Üdvözlöm!
A napokban vettem egy Renault Espace '94-es évjáratú autót. Az lenne a kérdésem, hogy milyen időközönként kell olajat cserélni, és milyen olajat kell használni? Az autó benzines.
Köszönöm válaszát.
Tisztelettel:
Gajdos Zsolt
Kedves Zsolt!
Függetlenül attól, hogy gázolaj vagy benzin üzemanyaggal pöfög a motor, SAE 10W-40 viszkozitású, ACEA A3/B4 minőségű, általánosan használható motorolajat ajánlok. A csereperiódus 10 000 km vagy maximum 1 év.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
A kérdésem az volna, hogy mi a véleménye a Rowe típusú motorolajról? Mennyire van minőség az ár mögött, mivel elég kedvező áron lehet megszerezni, és azt mondták a boltban az eladók, hogy vetekszik a Mobil olaj minőségével.
Kedves Érdeklődő!
A Mobil kenőanyagait a világ legnagyobb olajtársasága, az EXXONMOBIL gyártja ellenőrzött, állandó minőség mellett. A Rowe egy olyan cég, amely olajtársaságoknál vásárol kenőanyagot, és azt csomagolja vagy csomagoltatja saját név alatt. A különbség ennyi.
A minőség relatív, azt mond egy eladó, amit akar, és jómagam sem tudok objektív tesztet említeni, ahol hasonló körülmények között bevizsgálták az olajokat.
Szerintem nem említhető egy lapon a Mobil és a Rowe, az előbbi javára.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Szeretnék érdeklődni, hogy a mobil ATF 220 (minőségi szintjéhez ez van írva: Caterpillar TO-2; GM Dexron IID21611. Jóváhagyás: Allison C4-31804002; MAN 339 Type D; MB 236.7; Voith G607; ZF-TE-ML 3D/4D/11A/14A/17C) megfelelő olaj lesz-e az automata váltómba? Az autó egy 1993-as Peugeot 405 2.0i automata váltóval. A váltó típusa, legjobb tudásom szerint: zf4hp14. Már megvettem, remélem pozitív választ kapok. :-)
Tisztelettel:
M. Dávid
Kedves Dávid!
Pozitív a válasz, GM Dexron II D minőségű folyadék az előírt. A szükséges mennyiség 2,4 liter.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Van nekem egy '88-as Nissan Patrolom (3.3 TD), ami kb. 8000 km alatt ette meg az olajat a "max" és a "min" tartomány között. Mivel idén tavasszal vettük párommal, fogalmam sincs, milyen olaj van benne.
Annyi sejtésem van még a műszaki oktatás idejéről (ami elég rég volt), hogy akármilyen olajokat nem illik keverni, azért gondoltam rá, hogy inkább cserélnék benne. Milyen olajat javasol egy ilyen öregecske, de még viszonylag jó erőben lévő turbódízel motorhoz? Mondjuk olcsóbb, közepes és "igényes" kategóriában?
Jót tesz a motornak egy átmosás (az autószerelő ilyesmit ajánlott jó pénzért)? Vagy megtehetem-e azt, hogy cserélek most egy olcsó olajra, majd 1-2 ezer km után kicserélem egy normálisabb olajjal? Mivel eléggé füstöl a lelkem erőlködéskor, szükséges ilyen motornak adalékszer?
Válaszait előre is köszönöm.
Tisztelettel:
SGS
Kedves SGS!
Remek állapotban van a motor, ha csak 8000 km alatt fogyasztotta el az olajat. Nincs szükség adalékra vagy bármilyen olcsó olajra motormosás címén.
Használj normális minőségű kenőanyagot, mondjuk a Valvoline MaxLife 15W-40 vagy a Castrol Magnatec 15W-40 valamelyikét. Cseréld félévente az olajat, hidegen kíméld, és még sokáig szépen fog muzsikálni a motor.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Doktor úr!
Az autóm egy 3 hónapos 2.0 TDCi Focus.
Az első olajcserén már túl van, a biztonság kedvéért 5000 km-nél történt, a gyári ajánlású Shell olaj került bele a márkaszervizben. Én ezt az olajat nem igazán kedvelem, de hát nem én kenegetem magam vele. :)
A következő, azaz 15 ezer km múlva esedékes cserénél mást szeretnék belerakni, mit ajánlana? Lendületesen, dinamikusan használom az autót, sok város és rövid távú (20-40 km-es) utak, kevés pálya.
Mi lenne a legjobb a turbónak és a motornak?
Gondolom, full syntetic kell bele, de a legtöbb magas teljesítményű olajra az van írva, hogy benzines és dízel autókhoz is tökéletes.Köszönettel:
Sz. Péter
Kedves Péter!
Nem tudok róla, hogy a Shell a gyári első feltöltésű motorolaj. Ford olaj kerül a motorba, amit persze akár a Shell is gyárthat.
A Ford nem hagy választási lehetőséget. Ha márkaszervizben cserélteted majd a motorolajat, akkor egy Ford WSS-M2C913-B minőségű, SAE 5W-30 viszkozitású motorolajra lesz szükséged. Többen félszintetikus, néhányan szintetikus alapolajból gyártják ezt a kenőanyagot. Félszintetikus pl. a Valvoline DuraBlend FE 5W-30, Castrol Magnatec A1 5W-30, szintetikus a Statoil LazerWay F 5W-30 vagy a Fuchs Titan Supersyn 5W-30.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Egy S80-as Volvo 2.4 benzines olajfogyásáról lenne kérdésem.
Az autóban 230 000 km van. 5000 km-rel ezelőtt vettem. Akkor szervizben olajcserén, szűrőcserén és olajteknőmosáson esett át.
A nyáron egy horvát túra után elfogyott belőle kb. 3 liter olaj.(Nem volt hajtva, max. 150km/h) Az autó nem füstöl, jó a hangja, 1 hónapja volt zöldkártyán, minden rendben volt. A szervizben félszintetikus 10W-40-est raktak bele. Kérdezném, mi lehet az oka ennek az olajfogyásnak?
Esetleg érdemes-e 20W-50-es ásványi olajat rakni bele, vagy 15W-40es félszintetikust? Ha ásványit rakunk bele, okoz-e gondot?
Köszönettel:
Péter
Kedves Péter!
Ahogy már oly sok esetben, valószínűleg most is belső tömítetlenség a drasztikus olajfogyás oka. Ilyen mértékű veszteséget nem lehet gyengébb minőségű, de magasabb viszkozitású motorolajjal orvosolni. Irány a szerviz, és egy alapos vizsgálat után várhatóan valamelyik tömítésnél meglesz a hiba.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
5 éves 1,4 benzines Corolla HB, jelenleg 37 ezer km van benne, milyen olajat tegyek bele? Legutóbb 2 éve Mobil synt S 5W-40 volt bele rakva 22 ezer km-nél. Shell Helix Ultra 5W-40 túlzás lenne bele, vagy jó választás?
Előre is köszi!
Üdv:
Roland
Kedves Roland!
A Shell Helix Ultra 5W-40 és a Mobil Synt S 5W-40 ugyanolyan minőséget képvisel, egyik sem jobb a másiknál. Mindkettő megfelelő.
Az olajcsere-periódus 1 év, vagy maximum 15 000 km. Ha hosszú távon képzeled az autó használatát, jobb, ha nem tolod ki duplára az intervallumot.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Típus: Opel Vectra A
Évjárat: 1995
Motor: 2000 cm3 (X20XEV)
Futott km: 320 000
Az olajat nem eszi, mert egy éve volt egy nem teljes motorfelújítás.
Milyen olajat ajánlana a motorba? A Valvoline Maxlife 15W-40 esetleg jó?
Köszönettel:
József
Kedves József!
Kiváló választás a Valvoline MaxLife 15W-40. Jómagam sem tudnék jobbat ajánlani.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Kérdéseim egy új Renault Megane 1.5 dci Grandtour 106 LE-re vonatkoznak. 2008. júniusban helyezték forgalomba Elf evolution SXR 5W-40 olaj van benne és 4500 km.
1. kérdés: Szükség van-e (érdemes-e) bejáratás utáni (tisztító) olajcserére?
Tervezett használat: 16e km/év.
Gépkönyv szerint 30 ezer km vagy 1 év az olajcsere-periódus.
2. Minimális olajfogyás van (1-2 deci), ez normális? A kijelzőn ez látható:(OOOOOO) hidegen, (OOOO--) melegen.
3. Mikor töltsek utána?
Köszönettel:
Bokori Balázs
Kedves Balázs!
1. Nem szükséges idő előtt, azaz esetedben 1 év előtt cserélni az olajat.
2. Normális, hiszen hidegen az olajteknőben van a kenőanyag nagy része, míg melegen a rendszerben kering. Amíg O alakzatot látsz, addig az olajszint rendben van.
3. Elfogy az O, és jelez a számítógép. Akkor kb. 0,5 liter hozzáöntése szükséges.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
1993-as Honda Accordba milyen olajat tehetek? 105 000 km-t futott, eddig 10W-40-es Castrol volt benne. Érdemes lenne szintetikusra váltani?
Lassan a váltóolaj cseréje is esedékes. 5 fokozatú manuális váltóról van szó. Milyen fajtát javasolna?
Köszönettel:
Timári Károly
!p>Kedves Károly!
15 éves autóban már nem érdemes szintetikus motorolajra váltani, bár elvi akadálya nincs. Szerintem megfelelő a SAE 10W-40 viszkozitású, félszintetikus kenőanyag.
A manuális váltóba töltheted ugyanúgy a Castrol Magnatec 10W-40 motorolajat. A Honda ezt ajánlja.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor úr!
Alfa Romeo 156 Twin Spark 2.0 benzines autóm (2001-es évjáratú, 125 000 km van benne) sajnos gépkönyv nélküli. Motorolaja után érdeklődnék, hogy gyárilag milyen teljesítményszintű (xWx), viszkozitású (APi ACEA) kell bele, hány km-enként kell cserélni, hány litert?
Váltó- (hagyományos mechanikus) és fékolaj is érdekelne, hogy milyen típusú és mennyi kell bele? Mennyi a csereintervallumuk? Egyáltalán kell cserélni a váltóolajat?
Köszönettel:
B.
Kedves B.!
Javaslatom egy SAE 5W-40 viszkozitású, ACEA A3/B4 minőségű motorolaj, amiből az ACEA A3, benzines elfogadás vonatkozik a motorra. A feltöltés mennyisége 4,4 liter, és 20 000 km vagy maximum 1 év a csereperiódus.
A váltóban 100 000 km-enként érdemes cserélni a hajtóműolajat. Javaslatom egy SAE 75W-90 viszkozitású, API GL-5 minőségű kenőanyag. A szükséges mennyiség 2 liter.
Fékolajat akkor kell cserélni, ha az éves szerviz alkalmával a fékolajmérő elégtelen víztartalomértéket mutat. Minőség DOT-4. Feltöltési mennyiségre nincs adatom, kb. 1 liter szükséges.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen olajat vegyek egy MERCEDES 124 250D-be, 5 hengeres, évjáratát nem tudom, mert motorcserés volt, kb.1990-93-ig.
Kedves Mercedes-tulajdonos!
SAE 10W-40 viszkozitású, MB 229.1 minőségű motorolajat ajánlok, függetlenül attól, hogy milyen idős a motor. Ilyen a Valvoline DuraBlend 10W-40, vagy Valvoline MaxLife 10W-40.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Még a gyári féltengelycsuklók vannak 92'-es Civicemben. Szétszedném a csuklót, és friss zsírral szerelném össze. Milyen zsírt célszerű használni?
Kedves Civic-tulajdonos!
Általános felhasználású csapágyzsírt ajánlok, amely konzisztenciája NLGI 2, és lítiumszappan sűrítésű.
Megtalálod mindkét paramétert a helyes zsír patronján.
Ha maximalista akarsz lenni, akkor olyan zsírt vásárolsz, amely a fenti kritériumok mellett MoS2 vagy grafitot is tartalmaz.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Van egy Opel F Astrám, 200 000-et futott (1992, 1.4 benzin, c14nz motorszám). Milyen olaj ajánlott a motorba és a váltóba (manuális)? Adalék kell-e, és ha igen, milyen?
Köszönettel:
VL
Kedves VL!
SAE 10W-40 viszkozitású, ACEA A3/B3 minőségű, félszintetikus motorolajat ajánlok. Az A3 benzines szabvány vonatkozik a motorra.
A manuális váltóba SAE 80W viszkozitású hajtóműolaj való, amely teljesíti az API GL-4 minőséget.
Nincs szükség külön adalékra.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Azt szeretném megtudni, hogy keverhető-e 10W-40-es olaj 15W-40-nel. Valvoline Max Life-ról van szó.
Köszönettel:
Misi
Kedves Misi!
Utántöltés céljából keverhető, nem kell számolni negatív következményekkel. A mai korszerű motorolajok többsége kompatibilis egymással. Természetesen szerencsésebb lenne, ha SAE 10W-40 motorolaj kerülne a motorba a pótláskor.
Üdv:
Olajdoki
Üdv, Olajdoki!
Golf IV. (1.4 16V ) típusú autómba milyen olajat töltsek,hogy megfeleljen a VW-szabványoknak?
Interneten akarok rendelni, de nem mindig pontosak az ott leírt olajadatok.
Gondoltam a SHELL HELIX-re, és az OMV BIXXOL EXTRA-ra. (10W-40)
Köszönettel:
Sanyi
Kedves Sanyi!
A minimális követelmény egy SAE 10W-40 viszkozitású, VW 500 00 minőségű, félszintetikus motorolaj. Az általad említett mindkét olajtársaság forgalmaz ilyet: Shell Helix Super 10W-40 és OMV Bixxol extra 10W-40.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
1993-as 1,2es benzines Seat Ibiza olajcseréjéhez milyen olajat javasol?
Köszönöm.
Kedves Ibiza-tulajdonos!
SAE 15W-40 viszkozitású, API SJ vagy jobb minőségű motorolajat javasolok. Ilyen a Valvoline MaxLife 15W-40, Mobil Super M 15W-40, Statoil ClassicWay 15W-40.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Nemrégiben ajándékba kaptam 5 l Castrol GTX 15W-40 SF/CD motorolajat. Az 1995-ös évjáratú Opel Corsa B 1.4i motorjába beletölthetem-e? A gépkönyvben SG/CD minőségű olaj használata ajánlott.
Válaszát előre is köszönöm!:
Zoli
Kedves Zoli!
Az API SF minőség nem éri el a minimális, API SG követelményt, így a motorolaj nem használható a motorban.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
A kérdésem önhöz,hogy milyen olajat ajánlana nekem, mivel a kocsit most vettem, és nem tudom, hogy milyen olajat használtak előtte! Az autó egy HONDA CRX 1.6 Esi 16V, 1995-ös évjárat.
Mobil 1-5W50-es olajat vettem bele,mivel szerelő barátom ezt ajánlotta,de szerintem ez elég vékony olaj, vagy nem?
Előre is köszönöm válaszát!
András
Kedves András
A Mobil 1 5W-50 motorolaj kiváló kenőanyag, és ha várhatóan sportosan vezetsz, akkor az egyik legjobb választás. Normál használat esetén sem lesz vele gond, hiszen vékonynak igazán nem nevezném a viszkozitását tekintve.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Kétütemű Trabantba milyen viszkozitású olajat kell önteni a benzinhez? Tehát milyen lényeges számokra kell ügyelnem?
Köszönöm.
Attila
Kedves Attila!
A viszkozitásra egyáltalán nem kell figyelni. Fontos viszont, hogy a dobozon fel legyen tüntetve: kétütemű motorok részére. Minőség szempontjából az API TC lehet az, amit a figyelmedbe ajánlok.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Most készülök venni egy 1987-es,4 ajtós Honda Civicet. 1500 ccm és 110 LE. Kérdésem az lenne,hogy milyen olajat tegyek bele,mit javasol?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Attila
Kedves Attila!
Tekintettel arra, hogy 21 éves autóról van szó, SAE 15W-40 viszkozitású, API SJ minőségű motorolajat javasolok. Ajánlataim: Valvoline MaxLife 15W-40, Mobil Formula M 15W-40, Castrol GTX 15W-40.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
2002-es, 1,3 literes Suzuki Swiftem van. 5W-40-es vagy 10W-40-es olaj kell bele, milyen típusút ajánl?
Válaszát előre köszönöm!
Kedves Suzuki-tulajdonos!
A Suzuki minden viszkozitási variációt engedélyez, így ebből a szempontból mindegy, melyiket választod. Javaslatom a SAE 5W-40 viszkozitású, API SM minőségű szintetikus motorolaj.
Ilyen a Valvoline SynPower 5W-40, Total Quartz 9000 5W-40, Fuchs Titan Supersyn 5W-40.
Üdv:
Olajdoki
Üdvözletem!
1.6-os benzines, ’97-es Nissan Primerám (P11) van már egy éve (12 ezer km-t mentem vele), és még nem cseréltem benne olajat, de már 3-szor utántöltöttem 1 literessel. Nem tudom, hova tűnik, ugyanis garázsban tartott a jószág, de a padlón 1 csepp olaj sincs, viszont hidegindításkor kékesen füstöl picit, ami hamar el is múlik. Szeretnék most olajat cserélni, de nem tudom, milyen típusút kellene belerakni, és hogy kb. mennyit! Olajszűrővel együtt cserélem majd, az már megvan.
Köszönöm!
Kedves Primera-tulajdonos!
1 év alatt 1 litert utántölteni egy 11 éves autóba nem igazán riasztó mennyiség. Szerintem egyáltalán ne foglalkozz vele.
Ajánlatom SAE 10W-40 viszkozitású, API SJ vagy jobb minőségű félszintetikus motorolaj. Ilyen a Valvoline MaxLife 10W-40, Shell Helix Plus 10W-40.
Üdv:
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Idén tavasszal vásárolt Skoda Octavia 1.6-os benzines gépkocsimban kb. 8000 km használat után az olajszintlámpa kigyulladt. A jelzés helyesnek bizonyult, az olajszint a minimum érték alatt volt. A szervizzel konzultálva a megfelelő olajjal pótoltam a hiányt (kb. 7 dl). Újabb 5000 km megtétele után ismét erős olajfogyasztást tapasztaltam. A motortérben szabad szemmel érzékelhető olajszivárgás nincs. Természetes dolog ilyen nagymértékű olajfogyasztás egy új gépkocsinál? Az eddig általam használt autóknál ilyet még nem tapasztaltam. Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Tóth Zoltán
Kedves Zoltán!
Esetünkben a külső környezetbe való szivárgás nem észlelhető, a párolgási veszteség ilyen mértéke kizárt, így valószínűleg a belső tömítetlenség felelős az olajfogyasztásért.
Új autó esetén a tömítések állapota kiváló, emiatt az ok a vezetési stílusodban keresendő. Az olajfogyás nem kirívó, a kenőanyagszintet „nehéz” lábbal hamar le lehet fogyasztani az alsó nívóig. Óvatosabban kezeld a gázpedált nem üzemi hőmérsékleten, és az olajfogyasztás is csökkenni fog.
Üdv:
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Büszke tulajdonosa vagyok egy Clio 1.5 DCI-nek (80 pacis változat). A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat vegyek bele. Eddig Total Quartz 9000-et használtam.
Válaszodat előre köszönöm!
Kedves Clio-tulajdonos!
Ha nincs különösebb okod a váltásra, nincs problémád az eddigi olajjal, akkor használd továbbra is a Total kenőanyagát.
Üdv:
Olajdoki