2023. július 23., 16:02 Módosítva: 2023.07.27 07:07
35
1 hozzászólás

Guruló kastély - Rolls Royce Silver Shadow

55467

Mindig vágytam egy öreg Shadowra. Kimondottan erre a típusra, az előd Cloud nekem még túl gömbölyű, az utódok meg túl szögletesek. És ha már Rolls, legyen jobbkormányos. Legyen brit.

Sikerült is kifognom egy elég szép állapotú-kiállású, és egészen korai, 1967 év eleji példányt. Májusi, még az eredeti számlája, sok-sok évre visszamenően a szerviz-jegyzőkönyvei is megvannak. Persze csak egy ideig, aztán már elhanyagolták szegényt...

...

külső-belső megjelenés káprázatos, lopni biztos nem ezzel járnék. Tényleg egy guruló kastély, az egykoron dicsőséges brit autóipar acélba kalapált emlékműve. Már-már zavaróan feltűnő autó, ugyanakkor kifejezetten jóindulatú reakciókat vált ki mindenkiből. Nem éreztem soha sem irigy rosszindulatot, sem szándékos betartást - látszik, hogy ez egy vén vas, nem arról szól, hogy drága (nem is olyan drága amúgy sem), hanem simán csak "hype". Hétvégi élvezkedős veteránnak kívánni sem lehet jobbat. Családi autónak sem, a három gyerek is imádja, a hátsó kanapén fetrengeni lehet.

Rácz Tomi találkozása a Silver Shadow-val

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. július 16., 13:59 Módosítva: 2023.07.19 16:37
20
4 hozzászólás

Zsákba macska francia módra - Citroen C4 Cactus

IMG 7910

Ott kezdeném hogy nem teljesen racionális döntés volt a típus választása. 2014-ben először életemben lehetőségem nyílt új autó vásárlására. Először egy C-Elysee 1.6HDI-t rendeltem meg a kiváló motor és a típusra jellemző nagyon kedvező ár-érték arány miatt. De mikor megláttuk a reklámját az akkor 9 éves kisfiammal, az éppen bevezetésre kerülő új modellnek, a C4 Cactus-nak akkor azonnal tudtam hogy ezt kell megvenni, mert sokkal izgalmasabb lesz a család számára mint a jóval hétköznapibb C-Elysee. 

...

Kezdem a pozitívumokkal a jellemzést. Nagyon könnyű autó, csupán kb 930kg. Emiatt 82LE-vel is teljesen jó volt a dinamikája kb 80-90km/h. A vezetési élménye nagyon jó, pontos a kormányzás, könnyű a parkolás, megfordulás.

...

Most jöjjenek a negatívumok. Nem értettem hogy miért volt olyan rohadtul drága a szervizelése, mikor mindenből alig kell bele valami. Csak egyben dönthető a hátsó ülése... nagyon vacak a gyári gumiszőnyeg, ami összevissza csúszkál. A részleteken nagyon kijönnek a spórolás jelei.

Stump Bandi és a kaktusz

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csalódás az etalonban

2023. július 2., 16:24 Módosítva: 2023.07.03 16:27
3 hozzászólás

Szolid előzős autó - Ford Focus

Első autóm. Persze ez nem azt jelenti, hogy ezen kívül csak a tanuló autót vezettem volna. Sokféle jármű megfordult az évek során a kezeim alatt, ami belefér a B kategóriába. Vezettem bontószökevény Suzukit, tekintélyes Volvo SUV-ot es melós Fiat Ducatot is. Mindig is érdekeltek a fickósabb kocsik, ennek ellenére erősebb masinához talán egyszer ha lehetett közöm, de akkor se mertem jobban megpiszkálni, majd a sajátot, majd valamikor ha...

Aztán egyszer csak ott találom magam az ST vezető ülésében. A kényelmes Recaro sportülés gondosan körbeölel a kormány előtt, éppen próbaúton gurulunk az akkori tulajdonosával az anyóson. Remegő lábakkal igyekszek kellően magabiztosnak tűnni, miközben próbálom megszokni ezt a kuplungot, ami elválaszt a motorháztető alatt duruzsoló 2.5l-es turbós motortól. Utasom szerint hamar hozza lehet szokni a kocsihoz. Néhány hosszabb út es úgy fogom vezetni, mintha mar évek óta meglenne. Igaza is volt meg nem is.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. június 18., 16:06 Módosítva: 2023.06.22 15:24
0 hozzászólás

Ha épp nem pickupokat nézegetek vásárlási célzattal, a másik jelöltem az sokak nagy kedvence, a Suzuki Jimny. 

Amikor a tesztjeink között nézelődtem, meglepődve tapasztaltam, hogy az előző széria összes tesztjét nekem sikerült produkálnom. Szóval valamennyi tapasztalat azért van benne, milyen is lehet egy ilyen géppel együtt élni.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. június 11., 10:16 Módosítva: 2023.06.14 09:33
2 hozzászólás

Lassan végigrágom a haza pickup palettát, már az előző posztokban már említettem Hiluxot, Ssangyongot, L200-ast és BT 50-est (és Rangert persze). A sorrendben semmi személyes nincs, simán így sikerült, így a most következők se szomorkodjanak, még nincs eldöntve semmi.

Egyébként nincs olyan sok feltétel, aminek meg kell felelnie a megkívánt pickupnak:

  • 100 lóerő (és 300 Nm) feletti motor
  • vonóhorog, amihez két tonna feletti, de inkább 3 fele közelítő vontatási teljesítmény csatlakozik
  • lehetőleg 150 cm-nél hosszabb plató
  • klíma
  • részlegesen önzáró hátsó difi

Ezek egy részétől persze el tudok térni (pl. ha egy patent állpotú 6. generációs Hilux ugrik elém nagyon olcsón ;) )

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. június 4., 16:33 Módosítva: 2023.06.08 13:32
3 hozzászólás

Feneketlen hobbyjármű - BMW 3 (E46)

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A Golf gondtalansága miatt fiatal hülye fejjel úgy éreztem, hogy nekem mindenképpen kell egy hobbiautó is, ezért elkezdtem keresgélni a BMW palettán. Több modell is szóba jött, de végül leszűkült a kör az E36 és E34-re. Végül a Covid közepén 2021 Januárjában megvettem egy olcsó E34 525i-t manuális váltóval, speerel, 550.000 Ft-ért. Mondanom sem kell hogy egy pénztemető volt, így a nyár kezdetén túl is adtam rajta, egy kis profittal.

...

És akkor a rövid bevezető után el is érkezünk arra a pontra, amikor a Golfot is eladván elkezdhettem egy ténylegesen jó állapotban lévő BMW-re vadászni.

Bújtam a használtautót, bár tudtam, hogy az E36 kínálat addigra már igencsak megfakult (2021 ősze), így a nagymotoros 23/25/28i modellek, amelyek elfogadható állapotban voltak mind 2 millió ft felett indultak.

...

El is mentünk megnézni egy ezüst, facelift előtti szürke 23i coupe-t a haverokkal, de az igénytelen lakatolásnyomok már méterekről riasztóan árulkodtak az autó előéletéről. Több autóról lecsúsztam, ugyanis akkoriban is már nagyon figyelni kellett, hogy a tényleg szép e46-ok 1-2 napon belül elkeltek.

De egy októberi napon felkerült az oldalra egy látszólag molesztálatlan 30i Touring, amely minden kritériumnak megfelelt. Nem tartottam a 30i-től, hiszen érdemben semmiben nem különbözik akár a 170 lóerős M54B22-től sem, fenntartási költség, fogyasztás szinte megegyezik, de az esetleges későbbi eladásnál csak előnyt jelent a legnagyobb elérhető motor megléte.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. június 1., 18:49 Módosítva: 2023.06.06 06:29
0 hozzászólás
A Jurassic Park klónozott dinoszauruszai nem váltak valósággá, a filmben szintén nagyot alakító Ford Explorer azonban feje tetejére állította az autóipart. Megnézzük, miért.

Mára teljesen megszokott dolog a családi használatra szánt terepjáró, mindenféle szín, forma, méret és fajta kapható. Bár a koncepciót már évtizedekkel korábban kitalálták, a mai népszerűség egyértelműen az 1991-es Ford Explorer piacra lépésével kezdődött, ami mára veterán korba lépett – és jelentősége miatt van is ok a múzeumi minőségű megőrzésére.

A Totalcaron nem először szerepel Quixotic, és a Parkoló Parádén is fellépett már, úgyhogy talán nem meglepő hír, hogy megint valami elképesztően hangulatos tárgyat mutat. Mert ez a gyönyörűen felújított, veterán Ford Explorer Eddie Bauer kiadás az övé, és most megvizsgáljuk, miért szerették ennyire az amerikai háziasszonyok, harminc éve.

Amikor megjelent az 1991-es Ford Explorer, az amerikai autópiacon éppen az egyterű forradalom zajlott. Ám a Chrysler Voyager és társai sosem tudtak igazán menő kiállással szolgálni. Bezzeg egy bakancs terepjáró! Egy ilyen magas macsó kockára senki se süti rá, hogy életunt, vagy petyhüdt lenne, így hiába csak ötszemélyes, hiába vannak benne olcsó részletek és hiába mackós a mozgása, mégis azonnal ráharapott a közönség a családi használatra szánt, 4 literes kölni V6-tal szerelt Ford Explorerre.

Szólj hozzá!
2023. május 7., 17:14 Módosítva: 2023.06.11 07:06
4 hozzászólás

Mint a korábbi posztokban is írtam, pickupot keresek. Az előző poszt kommentjei között ajánlották a V8-at és bár lakik felém egy amcsi pickup, amit minden alkalommal körbenyálazok és minden indítást örömmel hallgatok, de sajnos nem igazán felel meg a céloknak. Egyfelől, ami nekem jó lenne, az itthon nagyon drága. Másfelől ezek azért nagyon nem fogyasztanak keveset és nálam simán beugorhat 20-30 ezer km egy évben (úgy, hogy közben a Berlingoba is kerül egy 10-es), és ez jobbára meló miatt. És a harmadik: Winkler sorozatos küzdelmeit végigélve a Cougarral a jobbnál jobbnak mondott és aztán random módon megbukott szerelőkkel, hááát…

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 30., 14:43 Módosítva: 2023.05.03 16:20
7 hozzászólás

Van élet a Teslán túl - avagy a békés kék muraközi - VW ID.4

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az E-NV200 által sikerült a villanyautózással alaposan megismerkedni, rövidebb távokra (Gárdony vagy Balatonfüred még belefért Győrből, de azért messzebbre menni már erőteljes kompromisszumokkal jár). A napelemek viszont termelnek, a szaldó elszámolás segítségével évi sok ezer kWh a túltermelés, a dízel autó pedig (bármilyen takarékos is) dízellel megy - tehát adott a következő lépcső a villanyautózásban, a messzire járás.

A feladat lényege: Győr-Budapest-Győr télen is, esőben is, ellenszélben is, egyetlen töltéssel, fájós derékkal is.

...

A választék az elmúlt 6 évben szédítő sebességgel bővült. Evidens jelölt a Tesla több típusa is - 3 LR, Y LR, S90D, esetleg óvatosabban menve egy S85 vagy egy S75D. Ott van a Hyundai Kona 64 kWh, vagy a Kia e-Niro, esetleg az Ioniq 5, az EV6, vagy olyan luxus batárok mint az Audi e-tron 55, a Jaguar i-Pace vagy a Mercedes EQC (mindegyik kissé szomjas, tehát hűvösebb időben óvatosan a "gázzal"). Ha már VW konszern, akkor pedig jön az ID.3, az ID.4, a Skoda Enyaq vagy az Audi Q4 e-tron is. A választék bőséges, az árak rendkívül változóak (akár ugyanannál a típusnál is - lásd Tesla árak fel-le, mostanság inkább le).

...

Így jutottam el oda, hogy egy magas építésű, de nagy akkus EV kellene, ami nem a Tesla, és aminek van szervize Győrben, hogy ne kelljen minden esetleges hibával Bécsbe vagy Budapestre szaladgálni. Megnézve-meggondolva-beleülve-megtapogatva számos szóba jövő típust, az ID.4-re esett a választás, és eddig 6 hónap és 17.000 megtett km után maximálisan meg vagyok elégedve.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 23., 14:25 Módosítva: 2023.05.07 06:49
5 hozzászólás
Első körben a legcsúnyábbnak és a legtartósabbnak titulált modellek kerülnek górcső alá

A Vadmusso távozásával, jó 4-5 év mindennapos pickupozás után erősen éreztem, ez kell nekem továbbra is. Az én használati dolgaimhoz ideális autó el tud húzni minimum 2 tonnát, lehetőleg 4-5 személyes, ha kell és elkülöníthető raktere van. Ja és nem árt, ha van valami összkerékhajtás, ha kibóklásznék a tájba. Sokan ajánlották az nagyobb suv-okat, terepjárókat, de azzal az az elsődleges gondom, ha rendezvényezek, szállítok, a cuccok nagyon szét tudják nyírni a belteret.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 16., 06:48 Módosítva: 2023.04.20 17:35
457
2 hozzászólás

Töröm a fejem, mégsem tudom felidézni a pillanatot, amikor megláttam és megszerettem a Cápa 5-ös BMW-t. Talán a Pumukli kalandjaiban találkoztam vele először, már csak azért is, mert Derricket leghamarabb a 2000-es években láttam, az viszont nem kérdés, hogy régóta ez volt a legvagányabb és legstílusosabb autó a szememben, valami, amit nekem találtak ki. Ha már szóba került a Derrick, nehéz elképzelni finomabb árukapcsolást annál, mint felkérni a jól bevált termékelhelyezésre használt krimi zeneszerzőjét a gyári kisfilm hanganyagának megkomponálására.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 9., 13:00 Módosítva: 2023.04.14 06:23
16 hozzászólás

Dászti avagy a Román románc - Dacia Duster

73116

Csomagtartó: Nekem pont elég, 3 főnek több hetes kiránduláshoz is befér simán 3 utazótáska. Ha horgászni megyek a horgász fotelt is benyeli meg az összes peca cuccot, karácsonykor pedig a 2,40-es fenyőfa és simán befér ha eldöntöm a hátsó ülést. Döntött üléssel gond nélkül elvittem 4 db felnire szerelt 17 colos gumit. Kértem rá vonóhorgot is, utánfutót nem húztam még vele, nem is tervezem, bicikli szállítót szoktam a horogra szerelni.

...

Nettó 800km-ert bírt ki, úgy hogy a műszerfal mögött ne zörögjön bizonyos fordulatszámon, vagy rosszabb út esetén valami csavar vagy műanyag. Engem zavar (zavart), szerintem ha lenne ilyen opció rendelésnél, hogy „ garantált zörgésmentes beltér” akkor én azért hajlandó lennék fizetni is. Halottam, hogy a Vitara is zörög, meg a TC-n olvastam, hogy a 40 millás Merci is, szóval ezt simán elnézem már neki.

Gázos Duster Papp Tibitől

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 26., 12:02 Módosítva: 2023.03.29 06:27
1 hozzászólás

Vegyes érzéseket kiváltó valami.... - Suzuki Swace

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Kikötéseim az új kocsival kapcsolatban. A legfontosabb a megbízhatóság (nem elsőgenerációs hajtásrendszer), ne legyen 3 hengeres mütyürke valami, kombi és automata váltó (meguntam a dugóban történő váltásokat). Ezekkel a feltételekkel elég sok minden ki lett lőve...

...

A motor+váltó+hybrid rendszer szerintem egy zseniális megoldás, de meg kell tanulni használni. Mint írtam az elején nem tetszett és bántam a választásomat. Most már tudom használni, és nem egy lassan vánszorgó vezetési stílusom van. Sokkak szerint elég nehéz a lábam. Igaz a kocsitól nem várom el egy 3s-os gyorsulást. Városban és országúton megfelelő ereje és dinamizmusa van, valószínűleg mert használom a vezetési mód választót. 

Anti és a Swace

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 25., 14:31 Módosítva: 2023.04.03 06:25
0 hozzászólás
Jellegzetes orr, kissé furcsa, de nagyon praktikus alak, megbízható műszaki tartalom: a VW legendát alkotott a malac Passattal.

A B3 generáció volt az első Volkswagen Passat, amit keresztmotorral szereltek, mert nem az Audi 80, hanem a VW Golf rokona volt műszakilag. Aztán az orra is nagyon különleges lett, hűtőrács nélkül, mélyre nyúló köténnyel, talán innen kapta becenevét a Malac Passat. De ez az 1992-es darab azt is megmutatja, hogy miért szerették oly sokan ezt a legendás családi autót.

Bár a videóban erről nem esik szó, erről a kocsiról érdemes tudni, hogy decens ültetést kapott, a német forgalmiba be is van jegyezve a rugó szett. Ráadásul ez nem valamelyik sokat emlegetett dízel, hanem az ABS motorkódon jegyzett 1,8 literes benzinmotor, központi befecskendezővel és 90 lóerővel. A lényeg azonban nem ez, hanem a mindössze 52 ezer kilométer és a nyugdíjas német bácsi fűtött garázsa, ami kiváló állapotban megőrizte az eredeti a fényezést és a kárpitot.

Műszakilag is patika a malac, még a rádió is a bele illő VW Alpha, bármilyen lehangolóan spúr megoldás volt az új korában. Szóval szinte múzeumi darab ez a Passat, és méltón megidézi 1992 valóságát: szegényes felszereltség, kényelmetlen ülés, nyestriasztó, viszont tökéletesen megbízható, jól működő és egyszerűen, olcsón karbantartható műszaki tartalom. Ilyen egy klasszikus VW családi szedán!

Szólj hozzá!
2023. március 12., 12:51 Módosítva: 2023.03.23 06:22
82
1 hozzászólás

Gazdaságos átlagautó.:) - Audi A4

66943

Nos én 2010-ben egy 2.0-es benzines 1991-es Honda Accordból ültem át ebbe a paripába és meg kell valljam, féltem a megszokott dinamika elvesztésétől. ÉS kellemeset csalódtam. Ezzel az autóval is lehet dinamikusan haladni, persze kicsit más stílusú vezetést igényel és más az élmény is. A honda nagyon lapos, széles autó volt hihetetlen kanyarstabilitással, ehhez képest ez az AVANT egy magas építésű billegős karosszériájú autó, ami nem jelenti feltétlenül azt, hogy hamar elvesztené a tapadását, ellenkezőleg, bár költséges a futómű karbantartása, viszont a sok lengőkaros technológia kimondottan stabil útfekvést eredményez. Kényelemre se rosszat se jót nem nagyon tudok mondani, az ülések oldaltartása elég gyér, ezt egy középső könyöklő beépítésével ellensúlyoztam valamelyest, majd a két első ülést is kicseréltem gyári S-line ülésekre.. A hátsó lábtér az katasztrofális, a raktér ledöntött hátsó ülésekkel kimondottan tetszik (végre kényelmesen haza tudtam vinni egy kétméteres fenyőfát:)), a kilátás körbe nagyon jó, egyedül a hátulját nem érzem az autónak pl. egy parkolás során. 

...

Összeszámoltam, mennyit költöttem az autóra olajcserékkel együtt (hibalista+ itt vezetett) 1.060.000Ft. + 1.906.800Ft.) 2.866.800 forintot, ez levetítve a megtett kilométer alapján (187000km) kb. 15 Ft./km. A nálam töltött 153 hónapban havi átlag kb. 19000 Ft. a szerviz költség, ez évi átlag 225000 Ft.

Ez sok?

Ilyen volt egy első generációs A4-es 2013-ban

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 5., 10:57 Módosítva: 2023.03.09 06:27
1
0 hozzászólás

Pokol tüze - Viper

Nehéz elfogulatlanul beszélni egy Viper-ről. Akinek volt azzal az ember úgy mosolyog össze, mintha egy laktanyában és egy körletben lettek volna a honvédségnél, tehát ismerik az összes közös rafinériát, poént és nehézséget. Akinek nem volt, annak pedig sörözés mellett a társaságban egész estét betöltően részletezhető a hang, az erő, a szag...abbahagyhatatlan.

...

Mikor először ültem bele olyan érzésem volt, mint a Mátrixban, amikor mondja Morpheus Neonak, mi is az a Mátrix, hogy "nem tudtad mi az ami hiányzik az életedből, mi az ami nincs" (szabadon idézve). Azonnal az az izgalom fogott el, az ülések kompromisszum és komfortmentes sportosságával, a nagy gokart érzéssel, a nagy piros gomb megnyomásával, amire mindig is vágytam. Egy vérbeli fotós olyan fotómasinára vágyik, ami nem "idióta biztos", egy vérbeli autós pedig olyan sportautóra, amin szintén nem szól bele semmilyen 3 betűs csodafejlesztés abba, hogy mikor és hogyan csússzon, váltson, forogjon. A legjobb, hogy valóban a "nálam a labda" érzésem volt benne. Nem segít semmi. Egy nyersparszt erejű vadbarom, amit persze féken lehet tartani, ha kell kezesbárány, de utóbbinak annyi értelme van mint a paksi erőművel teát főzni.

Egyszer Winklert is megmarta a vipera (sajnos a képek eredetije már a múlt homályába veszett)

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 3., 17:00 Módosítva: 2023.03.17 09:41
20
0 hozzászólás
A nepperléttel együtt jár a kockázatvállalás, néha nem adja ki. Most nagyon nem.
Szólj hozzá!
2023. február 19., 12:04 Módosítva: 2023.02.23 06:14
0 hozzászólás

"versenyautó"... :o) - Tarbant 601

1BCADE5B-045F-4DEC-B58D-2E14A5BC53DC

A mindennapi munka mellett hétvégenként szlalomversenyeken "használtam" az autót.

Erre a versenyzési formára ennél jobb típus talán nem is létezik, ezt bizonyítja is a több doboznyi serleg és érem, amit két év alatt sikerült összegyűjteni vele. :o)

...

A régi típusú karburátor hibáját, hogy jobbos kanyarban "ellöttyen" a benzin, egy ügyes trükkel sikerült kiküszöbölni, és attól kezdve minden irányban lehetett gázzal fordulni, ami nem hátrány versenyzés közben. :o)

A "ballábas" fékezésre pedig kifejezetten jól reagált a Trabi.

A műszaki hibák általában hétköznapi munka közben jöttek elő, versenyen csak két alkalommal romlott el, amikor kiesett egy csavar a váltó kapcsolószerkezetében, valamint egy féltengelytörésnél.

...

Azóta "megütöttem" a fejem és újra venni szerettem volna egy Trabantot, szimplán buliból, de ami tényleg tetszene, az irreálisan drága, ami meg olcsó, az olyan is...Ráadásul nem nagyon segítik ennek a "kihalásban" lévő típusnak még a veterán minősítését sem... :o(

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. február 12., 18:56 Módosítva: 2023.02.14 17:35
12
3 hozzászólás

Tökéletlen tökéletesség - Ford Mustang GT 55

73047

Eddigi legjobb autóm. Nem szoktam sokáig megtartani autókat, de ez marad, még úgy sem adjuk el, hogy jön a gyerek. Nem érdekel, mi nem fér bele és hogy nehéz kivenni a gyerekülést stb.

...

Van egy pár szabály, amit be kell tartani és akkor nem lesz gond vele: Ezekről tudni kell (EU model), hogy van bennük részecskeszűrő, egr és kettőstömegű. Vezérműláncos és kettős befecskendezésű. Négy vezérműtengely. A gyár 15ezer km vagy egy év olajcserét ír elő. Nem hallottam még olyan tulajdonost, akinek hála isten a kocsi ne kérte volna legkésőbb 9000 km körül. Nekem 7000 km-nél többet nem ment még el egy olajjal. Ment volna, nem kérte, de én inkább cseréltem, mert hosszú távra tervezek vele, annak ellenére hogy csak kipróbálni akartuk és utána eladni, hogy mást is kipróbálhassunk. Szóval van benne kettőstömegű lendkerék is, emiatt csak kinyomott kuplungal lehet indítani és leállítani is, ergo ez elég sokáig fogja így bírni. Bármennyit mész vele, mindig hagyd legalább egy percet járni leállítás előtt, még a kúton is tankolás előtt. V8 olyan hőt termel, hogy beszarsz. Nyilván hidegen nem rúgod neki, van rajta olajnyomás és olajhőfok mérő, ha elérte az üzemit akkor lehet taposni, bírja. Az EGR és a részecskeszűrő egy nagy kibaszás, amint lejár a garancia, kap egy rendes kipufogó rendszert ezen szarok nélkül, addig is csak hosszú utakra használom, várost kerülöm, arra ott az asszony gyász yarisa. Így van lehetősége regenerálódni és nem tömődik el gyorsan. Azt mondják kokszosodik a közvetlen befecskedezés miatt, ez lehet így van de eleve kettős befecskendezése van, valamennyire tisztulnak a kipufogó oldali szelepek is, amúgy meg bejáratott technika van a koksz eltávolítására, nekem ez nem probléma. Na mindegy, én nagyon vigyázok rá, nekem ez egy kincs.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. február 5., 17:18 Módosítva: 2023.02.07 13:31
18
3 hozzászólás

A legjobb Jag ever - Jaguar XJ

A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

Nagyon régóta szerettem volna egy X308-as XJR-t, amit szerencsére két éve sikerült is megvásárolnom. Az első hónapok rettegéssel teltek, mert a rengeteg ismerős, autószerelő, vagy kolléga (akik ugyan még messziről sem láttak ilyen autót, "de a szomszéd ismerősének a fiának a testvérének a nagyanyja egyszer hallotta, hogy a jaguárok megbízhatatlanok") meggyőzött, hogy előbb vagy utóbb de tönkre fog menni, megáll alattam, felrobban, soha többé nem fog beindulni, csődbe fogok menni. Szerencsére az élet rájuk cáfolt, mert két év elteltével is bármikor, bárhova elmerek vele indulni. 

Bolla Gyuri is odavolt a nagymacskáért (még ha nem is ez az évjárat, na de akkor is)

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. január 29., 13:19 Módosítva: 2023.01.31 12:31
237
4 hozzászólás

A csodálatos Mandarin - Mustang Mach1

33584

Szerelem volt első látásra. Amikor 1998-ban találkoztunk, Ő egy nagy telepen ácsorgott már évek óta, több száz sorstársával együtt. Addig csak látens amerikai AUTÓ szerető voltam. Nem is hittem hogy kis hazánkban lehet kapni ilyen csodákat. A filmeken csak csodálkoztam, hogy egy autós üldözésnél mitől füstöl a hátsó kerék. Na azóta tudom... ;-))

...

A sors? azonban közbeszólt. A korábbi "gondos´" kezek megtették a hatásukat. Egy a motorból érkező nyikorgó hang vége teljes felújítás lett. Da akkor már nem gyári értékekre, hanem kissé "felpiszkált" szintre lett hozva Őnagysága. Akkoriban sajnos még semmiféle alkatrész beszerzési forrást nem ismertem, így eléggé körülményes volt a szükséges dolgok össze nyalábolása. Egy németországi cégtől hosszas levelezés eredménye képpen sikerült mindent beszerezni. Több mint fél évbe telt mindez. Azót kevesebb mint egy hóhap lenne ugyanez. És vélhetően olcsóbb is lenne.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. január 22., 16:22 Módosítva: 2023.01.28 17:27
50
0 hozzászólás

Mint az egy korábbi posztban kifejtettem, a pár év D-Max és Vadmusso után még mindig pickupra vágyok, így a mostani Heti merítésben az általam nézegetett típusokból nyújtok át egy válogatást. Mondjuk az első pont nem pickup, na de azért beleillik a listámba ;) (Nyegleo).

A beteljesült álom, egy Legenda újjáéled - Land Rover S3

62484

A Landy és az én történetem egy picit régebbről kezdődik, még pedig 1986-ból. Akkoriban itthon nem nagyon lehetett ilyen autóval találkozni, én is Ausztriában egy kis faluban láttam egy 88-ast. Mondhatom első látásra szerelem volt. Ahányszor arra jártunk, mindig sóvárogva néztem az ütött-kopott kis gépet. Aztán teltek, múltak az évek, a szerelem megmaradt, már csak az autó hiányzott a beteljesüléshez :-)

...

2011 szeptemberében aztán adódott egy lehetőség és éltem vele. Egy helyi autókereskedőnél volt egy LR88S3, amit sokáig hirdetett, de nem kellett senkinek. Átmentünk a testvéremmel megnézni, és szerelem volt első látásra. A család női részlege teljesen hülyének nézett, mondván minek ez a roncs, de gondoltam nem lehet így vége egy legendának. Meg kell mentenem a magam örömére. Következő héten nyélbe ütöttük az üzletet. Hozzám került egy 1972-es gyártású 88 sw, ráadásul dízel. Madarat lehetett velem fogatni.

...

Ezt az autót csak olyan ember válassza, aki tényleg fanatikus, és ilyenre vágyik ! (Vásárlás előtt mindenképp próbálja ki ha teheti, akkor hosszabb úton, mert azért ez nem egy limuzin.) Velük folyamatosan foglalkozni kell, nem olyanok, mint a mai, modern autók. Tudomásul kell venni, hogy a 40-50-60 éves technika már gondozást igényel. Hol egy tömítés, hol elektromos csatlakozó, vagy kapcsoló mehet tönkre, és azokat bizony cserélni kell, ennek anyagi vonzata is van. Most, hogy már 5 éve tartósan használom (2012 októberében helyeztettem forgalomba, és 90000km van mögöttünk, napi rendszerességgel járok vele munkába (is))azt hiszem mondhatom én nem bántam meg, hogy megvettem.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. január 15., 14:10 Módosítva: 2023.01.20 08:58
27
1 hozzászólás

Ez nem a mamának való Swift! - Suzuki Swift Sport

Kezdőtött a sztori ott, hogy faterom 2017-ben lecserélte az 1.3-as 92 lovas Swiftjét egy 2012-es 136 lovas Sportra, én meg a halál unalmas, sokat zabáló, lomha, folyton hengerfejes Skoda Fabiából átülhettem az ő ex 1.3-asába és itt rögtön meg is szerettem a Suzukikat.

Szűk másfél év elteltével úgy gondoltam, hogy nekem is egy izgalmasabb Sport verzió kell (mivel faterét vezettem párszor előtte, így tudatam milyen élményt ad) és el is kezdtem árulni az egyhárom idegest, 2019 elején el is vitték és kb egy hónapra rá megvettem a szintén 2012-es 1.6-os 136 lovas kis jószágomat. 

Stump Bandinak ez volt a véleménye az előző évtized Swift Sportjáról:

És ilyen állapotban van a korábbi generáció:

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. szeptember 18., 13:02 Módosítva: 2022.09.22 06:17
2
6 hozzászólás

Szerethető Varacskos Disznó - Cupra Formentor

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Bár még csak 8000 km van benne, túlnyomóan autópálya és egy 2 x 1900 km-es út, szeretném felsorolni a tapasztalatokat. Az elejétől kezdve feljegyeztem a kisebb-nagyobb idegesítő dolgokat, de ugyanígy a kisebb és nagyobb pozitív tapasztalatokat is. Azért is írok, mert ez lesz az első erről a típusról, pedig már most egy jó ideje a piacon van.

Nálunk ilyen volt a Formentor

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. szeptember 4., 12:42 Módosítva: 2022.09.08 06:17
38
5 hozzászólás

Ez nem autó, ez műszer. Kényelmes, nagy műszer. - Volvo S80 V8

72960

Mit gondol az ember egy V8-asról? Aszfaltszaggatás, bolygógyilkolás, mindenféle maszkulin hangok felmorajlása a jármű különböző pontjairól, és az az elégedett életérzés, hogy igen megvan megérdemlem, égjen csak az az agyonfinomított dinoszauruszlé, nem érdekel, enyém a világ.

De ez egy Volvo. Ebbe ha beülsz, minden kézre áll, minimális díszítéssel mindennemű sallang nélkül. Ez egy szentély. Meghitt mint egy templom, csendes mint egy kripta és minden a lehető legnagyobb mértékig letisztult. Nem tudsz mibe belekötni. Nem akarsz versenyezni, sem erőszakoskodni. Hangok alig, sebességérzet nulla, észre se veszed és 160-nal mész. És akkor elgondolkozik az ember, hogy milyen annak az illetőnek a lelki világa, aki V8-as szedán Volvo-t vesz.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még