Végleg eltűnik az autókról a leszerepelt márkanév, az egykor önálló koreai autógyártó utolsó hírmondója.
A legendás Type C volt a minta, de az eredeti 520 lóerős V16-os motornál valamivel gyengébb hajtja a mutatós együlésest.
Alig van gyűrődési zónája, Gordon Murray furcsa kisautója, a T.27 mégis csont nélkül átment az első törésteszten. Ennyit tesz a gondos tervezés.
Szépen göngyölődik a B125 ügyünk, gyűlnek az aláírások, és ami még jobb, az ország telis-tele van önkéntesekkel, akik az igaz ügy szolgálatába állnak, és nem haboznak cselekedni az ügyben. Ők jól látják, hogy ez nem a motoros közeg érdeke, hanem minden közlekedőé, aki szeretne hamar céljához érni, kisebb költségen. Ne ringassuk magunkat abban a hitben, hogy csak a fővárosi vízfej gondja oldódik meg a kezdeményezésünk sikeressége által. Nem.
Képzeljenek el egy egyszerű helyzetet: 30 autó áll egy pirosat jelző vasúti átkelőnél. A két szerelvény között irányonként 25 autó fér át, tehát a hátsó 5 autónak várnia kell további 4-5 percet, míg a következő átkelési lehetőség eljő. Ők öten várnak tovább.
Ha sikeresek leszünk, akkor a fenti képlet így néz majd ki: 25 autó és 5 motor áll a vasúti átjárónál. Senkinek se kell majd várnia. Önnek se kedves autós kolléga. Ezért dolgozunk épp, és mától nem csak mi, hanem az Alfa Amore is, akik 2500 taggal büszkén, velünk együtt hirdetik az igét.
Csak így tovább.
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.
Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.
Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése
Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.
Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.
Nem gondoltuk, hogy eljöhet ez a pillanat, de úgy néz ki, hamarosan Kínában is megindul a Porschék gyártása.
Nem csak itthon lesz keményebb a törvény keze, de most már Ausztriából is elérik az autósokat a bírságcsekkek. Egyre többet kockáztat, aki áthágja a szabályokat.
A svédek számára létfontosságú a 9-5 sikere, de ehhez eddig hiányzott a kombi változat. A Saab azonban pótolja az elmaradást: tavasszal mutatja be, ősztől pedig forgalmazni is kezdi a tágas típusváltozatot.
Új stílus, új kategória, új műszaki megoldások – a japán gyártó Ford-befolyástól mentes korszakának első kézzelfogható eredményét készül kiállítani Genfben.
A kétliteres négyhengeres 245 lóerős lesz, és elsőként az X1-esbe építik be, tavasztól. Ezzel lényegében teljes a sor: a V8-as és a hathengeres turbómotorok után már négyhengerest is kínál a BMW.
Kicsi, olcsó, egyszerű és látványos – olyan autó, amiből biztosan kultusztárgy válna néhány évtized múltán. Csak az a kérdés, lesz-e belőle valami.
A japán gyártó jövője múlhat az új kisautón, így láthatóan megpróbálnak biztosra menni. A siker azonban így is kétséges.
Méghozzá nem is akármilyen: négyhengeres boxer készül, amilyet évtizedek óta nem láttunk német autóban.
A Cooper SD várhatóan nagyobb motort kap, mint bármelyik korábbi Mini-változat, és sokkal jobban megy, mint az eddigi dízelek.
Az öreg autóba egy Rolls-Royce V12-est épített a gazdája, ami 2170 Nm-es nyomatékot ad le, 1600-as fordulaton. Csoda, hogy a Rover könnyedén gyorsul 300 km/h fölé?
Valószínűleg ez az autó a valaha volt legdrágább Fiat 500-as, és nem is várható, hogy lesz másik. Az aranyozott tojást egyedi megrendelésre készítette a Fenice Milano.
Évente két-három alkalommal menetrendszerűen jön az áradás, és minden alkalommal megáll az élet a főváros egy jelentős részén. A helyzet csak súlyosbodott az elmúlt években: hosszan húzódó építkezések és átgondolatlan városfejlesztések lehetetlenítik el a forgalmat a rakpart kiváltására elméletileg alkalmas útvonalakon, a megoldásra belátható időn belül nem látszik esély.
A 43 éves férfi 2361-szeres visszaesőnek számít, így a számítások szerint mintegy 115 millió forintnyi kárt okozott. Többet nem fog: élete végéig börtönben ülhet.
Bruttó 3 és 5 forinttal emeli a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., s ezzel újabb történelmi csúcsra nőnek az árak Magyarországon - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI.
A mostani emeléssel a benzin átlagára 366-367 forintra nő, a gázolajé pedig 359 forintra. Egy hete 3-3 forinttal emelkedtek az árak.
Tavaly januárban a 95-ös átlagára még csak 317 forint volt, a gázolajé pedig 297 forint. Az autósok 30 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.
Lóerők nélkül nem veszik a Honda kis kupéját, hát tesznek bele még néhány tucattal. Ha minden igaz, a CR-Z túlélése érdekében előre vették a sorban a projektet, így van rá esély, hogy az erősebb változatok megmentik a típust.
Nem véletlen, hogy különösebb hírverés nélkül vezetik be a nagy szedánt a magyar piacra: az egyetlen elérhető változat meglehetősen drága, és költségesen fenntartható modellnek ígérkezik.
Hiába lett az Év Motorja két alkalommal, a kompresszoros-turbós 1,4 literes túl komplikált, hogy maradjon.
Eladták a jubileumi, 999-ik Ferrarit Kínában. A kilences számnak nagy kultusza van arrafelé, a hosszú életet és a kiválóságot szimbolizálja: nem csoda, hogy alaposan megünnepelték ezt a különleges értékesítést.
Elektromos kerékpárral és rollerrel bővülhet a Smart modellpalettája – a fejlesztést az autóértékesítés visszaesése ösztönzi egy autóipari szaklap beszámolója szerint.