Kedves Olajdoki!
Kedves Érdeklődő!
Minőségileg és árban is a kettő közötti megoldást javaslom: Castrol Magnatec 10W40. Ez egy félszintetikus olaj, amely nagyon jó ár/érték arányú választás ehhez az autóhoz.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoki
Van egy Opel Calibrám, Shell 10W40-es olajat használok hozzá. Esedékes a csere, és még van itthon 1 liter Castrol Magnatec 10W40-es olajam. Használhatom ezt utántöltésre?
Köszönettel:
Levélíró
Nagyon tisztelt Olajdoki!
Honnan lehet tudni, hogy egy 5W40-es olaj teljesen, vagy csak részlegesen szintetikus? Ugyanis ezeken szinte 99%-os többséggel írja, hogy szintetikus technológia, meg egyébb ehhez hasonló kijelentések. Én elég maximalista vagyok az olajok terén, és a legjobbat szeretném adni a kocsimnak, ami eddig nagyon jól működik, 10 000 km alatt egy gramm olajat sem fogyasztott. A kocsi típusa: Dacia Logan, 1.6 mpi, benzinmotor (a 8 szelepes, 90 lóerős változat), és 53 000 km-t futott.
Na most a második konkrét kérdésem az, hogy az eddig ajánlott és használt ELF EVOLUTION SXR 5W40 teljesen szintetikus olaj, vagy sem? Érdekes, hogy az ELF-nél van egy szintén 5W40-es viszkozitású ELF EXCELLIUM NF - 5W40 olaj, de senki sem tudja, hogy mi a különbség az Excellium és az Evolution között. Igaz, észrevettem, hogy az egyik API SM/CF a másik csak SL/CF besorolású. Esetleg van ennél jobb választás olajok terén ehhez a motortípushoz?
Előre is köszönöm és nagyon-nagyon várom válaszát. Nagyon rég foglalkozok e témával, szerelőknél is érdeklődtem, de eddig senki sem tudott konkrét választ adni kérdéseimre.
Minden jót kívánok!
T.Olajdoki!
93-as, 1.6 16v Nissan Sunny kombimban most cseréltek motort. Sikerült is a csere, kapott még olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt és új gyertyákat is. A gond az, hogy rettenetesen eszi az olajat (Castrol Magnatec 10w-40). A motoron semmi nyoma folyásnak, csepegésnek, de a levegőszűrő-házban lerakódva megtalálható vékony filmréteget képezve. Továbbá emelkedőn felfele menet kékes füstöt ereget.
Mi lehet a gond? Hogyan tudom megállítani az olaj eltűnését?
Válaszát előre is köszönöm:
Sanyis
Kedves Olajdoki!
Mercedes Benz W123 200D típusú autómba milyen olajat rakjak? A gyári előírás 10W40, amit 7500 km-enként kell cserélni. Sokan ellenzik a most használt olajat: Castrol Magnatec Diesel 10W-40. Azt mondják, ebbe ásványi 15W40 való, mert ezt a motort nem a félszintetikusra találták ki. A motorban 103 000 km van, két olajcsere közt fél litert sem eszik meg. Önt mit gondol erről, maradhat így? Következőleg Shell Helix Plus Diesel 10W40-et szeretnék belerakni, ez mehet bele?
Válaszát előre is köszönöm:
Viktor
Helló Doki!
Kell-e (és ha kell, milyen időközönként), a váltóban olajat cserélni? (Az autó egy '97-es VW Sharan 1.9 TDI, 110LE )
Válaszát előre is köszönöm!
Sz. Norbert
Tisztelt Olajdoktor!
Érdeklődnék, hogy kétütemű diesel motorba milyen motorolajat érdemes tenni?
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Olajdoki!
Az utolsó olajcsere alkalmával a szervízben castrol magnatec 10w-40 (vw 505.00) olajat raktak a 2002-es 74 kw-os PD TDI Passatomba (190000 km, 1896 cm3, avb158845). Ezt megelőzően 5w-30 longlife III volt benne, de azt mondták, a futásteljesítmény miatt már ezt ajánlják.
Sehol nem sikerült megnyugtató táblázatot találnom arra nézve, hogy milyen olajak használhatók (ilyen életkorú) motorba. Az 505.00 használható? Ha nem, mik lehetnek a következmények?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv,
Balázs
Kedves Balázs!
Jómagam azok közé tartozom, akik a gyári előírásokat nem csak a garancia megőrzés eszközének tekintik, hanem úgy gondolják, hogy műszakilag is van jelentőségük. Ebből kiindulva az a véleményem, hogy ebbe a motorba nem szabad 10W40-es olajat tenni, mert az előírt teljesítményszint minimum VW 505.01, aminek egyes 5W40-es és 5W30-as olajok felelnek meg. Használható még VW 506.01-es vagy 507.00-ás olaj is. A VW 505.00 túl kevés ide.
Hogy mi történhet? A VW 505.01 a Volkswagen közvetlen-befecskendezésű dízelmotorjaihoz előírt szabvány. A közvetlen befecskendezésű dízelmotorokban magasabb a hőmérséklet, mint a hagyományos motorokban. A dugattyúban és a gyűrűk környékén fellépő magas hőmérséklet extra megterhelést jelent az olaj számára. A magasabb hőmérséklet miatt több nitrogén-oxid is keletkezik, amely fokozatosan tönkreteszi az olajat. Egy nem megfelelő teljesítményszintű olaj használatával csökkenhet a motor hatásfoka, sőt a motor károsodhat is. A már említett magas hőmérséklet és a nitrogén-oxidok gyorsabban tönkretesznek egy erre nem megfelelően felkészített olajat. Így az nem biztos, hogy a csereperiódus végéig el tudja látni a feladatát. Továbbá lerakódások képződhetnek vagy akár gyűrűberagadás is felléphet, amely csökkentheti a motor teljesítményét.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoki,
kérdésem az lenne, hogy a motorban (Golf 1.6 8V) található Castrol Magnetec Professional szintetikus olaj pótlására használható-e Castrol Magnetec félszintetikus olaj, vagy nem érdemes/szabad keverni a kétféle olajat? Motorgenerál után szerelőm javaslatára átálltunk a szintetikus olajra, de maradt még egy liter félszintetikus olaj tartalékban otthon és nem szeretném ha kárba veszne.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves doktor!
Nemrég kaptam meg apámtól egykori taxiját, egy 2000-es évjáratú 1,6-os Lanost. 384 000 km van benne és lassan aktuális lenne megint az olajcsere.
Eddig mindig GM 10w40 motorolajat használt, de érdekelne egy szakértő véleménye, hogy továbbra is ilyenre cseréljem-e.
Válaszát köszönöm szépen!
Köszönettel:
-Gyula
Kedves Gyula!
Túl sokan panaszkodnak a GM olajra ahhoz, hogy bárkinek is jó szívvel tudjam ajánlani. Egyesek szerint az olaj a rossz, mások tudni vélik, hogy az eredeti GM olajjal nincs baj, csak sok a hamisítvány, stb. Szerintem ez bennünket nem kell érdekeljen, hiszen rengeteg olyan olaj van, ahol nem kell ilyen kérdéseket mérlegelni.
A 10W40-es viszkozitás maradhat, tudom javasolni a Mobil Formula S 10W40-et vagy a Fuchs Titan Syn MC 10W40-et.
Üdv:
doki
Kedves doktor!
Mondeo 1.8 benzin 2001-es autóba mostmár tudom hogy a magnetic 5w-30-as olaj kellet volna, de nekem edge 5w-30-ast adtak.
Okozhat e kárt a motorban ha ezt az olajat használom?
Az elsö a2/b2 a másik a3/b3-as olaj.
A választ előre is köszönöm.
Köszönettel:
Kedves Érdeklődő!
Nem is az ACEA minősítés, hanem a Ford M2C-913B szabvány a lényeg, ezt nem teljesíti a Castrol olaja. Kárt, főleg egy csereperiódus alatt, valószínűleg nem fog okozni, de törekedni kell arra, hogy legközelebb a megfelelő olaj kerüljön bele.
Üdv,
Olajdoki
Üdv:
doki