A szerb-magyar határon szúrták ki, hogy a Koszovóba szánt német humanitárius segélyszállítmány nem csak a megszokott dolgokat – ruházatot és élelmiszert – tartalmaz, de egy autó is megbújik a konténerben.
A Renault-nál hagyomány, hogy egyszerre fut két kisautó-generáció: míg a frissebb a választék és a felszereltség révén szerez új vásárlókat a cégnek, addig a régebbi modell az árérzékeny vevőket célozza. Így lehetett a Clio második generációja ilyen hosszú életű: hat éve már csak a másodhegedűs szerepét játssza, Campus néven.
A Fiat igyekszik kihasználni az 500-as töretlen sikerét: továbbviszik a stílusát egy másik modellre, amely leginkább talán a Mini Countrymanre emlékeztet.
A kínai kormány eddig a nemzeti autóipar megteremtésével volt elfoglalva, ezért szívesen látták a külföldi gyártókat, amelyek elhozták a tudást és a kész, korszerű típusokat. Mostanra azonban eljött a pillanat, amikor a nemzetközi cégek fenyegetik az épp csak megszületett hazai autóipart.
A Kaliforniai Egyetemen fejlesztik azt a speciális acélszövetet, amely akár éveken belül a legfontosabb autóipari alapanyagok egyikévé válhat. A különleges szövet 99,99%-a levegő, de a hajszálvékony, háromdimenziós acélszál-szövet szilárdsági mutatói a fejlesztők szerint nem sokkal gyengébbek, mint a tömör acéllemezéi.
Milos Paripovic, a fiatal, bosnyák származású formatervező olyan témához nyúlt, amelyhez korábban mások nemigen mertek: a jugoszláv autóipar legnagyobb nemzetközi bukásának emlékét elevenítette fel a Zugo tanulmány révén. Azon kívül, hogy meggyőzően hozza az eredeti, a Yugo 45-ös hangulatát modern köntösben, finoman élcelődik is annak hibáin.
Egy kisebb meglepetéssel készül a Mini a márciusi Genfi Autószalonra.
2007 óta először idén haladta meg a kétmilliós értékesítést a Ford az Egyesült Államokban – jelentette a gyár. Az USA autópiacán ezzel 15 százalékos a részesedésük jelenleg.
Noha az új autók ára fokozatosan nő, ma átlagosan kevesebbet kell dolgozni egy autóért Magyarországon, mint amennyit tíz évvel ezelőtt kellett - állítja elemzésében a Porsche Hungaria gépjárműimportőr.
Többnyire 2012. január 31-ig érvényesek a 2011-es autós várakozási engedélyek a fővárosnak azokban a kerületeiben, amelyekben egyébként fizetős a parkolás.
Bár lassan két éve, hogy bezárt a Lada magyar importőre, hazánk motorizációjának meghatározó márkája töretlen népszerűségnek örvend bizonyos körökben. Ha hivatalos úton nem is, szürkeimportban elképzelhető, hogy beszivárog hozzánk is néhány az Avtovaz vadonatúj termékéből, a Grantából.
Úgy látszik, korai volt még temetni a több, mint harminc éve gyártásban lévő terepjáró-ikont. Olyan régen gyártják már, hogy közben újra divatba jött, töretlen népszerűségének köszönhetően még mindig kifizetődő a Mercedes számára. (A Steyr-nél készült G még Kim Dzsongil gyászmenetében is jól mutat.)
Mi pedig örülünk ennek, hiszen olyan nekünk, mint egy öreg alligátor, a múlt egy élő darabkája. És hogy még ma is képes harapni, arról nem csak a benzines V8-as motorok, hanem az AMG tuningmágusai is gondoskodtak.
A Carscoop egyik lesifotósa európai nyúzópróba során kapta el a két, szteroidtól csöpögő G-t. És ez nem csak ócska duma, hiszen a gyengébbik G63AMG is 525 lóerőt és 700 newtonmétert képes mozgósítani duplaturbós, 5,4 literes V8-asából, ha nagyon ki kell jönni a dzsindzsából.
Az über-tankhajó azonban a limitált példányszámban készülő G65AMG lesz, mely a maga 6 literes, 12 hengeres biturbó motorjának köszönhetően 612 lóerőt és 1000 newtonmétert tud majd (utóbbi limitált).
Az ismételten frissített G-osztály átdolgozott beltere (akár a Papp Tibi által imádott larvikit-berakással is) teljesen új műszercsoportot, középkonzolt és kormányt kap. Külsejével igazán nem is lehet foglalkozni, ezárt csak apróbb változások mutatják majd, hogy ez az új modell. A G63 és G65 változatok más lökhárítókat (a motorok megnövekedett levegőigénye), visszapillantó-tükröket és persze jóval nagyobb fékeket és külön hozzájuk tervezett felniket kapnak.
Áruk egyelőre nem ismert, 131 840 euró a jelenlegi G55AMG ára, ettől valószínűleg több lesz. De így is van rendjén, a világ leggyorsabb kockájának ára van.
János István-Szilárd, csíkszeredai olvasónk a múlt héten Prágában járt, ott fotózta le ezt az erősen álcázott tesztautót. Mivel nem tudta, mi is ez pontosan, beküldte nekünk, de az ünnepek közötti kollektív Totalcar-tudat meglehetősen foghíjas ilyenkor, úgyhogy jó eséllyel csak tippelni tudunk.
A kínai szabadalmi hivatalok adatbázisai nem számítanak a világ legvédetebb helyei közé, tán ezért sem meglepő, hogy kiszivárogtak a Dongfeng új SUV-jának képei.
Globális visszahívási akciót hirdetett a General Motors, miután kiderült, hogy a 2011-2012-es modellévben gyártott Chevrolet Captiva SUV-ok kormányszervó-túlmelegedése miatt akár a motortér is kigyulladhat.
Talán jobb is, hogy a 2003-ban elhunyt lánglelkű argentin konstruktőr és autóversenyző, Alejandro DeTomaso nem élte meg azt a napot, amikor idén Genfben bemutatták az új DeTomaso Deauville-t.
A 2.8 literes, V6-os turbómotorral hajtott összkerekes, hatsebességes automatával szerelt rettenetes crossover a Pininfarina stúdió formatervét hordozza, de biztosak vagyunk abban, hogy ott sem a hónap dolgozója rajzolta.
Egy-egy utcán lőtt fotó sokszor többet mond, mint tucatnyi a retusált-montírozott katalógus-kép. A BimmerToday fórumra feltöltött kép az utcán parkoló új GranCoupéról is ilyen.
Érzi az Opel, hogy mostanában SUV-okkal lehetne nagyot hasítani, de az Antarával valahogy mellétrafáltak. Ennek ellenére nem adják fel, hamarosan érkezik a következő szabadidőjuk: a Mokka.
Nem kapkodta el a Mercedes a hibrid-fejlesztést, de 2012-ben már muszáj nekik is felülni a vonatra. A jövő év elején egyből két modellel is próbálják behozni a lemaradást, az E300 BlueTEC Hybrid és az E 400 Hybrid típusokkal.
Mennyit megy? – a kérdés szinte már kezd kimenni a divatból, amióta egyre húzósabbak a gyorshajtási tarifák és inkább a fogyasztással szoktak hencegni. Egy Lamborghini esetében azért mégis bizsergető a kérdés, úgyhogy a Sport Auto utánament.
December 24-én délután a Rákóczi úton kigyulladt egy BKV-busz. A csuklós Ikarus 435, amely a 7-es vonalon szállított utasokat, úgy tűnik, nem bírta a hajtást.
Új megállapodást csikart ki a szakszervezet a Volkswagennél: munkaidőn kívül nem kapnak e-maileket okostelefonjukra az alkalmazottak, nehogy összemosódjon a robot és a szabadidő.
Megkülönböztető jelzést használó álló rendőrautónak ütközött hátulról egy jármű szombat délelőtt Pest megyében, az M31-es autóúton; az elsődleges információk szerint két rendőr könnyebben megsérült.
Don Montezemolo már rég nem csak a Ferrari elnöke, bár ez a cím segítette hozzá, hogy mindenki megismerje az olasz felső tízezerben. A jó ugródeszka elképzelhetetlen magasságokba vitte: volt már a Fiat csoport első számú vezetője, és az olasz iparvállalatokat tömörítő Confindustria elnöke is. De úgy néz ki, mostanság még feljebb tekint: egy egész országot menedzselne ki a válságból.