Tanítják a KRESZ-tanfolyamon is, hogy a mozgási energia a sebesség négyzetével arányos, azaz dupla sebességnél karambolozva négyszeres energia töri össze az autót, de ez leírva nem mond semmit. Sokkal ijesztőbb látni, hogy mit művel egy átlagos autóval a nagy sebességű ütközés.
Hiába érkeztek meg az első euró-tízmilliók, sőt, egy új hitelező is feltűnt, most úgy néz ki, a felszámolás elkerülhetetlen. A vezérigazgató azonban az utolsó pillanatban is pozitív üzeneteket küld a közvélemény felé: „Soha nem adjuk fel a küzdelmet egy egészséges, nyereséggel működő Saabért.”
Mintegy fél éve perelte be a Tesla a Top Geart egy 2008-as adás miatt, amiben szerintük szándékosan téves adatokkal vezették félre a nézőket. A műhiszti első hallásra is érthetetlennek tűnt - a bíróság most tisztázta a helyzetet és elutasította a Tesla igényét. Legalábbis az egyiket.
Sokszor kelnek szárnyra autóipari pletykák, ilyen-olyan forrásokra hivatkozva, hogy hatszázötven lóerős lesz az SLS AMG Black Series, érkezik a következő über-Lambo, túl nehéz lett a Corsa-platform - csak kellő idő elteltével tudhatjuk meg, igaz volt-e vagy sem. Ha viszont Albert Biermann, a BMW M GmbH fejlesztési igazgatója nyilatkozik, nem kell óvatosan fogalmazni.
Az SLS a Mercedes Calibrája, amit gyári állapotban gyakorlatilag alig lehet felfedezni. Tuningcégek tucatjai vetődtek rá, mind elkészítette a saját átiratát - elvétve akad köztük ízléses is. Hamarosan rendet tesz köztük az AMG: jövőre ígérik a Black Series-t.
Pezseg a használtautó-kereskedelem, de egyre öregebb autók felé tolódik, állapította meg a Weltauto mai sajtóközleményében. Az autók átlagéletkorának növekedésével a szervizek járnak a legjobban.
A kétszeres Indy500 győztes és a 2005-ös IndyCar Series bajnoka Dan Wheldon egy tömegbaleset vétlen áldozata lett a pályán , annak ellenére, hogy a legjobb pilóták közt tartották számon. 2006 óta ő volt az első halálos áldozat a sorozatban, nem csoda, hogy szélsőséges véleményeket hozott napvilágra szerencsétlen végzete.
A Fisker Karma az elmúlt évek legnagyobb ígérete volt. Elektromos hajtású modell hatótáv-növelő benzinmotorral, hatalmas teljesítménnyel, elegáns formával és ehhez méltó árcédulával. Most azonban, hogy hivatalosan is kapható, és hivatalos mérések is születtek, már nem is tűnik annyira tökéletesnek.
Alan Taub, a General Motors kutatási programokért felelős alelnöke azt mondja, nagyon közel a sofőr nélküli autók korszaka.
A vezető formatervezőket már nem autót rajzolni veszik fel az autógyártók, hanem homályos magyarázatokat gyártani, amellyel a legkekecebb kritikusokat is le lehet szerelni. Úgy tűnik, ebben a műfajban Adrian van Hooydonk, a BMW főtervezője is ott van a szeren: most például azt próbálta megmagyarázni a sajtónak, hogy az új 3-as nem is lehetett volna más.
Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság kezdte vizsgálni a 2007-es és 2008-as Mini Cooper S-eket, miután tizenkét bejelentést kaptak arról, hogy ilyen autók spontán módon porig égtek.
Sokáig a Prius volt az egyetlen elérhető árú hibrid a Toyota kínálatában, de egy ideje már a választék szélesítésén dolgozik a gyártó. A Prius V egyterű már piacon van, és most érkezik a kistestvér, a Prius C is.
Meglepő módon nem halogatták a BMW-nél az árak nyilvánosságra hozatalát: néhány nappal a világpremier után már tudjuk, hogy mennyibe kerül majd itthon az új 3-as, annak ellenére, hogy a forgalmazás csak a jövő év elején indul.
A tuning csodákat is művelhet, de ez egyáltalán nem törvényszerű – ezúttal egy kedves mellényúlás szemtanúi lehetünk.
A legújabb hírek szerint már készül a következő Peugeot luxusmodell, a 608-as, amellyel ismét a drága nagykocsik között próbálkozik a francia gyártó.
Az Abarth egész másként működik, mint a többi gyári tuningrészleg, és épp ez ütött most vissza. Mivel utólag is tuningolják a Fiat legerősebb autóit, az alkalmazottak könnyen hozzáférhettek a gyári tuning-alkatrészekhez – el is tüntettek belőlük egy jelentősebb mennyiséget.
Franciaországban évtizedek óta nem készült komolyan vehető utcai szupersportkocsi – ezen a területen nehéz labdába rúgni a tradicionális német, olasz és brit márkák mellett – de most egy ismeretlen cég mégis megpróbálja a lehetetlent.
Rüsselsheimben a típusválaszték további bővítésén dolgoznak – a következő évre hat újdonságot ígér a cég értékesítési igazgatója. Ezek közül néhányat már ismerünk, néhány pedig a már meglevő modelleken alapul majd, de akad köztük olyan típus is, amelyről eddig alig lehetett hallani.
Elektronikus sebességkorlátozó-eszközt telepítetne minden újonnan eladott autóba egy képviselő Kanadában, azzal a céllal, hogy csökkenjen a túlzott sebességtúllépés okozta halálos balesetek száma.
A Volkswagen nemrég bejelentette, hogy az új Polo és az új Passat számára is lesz egy kiegészítő R-Line csomag, amely a belső változtatások mellett az agresszívabb, sportosabb megjelenésre helyezi a hangsúlyt.
A Mercedes néhány éven belül piacvezetővé akar válni a prémium kategóriában - fejtette ki egy lapinterjúban a Daimler értékesítési igazgatója.
A Cayenne (958) nem nélkülöz különböző stíluscsomagokból. Ez a tény azonban nem akadályozta meg a Vörsteinert, hogy nekiálljon egy újabbnak.
Példátlanul sikeres évet teljesít a Volkswagen csoport az idén. A januártól szeptemberig tartó időszakban 6 110 000 járművet értékesített a konszern, így az év végéig átléphetik a 8 milliós határt.
Az i3-as hatótávjának bővítésére készülnek a BMW-nél, derül ki egy, a gyár főmérnökével, Ulli Kranzal készített interjúból.