Carlos Ghosn épp most osztotta ki a japán kormányt: ha nem tesznek valamit az erős jen ellen, elköltöztetik a termelést. Az elmúlt 3 év során olyan drasztikusan felértékelődött (jen-hiteles polgártársaim, szevasztok), hogy ez exportra termelés mindenestül ráfizetéses lett. Szerinte nincs mentség a bénázásra, Svájc meg tudta fékezni a frank vágtatását, vagy legalább megfogta az utolsó pár hónapot, Japán pedig egy sokkal nagyobb gazdaság, mégsem. Az autóiparban dolgozó pár millió japán fele képezheti át magát, ha beváltja a fenyegetését.
Már a bejárat előtt sokkot kapunk, a japánok olyan közvetítő kocsival jönnek, aminek egy AWACS-antenna van a tetején. Illetve pont fordítva, mert ez fölfelé néz, az égre, oda szórja az élőképet. Szaladunk befele, a nyakunkban lógó belépő RFID-csipje a kulcs. A Nissan-stand az első megcsípendő, Carlos Ghosn 8:45-kor személyesen prezentál. Útközben elszaladunk a Subaru BRZ versenyváltozata mellett de még le se tudtuk fotózni; majd visszatérünk.
7.30-kor indul a Kanko busz (igen, végre nemibetegségen utazunk) a Tokyo Motor Show-ra. A helyszín az új városrész, amit a tenger feltöltésével kaptak a tokióiak. Szupermodern, extravagáns – nem csoda, itt minden fiatalabb tízévesnél, leszámítva talán a tengervizet és a levegőt. Ahogy a busz kiköp a kiállítóterületen, fura jármű kanyarodik mellénk. Egy Piko holdjáró és egy postás furgon keresztezése, némi Mad Max-beütéssel. A tévések autója az, a hátulján a kupola alatt Karotta szerint antennák laknak. Lehet, hogy egyenesen a műholdakra nyomja az adást? Itt minden lehetséges...
Egy DeLorean szériakivitelben is elég ritka darab, de a Vissza a jövőbe trilógia gyártása alatt elhasznált több tucatból állítólag csak három maradt meg. Ezek közül árverezik el a legérdekesebbet decemberben.
A hoszteszek mára nélkülözhetetlen elemét képezik egy autókiállításnak. A fotósokat csak a szép formák vonzzák, ezért mutatós hölgyeket állítani egy autó mellé épp oly fontos, mint jó autót állítani a standra. Noha a Las Vegas-i SEMA Auto Show-nak már két hete vége, érdemes szemezgetni abból, ahogyan megoldották ezt a kiállítók.
Ennek a bérelt Ferrari 599-esnek sofőrje az arizonai Cornville közelében haladt, amikor erős benzinszagot érzett. Az út szélére parkolt, s amikor kiszállt az autóból, az lángra kapott. A helyi tűzoltóság gyorsan a helyszínre ért, így részben sikerült megmenteni a járművet, noha a kár nem csekély.
Alaposan meglepődhetett Charles Preston, amikor először vitte nagyszervizre használtan vásárolt Chrysler egyterűjét. A Thrifty nevű autókölcsönző hálózattól vásárolta a sokat látott Town & Countryt, és használta is 15 hónapig, míg ki nem derült, hogy mi bujkál az ajtóban.
Az autószerviz sztereotip képéhez nem csak itthon tartozik hozzá a csajos naptár a falon – nem csoda, hogy az egyik nagy német alkatrész-kereskedő falinaptárán is alig öltözött lányok képei tartoznak minden hónaphoz.
Az Apple-vezér Steve Jobs már életében legenda volt, és mint rendes celeb, bőséges alapanyagot szolgáltatott a bulvársajtó pletykarovatának. Például egy soha nem igazolt mítosz, hogy nem volt hajlandó rendszámot tenni az autójára.
Egy 23 éves brandenburgi fitnesz-oktató, Mandy Lange lett Miss Tuning 2011. A cím büszke birtokosaként, a német hölgy a napokban elkészíthette 2012-es naptárát.
Egy morzsa autótörténelmet tudhat magáénak a rémisztő lila Pagani tulajdonosa: az utolsó Zonda F Roadstert vette meg.
Mintha csak a ház ajtaján akart volna bejutni, úgy rontott át a kerítésen ez a Ferrari F355 GTS Hollandiában péntek este.
Ennek az eBay-en árult 2002-es Ferrari 360 Spidernek tulajdonosa nem más, mint Kalifornia állam exkormányzója, a hétszeres Mr. Olympia, maga a Terminátor, Arnold Schwarzenegger.
Ha nincs közlekedés, nincs szex: 110 napon át tüntettek szexmegvonással a nők a kolumbiai Barbacoas városban, hogy kikényszerítsék egy bekötőút egyre égetőbb megépítését.
Ha hétfő, akkor törött Lamborghini. Szomorú tény, de egy baleset következtében, látványosan eldeformált Gallardo látványa nem ritka. Hétről-hétre összetör egyet egy idióta, de a valamivel több, mint 10 000 gyártott Gallardóból ettől még jó ideig nem lesz hiánymodell.
A mobiltelefonjával örökítette meg egy svájci férfi, ahogy a sebességkorlátnál háromszor gyorsabban száguld egy Genfhez közeli autópályán. Ez lett a veszte, a fényképek buktatták le a rendőröknél.
A Csillagok Háborúja, amelyből végül hat rész készült, nem is beszélve a sztorit kiegészítő regénysorozatokról és rajzfilmekről, jövőre lesz harmincöt éves, így – bár további folytatások egyelőre nem várhatók – ismét előtérbe került. Valószínűleg ezért keresik az egyetlen, a filmhez szorosan kötődő autót is, amely szőrén-szálán eltűnt.
Mint a nagy autóversenyzők általában, úgy Jenson Button sem nélkülöz egy jelentős gyűjteményt ritkaságokból.
Mindössze félrehúzódott az út szélére, hogy helyet adjon egy szembejövőnek, és máris fennakadt a Gallardo. Nagy hátrány az alacsony fekvés – és az sem árt, ha egy Lamborghini-tulaj tud vezetni.
Tizenegy luxus sportautót foglalt le a párizsi rendőrség a napokban. Az autók egytől-egyig Egyenlítői-Guinea vezetőjének, Teodoro Obiang Nguema Mbasogonak a birtokában vannak.
A Lamborghini szívesen hangoztatta a Murciélago esetében, hogy a névválasztást egy 1879-es bikaviadalon, 24 kardszúrást túlélt bika ihlette. Az állat az erő szimbóluma lett, ez pedig tökéletes beillett a marketingbe. Hasonlóan találó elnevezés volt az Ördög, vagyis a Diablo, és miért ne lenne így az Aventadorral is?
A harminc év körüli tulajdonos épp csak be akarta melegíteni Lamborghini Gallardóját: nem az a fajta volt ő, aki csak úgy, hidegen, mindenféle üzemi hőfok nélkül nyomta ki a szemét az olasz sportkocsinak. A finom járatás utáni őrületes csapatásra azonban soha nem kerülhet már sor, mivel a Lambó már az előjáték alatt porig égett.
Az alábbi klipet az Újfundland Ralin kamerázták: a három perces összeállítás főszereplője Zahir Rana, aki egy kanyarból kifelé jövet elveszti kontrollját Ferrari Enzója felett. A balesetben szerencsére senki nem sérült meg.
Nem akármilyen látvány Nicole Scherzinger és a Lamborghini Diablo pózolása: ritka élmény a megannyi gyönyörű idom, ilyen kevés pixelen.
Pécsi tudósítónk jelenti:
Nagyszerű ötlet, nagyszerű szervezés. A hivatalos közlemény így fogalmaz:
Pannon Filharmonikusok újonnan kinevezett vezető karmestere, Bogányi Tibor több mint száz versenyautóra és rézfúvósokra írt performanszát adja elő élőben, a Széchenyi téren.