Kínlódás a Veyronnal

2011. december 29., 09:43 Módosítva: 2011.12.29 11:52
41

Bugatti Veyron. A 16 hengeres, több, mint ezer lóerős technológiai laboratórium. A 21. század autóipar mesterműve, Ferdinand Piëch maximalista lázálma, a mindent vivő lap az autóskártyában.

Minden, szakmájához kicsit is értő, autóipari mérnök elismerően csettint, ha szóba kerül, mind a mai napig nem sikerült ilyet gyártania senkinek. És jó eséllyel már nem is fog, hiszen ilyen irdatlan összeget egyetlen modellre költeni ma már nem engedhet meg magának senki.

Mégis, van egy hely, ahol nem számít az 1000+ lóerő, a több, mint 400 km/órás végsebesség. Egy hely, ahol a Veyron is csak vergődik-küzd, miközben egy háromhengeres Swifttel is kacagva utoléri.

A város.

A város a maga csatornafedelivel, fekvőrendőreivel és ezernyi bámészkodójával, akik mind le akarják fényképezni a csodát.

Megtapasztalta ezt Pierre Henri Raphanel, a Bugatti tesztpilótája, akit azért küldött a gyár Indiába, hogy promotálja a Veyront az ország egyre több milliárdosa körében.

Akik minden bizonnyal szívesen látnának egy ennyire egzotikus autót gyűjteményükben, bár valószínű, hogy hétköznapi közlekedés esetén inkább választanak egy jó, hazai Mahindrát.

A valós világ nem videójáték

2011. december 28., 17:56 Módosítva: 2011.12.28 17:56
15

A címben lévő bölcs közhelyre minden bizonnyal rádöbbent az az idióta betörő-duó is, amelyiket 40 percen át üldöztek a rendőrök a floridai Orlandóban.

Mivel sűrűn lakott területen zajlott az üldözés, ezért az autós járőrök nem vethették be a jól ismert pit-manővert, melynek során az üldözött autójának sarkát pöccintik meg úgy, hogy az óhatatlanul megpördüljön. Magyarán simán kiforgatják. Sajnos ezen manőver alkalmazásának is vannak szabályai, egy zsúfolt sugárúton bizonyosan tilos alkalmazni, nem marad más, csak a fohászkodás, hogy a Need for Speedet játszó barmok ne taroljanak le ártatlan közlekedőket.

Ez azonban csak a legritkább esetben van így, ezúttal is szinte fékezés nélkül rohantak bele fehér Corollájukkal egy Jeep oldalába, amely aztán még két autót elsodort. A két betörő lábsérülésekkel megúszta az esetet, rajtuk kívül négy személy sérült meg könnyebben, a fekete Wrangler vezetőjének sem lett komolyabb baja. - szól a Wesh.com híradása.

Az ütközés elég nagy sebességgel történt, ennek ellenére senkinek nem lett komolyabb baja. A biztonságra fordított hatalmas összegek nem hiábavalóak.

Penge verda penge bringával

2011. december 28., 12:51 Módosítva: 2011.12.28 12:51
16

A Mercedes-Benz kellő súlyt helyez az új SL-re, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a tény, hogy a CK egyik menőjének számító (kellőképpen dekoratív és veszélyesnek tűnő) topmodellével, valamint Alex Prager profi fotóssal karöltve készíti el az SL új reklámfilmjét.

A 28 éves holland Lara Stone egy tornádó elől menekül az SL-lel (tűsarkúban), melynek finoman lejtő hátsó traktusa szerkesztőségünk legalább annyi tagját megnyerte magának, mint a holland kislány ugyanezen alkotórésze.

A projekt a 2012 Fashion Collaboration, Icons of Style névre hallgat és a február 9-15. között megrendezésre kerülő Mercedes Fashion Week egyik legnagyobb durranásának szánják a kicsit noiros filmet.

A forgatásról közzétett videón pedig kvázi élőben is megcsodálhatjuk mindkét penge verdát. Szerintünk jól néznek ki.

Szomorú Honda-vég

2011. december 28., 11:29 Módosítva: 2011.12.28 14:21
168

Az idén novemberben Thaiföldet ért természeti csapás a valaha volt egyik legsúlyosabb, amit ebben a régióban jegyeznek. 50 éve nem volt ekkora áradás, 610 ember vesztette életét, többmilliárd dolláros károkat szenvedett az ország.

Ahogy a víz lassan visszavonult, úgy kerültek napvilágra az addig elöntött részek és úgy növekedett a becsült kár. A súlyosan érintett Ayutthaya tartományban komoly károkat szenvedett a Honda ottani gyártóüzeme.

Hogy elejét vegyék az esetleges spekulációknak és annak, hogy a károsodott autók bármilyen módon forgalomba kerüljenek, úgy döntöttek, hogy bezúzzák a gyárudvaron elöntött 1055 teljesen új autót. Zömében Jazzek, Civicek és Insightok kerültek a zúzógépbe, bár pár tucat példányt sikerült megmenteniük azzal, hogy az utolsó pillanatban a gyárhoz tartozó felüljáróra parkolták őket.

Szomorú látvány, de szükségszerű.

Mérőpadon az új M5

2011. december 27., 19:00 Módosítva: 2011.12.28 09:01
201

A német PP-Performance tuningcég ismét bebizonyította, hogy a gyártók által megadott érték bizony sok esetben csak hozzávetőleges.

Távolról sincs vége, olvasson még

Továbbfejlesztették a kólahajtású autót

2011. december 25., 18:03 Módosítva: 2012.03.09 18:55
66

A méretcsökkentés mindent utolér, még a tavaly felbukkant kólahajtású autót is. A legfrissebb prototípus nem a káprázatos teljesítményével, hanem a hatékonyság közel száz százalékos növelésével ejt ámulatba.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beyoncé orosz terepjárót kap?

2011. december 23., 06:50 Módosítva: 2011.12.23 06:50
16

Jay-Z, a neves rapper állítólag olyan családi autót keres, amely tökéletes védelmet nyújtana neki, feleségének, és majdani gyermekeiknek. A legújabb pletykák szerint egy Dartz Prombront rendelt, amelyet néhány éve sikeresen dobtak be a köztudatba a bálna nemi szervéből készült kárpitozás ígéretével, de hamarosan filmsztárként is bemutatkozik egy banánköztársaság diktátorának járműveként.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közlekedésibírság-rekord Firenzében

2011. december 18., 15:28 Módosítva: 2011.12.18 15:29
11

Az ötvenezer eurós parkolási díj után itt egy újabb rekorddöntő. Egy Firenzében élő brit nő több mint 1500 alkalommal sértette meg a közlekedési szabályokat, amiért összesen 90 ezer euró bírságot kell kifizetnie.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tizenötmillió lesz a parkolási díj

2011. december 16., 14:51 Módosítva: 2011.12.16 14:51
21

A francia rendszámú autón csak gyűlik a tartozás, de egyelőre senkit nem zavar – persze lesz nagy meglepetés, ha esetleg megkerül a tulajdonos.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így hallgass a GPS-re

2011. december 15., 11:49 Módosítva: 2011.12.15 13:09
1196

A történet címe akár Gy. Dániel legrosszabb napja is lehetne. A 47 éves kamionsofőr olivaolajat szállított volna az Essex megyei Colchesterbe, az ottani Waitrose szupermarketbe.

A 30 tonnás szerelvénnyel haladva kitartóan követte navigációs rendszere utasításait, elkövetve azt a nagy hibát, hogy az útszéli közlekedési táblákat nem vette figyelembe. (Pedig minden navigációs rendszer figyelmeztet arra, hogy a forgalmi rend és szituáció változásait ne hagyjuk figyelmen kívül.)

Így történt, hogy ripsz-ropsz a város történelmi holland negyedben találta magát. A nagyon szűk utcákban aztán sok választása nem maradt, megfordulási lehetőség nem volt és végül az egyik kereszteződésben menthetetlenül elakadt - tájékoztatott a Daily Mail.

Próbálta kiszabadítani magát, de manőverezés közben a félpótkocsi durrdefektet kapott, ami megpecsételte a szállítmány sorsát.

A kárérték összesen 115 ezer fontra rúg, ebből 80 ezer a kiömlött olivaolaj, 15 ezer a megrongált, 17. századi épület és 20 ezer pótkocsi. A mentőegységeknek 16 órájába tellett, míg kiszabadították a beszorult teherautót. A sofőr megúszta hat büntetőponttal és 40 font helyszíni bírsággal. A nagymennyiségű, szétfolyt olajat fel kellett szórni a télre kikészített murvával, annyira csúszós lett az útfelület.

A 18 éves kora óta teherautó-sofőrként dolgozó sofőr elmondása szerint még soha nem okozott balesetet, viszont annál érdekesebb a tény, hogy nemzetközi sofőr létére angolul sem tudott.

Jeszek József, a balesetet szenvedett szerelvény üzemeltetője (Sprintcamion Zrt.) megkeresésünkre némileg pontosított. A híresztelésekkel ellentétben a pótkocsi teljesen rendben van, mindössze egy abroncsot kell rajta cserélni, a szállítmány 7 százaléka veszett oda, egyelőre nem tudni, ezen kívül mennyi károsodott. Szerinte túlzó a 80 ezer fontos, áruban esett kár, bár nincs tisztában az olivaolaj helyi értékével. Közölte továbbá, hogy alkalmazottaik esetében egyik alapkövetelmény a nyelvtudás, ezt a továbbiakban továbbképzéseken és tanfolyamokon is fejleszthetik.

Nos, minden bizonnyal így van, de az ellenőrzéssel már talán annyira nem foglalkoznak.

A környékbeli lakók felháborítónak tartják a büntetés mértékét, Daniel Cox - aki az egyik sérült épületben szórakoztatóhelyet üzemeltet -, egyszerűen nem érti, miért ússza meg ennyivel, mikor csak az épületet ért kár megközelíti az ezer fontot.

Oxford Fenning adószakértő, aki 1986 óta birtokolja a blokkolt épületek egyikét elmondta, hogy ez a tizenkettedik ilyen baleset a helyszínen. Akadt már itt el a hadsereg kamionja a haditengerészet egyik hajójával, és a Heathrow-Norwich expressz buszjárat is.

- Az emberek egyszerűen birka módra követik az utasításokat és figyelmen kívül hagyják a táblákat. Remélem az önkormányzat tanul az esetből és végre megváltoztatják a forgalmi rendet a környéken. – mondta.

Gy. Dánielen ez azonban már nem segít, minden valószínűség szerint keményen felelősségre vonják majd, könnyen lehet, hogy munkáját is elveszíti.

A modern navigációs szoftverek használatát elsajátítani kifizetődő, hiszen rendelkeznek már külön teherautók számára kifejlesztett útvonalszámító-üzemmóddal is. De ha történetesen nincs is ilyen funkciójuk, akkor is óriási hiba csak és kizárólag a navigációra hagyatkozni és figyelmen kívül hagyni a közlekedési jelzőtáblákat.

Hiba, mely miatt a sofőr csak magát okolhatja.

A fák között landolt a Koenigsegg

2011. december 14., 17:28 Módosítva: 2011.12.14 17:28
146

A 800 lóerős gépet nem könnyű uralni, újabb CCX esett áldozatául egy felkészületlen sofőrnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

A világ legolcsóbb Hummere

2011. december 13., 11:21 Módosítva: 2011.12.13 11:22
40

Kisebb, de sokkal olcsóbb és környezetkímélőbb a kínai Hummer.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nap hülyéje: a sztreccslimó tolvaj

2011. december 13., 11:19 Módosítva: 2011.12.13 11:50
327

Ha azt hiszi, hogy már mindent látott és az amerikai filmek után már nem lepi meg semmi, akkor nézze meg ezt a videót.

A történetbe ott kapcsolódunk be, amikor az ITN News helikoptere rátalál arra az ellopott Hummer sztreccslimóra, melynek sofőre értesítette a rendőrséget a lopásról. Nem volt nehéz rátalálni a kaliforniai Whittier városában, éjszaka. Nyugodtan leszögezhetjük, hogy ez nem az a tipikus, környezetébe beolvadó menekülőautó.

Valószínűleg már előzőleg történhetett valami, ami miatt a Hummer bal első kerekét már maga alá fordulva tolja az úton, de ha eddig kételkedtek volna a tolvaj hülyeségében, akkor a következőkben biztosak lesznek benne, hogy az idei év egyik legnagyobb lúzerét láthatják akcióban.

A Hummer ugyanis megáll, majd felpattan az ajtó és emberünk feltartott kézzel ugrik ki az utcára. Egy szál pöcsben. Majd ugyanúgy feltartott kézzel menekülni kezd. Nem tudni, ez mit jelent, talán azt, hogy menekülök ugyan, de ne lőjetek le?

Nem teszik, talán a rendőrök is a földön fetrengenek a nevetéstől, ezért is küldik a lobogó karokkal menekülő idióta után a szép, megtermett farkaskutyát.

Az a pont, amikor tolvajunk szembesül a ténnyel, hogy a nyomában loholó csupafog kutyával szemben mindössze saját szerszáma van kéznél, egyben a legviccesebb is, jól látszik, hogy legszívesebben SPRM-fokozatba kapcsolna, de nem lehet.

Aztán már csak azt kell eldöntenie - de nagyon gyorsan - hogy melyik testrészét védje inkább...

A hírek szerint kórházba került, nem tudni, milyen testi hiányoságokkal. Mi sem értjük, miért és hogyan állt elő ez a felfoghatatlan helyzet, de ha önökben buzog az írói véna, akkor tudják, hogy ha szerkesztőségünk e-mail címére karácsonyig elküldik a teljes történet novellisztikus magyarázatát, akkor a legjobb jutalma nem marad el.

Kitiltották Japánból a fénykamionokat

2011. december 11., 13:18 Módosítva: 2011.12.11 13:18
113

Kitiltották az autópályákról Japánban az úgynevezett fénykamionokat, az olyan teherautókat, amelyeket gazdáik ezernyi izzóval ékesítenek fel mindenféle színben.

Távolról sincs vége, olvasson még

2,5 milliárd forintos giccsparádé

2011. december 11., 07:44 Módosítva: 2011.12.11 08:06
431

Tizenegymillió dollárért árulja McLaren SLR-jét egy svájci üzletember. Ueli Anlicker, aki őrületes giccsparádét csinált az autóból, 2009-ben már megpróbált túladni rajta, akkor sokkal jutányosabb áron, 4,3 millió dollárért.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hullaszag miatt perlik az autóneppert

2011. december 8., 17:14 Módosítva: 2011.12.08 17:14
8

Rosszul végződött a michigani Margarita Salais autóvásárlása: a használt Ford terepjárót egy kereskedésben vette 2010 elején. Eleinte nem tűnt fel neki semmi rendellenes, ám lassan elviselhetetlen szag kezdett terjengeni az utastérben. A kereskedés mossa kezeit, és a biztosító sem fizet, így a bíróság előtt folytatódik az ügy.

 
Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek a villanyautó-balesetek

2011. december 7., 15:26 Módosítva: 2011.12.07 15:26
42

A balesetet szenvedett nő sérülései nem életveszélyesek. Vallomása szerint a szemébe sütő nap elvakította, amikor át akart menni az úton, autó közeledését pedig nem hallotta, ezért lépett le a járdáról. A baleset pár órával azután történt, hogy a francia főváros nagy csinnadrattával útnak indította villanyautó-kölcsönző rendszerét, amely nagyon hasonló a kerékpárkölcsönzős programhoz. A város jó pár pontján vannak a kis villanyautóknak telephelyei, ahol ki lehet bérelni őket, de nem kötelező oda visszahajtani velük, egy másik állomáson is leadhatók.

A villanyautóknak sokszor felróják, hogy nem igazán hallhatók. Jelenleg azonban a gyalogosok sokszor a fülükre hagyatkoznak, hisz a hagyományos belső égésű motorral hajtott autóknál ezt megtehetik. A probléma a vakok esetében hatványozottan jelentkezik.

Ép ezért jelenleg több autógyár is dolgozik a témán, vajon milyen jelzőhangot hangot adjanak ki a villanyautók, amely nem zavaró, de segíti a jármű észlelését. Egyelőre biztos válasz, vagy konkrét műszaki előírás nincs, addig a villanyautók vezetőinek kell fokozottan figyelniük. Ám ahogy terjed az autózás új formája, úgy lesz egyre égetőbb a kérdés.

Alig úszta meg élve az autórabló

2011. december 7., 14:26 Módosítva: 2018.04.23 13:11
10456

A 24 éves Anthony Miranda ellen rablás és autólopási kísérlet a vád, árulta el a chicágói rendőrség szóvivője. Áldozata egy neve elhallgatását kérő, 33 éves, helyi sportoló lett volna.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vacsora a Neon Csikló Negyedben

2011. december 6., 15:11 Módosítva: 2012.02.24 11:43
32

A Tokyo Motor Show mohácsi szintű loholással ér véget, nehogy lekéssük a buszt. Ez nem tréfadolog. Ha a busz elmegy, nekünk kell elmagyarázni a taxisnak, hol lakunk, és ez két okból is nehéz:

– a taxis nem beszél angolul

– nincsenek utcanevek

Ettől még nem lehetetlen megoldani, például Marco Polo idejében se volt GPS és google translate, de az ember ne szívassa meg magát direkt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyász: nyolc Ferrari totálkáros

2011. december 4., 18:08 Módosítva: 2011.12.05 12:43
1037

Valószínűleg egy rosszul kiszámított manőver vezetett ahhoz a tömegbalesethez, amelyben tizennégy autó rongálódott meg tegnap, Japán egyik autópályáján. A helyi tévé tudósítása szerint az összetört autók közt nyolc Ferrari is volt. Egyes feltevések szerint egy kisebb márkaklub, vagy baráti társaság tagjai tartottak Hirosimából, Kyushu irányába, amikor az egyik autó vezetője elvesztette uralmát járműve fölött, és ezzel indította el az ütközéseket.

Távolról sincs vége, olvasson még

A kéziváltós Nissan lophatatlan?

2011. december 3., 12:22 Módosítva: 2016.08.18 17:36
266

Különös autólopási kísérlet történt néhány napja, a floridai St. Petersburgben. A 2007-es Nissanba pénteken hajnalban egy férfi és barátnője ült be, amikor két rabló fegyvert szegezett rájuk, és kiszállította őket - számol be az esetről a St. Petersburg Times című helyi napilap.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem minden sportkocsi, amitől kerekedik a szem

2011. december 1., 15:57 Módosítva: 2012.03.05 17:22
21

Tény, Tokióban elég kevés high-end autót látni, legalábbis azokban az elegáns negyedekben, ahol mozgunk. (Jó volt, mi?) Volt már egy Aston DB7, egy új GT-R, egy Ferrari 456, viszonylag sok mindenféle Porsche, de egy jó napon a budapesti Nagykörúton megfordul ennyi. Gazdagok vagyunk, yeah.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sajtótájékoztató 1972-ből

2011. december 1., 13:31 Módosítva: 2012.03.05 17:25
7

Ez bizony egy nehéz kezdet. Alig 12 órával azután, hogy 4 gombafejű japán fiatal elvonyította nekünk a Best of the Beatlest egy roppongi-i klubban (It's gotta be lock and loll music, If you wanna dance with me), most egy olyan sajttájon ülünk a Csikóssal a Hotel New Otani pincéjében, amilyet akkor tartottak utoljára, amikor születtünk. A dekor fantasztikus, csillagokat imitáló üvegcsillárok réz fityegőkkel, réz kazettás mennyezet mindenféle pasztell kékekkel, de annyira durván 70-es évek a hangulat, hogy úgy is minden kordbársony és barna, hogy igazából konkrétan semmi sem az.

sajttaj
Távolról sincs vége, olvasson még

Pusztuljon a világ!

2011. november 30., 20:24 Módosítva: 2011.12.02 11:30
29

A világ tényleg megérett a pusztulásra. A TMS hivatalos itala a kisüveges Evian. Annál semmi nem betegebb, hogy hegyi vizet hoznak keresztül az óceánon Japánba. Vajon a Fujin rossz a hó íze a vulkáni hamutól, vagy mi a fene? A Csikós egyébként azért olyan elmosódott, mert épp meghajol, hogy átvegye a Nissan kutatás-fejlesztés vezetőjének a névjegyét.

csikosevian
Távolról sincs vége, olvasson még

Karotta üvöltene a sajtószobában

2011. november 30., 18:00 Módosítva: 2011.12.02 11:30
9

Kíváncsi vagyok, hogy mit szólna a nemzetközi szaksajtó, ha itt a fulladásig teli press roomban elkezdeném teli torokból üvölteni az aszbesz-család híres párbeszédét. Dehogy jó, anyám.

Photo on 11-30-11 at 4.20 AM
Távolról sincs vége, olvasson még