Hírek

Folyik a benzin a Toyotákból

2011. január 26., 15:04 Módosítva: 2011.01.26 15:04
7

A japán cég újabb giga-visszahívása 1,7 millió autót érint világszerte, közülük több mint százezret Európában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Volkswagen, egy literes fogyasztással

2011. január 26., 11:28 Módosítva: 2011.01.26 11:53
61

A Formula XL1-ben az összes ma ismert spórolási technikát bevetették, meg is lett az eredménye. Ez az autó valóban lefutja a száz kilométert, kevesebb, mint egy liter gázolajjal.

Távolról sincs vége, olvasson még

B125: Diákokban az erő!

2011. január 26., 10:53 Módosítva: 2011.01.31 13:34

Ez az, gyerekek, így kell ezt csinálni! Az ELTE Hallgatói Önkormányzata egyértelműen és azonnal mellénk állt, hiszen tán ők a legfogékonyabbak a változásokra és ők azok, akik még képesek hamar reagálni és mozdulni, ha érdekeik, vagy a közös cél úgy kívánja. Sokan vannak és aktívak, nagyon örülünk annak, hogy meglátták kezdeményezésünkben a rációt, tudatosították, hogy valójában nem önös, hanem közös érdek vezérelt minket. Hajrá ELTE, hajrá diákok!

És ez még csak a kezdet, tudják ezt nagyon jól ők is, köszönjük a támogatást!

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.

_
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

Tornante: új ellenfél a Ferrarinak

2011. január 26., 08:09 Módosítva: 2011.01.26 08:09

Olasz formatervvel és német technikával készül a Gumpert második modellje. A vadállati Apollo után egy elegáns kupé érkezik.

gumpert2
Távolról sincs vége, olvasson még

Kia terepjáró, brutálisan erős turbómotorral

2011. január 25., 16:12 Módosítva: 2011.01.25 16:12
3

Meglepő, hogy a koreaiak nem egy kompakt modellbe, mondjuk a Cee'dbe szerelik legerősebb négyhengeresüket, hanem az új Sportage-be, de végülis létezik logikus magyarázat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Magyar BMW-tolvajok buktak le Ausztriában

2011. január 25., 16:10 Módosítva: 2011.01.25 16:10
27

Durván 1,3 millió euró kárt csinált a banda Kelet-Ausztriában – elsősorban BMW-ket és Audikat lovasítottak meg, de mostanra felszámolták a bűnöző-szervezetet.

autotolvaj
Távolról sincs vége, olvasson még

Ötven éves a legszebb Jaguar

2011. január 25., 15:22 Módosítva: 2011.01.25 15:22
89

Az E-Type talán a brit autógyártás utolsó nagy dobása volt. Még Enzo Ferrari is csodálta elegáns formáját, de még fontosabb, hogy sokak számára hozta elérhető közelségbe a sportkocsi-vezetés élményét.

Távolról sincs vége, olvasson még

Villant az új Alfa

2011. január 25., 13:50 Módosítva: 2011.01.25 13:50
49

A neve 4C GTA lesz, és alighanem ezzel váltják le az aktuális Spidert. Egyes pletykák szerint sokkal keményebb sportkocsi lesz, mint bármelyik elődje.

4c pv
Távolról sincs vége, olvasson még

B125: Sokan egyért, velünk a Skodások!

2011. január 25., 12:04 Módosítva: 2011.01.31 13:34

Mérhetetlenül örülünk annak, hogy egyre több és több szervezet látja meg kezdeményezésünk mögött magát a lehetőséget arra, hogy kellő összefogással akár az autós-motoros (és ebből kifolyólag akár bringás) társadalomra nézve végre hasznos változásokat is elérjünk.

Elég észrevenni, egy-egy közéleti téma kapcsán mennyi szitkozódás és keserűség ömlik szerteszét csak a kommentablakban. És vajon a folyamatosan szitkozódók közül vagyunk-e annyian, akik legalább megpróbáljuk, hogy aztán azt mondhassuk – akkor is, ha nem sikerül -, tettünk valamit. Most B125, ezt szeretnénk elérni, aki akar, ülhessen fel egy épkézláb robogóra, ne kelljen trükközni az 50-esnek mondott motorokkal. Más országokban sikerült, működik, mégsem halt ki a nemzet, itt is fog.

Keményen hajtunk és lapátolunk és most már a népes Skodaklub.com is mellénk állt. Köszönjük.

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

Hetes Golf már két év múlva

2011. január 25., 11:16 Módosítva: 2011.01.25 11:16
46

Alig öt év után le is váltják a Volkswagen aktuális bestsellerét. Az utódon sokat spórol a vállalat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kifog rajtunk a körforgalom?

2011. január 25., 06:45 Módosítva: 2011.01.25 09:56
154

Mi történik, ha semmi nem kényszeríti az autóst, hogy körbe menjen? Kitalálták? Itt van néhány csodás példa Németországból.

korforgo
Távolról sincs vége, olvasson még

Kedves kis doboz a Suzukitól

2011. január 24., 16:38 Módosítva: 2011.01.24 16:38
9

A WagonR+ ugyan már nem kapható, de a japánok még nem felejtették el a receptet. Ha úgy vesszük, az új MR Wagon akár egykori népautónk szellemi utódjának is tekinthető.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legvagányabb Bentley egy Toyota

2011. január 24., 16:37 Módosítva: 2011.01.27 19:15
84

Van egy kis önképzavara, de így is dögös a 4509 GTR, amely az egyik legjobb japán sportkocsiból készül, rendelésre.

Távolról sincs vége, olvasson még

Freemont: az első Fiat Dodge alapon

2011. január 24., 15:02 Módosítva: 2011.01.24 15:02
20

Itt a kényszerházasság első kézzel fogható eredménye. Úgy néz ki, itt Európában ezt kapjuk a Fiattól családi egyterű gyanánt.

Távolról sincs vége, olvasson még

A gazdag kínai nő szupersportautót vesz

2011. január 24., 10:44 Módosítva: 2011.01.24 10:44
11
maserati-granturismo-china

A kínai milliomosok száma félelmetes ütemben növekszik, és a felmérések szerint a hirtelen maggazdagodott emberek legalább harmada nő. Ez mindenképpen jó hír az exkluzív sportautó gyártók számára, hiszen az egészséges, trendi, vagyonos kínai nők imádják ezeket a kocsikat. Nem csak nézegetni, vagy ülni bennük: megvenni is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Anya 10 millióssal megy boltba

2011. január 23., 11:17 Módosítva: 2011.01.23 11:55
27

„A legtöbb ügyfelünknek szüksége van egy kis, városi autóra: nekik lehet ésszerű választás a Cygnet.” – mondta Dr. Ulrich Bez, az Aston Martin vezérigazgatója még a tavalyi év közepén. A prémium autómárka bevételei mintegy harminc százalékot estek 2008-ról 2009-re – a törpeautót az eladások fellendítése miatt alkotta meg a cég.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már hívják is vissza a Saabokat

2011. január 23., 10:33 Módosítva: 2011.01.23 10:33

Nagyjából 4 400 személyautót hív vissza a Saab: a 2010 júniusától októberéig legyártott 9-3-asokban tönkre mehet az üzemanyagszivattyú, mely a motor azonnali leállásához vezet. Az akció 2010-ben és 2011-ben értékesített autókat egyaránt érint.

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW Z5: Gyár-csák le!

2011. január 23., 07:01 Módosítva: 2011.01.23 07:01
145


Senki nem tudja honnan és pontosan kitől szivárogtak ki a vázlatok, de a tény, hogy két, fiatal török formatervező, İsmet Çevik és Fatih Tezel elkészítette a Z5 látványterveit, azért többet elmondhat, mint gondolnánk. Mivel már tisztában vagyunk azzal, hogyan és miképp születik meg egy új típus, így akár az is feltételezhető, hogy a pályázati beadványok egyikét láthatjuk. Egy-egy dizájnercsapatban több tucat olyan fiatal, feltörekvő formatervező dolgozik, akikről még sosem hallottunk...

A kiszivárgott tanulmány csak megerősíti azt, amit autós berkekben lassan tényként fogad el mindenki: a BMW az Audi R8 riválisán dolgozik. Az Audi e téren egyértelmű lépéselőnybe került, hiszen a VW-csoporttal a háta mögött sikerrel dobta piacra a középmotoros szupersportot. Ha a BMW továbbra is tartani akarja kitűnő pozícióját a piacon, lépnie kell.

Már a 2008-ban bemutatott Z10 tanulmány is jelezte, hogy komolyan vették a feladatot, ám míg abban az aktuális V10-es áthangolt változata dolgozott, addig a Z5 számára már egy modernebb V8-as motort képzeltek el.

A formaterv gyanúsan finoman illeszkedik a Vision Efficient Dynamics-által bevezetett formavilágba, ráadásul semmi extrém megoldás nem látszik rajta, amit a mai technológiai szinten ne lehetne megvalósítani.

Tény és való, hogy - ha valaha is elkészül az M1 utódja -, valószínűleg kevesebb radikális formai elemet tartalmaz majd, mint a látványterv, de biztosak vagyunk benne, hogy valami készül. És ha csak fele ilyen jól néz majd ki, akkor igazán érdemes lesz kivárni.

Így csapat az új Audi A3 RS

2011. január 22., 18:10 Módosítva: 2011.01.22 18:10
137

Úgy tűnik, az Audinál nagyon büszkék az új szuper-hatch-re. A gyári videó még jóval a forgalmazás előtt kikerült és meg kell mondanunk, hogy tetszik, amit látunk és hallunk.

Pista leteszi a nagyesküt, hogy az öthengeres turbómotor zseniális, hajtáslánc terén pedig igazán nincs mit tanulnia az Audinak, egyszer már legendát teremtettek ezzel a motor-összkerék kombinációval és nagyon úgy tűnik, hogy az új A3 RS-t óriási hiba lenne félvállról venni.

A 345 lóerős motor garantálja, hogy erőből mindig lesz elég, a quattro pedig kötelező. Az egész szakma feszülten várja már a nagy showdown-t az RS és a BMW 1M-között. Gigantikus csata lesz, ez biztos, a kis RS nem viccel, de Münchenben sem szívbajosok ülnek az M GmbH-nál.

BMW: Új kétliteres turbómotor és M-csomag az X1-hez

2011. január 22., 16:21 Módosítva: 2011.01.22 16:21
5


A BMW bemutatta az X1 számára készített M-csomagot, mely nem csak új külső-belső elemeket, hanem áthangolt futóművet is tartalmaz. Az optikai tuning részei jól látszanak, az M Aerodynamics Package-hez tartozó küszöbtoldatok és lökhárítók egész elfogadhatóan agresszív külsőt kölöcsnöznek a legkisebb X-nek. A beltérben leginkább az alcantara-szövet kombinációjú kárpit és a klasszikusnak mondható, húsos-bőrös M-kormány a feltűnő.

Bár kétségtelen, hogy egy alap 18d-esetében kicsit tán többet mutat, mint valójában tud, azonban ne feledjük el, hogy ebben a modellben debütál a BMW vadonatúj, kétliteres, négyhengeres turbómotorja, amely a donwsizing jegyében lassan leváltja a díjakkal övezett, csodálatos, soros hathengeres szívómotort.

Az N20 kódjelű új motor 245 lóerős, kettős megfúvású turbófeltöltőt, deirekbefecskendezést és természetesen VALVETRONIC szelepvezérlést kapott. Gyengének persze nem gyenge: 245 lóerőt ad le 5000-es fordulatszámon és 350 Newtonmétert már 1250-es fordulatszámtól. Az általa ebben a típusban leváltott háromliteres sorhatos 258 lóerőt és 310 Newtonmétert tudott. (És persze olyan hangot, amit egy négyhengeres soha.)

Hatsebességes kéziváltóval 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. A kombinált, 7,9 literes fogyasztást persze érdemes fenntartásokkal kezelni, mindenesetre bizonyosan alacsonyabb lesz, mint a régi hathengeres esetében.

Az új motor hamarosan az 1, X3, 3, Z4 roadster és 5-sorozatból is kiszorítja a régit. Igen, mi is sajnáljuk egy kicsit, de a haladás megállíthatatlan...

Az új Pagani. 990 Newtonméter a hátsó kerekeken

2011. január 22., 12:12 Módosítva: 2011.01.22 17:20
65

Bár egy ideje már köröznek a neten kiszivárgott kémfotók a Pagani új autójáról, a carsuk.net a napokban hozta le azt az egyetlen képet, amin a maszkolószalagtól már megfosztott, végleges verzió látható kiállítva egy - potenciális vásárlóknak szervezett - bemutatón.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új márkát alapít a Volkswagen

2011. január 22., 08:09 Módosítva: 2011.01.22 08:09
4

Mintha a meglevő tíz nem lenne elegendő – úgy tűnik, a VW vezetése jó ötletnek tartja egy újabb autómárka bevezetését.

lavi1
Távolról sincs vége, olvasson még

Nem gyorshajtott, belehalt

2011. január 21., 17:29 Módosítva: 2011.01.21 17:29
14

A 79 éves férfi elkerülhette volna a balesetet, ha nem ragaszkodik annyira a sebességkorlátozáshoz – legalábbis erre utal a vizsgálat eredménye.

trafficlight
Távolról sincs vége, olvasson még

Kipusztulnak a nagy Mitsubishik

2011. január 21., 16:26 Módosítva: 2011.01.21 16:26
2

Kidobják a Galantot és az Eclipse kupét, a helyükre kompakt modellek érkeznek. Nem csoda, hogy így döntött a japán gyártó: az Amerikában gyártott típusok már a kutyának sem kellenek.

galant
Távolról sincs vége, olvasson még

FF, az első családi Ferrari

2011. január 21., 13:52 Módosítva: 2011.01.21 13:52
503

Megdöbbentő, kombiszerű karosszéria, viszonylag nagy csomagtartó, hajtott első kerekek, és persze 12 henger – ez a luxus-Ferrarik új csúcsa.

Távolról sincs vége, olvasson még