Százezer kilométer ridegtartás

2018. május 16., 06:30 Módosítva: 2018.05.19 19:26
229
89 hozzászólás
Az Én autóm a Totalcar autófenntartási kalandsorozata, benne a tulajdonosok mélységesen mély tapasztalataival. A Volkswagen Golf még mindig középpontban van a kompaktok kategóriájában és ez egyáltalán nem véletlen. Ezúttal Göbölyös Zsolt emeli trónra céges Golf VII Variantját: szinte az autóban él, villámgyorsan belenyomott 100 ezer kilométert.

Akadtak gondok az autó megrendelése körül, de azután valóban rászolgált a Golf hírnevére. Tulajdonképpen nulla hibával, kopó alkatrészek cseréje nélkül futotta le az első százezer kilométert húsz hónap alatt.

89 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kettő – mondta szűkszavú Tibi

2018. április 21., 12:56 Módosítva: 2018.04.25 06:44
390
85 hozzászólás

Amióta az autóm nem Toyota, és a motorom nem Honda, azóta valahogy elpártolt tőlem a szerencse. Az a baj, hogy a szerencsében nem igazán hiszek, de az Audi+Kymco páros az élet olyan oldalával ismertetett meg, amit előző életemben el sem tudtam képzelni. A Kymco-sztorit is megírom hamarosan, de az Audi most minden rekordot megdöntött nálam: összesen nem rohadtam le a saját autóimmal annyiszor, mint ezzel egyetlen év alatt.

85 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A legbiztonságosabb használt ferdehátúak kétmillióig

2018. március 25., 00:02 Módosítva: 2018.03.28 17:55
168
24 hozzászólás

Ebben az összeállításban talán a legnépszerűbb kategóriában igyekszem autót ajánlani. A plafon a mágikus kétmillió forint, a cél: a lehető legbiztonságosabb autót kiválasztani.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Bangle 5-ös BMW, Golf Plus, Audi A4 a kukában

    2018. március 14., 17:16 Módosítva: 2018.03.16 12:05
    1801
    110 hozzászólás

    A Volkswagen németországi honlapján azt írják, hogy ha valaki lead náluk egy Euro 1-től 4-ig terjedő környezetvédelmi besorolású, tehát minimum tíz- maximum harminc éves, dízelmotoros autót, akkor kap 5000 euró kedvezményt, egy új Golf VII vásárlásakor. Ha valaki nagyobb modellt választ, a kedvezmény is magasabb, akár 8 ezer euró is lehet, sőt a Touareg után 10 ezer euró, vagyis több mint hárommillió forint jár, az Up! pedig kétezret jelent.

    Feltétel, hogy a leadott autónak legalább hat hónapja a tulaj nevén kell lennie, tehát ügyeskedési célból nem érdemes belevágni a roncsprémiumos vásárlásba. Nemcsak a VW folytat hasonló vásárlótoborzást, aki új Mazda 6-ot választ 7500 euróval olcsóbban vásárolhat, egy 3-as vagy CX-3 árából 4500 eurónyi kedvezményt adnak, miközben a japánok sosem keveredtek bele a közismert csalássorozatba.

    110 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Idővel minden elromolhat, egy Honda is

    2018. február 18., 07:50 Módosítva: 2018.02.22 06:55
    240
    59 hozzászólás
    Bő kétliteres dízel Honda Accord, az év motorjával. Megtestesült unalom? Ne gondolják, hogy egy japán dízel nem tartogat meglepetéseket! Csak épp nem olyat, amilyet a tulajdonos szeretne.

    Minden egyes cikkben, amely a 2.2 i-CDTi-ről szól, kiemelik, hogy a Honda a többi gyártóhoz képest elég későn hozta ki a láncos vezérlésű common-rail turbódízelt, nem is különösebben kihegyezett a maga 140 lóerejével, azonban csendes, rezgésmentesen jár és szeret forogni. Ennek talán lehet köze ahhoz, hogy az a Kenichi Nagahiro fejlesztette, akinek a VTEC-et is köszönhetjük.

    A hetedik generációs Accordot háromféle motorral árulták. A kétféle benzines közül a kisebb kétliteres, 155 (@6000/min) lóerővel. Gyengének ezzel sem érezni. A 2.4-es 190 lóerejétől pedig már erős, fölényes autó, és még forgatni is lehet, legnagyobb teljesítményét 6800-as fordulatszámon adja le. Type-R verzió sajnos már nem készült ebből a generációból. A harmadik pedig a már említett 2204 köbcentis dízel.

    Mikor az Accord 2003-ban a szalonokba került, mindenki a 6-os Mazdához hasonlítgatta. Kívülről a Mazda organikusabb, az Accord szögletes, belül a 6-os sportosabb, de a Honda sem maradt le sokkal a karbon mintázatú betéteivel, amelyek mára elképesztően gagyinak tűnnek. Azóta kiderült, hogy a Mazda hajlamos rozsdásodni, illetve a kétliteres dízele sem az igazi. Bezzeg a Hondáé! 2005-ben az év motorja is volt a kategóriájában. Csak azóta eltelt bő egy évtized.

    59 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kényelem és rettegés egy hidrós Citroën C5-ben

    2018. február 4., 01:48 Módosítva: 2018.02.06 04:16
    115
    41 hozzászólás
    Az Én autóm a Totalcar autófenntartási kalandsorozata, mely a tulajok élményanyagából merít. A hidrós Citroënektől sokan félnek, de ez az írás nem arról szól, hogy kell-e félni tőle vagy sem, mindenesetre a főszereplőnek több mint 220 ezer kilométer és 15 év után nem volt a hidrós megoldással baja. Más baja persze volt.

    „A nagy bálna, imádom", „A hibalista magáért beszél........ NO comment!" - két viszonylag markáns és egymásnak teljesen ellentmondó vélemény a Totalcar népítéletei közül, amelyek a 2001-től gyártott Citroën C5-ösre vonatkoznak. Persze egy rakás másik autóról vannak hasonlóan ellentmondásos vélemények. Mellesleg a Citroën nemrég jelentette be, hogyszakít a hidropneumatikus rugózással. (A hidrós megoldásról ebben a cikkünkben olvashat részletesen.) Márpedig részben ez teszi igazán vonzóvá az autót. Meg persze az, hogy egy kényelmes, tényleg jó nagy családi autó.

    41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Francia egyterű, 230 ezer kilométer után. Horror?

    2018. január 21., 14:46 Módosítva: 2018.01.25 06:47
    247
    53 hozzászólás
    Az Én autóm a Totalcar autófenntartási kalandsorozata, mely az olvasók élményanyagából merít. A korábbi epizódokban volt már turbódízel Volvo, Lexus-suv, a rohadási hajlama miatt rettegett Mercedes, persze rozsda nélkül, ezúttal pedig valami egészen más következik. Istvánnal tavaly szeptember óta levelezünk, ő viszont több mint tizenöt évnyi szerviztapasztalatot zúdított a nyakamba a családja Citroen C8-ával kapcsolatban.

    Ezeknek a nagy egyterűeknek az ára mára bezuhant egymillió forint környékére, így nem csoda, ha sokan számításba veszik őket, amikor családi autót keresnek. A Citroen C8 az Eurovan 2 sorozat tagja, némi átmaszkírozással nagyjából egy időben forgalmazták Fiat Ulysse, Peugeot 807, Lancia Phedra néven is és a 2002-től 2014-ig gyártott típuscsaládhoz összesen kilencféle motort lehetett rendelni.

    Az alapot a kétliteres benzines jelentette, de az EV2-k kaphatóak voltak 2,2-es, szintén soros, négyhengeres és háromezres V6-os motorral, valamint többféle PSA-eredetű, közös nyomócsöves dízellel is. A nagy forgatónyomaték-alacsony fogyasztás kombináció miatt elvileg a dízelek ideálisak ehhez az autóhoz, ám mivel az Eurovan 2 nem mai konstrukció, éppen ezekkel kell a leginkább vigyázni. Nehézkes szerelhetőségük és összetettségük, illetve a common rail rendszer drága elemei miatt súlyos szervizszámlákkal tehetik pokollá a valahányadik tulajdonos életét.

    53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nincs autószerelőd? Nem is lesz

    2018. január 7., 12:10 Módosítva: 2018.01.11 06:22
    2540
    234 hozzászólás

    Először csak a telefonok száma tűnt fel. Hol ez a rég elveszett ismerős hívott fel, hol az a távoli rokon, az Indexből is mind több olyan kolléga megtalálta a Totalcart, akiknek fogalmuk se volt róla, hova költöztünk mellőlük három évvel korábban – van-e autószerelő ismerősünk, akit ajánlanánk. Ezekben a kérdésekben eleinte akadtak még kitételek – úgymint „közeli”, „megbízható”, „gyors”, „olcsó” - de az év végére már eltűntek az epiteton ornanszok, már csak egy telefonszám kellett volna a többségnek. Egy bármilyen szerelőé.

    234 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Erős autót egymillióig: így mulat egy magyar úr

    2018. január 2., 16:35 Módosítva: 2018.01.05 11:56
    448
    43 hozzászólás

    Csapatós autóra mindig szükség lesz. Terjedjen akármilyen vehemenciával az elektromos autózás, vizeljen akármilyen lelkesen a hidrogénautó, váltson akármilyen magabiztossággal sávot a Tesla, örökké lesz egy réteg, amelynek valóban fontos lesz, ne csak érezze, de élvezze is az autó feletti uralmat.

    43 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Autót egyetemistának, hosszútávra, félmillióig

    2017. november 28., 15:49 Módosítva: 2017.12.01 06:24
    283
    46 hozzászólás

    Amikor az ember egyetemre jár, általában nem dúskál a pénzben, viszont közlekedni így is szeretne, és néha tényleg az autó a legjobb megoldás. Hogy milyen típust válasszon egy kezdő, arra rengeteg érvényes válasz létezik, ezért mi most tekerünk még egyet a feladványon és megpróbáltunk kiválasztani néhányat a félmillió forintos értékhatár környékén lévő ajánlatok közül. 

    46 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Autózni pici pénzből, biztonságban

    2017. november 27., 16:03 Módosítva: 2017.12.01 06:24
    242
    12 hozzászólás

    Mindannyian 300 lóerős, könnyű sportkocsiról álmodunk, aztán beülünk valami egészen másba, ami már a nevünkön van, kikanyarodunk a rossz minőségű, gödrös főútra, amit 60-as táblával tettek használhatóvá és végig hasonló minőségű utakon tesszük meg szokásos napi köreinket a munkahelyünk, a gyerek óvodája és a bolt közt és vissza. Biztos, hogy ehhez sok erőre és bonyolult technikára van szükségünk?  

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    6-7 millióból használtat? Adunk néhány tippet!

    2017. november 16., 14:17 Módosítva: 2017.11.18 15:31
    110
    29 hozzászólás
    Lélektani határ ez - derék, mezei igavónót gyűjtsünk-e be a szalonból, vagy kockáztassunk egy picit, mondjunk le a garancia jó részéről, de egy még hosszú életű, csillogást is adó szép autóba tegyük-e a pénzt?

    Elérkeztünk a "használtat vagy újat?"-sorozatunk negyedik részéhez. Az első posztban a 2,5 millió forintos kérdést tettük fel. Abban az ársávban még logikusnak is tűnik a dilemma, hogy egy fapados új, vagy egy, valamilyen szempontból jobb használt autót vennénk-e. Aztán megnéztük a használtpiac négymilliós ársávját, amennyiért újonnan már jó nevű gyártók kompaktjait is megkapjuk, majd felugrottunk 10 millióig, amennyiért már rendes prémiumautók is vannak. Ez történt eddig. Kimaradt viszont a 6-6,5 millió forintos lépcső, ezt a hiányosságot pótoljuk most.

    29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Szűkszavú Tibi újabb dilemmái az Audival

    2017. október 22., 06:55 Módosítva: 2017.10.26 06:18
    181
    56 hozzászólás

    Az első audis posztom óta sok idő eltelt, amiből nyilvánvalóan bárki leveheti, hogy nagy baj nem történt, hiszen ha lett volna még egy spontán trélerezés, akkor ugye az ember gyorsan behúzza a rovátkát, és összeüt dühből egy posztot. Én most nem vagyok dühös, sőt.

    56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ilyen egy Volvo V70 TDI, 330 ezer kilométer után

    2017. október 21., 01:13 Módosítva: 2017.11.28 10:04
    266
    17 hozzászólás
    Tamás rendszeresen feltűnik a rendezvényeinken, de itt most nem mint szerszámárus, hanem Volvo-tulajként vendégszerepel. Egy 2000 júliusi, dízel V70-essel szerzett tapasztalatok.

    A V70-ig csak benzines autóim voltak. Aztán változott valami, és most egy Audi-motoros Volvóban ülök. Lássuk, mennyibe került nekem ez az autó 120 ezer közös kilométerünk alatt.

    Nem őrültem meg, hogy öreg dízelt vettem. Egyszerűen az előző autóm, egy első generációs, kétliteres, benzines S70 révén megismert hazai Volvo-szerelők, és a nagyon korrekt klubélet megismerése után megremegett az addig stabil benzinbuzériám. 

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Autót 50 havi fizetésből

    2017. október 18., 13:59 Módosítva: 2017.10.22 07:06
    187
    49 hozzászólás

    Tízmillió forint sok pénz, a jelenlegi nettó átlagjövedelmet alapul véve több mint 50 hónapig kell dolgozni ennyiért, feltéve, hogy közben egy forintot sem költünk el belőle. És, hogy mit adnak bő 4 évnyi munkáért? Ha nem akarjuk a párna alatt tartani a pénzt, vehetünk egy kis lakást a fővárosi Kiskörúton vagy mondjuk feladhatunk érte 40 ezer ötöslottó-szelvényt. Az előbbi jó befektetés lehet, utóbbival viszont akár 929 millió forintot is nyerhetünk, persze ez nem biztos. A harmadik lehetőség pedig, hogy autót veszünk a pénzből. Ekkor szembesülünk egy újabb fontos kérdéssel: újat vagy használtat?

    shutter autopiac
    49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Milyen 5-ös BMW-t adnak 800, és milyet 4000 euróért?

    2017. október 14., 15:08 Módosítva: 2017.11.28 10:05
    342
    67 hozzászólás
    Robi akkor írt nekem először, amikor tavaly, München mellett lecsaptunk a Rulettkerék későbbi főszereplőjére, egy 1996-os Audi A6 Avantra. Ő szintén a legendás Bad Aibling mellett lakik, ráadásul sok éve vásárol kint autókat, jellemzően magyar megrendelőknek. Napjai a német hirdetési oldalak böngészésével, telefonálással és sok-sok utazással telnek, vagyis elég közelről ismeri a piacot. Ezúttal egy gondosan kiválasztott E39-es BMW 530i példáján mutatja meg, hogyan zajlik az autóvásárlás a kolbászkerítés hazájában.

    Az 5-ös BMW E39-es sorozatának legöregebb példányai több mint húszévesek, így ma ez a típus az egyik kedvenc a magyar álmodozók körében. A szedánokat 2003-ig, a Touringot 2004-ig lehetett rendelni, majd jött a sokkal modernebb, sokkal bonyolultabb, ezért manapság sokkal rizikósabb E60, vagyis a Bangle-ötös.

    Magyarországon rengeteg rajongója van az E39-nek, köztük én is, ezért amikor egy éve megkaptam a megbízást Istvántól, hogy keressek neki Németországban egy ideális hétvégi autónak valót, örömmel vágtam bele. A keresést rögtön az automata váltós 525i és 530i, vagyis a nagyobb hathengeres változatokra szűkítettük, miközben a karosszériaváltozat és a szín másodlagos volt, de csak olyan autó jöhetett szóba, amelynek ellenőrizhető a múltja és minden karbantartást időben megkapott, illetve nem tekerték vissza.

    67 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem túl vén családi autót 1 millió alatt

    2017. szeptember 28., 15:22 Módosítva: 2017.10.02 06:22
    0
    51 hozzászólás
    Bővül a család, már nem biztos hogy elég lesz az eddig is teletömött autó csomagtartója? Az se lenne baj, ha ötnél több ülésetek lenne? A legkézenfekvőbb választások mellett segítünk néhány egyedibb típusötletet is adni.

    Habár mindenki tíz évnél fiatalabb autót akar, és ezért akár hitelt is felvenne, ez az összeállítás az elvi határok másik végletével foglalkozik: kiszemeltjeink maximum húsz évesek lehetnek, és fontos, hogy ne adósítsanak el egy átlagos magyar családot. Fontos szempont a praktikum, így a csomagtartó mérete és a szállítható személyek száma is.

    51 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ön mit vinne haza egy új Focus áráért?

    2017. szeptember 20., 16:03 Módosítva: 2017.09.25 00:48
    314
    55 hozzászólás

    Korábbi posztunkban arra kerestük a választ, hogy mennyire vonzó Magyarország jelenlegi legolcsóbb új személyautója, a Lada Kalina a hasonló áron kapható használt alternatívákkal szemben. Most ezt a gondolatot tovább fűzve vizsgáljuk meg, hogy milyen a használt kínálat egy új Ford Focus áráért. Ahogy korábban, úgy most sem a gyári honlapon található listaárat vettük alapul, hanem a kereskedők által hirdetett legalacsonyabb készpénzes árat, azaz az egyhatos, szívó benzinmotoros Focus esetében 4,154 millió forintot. (Fordos finanszírozást választva amúgy további kétszázezret spórolhatunk.)

    55 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mazda 6 olcsón? Csalnak, de lebuktak!

    2017. szeptember 13., 17:54 Módosítva: 2017.09.17 18:19
    290
    19 hozzászólás

    Tudtuk, hogy itt ólálkodnak körülöttünk, mert ti, lelkes Totalcar-olvasók több levélben is megírjátok, ha gyanús hirdetést találtok használtautó-keresés közben. A legújabb találat különlegessége, hogy ebből sajnos nem lóg ki eléggé a lóláb, ezért bemutatom a mögötte lappangó módszerrel együtt, mielőtt valaki azt hiszi, 1,2 millióért lesz egy kilencéves ép és szép Mazda 6-osa, ha gyorsan átutal 500 ezer forintot valakinek, akiről szinte semmit sem tud. Autója nem lesz, de pénze sem.

    screenshot-www.
    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit tehetsz, ha tekert órás autót vettél?

    2017. szeptember 11., 17:44 Módosítva: 2017.09.16 09:44
    925
    74 hozzászólás

    Na jó, azt hiszem most lett elegem. Tudják, az utóbbi hónapokban olyan gagyi meséket hallgattam telefonon, mindenféle autóeladóktól, nevezzük őket akár kereskedőknek, hogy megáll az eszem. Mostanában egy 2008-as Volvo S40 nyomában loholok és ez az autó már több kézen ment keresztül, mint ahány ajtaja van. Hét évnyi használat után, júniusban adta el a korábbi gazdája, 620 ezer forintért.

    A sötétszürke Volvo három hónapon belül négyszer váltott tulajdonost, közben többször hirdették a Használautó.hu-n is, ahol előző gazdája is kiszúrta, mert a hirdetési fotókon szerepelt az autó rendszáma, és minden ismertetőjegye is segített az azonosításban. Volt alkalmam végigmozizni, hogy a koszlott vacakból táltos paripa fejlődik a hirdetési szövegekben, és vele száguldott az ára a mezőny élére. Két napja ismét eladták, és ahogy a Belügyminisztérium rendszerében látom, át is íratták már, hiszen a korábbi kettő helyett már három 200 ezer körüli kilométerbejegyzés szerepel a rendszerben. Az alábbiak nagyon fájnak majd egy használtautó-vásárlónak, ha magára ismer.

    74 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért vernek át, ha használt autót veszel?

    2017. szeptember 9., 11:34 Módosítva: 2017.09.15 06:54
    355
    55 hozzászólás

    Az RTL Klub Magyarul Balóval című műsorában tegnap este a magyar használtautó-piacot sújtó bűncselekményekről, csalásokról, átverésekről beszélgettünk a Becsületesnepperrel és Dr. Vágány Tamással, a DAS Jogvédelmi biztosító jogtanácsosával. Konkrét esetek, megoldási javaslatok és tanácsok mindenkinek, aki autót vásárol, de nem szeretne áldozattá válni, íme: 

    55 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Használtat egy új Lada áráért?

    2017. szeptember 6., 13:12 Módosítva: 2017.09.09 13:09
    287
    42 hozzászólás

    Gyakran találkozunk azzal a jelenséggel, hogy az óriásplakátokon látható új autók árai a kereskedésekben valamilyen extra kedvezménynek köszönhetően tovább csökkennek. Persze tudjuk, hogy ez utóbbi a valódi alapár, csak a vevő így jobban érzi magát, hisz olcsóbban kapta meg az autót, mint amennyiért mindenki látta a hirdetésekben. Ha kíváncsiak vagyunk, hogy mennyi a valódi alapára egy-egy új autónak, érdemes felkeresni a használt autós oldalak valamelyikét, kiválasztani a kiszemelt típust, majd csak új, vagy legfeljebb pár száz kilométert futott autókra szűrni. Ezzel a módszerrel kerestük a jelenleg Magyarországon kapható legolcsóbb személyautót is. A győztes pedig nem lett más, mint a Lada Granta, 2 millió 499 ezer forintos árával.

    DSC09378
    42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nyílthétvége-horror a kétezres évekből

    2017. augusztus 31., 16:56 Módosítva: 2017.09.03 08:00
    209
    53 hozzászólás
    A gazdasági világválság tüneteit még ma is sokan nyögik - ha máshogy nem, törlesztőrészletek formájában. Gyakran hangoztatják az egyén felelősségét az autóhitel-kérdésben, de sokan elfelejtik, hogy ebben a buliban vastagon benne voltak a márkakereskedők is. Milyen volt új autót vásárolni a válság előestéjén?

    Tizenöt évvel azután, hogy apám eladta használtan vásárolt 100-as Skodáját, valamikor 2003. környékén hangzott el otthon a jelmondat: autót vesz a család. Akármilyen újabb (nyugati) autó felért volna egy hipertér-ugrással, de az elvárások nagyjából a kétezres évek első harmadában jellemző hazai trendnek megfelelőek voltak:

    53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nissan Juke 500-ért? Óvatosan!

    2017. augusztus 29., 16:19 Módosítva: 2017.09.01 15:37
    296
    39 hozzászólás

    A hirdetést már törölték, mert a titokzatos lókötő komolyan elhitte, hogy olvasónk átutalja neki a pénzt egy autóért, mielőtt személyesen nézné meg azt. Nem egyedi esetről van szó, és szeretnénk nevetni ezen az ovis módszeren, de félünk is, hogy nemcsak a Totalcar képeit söpri be valaki ilyen lendületesen, hanem a naivabb autóálmodozók pénzét is.

    39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az élet a BMW 320d-n túl

    2017. augusztus 28., 13:24 Módosítva: 2017.09.01 06:31
    122
    32 hozzászólás

    Vannak autók, amiket valamiért elfelejtettünk. Mostanában a fő ok az, hogy a közel tíz éve kitört válság miatt vannak olyan típusok, amelyek szinte fel sem tűntek az utakon, de hasonló ok lehet az, hogy a gyártónak nincs presztízse, mert
    - nem is volt soha korábban
    - volt, de eljátszotta.

    Ettől függetlenül mondjuk elkezdett jó autókat gyártani, csak ezt még nem vette észre a közönség.

    Kategóriák szerint megyek végig sorban, persze az én fejemben kicsit mások a kategóriák, mint a marketingesek fejében. Szóval ez egy szigorúan szubjektív válogatás azokból az autókból, amelyek talán be sem ugranak először, amikor kocsit kezdünk keresni. Mindegy, hogy drágán, vagy olcsón.

    32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még