Öreg motorba 10W vagy 15W-40-et?

2009. július 23., 11:10 Módosítva: 2009.07.23 11:10

Kedves Olajdoki!

Citroën BX 1.9 1993-as szívódízelbe 10W vagy 15W-40-es Maxlife motorolajat érdemes beletenni? 8000 km alatt 1 liter az olajfogyasztása hagyományos, adalék nélküli olajból.

Köszönettel:

Imre

Kedves Imre!

Mindenképp a 10W-40-es Maxlife olajat javaslom. Ugyanis az félszintetikus, és ennek köszönhetően sokkal jobb ár/érték arányt képvisel.

Üdv:

Olajdoki

Más olaj, más csereperiódus?

2009. július 22., 16:59 Módosítva: 2009.07.22 16:59

Kedves Olajdoki!

Én egy Suzuki Swift 1.3-as (2000-es évjáratú) boldog tulajdonosa vagyok, eddig semmi problémám nem volt vele, ezért mindent megadok neki, amit csak tudok. Most egy másik olajra váltottam, aminek nem tudom a pontos csereperiódusát, 10 ezer vagy 15 ezer km. A most használt olaj Mol Dynamic 5W-40, teljesen szintetikus. Kérdésem lenne, hogy mennyi időközönként (kilométerenként) cseréljem ezt az olajat?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

A Suzuki csak egyféle csereperiódust ad meg ehhez az autóhoz, azaz minden minőségileg megfelelő olajat ugyanúgy kell cserélni: 10 ezer kilométerenként, de legalább évente egyszer.

Üdv:

Olajdoki

10W-40 keverve 5W-40-nel

2009. július 16., 13:53 Módosítva: 2009.07.16 13:53

Kedves Olajdoki!

Thalia DCI, 5 éves autóm van, ebbe kb. 4,5 l olaj megy. Maradt 1/2 l 5W-40 es elf olajam a múltkori olajcseréből. Most 10W-40 es TD olajat vettem (4 litert). Hozzáönthetem a múltkorról maradt 1/2 litert, vagy inkább vegyek még 1 l 10W-40-est?

Előre köszönöm a válaszát.

Kedves Érdeklődő!

Nyugodtan összeöntheti a két olajat. A mai korszerű olajok teljesen kompatibilisek egymással, nem kell semmilyen nemkívánatos reakciótól tartania. Arra azonban figyeljen, hogy mindkét olajnak teljesítenie kell az autó gyártójának műszaki elvárásait. Azaz együtt akkor alkalmasak, ha külön-külön is azok.

Üdv:

Olajdoki

Szintetikus technológia - mit jelent?

2009. július 13., 10:01 Módosítva: 2009.07.13 10:01

Kedves Olajdoki!

Azt szeretném megkérdezni, hogy mi a különbség a szintetikus és a szintetikus technológiával gyártott motorolaj között.

Köszönettel:

Zsolt

Kedves Zsolt!

A szintetikus technológiával készült olajok valójában félszintetikus olajok. Ezeket általában hidrokrakkolt alapolajból készítik, amelyeket tulajdonképpen az ásványi olajok további kezelésével állítanak elő. Ezzel elérik, hogy a belőlük készült kenőolaj szintetikusszerű tulajdonságokat mutasson. Az ilyen olajok általában nagyon jó ár/érték arányt képviselnek, de minőségben nem érhetik utol a valódi szintetikus olajok minőségét. Azok ugyanis jobban kennek, jobban hűtenek és tisztábban tartják a motort. A különbség sokszor csak hosszú évek után jelentkezik, ezért a szintetikus olaj használata elsősorban hosszú távú befektetés.

Üdv:

Olajdoki

Keverhető-e a Durablend és a Maxlife?

2009. július 8., 17:37 Módosítva: 2009.07.08 17:37

Kedves Olajdoki!

Keverhető MaxLife és DuraBlend egymással? Ha igen, milyen mértékben, ha nem, miért nem? A teljesítményszint a csomagolás alapján megegyezik.

Köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Keverhető, tetszés szerinti mértékben. Azt azonban tudni kell, hogy a Valvoline Maxlife olyan extraadalékokat tartalmaz a sokat futott motorok számára, amelyek a Durablend olajban kisebb arányban találhatóak meg. Így a Durablend hozzákeverésével a Maxlife inkább egy jó minőségű félszintetikus olaj tulajdonságait fogja hozni, az egyébként rá jellemző bónusz tulajdonságok nélkül.

Üdv:

Olajdoki

Tatra 805 olajhígulás

2009. július 2., 18:00 Módosítva: 2009.07.02 18:00

Kedves Olajdoki!

Egy 805-ös Tatra tulaja vagyok. Tudvalevőleg ez egy léghűtéses V8-as erőforrással van ellátva, és 1960-as konstrukció. A probléma a következő: üzemmeleg motornál (100 fok (!) körül, de léghűtésnél ez normális) a mostani olaj (15W-40) jelentősen felhígul, csökken az olajnyomás. A motor nem kopott és nem eszi az olajat, nem füstöl… 20W-50-re gondolok megoldásként, esetleg valami egyfokozatú olaj lenne a nyerő?!

Kérlek, súgd meg, mit javasolnál.

Kedves Érdeklődő!

Jó ötletnek tartom a 20W-50-es olajat, jobbnak, mint az egyfokozatút. Ugyanis az egyfokozatúnak jobban változik a viszkozitása hő hatására, a többfokozatú viszont stabilabb.

Üdv:

Olajdoki

Milyen olajat használjunk nyári melegben?

2009. július 1., 10:47 Módosítva: 2009.07.01 10:47

Kedves Olajdoki!

Érdeklődnék, hogy 2004-es évjáratú, 92 000 km-t futott, 1.9 JTD (80 LE) Stilóba milyen olajat ajánlana, ha az autó Spanyolország déli részén lesz folyamatosan használva, ahol nem ritka a 40 fok körüli hőmérséklet sem.

Üdvözlettel:

Tamás

Kedves Tamás!

Közkeletű tévedés, hogy a kinti forróságnak befolyásolnia kellene a választandó motorolajat. A valóságban ez azért nincs így, mert bármelyik olajnak lényegesen nagyobb meleggel kell megküzdenie a motorban, mint a külső hőmérséklet. A motorban pedig úgyis 90-95 fok körüli átlagos hőmérséklet a jellemző, ehhez képest a külső hőmérséklet akkor is "hideg", ha 50 fok van.

Ami befolyásolhatja az olajválasztást, az az, hogy fölösleges például egy 5W-40-es viszkozitású olajat használni, ha télen sem megy fagypont alá a hőmérséklet. Javaslom, hogy válasszon egy 10W-40-es, félszintetikus olajat, ami megfelel az ACEA B3 szabványnak. Példák: Total Quartz 7000 10W-40 vagy Fuchs Titan Syn MC 10W-40.

Üdv:

Olajdoki

Milyen szintetikus olajat tegyek a Stilóba?

2009. június 26., 15:06 Módosítva: 2009.06.26 15:06

Kedves Olajdoki!

70-75 ezer km közt tervezem az olajcserét, és nem tudom, hogy 5W-30 vagy 5W-40est érdemes-e beletennem. Mennyire függ össze a futott km azzal, hogy 5W-40 vagy 10W-40es az olaj? Most 10W-40es van benne, és nem eszi az olajat. Ja, és egy 1,2-es fiat Stilóról van szó, és mindenképpen szintetikus olajban gondolkodom.

Köszönöm válaszát:

Bergo

Kedves Bergo!

Mivel szintetikust szeretne, a 10W-40-et kihúzhatjuk, mert személyautóhoz szinte nincs 10W-40-es, szintetikus olaj. (A synthetic blend, a HC-synthetic stb. NEM szintetikus, csak félszintetikus.)

Az olajfogyasztásnak a "nyári" viszkozitáshoz, vagyis a W utáni számhoz van köze, a téli viszkozitás nem játszik szerepet, hiszen a legvékonyabb olaj is sűrűbb hidegen, mint a legvastagabb üzemi hőmérsékleten. Tehát az 5W-40-et nem fogja jobban enni, mint a 10W-40-et, de mivel az autó viszonylag keveset futott még, valószínűleg az 5W-30-at sem enné, normál vezetési stílust és körülményeket feltételezve.

Ugyancsak érdemes figyelembe venni, hogy milyen Fiat-szabvány van előírva az olaj vonatkozásában, mert annak kell a legfőbb szerepet játszania az olajválasztásban.

Üdv:

Olajdoki

Octavia PD TDI motorjához olaj

2009. június 25., 22:21 Módosítva: 2009.06.25 22:21

Kedves Olajdoki!

2006-os évjáratú Octavia 2-es 1.9 PD TDI-hez szeretnék olajat vásárolni. 5W-40-es viszkozitásban létezik-e valamelyik gyártónak olyan olaja, amely tud 20 000 km-t a következő cseréig.

Azt tudom, hogy létezik 5W-30 longlife olaj, ami 30 000-ig jó,de több szerelő nem ajánlja, mert drága, és elég sokat kell belőle pótolni.

Mi a különbség egyébként az 5W-30 és 5W-40-es olajok között?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Ez a 20 ezer kilométeres dolog csak mese. Mivel a motor gyártója nem adott meg olyan olajminőséget, amivel 20 ezer kilométerenként kellene olajat cserélni, hivatalosan nincs olyan olaj, ami azt tudná, amit Ön kért. Ha dízel részecskeszűrős az autó, akkor csak és kizárólag VW 507.00 szabványnak megfelelő olajat használhat, különben pár év múlva százezres nagyságrendű összeget fog fizetni az új részecskeszűrőért. A VW 507.00 szabványnak megfelelő olajok erre az autóra vonatkozó csereperiódusa 30 ezer kilométer vagy 2 év, ha a számítógép nem szól hamarabb. Megfelelő olajok például a Fuchs Titan GT 1 PRO C3 5W-30 vagy a Mobil 1 ESP Formula 5W-30.

Ha nem részecskeszűrős, akkor használhat VW 505.01 minőségű olajat, ami csak félszintetikus, viszont általában olcsóbb. De ezt le kell cserélni 15 ezer kilométer vagy 1 év után, ha hosszú távra tervez az autóval. Megfelel például a Mobil Syst S Special V 5W-30 vagy a Fuchs Titan Supersyn Plus 5W-40.

Az 5W-30 és az 5W-40 között az a különbség, hogy üzemi hőmérsékleten az 5W-30 vékonyabb, az 5W-40 vastagabb. De óva inteném attól, hogy csak azért, mert két olajnak különböző a viszkozitása, azt gondolja, hogy CSAK ebben különböznek. Általában más szabványoknak szoktak megfelelni, sőt, nem egyszer van olyan, hogy az egyik szintetikus, a másik csak félszintetikus, vagy fordítva. Mindig az olaj összes jellemzőjét kell figyelembe venni, a viszkozitás pedig csak egy ezek közül.

Üdv:

Olajdoki

Pörgős vezetéshez milyen olajat?

2009. június 24., 17:14 Módosítva: 2009.06.24 17:14

Kedves Olajdoki!

Van egy 10 éves Citroën Saxo VTS-em. A télen MOL Dynamic Star 0W-40-es olajat tettem bele, de fogyott, így kénytelen vagyok rátölteni. Ön milyen olajat ajánl? Elég pörgősen vezetek!

Köszönettel:

Zoli

Kedves Zoli!

Ha pörgősen vezet, akkor lehet, hogy bármelyik olaj fogyni fog. Azért megpróbálkozhat egy 10W-60-as olajjal, hátha az segít. Például MOL Dynamic Racing 10W-60 vagy Valvoline VR1 Racing 10W-60 vagy Castrol Edge Sport 10W-60.

Üdv:

Olajdoki

Csöpög az olaj – besülhet a motor?

2009. június 22., 11:14 Módosítva: 2009.06.22 11:14

Kedves Olajdoki!

2002-es Ford KA-m van, és arra lettem figyelmes, hogy egy pár napja csöpög belőle az olaj. Külföldön vagyok az autóval, és még egy pár napig használnom kéne… járhatok így vele, vagy azonnal vigyem szerelőhöz? Az igaz, hogy besülhet a motor?

Előre is köszi!

Kedves Érdeklődő!

Amíg van benne elég olaj, addig elvileg használhatja. Nagyon sűrűn ellenőrizze az olajszintet, hogy követni tudja a fogyást, és maradjon a szolid fordulatszám-tartományban. És természetesen töltögesse utána az elfolyt mennyiséget.

Üdv:

Olajdoki

Válthatok-e félszintetikusról teljesen szintetikusra?

2009. június 19., 18:16 Módosítva: 2009.06.19 18:16

Kedves Olajdoki!

Egy nem túl bonyolult kérdéssel fordulok önhöz, mert szeretném egy szakértő véleményét is hallani ez ügyben. Van egy 2000-es évjáratú Suzuki Swift 1.3-asom, és eddig mindig Valvoline 10W-40-es olajat öntöttem bele, a kocsiban 100 000 km van már. A közelmúltban kaptam egy jó ajánlatot Mol Dynamic 5W-40-es olajra. Érdemes váltani erre a márkára? A Valvoline fél-, míg a Mol teljesen szintetikus.

Válaszát előre is köszönöm,

Tisztelettel:

egy régi olvasójuk

Kedves Régi Olvasó!

Egy szintetikus motorolaj mindig jobb, mint egy félszintetikus. Bár a félszintetikus 10W-40-es olajok nagyon jó ár/érték arányt képviselnek, nem tudnak versenyezni a szintetikus olajok stabilitásával. A 100 000 km sem probléma, de olajcsere után azért - a biztonság kedvéért - néha nézzen rá az olajszintre.

Üdv:

Olajdoki

Utántöltés más gyártó olajával

2009. június 16., 13:59 Módosítva: 2009.06.16 13:59

Kedves Olajdoki!

Családtagomnál volt az autóm, és utántöltötte más olajjal. Lehet-e ebből baj? ’94-es Mitsubishi Coltról van szó, 1,3-as. ACDelco SAE 10W-40 félszintetikus olaj volt benne, és rá lett töltve teljes szintetikus 5W-40 olaj.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

A szintetikus 5W-40-es jobb minőséget képvisel, mint az eredeti olaj, úgyhogy rosszabb nem lett tőle. Nyugodtan használhatja a csereperiódus végéig.

Üdv:

Olajdoki

Milyen olaj kell az LPG üzemű autóba?

2009. június 15., 10:59 Módosítva: 2009.06.15 10:59

Kedves Olajdoki!

Nemrég alakíttattam át az 1.5 16V-s Daewoo Nexiámat LPG üzeműre. Azt szeretném kérdezni, hogy szükséges-e speciális LPG motorokhoz használt olajat tennem bele. Ha igen, akkor milyet ajánlanál? Az autósbolt nem tud ilyen olajokról. Vagy jó, ha a Valvoline DuraBlend 10W-40 olajat használom? Esetleg érdemesebb az 5W-40 et használnom?

Köszönettel:

Márton

Kedves Márton!

Az LPG üzemmel magasabb motorhőmérséklet és némileg savasabb közeg jár. Mindazonáltal ez lényeges különbséget csak haszongépjárművek esetén okoz. Személygépkocsik esetében nincs extra követelmény az olajjal szemben, így az Ön által említett Valvoline Durablend 10W-40 is használható.

Üdv:

Olajdoki

Használhatok-e 4T olajat személyautóhoz?

2009. június 12., 10:43 Módosítva: 2009.06.12 10:43

Kedves Olajdoki!

Mi a véleménye, lehet egy nagy fordulatszámon járatott autóba 4T 10W-60-as olajat tenni?

Köszönettel:

B.

Kedves B.!

Nem javaslom semmilyen 4T olaj használatát személygépkocsiba, ugyanis:

1. A nedves tengelykapcsoló kompatibilitás miatt nem tartalmaznak súrlódásmódosítót, ezért autóban használva megnőhet a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás;

2. Több kopásgátló adalékot tartalmaznak, pl. ZDDP-t (foszfor), ami viszont nem tesz jót a katalizátornak.

Személyautóhoz való 10W-60-as olajat viszont használhat, ha a gyári előírás nem zárja ki. Például benzinmotorba betölthető a Valvoline VR1 Racing 10W-60.

Üdv:

Olajdoki

Elvész a garancia, ha nem márkaszervizben cseréltetek olajat?

2009. június 10., 10:05 Módosítva: 2009.06.10 10:05

Kedves Olajdoki!

Új Grande Puntómban 5000 km után most szándékozok olajat cserélni. A kérdésem az lenne, ha nem a márkaszerviz, hanem az autószerelőm cseréli, akkor elveszíthetem-e a garanciát.

Üdv:

Laci

Kedves Laci!

Teljesen fölösleges 5000 kilométer után olajat cserélni. És bár nem tudok pontos jogszabályt mondani válaszom alátámasztására, de tudomásom szerint valóban elvesztené a garanciát is. Ha valamilyen probléma adódna, semmilyen módon nem tudná igazolni, hogy az előírásoknak megfelelő olaj került bele, a márkakereskedő pedig mosná kezeit.

Üdv:

Olajdoki

15W-40 valóban jó váltóba is?

2009. június 8., 10:46 Módosítva: 2009.06.08 10:46

Kedves Olajdoki!

Ismerősökkel vitatkoztam, akik állítják, hogy egy 1,5-ös Lada Samara 5 fokozatú váltójába nem kell nagyobb viszkozitású hajtóműolaj, sőt, nemhogy elégséges, de pont megfelelő egy 15W-40-es motorolaj!

Szerintem a hajtóműbe rendeltetésének megfelelő hajtóműolaj való. Valóban igaz lehet, amit az ismerőseim állítanak?

Köszönettel:

Bandi

Kedves Bandi!

Léteznek olyan, főleg régebbi típusú váltók, amelyekbe motorolaj való. Például az 1995-ig gyártott 1,3-as Lada Samara esetében API SF minőségű, 15W-40-es motorolaj kell a váltóba. Az 1995 és 2004 között gyártott 1,5-ös Samarának a váltójába viszont már API GL-4 minőségű, 80W viszkozitású olaj való.

Mindemellett a "nagyobb viszkozitású" kifejezéssel óvatosan bánnék, mert a motorolaj- és a hajtóműolaj-viszkozitások nem hasonlíthatók össze a viszkozitási osztály számának összehasonlításával. A viszkozitás és a viszkozitási osztály ugyanis két különböző fogalom. Például a 15W és a 80W az nagyjából egyforma viszkozitás, csak másképp nevezték el az osztályt, hogy a szervizben ne keverjék össze a motorolajat a váltóolajjal. Ugyanis a két olajféleség közötti lényeges különbség egyáltalán nem a viszkozitásban, hanem a használt adalékcsomagban van.

Üdv:

Olajdoki

A kereskedelemben kapható Ford olaj jó?

2009. június 4., 17:29 Módosítva: 2009.06.04 17:29

Kedves Olajdoki!

Ford Fusion 1.4 benzines autóban szeretnék olajat cserélni. Korábban olvastam, hogy a gyári Ford olaj minősége kétséges. Ez igaz az üzletben forgalmazott, Ford logóval ellátott 5W-30 motorolajra is? Nekem a Ford szervizben azt mondták, hogy ami olajat ők kapnak, az castrolos hordóban érkezik. A Castrolnak is van 5W-30 minőségű Ford olaja (Castrol Magnatec). Ez nem ugyanaz, mint a Ford emblémás 5W-30-as, boltban kapható olaj?

Köszönöm válaszát:

Tomi

Kedves Tomi!

A gyári Ford olajról nagyon jó a véleményem, szerintem nincs vele semmilyen minőségi probléma. Az egyes autószervizek azzal az olajtársasággal kötnek szerződést, amelyikkel akarnak, tehát semmi különös nincs abban, ha egy Ford szervizben Castrol olajat használnak. A Castrol fordos olaja a Magnatec Professional A1 5W-30, a többi Maganatec nem rendelkezik a szükséges minősítéssel.

Üdv:

Olajdoki

Nem alszik el az olajnyomáslámpa

2009. június 3., 11:19 Módosítva: 2009.06.03 11:19

Kedves Olajdoki!

Milyen motorolajat javasolsz az alábbi autóba:
Opel Combo (régebbi fajta), 1.7D motor, 2000-es évjárat, 268 000 km.

Jelenleg Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B3 van benne. Indításkor jó pár másodpercig nem alszik el az olajnyomáslámpa.

Üdvözlettel:

István

Kedves István!

A választott olaj típusa megfelelő, továbbra is használhatod. Az olajnyomás-visszajelzés problémát számtalan dolog okozhatja. A teljesség igénye nélkül:

- egyes típusoknál hosszabb ideig tarthat, amíg felépül az olajnyomás (akár 7 mp), és ez teljesen normális
- nem megfelelő minőségű vagy univerzális olajszűrő használata
- túl vastag olaj használata (ezt itt ki is lőhetjük)
- motorkopás

Gondold át, hogy mióta áll fenn a probléma, egybeesik-e valamilyen szervizzel stb. Ha mindig ilyen volt, nem aggódnék miatta.

Üdv:

Olajdoki

Megéri-e váltás 10W-40-ről 5W-40-re?

2009. június 2., 11:31 Módosítva: 2009.06.02 11:31
1

Kedves Olajdoki!

2002-es évjáratú 1.3-as Suzuki Wagon R kocsim van, és 48 ezer km-nél tartok vele, közeleg az olajcsere időpontja. Az lenne a kérdésem, hogy megéri-e váltás 10W-40-ről 5W-40-re. Mindig Castrolt használok, az jó minőségű? Az 5W-40es olaj télen nem okoz problémát?

Köszönettel:

András

Kedves András!

Nemhogy problémát nem okoz télen az 5W-40, hanem pont télen jobb, mint egy 10W-40-es. Feltéve, hogy mindkettő félszintetikus minőségű. Ha viszont az 5W-40 teljesen szintetikus, akkor még további előnyökkel is számolhat, mint például stabilabb minőség a csereperiódus során, valamint jobb hőtűrő és hőelvezető képesség.

Üdv:

Olajdoki

Láncfűrészbe keresek kenőolajat

2009. május 28., 15:47 Módosítva: 2009.05.28 15:47

Kedves Olajdoki!

Szeretnék segítséget kérni nem szokványos témában.

Motoros láncfűrészhez lánckenő olaj elég drága, a fogyasztás pedig amerikai autós belőle, ezért merült fel bennem, hogy olcsó teszkós motorolajat vagy hasonló árú motorolajat használhatok-e helyette. Szerintem, mivel csak mp-ig ken a kocsi motorjában, elvileg 10-15 ezer km-ig, nem lehet olyan rossz.

2T olajat vettem a benzinhez, doboza (oleo mac) szerint 1:50-hez lehet keverni, de a fűrész könyve szerint 1:25-höz kell. Lehet-e 1:50 keverékkel motorkárosodás nélkül használni, mivel ez sem olyan olcsó, kb. 2000 Ft/l.

Tanácsodat előre is köszönöm!

György

Kedves György!

A lánckenő olaj egyik legfontosabb tulajdonsága a tapadóképessége, ami biztosítja a kenést nagy sebességnél is. Egy motorolaj nem képes ezt műszakilag megfelelő módon helyettesíteni. Sajnos a 2T olajjal kapcsolatban is ki kell hogy ábrándítsalak: az olaj gyártója által megadott 1:50 csak annyit jelent, hogy annál hígabb semmiképp nem lehet a keverék. Ha a fűrész 1:25-t ír, akkor azt kell betartani.

Üdv:

Olajdoki

Jó-e a Liqui Moly?

2009. május 27., 12:39 Módosítva: 2009.05.27 12:39
1

Kedves Olajdoki!

Érdeklődni szeretnék, hogy mi a véleményed a LIQUI MOLY olajokról, konkrétan a Longtime High Tech 5W-30 motorolajról. Segítségedet előre is köszönöm!

Üdv:

Dodi

Kedves Dodi!

Jó tapasztalataim vannak a Liqui Moly olajokkal, használatukat szívesen ajánlom. A kérdéses olaj félszintetikus, és megfelel a legkorszerűbb BMW- és Mercedes-előírásoknak.

Üdv:

Olajdoki

Maradjak a Seléniánál, vagy jöhet a Castrol?

2009. május 26., 15:50 Módosítva: 2009.05.26 15:50

Kedves Olajdoki!

2001-es évjáratú Alfa 147 1.9 JTD-nél eddig Selénia TurdoDiesel 10W-40 olajat használtam. Olajcsere előtt állok, és a Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 olajra gondoltam. Megfelelő lenne ez az autóba, vagy inkább maradjak a Seléniánál? Esetleg lesz valami probléma, ha a Castrolt választom?

Kedves Kérdező!

A Selénia is nagyon jó olaj, de mivel az autóhoz tartozó előírás az ACEA B3, amit a Castrol olaja is teljesít, semmi akadálya annak, hogy azt használja. A Magnatec Diesel 10W-40 még jobb, az extra tisztítóadalékok miatt.

Üdv:

Olajdoki

Rég cseréltem olajat, öblítsek olajcsere előtt?

2009. május 25., 16:51 Módosítva: 2009.05.25 16:51

Kedves Olajdoki!

Tanácsod szeretném kérni!

Ford Fiesta 1.3, 2004-es, 31 000km. Az autóban 4 éves olaj van, 23 000 km-rel. Olajcsere előtt olajöblítés kívánatos-e, és ha igen, akkor mivel, hogyan? Az autó jellemzően városban lesz használva. 5W-30-as olajat szeretnék venni bele. Egy ekkora törődéskihagyás után mit "érdemelne" meg?

Köszönöm segítséged.

Üdv:

Gábor

Kedves Gábor!

Egy normálisan karbantartott autó esetében nem szoktam motoröblítést javasolni, de mivel ez az autó eléggé el lett hanyagolva, ezért érdemes bevetni egy motoröblítő adalékot (pl. Valvoline Engine Flush). A használt olajba kell beletölteni, és a leengedés előtt alapjáraton üzemeltetni, a címkén szereplő használati utasítás szerint.

Üdv:

Olajdoki

Mennyi olaj kell a Focusba?

2009. május 21., 16:14 Módosítva: 2009.05.21 16:14

Kedves Olajdoki!

A kérdésem a következő: 2002-es 1.4 16v benzines Ford Focusban olajat szeretnék cserélni, csak nem tudom, mennyi kell bele. És azt is szeretném megkérdezni, hogy hol találom meg a klímaszűrőt.

Válaszodat előre is köszönöm!

Szép napot!

Kedves Kérdező!

4 liter olaj kell a Focusba. A klímaszűrővel kapcsolatban azonban egy autószerelőt kellene megkérdezned.

Üdv:

Olajdoki