Hírek

Dízel Golf a segélyszállítmányban

2012. január 3., 16:02 Módosítva: 2012.01.03 16:02
30

A szerb-magyar határon szúrták ki, hogy a Koszovóba szánt német humanitárius segélyszállítmány nem csak a megszokott dolgokat – ruházatot és élelmiszert – tartalmaz, de egy autó is megbújik a konténerben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Búcsúzik a régi Renault Clio

2012. január 3., 13:27 Módosítva: 2012.01.03 13:27
17

A Renault-nál hagyomány, hogy egyszerre fut két kisautó-generáció: míg a frissebb a választék és a felszereltség révén szerez új vásárlókat a cégnek, addig a régebbi modell az árérzékeny vevőket célozza. Így lehetett a Clio második generációja ilyen hosszú életű: hat éve már csak a másodhegedűs szerepét játssza, Campus néven.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a családi Fiat 500

2012. január 3., 12:11 Módosítva: 2012.01.03 12:11
35

A Fiat igyekszik kihasználni az 500-as töretlen sikerét: továbbviszik a stílusát egy másik modellre, amely leginkább talán a Mini Countrymanre emlékeztet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kina kitol az autógyárakkal?

2012. január 3., 06:11 Módosítva: 2012.01.04 16:20
20

A kínai kormány eddig a nemzeti autóipar megteremtésével volt elfoglalva, ezért szívesen látták a külföldi gyártókat, amelyek elhozták a tudást és a kész, korszerű típusokat. Mostanra azonban eljött a pillanat, amikor a nemzetközi cégek fenyegetik az épp csak megszületett hazai autóipart.

Távolról sincs vége, olvasson még

Acélszálból készülhetnek a jövő autói

2012. január 2., 17:45 Módosítva: 2012.01.02 17:45
88

A Kaliforniai Egyetemen fejlesztik azt a speciális acélszövetet, amely akár éveken belül a legfontosabb autóipari alapanyagok egyikévé válhat. A különleges szövet 99,99%-a levegő, de a hajszálvékony, háromdimenziós acélszál-szövet szilárdsági mutatói a fejlesztők szerint nem sokkal gyengébbek, mint a tömör acéllemezéi.

Távolról sincs vége, olvasson még

A jövő Yugóját öröm lesz tolni

2012. január 2., 16:15 Módosítva: 2012.01.02 16:15
213

Milos Paripovic, a fiatal, bosnyák származású formatervező olyan témához nyúlt, amelyhez korábban mások nemigen mertek: a jugoszláv autóipar legnagyobb nemzetközi bukásának emlékét elevenítette fel a Zugo tanulmány révén. Azon kívül, hogy meggyőzően hozza az eredeti, a Yugo 45-ös hangulatát modern köntösben, finoman élcelődik is annak hibáin.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ettől az Insigniától retteghet az Audi

2011. december 31., 07:32 Módosítva: 2011.12.31 07:32
78

A Volkswagen Passat Alltrack és az Audi A4 Allroad közvetlen riválisát készül piacra dobni az Opel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Igába fogják a Minit

2011. december 30., 18:22 Módosítva: 2011.12.30 18:22
19

Egy kisebb meglepetéssel készül a Mini a márciusi Genfi Autószalonra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Talpra állt a Ford

2011. december 30., 16:24 Módosítva: 2011.12.30 19:03

2007 óta először idén haladta meg a kétmilliós értékesítést a Ford az Egyesült Államokban – jelentette a gyár. Az USA autópiacán ezzel 15 százalékos a részesedésük jelenleg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Könnyebb ma autót venni

2011. december 30., 11:07 Módosítva: 2011.12.30 13:06
8

Noha az új autók ára fokozatosan nő, ma átlagosan kevesebbet kell dolgozni egy autóért Magyarországon, mint amennyit tíz évvel ezelőtt kellett - állítja elemzésében a Porsche Hungaria gépjárműimportőr.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nyugi, még jó a parkolási engedély

2011. december 29., 16:24 Módosítva: 2011.12.29 16:24

Többnyire 2012. január 31-ig érvényesek a 2011-es autós várakozási engedélyek a fővárosnak azokban a kerületeiben, amelyekben egyébként fizetős a parkolás.

Távolról sincs vége, olvasson még

Most már tényleg itt az új Lada

2011. december 29., 12:56 Módosítva: 2012.04.16 15:02
137

Bár lassan két éve, hogy bezárt a Lada magyar importőre, hazánk motorizációjának meghatározó márkája töretlen népszerűségnek örvend bizonyos körökben. Ha hivatalos úton nem is, szürkeimportban elképzelhető, hogy beszivárog hozzánk is néhány az Avtovaz vadonatúj termékéből, a Grantából.

Távolról sincs vége, olvasson még

A G élt, a G él a G élni fog!

2011. december 28., 15:51 Módosítva: 2011.12.28 15:51
77

Úgy látszik, korai volt még temetni a több, mint harminc éve gyártásban lévő terepjáró-ikont. Olyan régen gyártják már, hogy közben újra divatba jött, töretlen népszerűségének köszönhetően még mindig kifizetődő a Mercedes számára. (A Steyr-nél készült G még Kim Dzsongil gyászmenetében is jól mutat.)

Mi pedig örülünk ennek, hiszen olyan nekünk, mint egy öreg alligátor, a múlt egy élő darabkája. És hogy még ma is képes harapni, arról nem csak a benzines V8-as motorok, hanem az AMG tuningmágusai is gondoskodtak.

A Carscoop egyik lesifotósa európai nyúzópróba során kapta el a két, szteroidtól csöpögő G-t. És ez nem csak ócska duma, hiszen a gyengébbik G63AMG is 525 lóerőt és 700 newtonmétert képes mozgósítani duplaturbós, 5,4 literes V8-asából, ha nagyon ki kell jönni a dzsindzsából.

Az über-tankhajó azonban a limitált példányszámban készülő G65AMG lesz, mely a maga 6 literes, 12 hengeres biturbó motorjának köszönhetően 612 lóerőt és 1000 newtonmétert tud majd (utóbbi limitált).

Az ismételten frissített G-osztály átdolgozott beltere (akár a Papp Tibi által imádott larvikit-berakással is) teljesen új műszercsoportot, középkonzolt és kormányt kap. Külsejével igazán nem is lehet foglalkozni, ezárt csak apróbb változások mutatják majd, hogy ez az új modell. A G63 és G65 változatok más lökhárítókat (a motorok megnövekedett levegőigénye), visszapillantó-tükröket és persze jóval nagyobb fékeket és külön hozzájuk tervezett felniket kapnak.

Áruk egyelőre nem ismert, 131 840 euró a jelenlegi G55AMG ára, ettől valószínűleg több lesz. De így is van rendjén, a világ leggyorsabb kockájának ára van.

Ezmiez? Talán egy Mercedes?

2011. december 28., 15:05 Módosítva: 2011.12.28 15:05
4

János István-Szilárd, csíkszeredai olvasónk a múlt héten Prágában járt, ott fotózta le ezt az erősen álcázott tesztautót. Mivel nem tudta, mi is ez pontosan, beküldte nekünk, de az ünnepek közötti kollektív Totalcar-tudat meglehetősen foghíjas ilyenkor, úgyhogy jó eséllyel csak tippelni tudunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Na, kitől lopnak ma a kínaiak?

2011. december 27., 16:28 Módosítva: 2011.12.27 16:32
8

A kínai szabadalmi hivatalok adatbázisai nem számítanak a világ legvédetebb helyei közé, tán ezért sem meglepő, hogy kiszivárogtak a Dongfeng új SUV-jának képei.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tűzveszélyes Chevyket hív vissza a GM

2011. december 27., 15:03 Módosítva: 2011.12.27 15:03
6

Globális visszahívási akciót hirdetett a General Motors, miután kiderült, hogy a 2011-2012-es modellévben gyártott Chevrolet Captiva SUV-ok kormányszervó-túlmelegedése miatt akár a motortér is kigyulladhat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egyik szemünk sír, de a másik is

2011. december 27., 14:32 Módosítva: 2011.12.27 14:32
18

Talán jobb is, hogy a 2003-ban elhunyt lánglelkű argentin konstruktőr és autóversenyző, Alejandro DeTomaso nem élte meg azt a napot, amikor idén Genfben bemutatták az új DeTomaso Deauville-t.

A 2.8 literes, V6-os turbómotorral hajtott összkerekes, hatsebességes automatával szerelt rettenetes crossover a Pininfarina stúdió formatervét hordozza, de biztosak vagyunk abban, hogy ott sem a hónap dolgozója rajzolta.

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW 6 GranCoupe élőben

2011. december 27., 12:17 Módosítva: 2011.12.27 12:17
92

Egy-egy utcán lőtt fotó sokszor többet mond, mint tucatnyi a retusált-montírozott katalógus-kép. A BimmerToday fórumra feltöltött kép az utcán parkoló új GranCoupéról is ilyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mokka: az Opel új kis krumplija

2011. december 26., 09:09 Módosítva: 2012.03.06 10:18
11

Érzi az Opel, hogy mostanában SUV-okkal lehetne nagyot hasítani, de az Antarával valahogy mellétrafáltak. Ennek ellenére nem adják fel, hamarosan érkezik a következő szabadidőjuk: a Mokka.

Fotó: Auto Bild
Fotó: Auto Bild
Távolról sincs vége, olvasson még
no

Új adócsaló Benz a láthatáron

2011. december 25., 16:22 Módosítva: 2020.08.03 16:57
22

Nem kapkodta el a Mercedes a hibrid-fejlesztést, de 2012-ben már muszáj nekik is felülni a vonatra. A jövő év elején egyből két modellel is próbálják behozni a lemaradást, az E300 BlueTEC Hybrid és az E 400 Hybrid típusokkal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kipróbálták: 370 a vége az új Lambónak

2011. december 25., 11:04 Módosítva: 2011.12.25 11:04
117

Mennyit megy? –  a kérdés szinte már kezd kimenni a divatból, amióta egyre húzósabbak a gyorshajtási tarifák és inkább a fogyasztással szoktak hencegni. Egy Lamborghini esetében azért mégis bizsergető a kérdés, úgyhogy a Sport Auto utánament.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kigyulladt a hetes busz

2011. december 24., 16:15 Módosítva: 2011.12.24 16:15
44

December 24-én délután a Rákóczi úton kigyulladt egy BKV-busz. A csuklós Ikarus 435, amely a 7-es vonalon szállított utasokat, úgy tűnik, nem bírta a hajtást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem rabszolgahajcsár a Volkswagen

2011. december 24., 15:21 Módosítva: 2011.12.24 15:21
19

Új megállapodást csikart ki a szakszervezet a Volkswagennél: munkaidőn kívül nem kapnak e-maileket okostelefonjukra az alkalmazottak, nehogy összemosódjon a robot és a szabadidő.

Távolról sincs vége, olvasson még

Álló rendőrautót találtak telibe

2011. december 24., 14:14 Módosítva: 2011.12.24 14:14
50

Megkülönböztető jelzést használó álló rendőrautónak ütközött hátulról egy jármű szombat délelőtt Pest megyében, az M31-es autóúton; az elsődleges információk szerint két rendőr könnyebben megsérült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Országot irányítana a Ferrari elnöke?

2011. december 24., 07:56 Módosítva: 2011.12.24 07:56

Don Montezemolo már rég nem csak a Ferrari elnöke, bár ez a cím segítette hozzá, hogy mindenki megismerje az olasz felső tízezerben. A jó ugródeszka elképzelhetetlen magasságokba vitte: volt már a Fiat csoport első számú vezetője, és az olasz iparvállalatokat tömörítő Confindustria elnöke is. De úgy néz ki, mostanság még feljebb tekint: egy egész országot menedzselne ki a válságból.

Távolról sincs vége, olvasson még