Tizenhárom év és 334 000 km után frissítem az autóval kapcsolatos +- listát az autóval kapcsolatban. Ami a lényeg: az eddig eltelt idő után továbbra is tartom a véleményemet: jó vétel volt.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Pár évvel ezelőtt az egyre gyarapodó terepmunkáim miatt (természetvédelemben dolgozom) nyilvánvalóvá vált, hogy szükségem van egy terepjáróra, méghozzá egy strapabíróra. Minden autó szóba került a 4x4-es Daciáktól a Defenderig (a régi nagy álmom), de előzetes terepjárós tapasztalataim, valamint hosszú dokumentálódás eredményeként (ebben a népítéletnek is jelentős szerepe volt) egyre inkább a Toyota került előtérbe.
Vígan legurul párszáz km-t az aszfalton (és lehet vele előzni is rendesen), aztán búcsút mondva a civilizációnak, úttalan utakon 20-30 km-eken keresztül, nyakig hóban/sárban cipeli a terepfelszereléseket, 2-3 embert, 5 napra pakolt cuccával együtt.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Egy szabadidős elfoglaltsághoz azonban nincs hálásabb autó a kis Triumphnál! A Spitfire restaurálása nem sokban különbözik egy motorkerékpár felújításától, csak több hely kell hozzá! És szinte nincs még egy klasszikus autó ebben az árkategóriában, ami több vezetési élménnyel gazdagítana. Az alkatrészellátás a mai napig kifogástalan, alig van olyan alkatrész amit ne lehetne beszerezni, kivétel a korai példányok-de az Internet segítségével ez is csak idő kérdése…
Milyen veteránautót vegyünk? Csikós nepperűz
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Hát igen, a kocsi szoftvere és annak kezelése egy agyrém, de idővel szokható, és jönnek rá a frissítések, pár dolgot már javítottak, tehát bízom benne hogy idővel helyreteszik. Az asszisztok elmennek, a sávtartó viszont botrány, + a sok-sok okoskodó üzenet, és kikapcsolhatatlan sípoló hangok sokszor kizökkentik az embert, az amúgy nyugodt, derűs kedélyállapotból.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Csak annyit tudtam az autorol, hogy nagy, barna, Oldsmobile, es egy wisconsini feszerben var rank, hogy lelket leheljen bele valaki.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Előre bocsájtom, hogy egyrészt autóbuzinak tartom magam, másrészt 2 évnyi Nissan Primera P11 144-el járás után vettem a Golfot. Ez a kettősség talán érzékelteti, hogy a realista énem felül tud kerekedni azon, hogy mik a vágyaim. Viszont 2 év spórolás után végre eljött az idő, hogy egy élménydús izgalmas valamit tudtam magamnak szerezni. Nagyon sok típus megnézése után állítottam fel egy listát, aminek meg kellett felelnie az új gépnek.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Amúgy mindig új gumit veszek a kocsira, elolvasgatom a teszteket és az első háromból választok. Az azért elég erős, amikor tizen millás autókon limlom (valami kínai vacak) gumikat látok. Egész autó kinézete lett, a 4 felni az új gumikkal megint csak megduplázta a kocsi értékét.
Ha már olvastad a korábbi részeket, katt ide a legfrissebbért és nem kell sokat lapozni ;) (Nyegleo)
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Nü, akkor kezdjük az elején.
Tavaly előtt tavasszal kiköltöztem a "kis családom"-mal a susnyásba, az Isten háta mögött kettővel. Jó hely, sok a vaddisznó, kevés az ember. Lényeg, hogy valameddig eljut az ember viszonylag használható kavicsos úton, oszt utána marad még másfél kilométer olyan földúton, ami esőben (meg utána) járhatatlan a w124-es kombival (jó, s124).
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Alább egy folytatásos olasz teleregény olvasható, avagy hogyan jutott el szerzőnk a 80-tól (igazából 55-től) a 160 lóig.
Első saját autóként egy Punto 1 (55 lóerős) után úgy gondoltam, ideje lenne valami olcsó sportos autónak, egyetemistaként ideálisnak találtam ezer euróért találtam mobile.de-n egy német parkban. Ez volt 2011-ben, az autó 11 éves volt. A kocsi full extrás volt, a maga kategóriájában minden benne volt.
Újjonan ilyennek láttuk (a képeket sajnos részben elmosta az idő vasfoga :( )
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Szerettem, ma is ezzel járnék ha lett volna eszem és nem adom el. Eladtam az új tulaj pedig fejre állt vele. Az alja rohadásmentes volt. Kár érte.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Azért írok hosszabban, mert alapvetően csalódott vagyok, pedig egy szép, új, jól felszerelt autóban tetszeleghetek. Minek is picsogok? Hajtottam többféle autót (Suzuki, Audi, Range Rover, Subaru, Nissan, Kia, VW), új is volt közöttük, de egészen mostanáig mindig többet vagy azt kaptam, amire számítottam.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Első tulajtól, megkímélt, keveset futott, végig márkaszervizben szervizelve, beszámítási áron elérhető. Igazi csoda. Le is csaptam rá gyorsan. Kicsit több pénzért 2016-ra már csak egy kategóriával kisebb autóba tudtam beleülni, de nem számított, hiszen legalább ismert az előélete.
Papp Tibi 8 évvel ezelőtt ilyennek látta a használt Yarist
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Igen jó ritmusban kezdtük el ezt a turnét, szép autókat vettünk, kevés csalódással, de nem csak hullámhegyek vannak, onnan le is kell néha jönni, hogy újra fel lehessen menni. A nepper is akar venni néha egy új autót magának, de neki sem sikerül mindig minden. Nekem is kell csalódnom, itt az eladók hozzá nem értésén és igazmondási képességén sok múlik. Tartsatok velünk ezen az úton is!
Futómű mindenen elmegy, útpadkára szűk parkolásnál felmásztam mindig. Viszont ha üres hátul akkor pattog (nyilván a merev híd miatt), meg egyébként is folyamatosan dülöngél enyhén állandóan jobbra-balra mint az elől/hátul merev hidas terepjárók. Körforgalom max 20 km/h. Utazni hosszabb útra: nehéz vele annyit mondok.
Koncz Jani tapasztalatai a saját Ignisével
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A hibrid akku cellák nem örök életűek. Sokan tudomást se vesznek róla és csak köpködik a típust a hibrid hibák miatt. Tökéletesen tisztában voltam az autó állapotával, mikor megvettem, annak ellenére hogy az eladó egy becsülettelen nepper volt. A hibrid hajtás ha kekeckedik->akku hiba. Ha fedélzeti kijelző ESP hibát jelez->akku hiba. Rettenetes a fogyasztásod->akku hiba. Sorolhatnám de a szerviz jobban tudja. Lényeg hogy az ócsárlásokat (elmondások alapján) a nem megfelelő szervizeltetés okozza, illetve a nemtörődömség. Olykor az, hogy valakinek annyi esze van mint egy marék szotyinak.
Új korában elég ütős autó volt a 450h
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
9 éves volt amikor megvettem, 196 000 km-el az órájában. Nem ez volt a cél, de mercis szerelő ismerősé volt (ő szervizeli azóta is), és sokat nyomott a latba, hogy nem leszek áthajítva a palánkon. Tetszett, de nem volt szerelem első látásra, azóta viszont fellángolt a szerelem, mert nem tudok betelni vele.
Egy kis AMG Stump Bandi tollából
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A szeretett kis Trabantom után egy hasonló kis autót szerettem volna, a lehető legkisebbet, de 800 cm3 alatt már alig akad valami. És végül erre a típusra esett a választásom, mert ebből még idehaza is van, igaz nagyon kevés.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Azok számára, akik nem ismerik a sorozatot, ezek a videók a németországi autóbeszerző turnékról szólnak. Úgy szép az élet, ha zajlik, ennek jegyében szoktak rendkívüli események történni, most a világot átalakító Covid 19 vírus írta át a szokásos menetrendet. Itthon tizenvalahány fok volt, kint 3-4 celsius, a ruházatunk az itthoni. Magyar mindenhol van, ez már többször bebizonyosodott, most is belefutottunk két magyarba az utunk során, találkoztunk kedves emberekkel, érdekes autókkal, tartsanak velünk, nyerjenek bepillantást ebbe a kívülállók számára rejtett világba.
Az életvitelünkhöz alapesetben tökéletesen elegendő egy autó. Ez meg is van, hiszen nem is olyan rég írtam arról, milyen volt az első év az Audival. Kettőnknek elég tágas a B5-ös A4. A kombi csomagtartója akkor is elég, ha nagyobb dolgokat kell cuccolni, a rotációs kapának is csak a tolókarjait kellett lehajtani. Bárhova elvisz minket kis fogyasztással, és még aránylag jól lehet is vele haladni. Ennél most nekünk nem kell több. Vagyis nem kellett, egészen a közelmúltig.
Kicsit rendhagyó lesz ez az ítélet, mert nem egy autóról fogok írni, és nem is csak egy változatról. Előrebocsátom, hogy nem vagyok normális (ezt több ismerősöm is alátámaszthatja).
Ha már extrém Skodák – itt egy a közelmúltból.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Ez ugye a tojáslámpás, első vízhűtéses “lenézett” generáció, a korábbiak ára eléggé elszállt, az újabbaké meg még nem esett eleget. A 996-os viszont az ismert IMS/RMS problémák miatt szinte bárki számára elérhető (csak utána győzze fenntartani).
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Mindig vágytam egy öreg Shadowra. Kimondottan erre a típusra, az előd Cloud nekem még túl gömbölyű, az utódok meg túl szögletesek. És ha már Rolls, legyen jobbkormányos. Legyen brit.
Így látta a Totalcar a Silver Shadow-t
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Mivel ez egy sokak által várt és kedvelt autó gondoltam, hogy a legelejétől leírom a tapasztalataimat, hogyha esetleg valaki tudni szeretné, hogy milyen is az új Duster a régihez képest és úgy egyáltalán a konkurens modellekhez képest, akkor segíteni tudjak a választásban.
Winkler így látta a Dustert!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
2 tonnás tömegével, közel 6 méteres hosszúságával igazi cirkáló, a vezetési élménye elmondhatatlan. Hatalmas mérete és formája miatt kitűnik a hétköznapi, szürke autók sorából, tiszteletet parancsol. Szóba sem jöhetnek olyan kérdések, mint egy új autónál: anyagmínőség, kényelem, lábtér, extrák, stb.
Azt mondják, abból a korszakból választjuk kedvenc autóink, amiben felnőttünk. Végülis gyerekként életre szóló benyomásokat szerzünk mindenről, miért lenne kivétel a kocsik világa? Én például azért vagyok oda a Ford Granadáért, mert 1990-ben vett apám egy '83-ast, és meghatározó élmény mindenféle Škodák meg Moszkvicsok után V6-os batárban utazni három évig. A Ford kapudrogját követően persze újra nagy szedán kellett, így vett apám Mercedes 280SE-t. No nem valami feldíszített karácsonyfát, a kötelező rózsafa sportkormány, illetve automataváltó és tempomat volt benne, más nem nagyon – szövet kárpit, kurblis ablakok, klíma helyett csak szellőzés, sőt még tükörből is csak a jobboldali volt elektromos.