es olajat használtam (OMV,Q8). Gondolkodtam a 10w-40-es olajon és most nagyon kedvező áron vettem 4+1liter 10w-40-es Maxlife olajat. A hüvelyek és dugók ki vannak cserélve, azóta 5000 km-t ment, a motorja nagyon szépen megy.

Olvastam a 30 éves Škoda könyvben hogy ne cserélgessük az olajat, ha HD olaj után prémium olajra állunk át utána már HD-t ne használjunk mert a prémium maradéka kedvezőtlen hatású a kenésre. Most biztos egészen más olajak vannak mint akkor, de szeretném tudni, hogy ha betöltöm ezt a részszintetikus olajat akkor ezután mindig ilyen olaj kell, vagy lehet újra 15w-40-et használni, mert olajcserekor mindig marad valamennyi a régi olajból a motorban. Évente kb. 1500 km-t megyek.

Üdvözlettel és Köszönettel Gábor.

Kedves Gábor!

Valóban mások ma már az olajok, és nyugodtan válthat a 10W40-es és 15W40-es olajok között oda és vissza, anélkül, hogy kedvezőtlen hatással kellene számolnia.

Üdv, Olajdoki

Mi a különbség a DPF és a C3 as olaj közt?

2015. január 7., 10:42 Módosítva: 2015.01.07 10:42
1

Tisztelt Olajdoktor!

Az lenne a kérdésem, hogy miben más az 5w30 DPF olaj mint az 5w30 C3-as és miért nem ajánlott a DPF olaj a DPF nélküli turbó dízel motorokba??

Üdvözlettel: Kornél

Kedves Kornél!

Az ACEA C3 szabványnak megfelelő olaj DPF-es autókba való, de nem minden DPF-es autóba megfelelő egy C3-as olaj, van ahová C2, C1 vagy valamilyen egyéb autógyári szabványnak megfelelő olaj való. A DPF-es autókba való olajok közepes, vagy alacsony hamutartalmúak, ami azt jelenti, hogy bizonyos adalékokból kevesebbet tartalmaznak. Régebbi motorkonstrukciók esetén probléma lehet ezeknek az adalékoknak az alacsonyabb szintje.

Üdv, Olajdoki

Öreg dízelbe milyen olajat

2015. január 5., 15:00 Módosítva: 2015.01.05 15:00
1

Tisztelt Olajdoki!

Egy Nissan Vanette Cargo 2,3as öreg dízelben aktuális lenne az olajcsere. Milyen olajat érdemes beletenni?

Kedves Levélíró!

Félszintetikus, 10W-40 viszkozitású olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40.

Üdv, Olajdoki

Megfelelő fagyálló van az autómban?

2014. december 31., 14:47 Módosítva: 2014.12.31 14:47
1

Tisztelt olajdoki!

Van egy Suzuki SX4 1.5 (99LE) személygépkocsim.

Jelenleg Favorit G12 alu (rózsaszínű) Hűtőfolyadékkal van feltöltve ami -35fokig jó. 2010-ben cseréltem le a hűtőfolyadékot és gyárilag egy neon zöld színű hűtőfolyadékkal volt feltöltve (manapság már színeznek mindent).

Én amikor kicseréltem, csak olyan hűtőfolyadékot kerestem ami monoetilénglikon-os és erre a Favorit G12 pont megfelelt. Az elmúlt 4 évben is hibamentesen működik a kocsi. A mi nap egy "hozzáértő" szerint nem jó bele a választott folyadék mert az alumotorokhoz van, és a Suzuki SX4 az nem alublokkos. véleményem szerint pedig az.

A kérdésem az lenne, hogy most a gépjárműben jó a fagyálló vagy semm? Ha nem, akkor tudna javasolni egy konkrét márkát és típust? Ha pedig jó a hűtőfolyadék, akkor célszerű lenne új fagyállóra kicserélni (4éve van benne)? Jelenleg a kocsi 7 éves és 66 ezer km van benne.

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel KisCefi!

Kedves KisCefi!

Az a fagyálló, ami jó alumotoros autókhoz jó a nem alumotoros konstrukciókhoz is. De 4-5 évente ezt is cserélni kell.

Üdv, Olajdoki

Csereperiódus a D5-ös motornál

2014. december 29., 11:49 Módosítva: 2014.12.29 11:49
1

Kedves Olajdoki!

Nem rég vettem egy 2003-as évjáratú S60-as Volvo-t. Nem tudom, hogy olajcsere szempontjából számít-e valamit, de D5-ös motor van benne, manuális váltóval.

Az előző tulaj nem tudta megmondani, hogy mikor cserélt utoljára olajat, így én ezt most meg szeretném tenni. 230 000 km-t ment eddig az autó.

Tanácsra lenne szükségem ,hogy milyen típusú olajat lenne érdemes vennem, és mennyit. Úgy gondolom, a váltóolajat is célszerű lenne lecserélnem, ezzel kapcsolatban is örülnék egy kis segítségnek. Évente körülbelül 10 000-12 000 km-t autózok, egyik ismerősöm szerint ezt is figyelembe kell venni olajválasztáskor. Válaszát hálásan köszönöm!

Üdv.: Norbert

Kedves Norbert!

A motorba ACEA A3/B3 vagy A3/B4 szabványnak megfelelő, 0W30-as olaj való, mint például az Aral Super Tronic G 0W30 vagy a Total Quartz 9000 Energy 0W30. 6,5 liter kell belőle. A csereperiódus 20 ezer km, de max. 12 hónap.

Az említett évi 10-12 ezer km csak annyiban számít, hogy akkor Önre a 12 hónap fog vonatkozni, nem a 20 ezer km. A manuális váltó Volvo 97308 szabványnak megfelelő, 75W80 viszkozitású, speciális olajjal van felöltve, amit a gyártó szerint nem kell cserélni. Ilyen olaj például a Fuchs Titan Sintofluid 75W80. 2,1 liter a töltet.

Üdv, Olajdoki

Mikor cseréljem az olajat az automatában?

2014. december 23., 10:51 Módosítva: 2014.12.23 10:51
1

Kedves Olajdoki!

Van egy 2002-es 1.9 PD TDi VW Passatom, mindössze 140 000 (valós) km van benne. Az lenne a kérdésem, hogy mikor kell ezekben az automata váltókban olajat cserélni? Milyen olajat javasol?

Válaszát előre is köszönöm

Tisztelettel:Viktor

Kedves Viktor!

Élettartam-feltöltésű, speciális olaj van a váltóban, amit nem kell cserélni.

Üdv, Olajdoki

Eszi az olajat a BMW

2014. december 18., 10:14 Módosítva: 2014.12.18 10:14
1

Kedves Olajdoki,

kb 2 hónapja cseréltem az olajat 1,8-as benzines autónkban (BMW E46, 316ti, 2001) és 5W30-as olaj került bele. A problémám az, hogy kb egy hónap alatt a max szintről lefogy a min. szintig (nagyjából egy liter bele is megy ilyenkor) ezalatt nagyjából 3000 km kerül az autóba. Előtte nem tudom pontosan milyen olaj volt benne, de gyanítom, hogy 10W40. Ebben az esetben érdemes visszatérlen az utóbbi olajhoz esetleg valami mást ajánl, vagy kezdjem el máshol keresni a hibát? Az autóban egyébként ~230 ezer km van és nem füstöli az olajat.

Köszönöm válaszát, Ádám

Kedves Ádám!

1 l / 3000 km az nagyjából 3,3 dl / 1000 km, ami nem kevés, de nem is nagyon sok. Esélyes, hogy az 5W40-es olajból valamivel kevesebb fogyna, a magasabb üzemi hőmérsékleti viszkozitás miatt. A lényeg az, hogy BMW LL-01 vagy BMW LL-04 minőségű olaj kerüljön bele. Megfelelő például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Motul 8100 X-cess 5W40.

Üdv, Olajdoki

Adalékoljam az olajat?

2014. december 16., 09:42 Módosítva: 2014.12.16 09:42
1

Tisztelt Olajdoktor.

Adott egy 2002es 1.3 16V Suzuki Swift. Az autót időnként megpakolva szerszámmal és munkába járásra is használom. Az olajat nem eszi és nem is füstöl. Ennek a típusnak van egy gyári betegsége a szelepszárszimering meghal és átereszti az olajat.

Több ember javaslatára raktam bele Wynn's Super Charge olajadalékot és ez a második alkalom,hogy benne van. Olaj rendszeresen cserélve van benne és csak is Castrol 10W40 kapott eddigi életében.

Ön szerint érdemes bele használni ezt az adalékot olajcserekor van elhagyható? Ha ez nem a legjobb tud mondani olyan adalékot amit érdemes használni ilyen helyzetekben? Egyesek teljesen hülyének tartanak ez miatt. Beszerzési ára elég jó.

Annyit vettem észre a használata óta,hogy halkabb az autó motorja.

Kedves Levélíró!

Megelőző célból nem érdemes használni ezt az adalékot. Ha viszont tényleg fogyasztani kezdi az olajat, akkor segíthet.

Üdv, Olajdoki

Sokat eszik a Volvo

2014. december 11., 13:46 Módosítva: 2014.12.11 13:46
1

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég vásároltam egy Volvo 2.0 automata váltós 103 Kw teljesítményű 1998-as autót 235 000 km-rel. 2500 km-el ezelőtt volt benne olajcsere most 2 liter olajat töltöttem bele és még mindig nincsen a maximumon az olajszint. 5w40-es olaj volt benne és én is ugyan ezt töltöttem bele. Ön szerint megfelelő olajat ajánlottak? Ön szerint mi minden lehet a probléma a szelepszár szimmering cserén kívül?

Kedves Érdeklődő!

Az 1998-as elvárásoknak egy átlag mai 5W40-es olaj meg kell feleljen. Ha olajcserekor rendesen fel lett töltve, akkor valószínűleg fogyasztja az olajat, ami egy ilyen korú autónál nem meglepő. Érdemes szervizben utána járni az olajfogyasztás okának, és elvégeztetni a szükséges javításokat. Nem az olaj a hibás, így nem azon kell változtatni.

Üdv, Olajdoki

Megromlik a fékfolyadék?

2014. december 9., 11:45 Módosítva: 2014.12.09 11:45
1

Tisztelt Olajdoktor!

Találtam egy bontatlan de kb. 5 éves fékfolyadékot, a kérdésem az lenne, hogy felhasználhatom-e vagy vegyek inkább újat. Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel Csontos Gergely

Kedves Gergely!

Javaslom, hogy inkább vegyen újat. Ha most 3 éves lenne, és le volt zárva, és még két évig használná, az elfogadható volna. De mivel ez már eleve 5 éves, és még most szeretné használatba venni, ez már sok lehet.

Egyébként nem romlik meg, de megköti a levegő nedvességtartalmát, és ezért csökken a forráspontja. Ez a folyamat jóval lassabb, ha bontatlan a flakon, de az 5 év azért elég hosszú idő.

Üdv, Olajdoki

Az ásványolaj tönkreteheti a turbót?

2014. december 3., 11:59 Módosítva: 2014.12.03 11:59
1

Tisztelt Olajdoki!

Adott egy '96-os 1.9 TDI VW Sharan (1Z), aminek a motorja 40 ezer km-rel ezelőtt alapos felújításon esett át (adagoló, dugattyú, hajtórúd, csapágyak, stb). Sajnos a költségvetésbe a turbó csere / felújítás már nem fért bele, így a turbófeltöltő csapágyazásánál "kiizzadja" az olajat. Édesapám egy szakértő (?) tanácsára kb 10 ezer km-rel ezelőtt áttért egy nagyobb viszkozitású (MOL Dynamic Turbo Diesel 15W 40) olajra.

Eddigi ismereteim szerint és a tanácsok közt böngészve is erős a gyanúm, hogy ez a fajta olaj ide nem igazán megfelelő, főleg a hidegviszkozitása és ásványi mivolta miatt. Nyilván a legkézenfekvőbb a turbo felújítás lenne, de ez most nem megoldható.

Kérdéseim, hogy egyáltalán beletölthető-e, (rövid távon) károsítja-e a motort (az autóban 390 e. km van, jó lenne, ha még 60 - 80 ezret kibírna) illetve ha véleményed szerint is beletölthető, akkor a gyakoribb utántöltés ellenére is hamarabb esedékes az olajcsere?

Üdvözlettel: Dani

Kedves Dani!

Betölthető, és valószínűleg meg is felel az akkori előírásoknak, de azt tudni kell, hogy a turbonak egy szintetikus olaj a legjobb, mert az áll ellen legjobban a turbóra jellemző magas hőmérsékletnek. A magasabb viszkozitású olajnak legfeljebb az olajfogyasztás csökkentésében lehet szerepe.

A hivatalos adatok szerint az ásványolajat sem kell sűrűbben cserélni, de az biztos, hogy a csereperiódus során gyorsabban hanyatlásnak indul a minősége a gyengébb hő- és oxidációs stabilitás miatt.

Üdv, Olajdoki

Olajat jóváhagyás nélkül

2014. december 1., 13:47 Módosítva: 2014.12.01 13:47
1

BMW 116i, E87, N43B16, 2011. évjáratú motorba tölthető-e az Eneos Sustina 5W30. Ajánlásokban nem szerepel. Paraméterei alapján: Viszkozitás 40C=51, Viszkozitás 100C=10, Viszkozitási Index 193, A4,B4, SN. Mennyire meghatározó tájékoztató paraméter a „Viszkozitási Index”. Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Nagy Miklós

Kedves Miklós!

Nem javaslom, mert - ahogy Ön is írta - ennek az olajnak nincs BMW jóváhagyása. Megfelelő helyette például az Eneos Premium Hyper 5W30. A viszkozitási index fontos paraméter, minél magasabb, annál kevésbé érzékeny az olaj a hőmérséklet változására.

De messze nem ez a legfontosabb paraméter, és semmiképp sem szabad egy magasabb viszkozitási indexű olajat választani, ha az ugyanakkor nem felel meg az előírt gyári szabványoknak.

Üdv, Olajdoki

Olaj a Toledóba

2014. november 28., 10:54 Módosítva: 2014.11.28 10:54
1

Üdvözlöm,

van egy 2001-es Seat Toledo-m,1.6 16V motorral. Az autó 210 ezer kilométert futott, milyen olajat töltsek bele? Kérem segítsen, előre is köszönöm,

Tamás

Kedves Tamás!

Egy félszintetikus, 10W40-es olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40.

Üdv, Olajdoki

Milyen olajat töltsek a szervóba?

2014. november 27., 13:36 Módosítva: 2014.11.27 13:36
1

Tisztelt Olajdoktor!

Szabad-e olcsóbb váltóolajat tenni a sajnos lassan elfogyó szervóolaj pótlására, vagy csak a gyárilag ajánlott méregdrága eredeti (4* többe kerülő) szervóolajat célszerű?

Reagálhat-e egymásra a kormányszerkezetre nézve károsan a kétfajta olaj? Az autó 2001-es Honda Accord 2.3i ES.

Kedves Levélíró!

Akkor szoktak gyárilag speciális olajat előírni a kormányszervóba, ha a "sima" Dexron III-as automata váltó olaj nem megfelelő. Ilyen esetben azonban fontos a gyárilag előírt olaj használata. Más olaj használata vagy keverés nem ajánlott.

Üdv, Olajdoki

Teendők olajcsere után

2014. november 26., 10:34 Módosítva: 2014.11.26 10:34
1

Kedves Olajdoktor!

A kérdésem általános jellegű lenne: olajcsere után indokolt-e egy néhány napig óvatosabban vezetni az autót, vagy a mai jobb minőségű szintetikus olajok már akár 20-30 km megtétele utánképesek-e úgy átkenni a motort, hogy egy esetleges nagyobb gázadás ne jelentsen problémát?

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel, Attila

Kedves Attila!

Nincs szükség hosszabb távú óvatosabb vezetésre. Az átolajozódás másodpercek alatt megtörténik. Ha nem így lenne, akkor nagyon rövid életű lenne a motor.

Üdv, Olajdoki

Mit töltsek a Cordobába?

2014. november 24., 13:33 Módosítva: 2014.11.25 11:28
2

Kedves Olajdoktor!

Van egy 2001-es Seat Cordobám (1,4 MPI 8V), jelenleg 109 000 km van az autóba. Olajat akarok cserélni. Főként városi használaton van az autó. Nem tudom milyen olaj volt benne előtte használtan vásároltam. Milyen olajat ajánl?

Segítségét előre is köszönöm.

Üdv:József

Kedves József!

Félszintetikus, 10W40-es viszkozitású olajat ajánlok, mint amilyen például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40.

Üdv, Olajdoki

Adalék a dízelmotorba

2014. november 20., 11:04 Módosítva: 2014.11.20 11:04
1

Tisztelt Olajdoktor!

Hamarosan megveszem életem első dízel autóját. (Mazda SPC 2.2 175 LE). Kollégáim elmondása szerint létezik valamilyen kenőanyag, melyet évente 1x az üzemanyaghoz töltve, az meghosszabbíthatja a motor élettartamát, jót tesz neki.

Kérdésem, van-e ilyen adalék, ha igen, hogyan kell használni, mit javasol.

Válaszát előre is köszönve, üdvözlettel: Nánássy Gábor

Kedves Gábor!

Ha kenőanyagról beszélünk, akkor erről az jut eszembe, hogy van aki 2T olajat tölt a gázolajhoz. De ezt én nagyon rossz ötletnek tartom, mert a négyütemű motorokat nem úgy tervezték, hogy megbirkózzanak az elégetett 2T olaj okozta szennyezéssel. Lehet, hogy tapasztalna bizonyos előnyöket, de közben rongálná is a motort. Szoktak még az üzemanyaghoz üzemanyag-rendszer tisztító adalékot is tölteni, de az nem "kenőanyag", ahogy Ön fogalmazott. Ennek nincs különösebb kockázata, de hogy mennyire szükséges, arról megoszlanak a vélemények.

Üdv, Olajdoki

Golfba magas oktánszámú benzint?

2014. november 19., 16:25 Módosítva: 2014.11.19 16:25
1

Kedves Olajdoki!

A Golf IV 1.6 16V esetében a gyártó 98-as benzint ír elő, azzal a kiegészítéssel, hogy tankolható bele 95-ös szuper is, de ez utóbbi "kis teljesítménycsökkenéssel, kismértékű üzemanyag-fogyasztás-növekedéssel, valamint a kopogásérzékelő működésbe lépéséig enyhe motorzajokkal" jár. Legalábbis a kézikönyv ezt írja, és a tanksapkán is 98 super/95 premmium szerepel.

Na már most a 98-as benzin ugye nálunk nem tankolható sehol, csak az adalékolt 95 és a méregdrága 100-as prémium marad. Valóban ez utóbbit illene tankolnom ebbe az autóba? Előre is köszönöm a választ!

Üdv: Kristóf

Kedves Kristóf!

Ha nagyon zavarja a kis teljesítménycsökkenés, a kismértékű üzemanyag-fogyasztás-növekedés, valamint a kopogásérzékelő működésbe lépése és az enyhe motorzajok, akkor használja a magasabb oktánszámú benzint. Egyébként használja nyugodtan a 95-öst, nem lesz baja tőle a motornak.

Üdv, Olajdoki

Olajnyomás lámpa gázadásig ég

2014. november 18., 13:39 Módosítva: 2014.11.19 11:14
1

Kedves Olajdoktor!

Nissan Almerámba Nissan gyári 5W-40-es olajat töltettem a szerelővel. Eddig mindig megvolt a kicsivel több, mint 4 liter beletöltés és a könyv szerint is 4.6 liternyi olaj megy bele.

Most kevesebb, mint 4 ment bele. Viszont megnéztem a szintet és beleesett a jó intervallumba. Mitől lehet ez a jelenség és mit kéne tennem, hogy elmúljon. Egyéb dolgok miatt ebbe a szerelőműhelybe már nem fogok elmenni.

Válaszát előre is köszönöm! Zsombor

Kedves Zsombor!

A nívópálca minimum és maximum jelzése között akár 1 liter mozgástér is lehet, így az intervallumba beleeshet a 3,7 liter és a 4,6 is. A tárgyban jelzett problémát már nem említette a levél szövegében, de ha fenn áll, az lehet olajgomba probléma, elektromos érzékelő probléma, olajszivattyú probléma, stb. Jellemző, hogy a kezdődő olajnyomás probléma elmúlik gázadásra, ugyanis utóbbi növeli az olajnyomást. Érdemes még időben a végére járni, nem kellene megvárni, míg komolyabb lesz a gond.

Üdv, Olajdoki

Muszáj a longlife olajat használni?

2014. november 17., 11:09 Módosítva: 2014.11.17 11:09
2

Kedves Olajdoktor

2012 évjáratú autómnál szeretnék (szerettem volna?) visszaállni normál olajra a jelenlegi LL-ról. A VW szerviz (Porsche BUDA) kategorikusan elzárkózik ettől. Az autó garanciális, nem szeretnék problémát, viszont "nem hiszek" a LL-ban, szívesebben gondolnék jót tenni az évenkénti olajcserével. Köszönöm előre is.

Üdv, M. Zoltán

Kedves Zoltán!

A Volkswagen lehetővé teszi a normál olajcsere periódust. Ebben az esetben az olajnak benzin üzem esetén legalább VW 502.00 jóváhagyásúnak, dízel üzem esetén 505.01 jóváhagyásúnak kell lennie.

Üdv, Olajdoki