Az aktuális A4-es az Audi legnépszerűbb modellje, még a válság legsötétebb hónapjaiban, amikor alig vásároltak autót a világban, akkor is növekedést hozott a márkának. A típus azonban jövő tavasszal lesz négy éves, és időközben az Audi modellek arculata is változott egy keveset, így a gyártó felfrissíti a típust.
Hivatalosan csak a Tokyo Motor Show-n leplezik le a Subaru motoros Toyota kupét, de mivel a forgalmazás is megkezdődik egy-két héttel később, az autó brosúrája már nyomdában van – onnan szivárgott ki néhány kép a végleges FT-86-osról.
Versenyautót építeni jó üzlet, már ha van egy jó alapmodell. A Nissannal adott a 370Z, amely már alaphelyzetben is villámgyors – nem kellett sok, hogy versenypályán is használhatóvá tegyék.
Tizenként autó törésteszt-eredményeit hozta nyilvánosságra az EuroNCAP, de a csillagok alapján úgy néz ki, nincs sok értelme az egész biztonsági mérésesdinek: egy négycsillagos és tizenegy ötcsillagos eredmény született, azaz a szervezet mércéje szerint a vizsgált autók legrosszabbja, a Chryslertől átvett Lancia Voyager is elfogadható biztonságot nyújt.
A Citroën elég régen kifogyott a legendákból, és bár nemrég még azzal dicsekedtek, hogy nem a múltba, hanem a jövőbe tekintenek – mintegy fricskaként a Mini felé – úgy látszik, mégis megpróbálkoznak a 2CV szellemének megidézésével.
Se szeri, se száma a kis sportkocsi-gyártóknak, amelyek mind a Ferrari és a Lamborghini riválisaivá próbálnak válni. A CCG nevű német cég is az első lépéseket teszi ebbe az irányba a Custom GT típussal, amely egyszerű és régi vágású, de ígéretes, és úgy építik meg, ahogy a vevő kéri.
Hosszú ideje vitatkozunk azon, hogy a nők milyen sofőrök, és aligha döntjük el a kérdést egyhamar. Azt azonban igazolni látszik egy felmérés, hogy a nőkre nagyobb veszély leselkedik az autókban ülve.
A gazdasági válságnak az autópiacon nagyjából vége, az eladások újra növekednek, de úgy néz ki, a Peugeot-Citroen az idén nem tudott élni a lehetőséggel. Az év elején még 600 millió euró feletti nyereségre számítottak, most viszont annak is örülnének, ha 2011 nem hozna veszteséget a cégnek.
Vannak műszaki megoldások, amelyek a kipusztulás határára kerültek. Ilyen a bokszermotor, amelyhez már csak a Porsche és a Subaru ragaszkodik, a Wankel, amelyet már a Mazda sem erőltet, és eddig úgy tűnt, a soros hathengeresek is ebbe az irányba tartanak. Ilyen motorja már csak a BMW-nek és a Volvónak volt, most viszont a Mercedes is feltámasztja a megoldást.
2012-végén kezdik forgalmazni, mégsem tud majd többet a Fit tisztán elektromos változata, mint a már egy ideje kapható rivális, a Nissan Leaf.
Jelenleg még a Toyota a legnagyobb, de a Volkswagen utolérheti.
A Nissan átemelte az extrém sportkupé, a GT-R motorját és hajtását a Juke-ba, az eredmény hátborzongató.
Az Audi TT-RS Plus nem csak erősebb, de jóval könnyebb is lesz.
A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) forgalomlassító demonstrációt tart jövő szerdán, mert megszakadtak a tárgyalásaik a fővárossal - jelentette be Farkas Zsolt elnök sajtótájékoztatón kedden Budapesten.
A Takeri hivatalosan egyelőre csak koncepció, de simán lehet ez a Mazda következő középkategóriás szedánja.
Kiss Endre, a Debreceni Rendőrkapitányság gépjármű-felderítési alosztályának a vezetője elmondta: másfél éves nyomozás vezetett el öt férfihoz, akik főleg Németországból, Ausztriából és Olaszországból hoztak be lopott luxusautókat. A járműveket EU-n kívüli országokban regisztrált alvázszámokkal látták el és így állították ki a hamis papírokat is. Miután az egységes schengeni ellenőrzési rendszert ily módon kijátszották, az autókat legálisan behozott járműként adták el, ebből több mint 150 millió forint haszonra tettek szert - tette hozzá a rendőr százados.
A négy debreceni és egy hajdúszoboszlói férfi külön erre a tevékenységre létrehozott cégeken keresztül folytatta az ügyleteket, időnként pedig 50-100 ezer forintért másokat is felbéreltek egy-egy eladásban való közreműködésre.
Az öt gyanúsított közül négyet október 17-én elfogtak, míg egyikőjük ellen nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki. A rendőrség lefoglalt nyolc luxusautót, egyet pedig még keresnek, továbbá házkutatást tartottak egy ügyvédi irodában is, ahonnan az ügyhöz kapcsolódó dokumentumokat foglaltak le. Kiss Endre közölte: a négy elfogott férfit a Debreceni Városi Bíróság előzetes letartóztatásba helyezte, ellenük bűnszervezetben, jelentős értékre elkövetett orgazdaság és más bűncselekmények gyanújával folyik eljárás. A vásárlók között nincsenek gyanúsítottak - jegyezte meg.
Mint mondta, az ügyben további gyanúsítások is várhatók mind Magyarországon, mind pedig Németországban, Ausztriában és Olaszországban, ezért már felvették a kapcsolatot a kinti hatóságokkal.
A sajtótájékoztatón a rendőrség ismertette egy másik csoport elfogását is: három büntetett előéletű hajdúhadházi férfi Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 12 településén tört fel autókat, összesen hárommillió forint kárt okozva.
Molnár Sándor rendőr százados, a Hajdúhadházi Rendőrkapitányság bűnügyi osztályának vezetője hozzátette: a három gyanúsítottat 2010 és 2011 fordulóján fogták el. Ellenük üzletszerűen elkövetett lopás, okirattal való 64 rendbeli visszaélés és bankkártyával való visszaélés gyanújával folyt nyomozás, amelyet a napokban fejez be a rendőrség.
Brutális teljesítmény és megbízhatóság: 160 000 kilométer meg sem kottyan a 2012-es turbómotoros Honda Civic kupénak.
Elképzelhető, hogy a kínai autóvásárlók ízlését eltalálják a négyajtóssal, Európában azonban nem lenne könnyű dolga. Talán ez az oka, hogy nem is viszik az autót Kínán kívülre.
Eddig úgy nézett ki, hogy a Saab vezetése valahogy csak összekalapozza a gyártás újraindításához szükséges pénzt, de a csődbiztos csúnyán beleköpött a levesükbe. Elment Kínába, és felbíztatta a Saab partnereit, hogy többet követeljenek.
Szinte évente felbukkan a pletyka a BMW következő vérbeli sportkocsijáról, de úgy néz ki, egyelőre csak a mérnökökben van meg a szándék, hogy ilyet építsenek. A cégvezetés viszont habozik, hiszen egy drága, kis sorozatban gyártott autóval szinte biztosan elbuknának egy nagyobb összeget.
A Google társtulajdonosa, Sergey Brin múlt heti bejelentése szerint az egymillió – balesetmentesen – levezetett mérföldet tűzték ki új célul robotautó programjukban. Az eddigi jelzőkaró kereken ezer mérföld volt, melyet sikeresen, bárminemű humán beavatkozás nélkül teljesített a sofőr nélküli Toyota Prius.
Autóbusz elé hajtott egy autó, amelyben vajdasági fiatalok utaztak vasárnap hajnalban Szegeden; az egyik női utas olyan súlyosan megsérült, hogy már csak az újraélesztés segíthetett volna rajta, de a mentőknek ez nem sikerült – közölte a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője az MTI-vel.
Annak ellenére, hogy sem a nevéről, sem felépítéséről nem hangzott még el hivatalos információ, már most tényként kezelhető, hogy a héten bejelentett új Mercedes az MLC betűkódra hallgat majd, és a BMW X6 ellenfeleként indítja hódító útjára a gyár.
Eredetileg úgy volt, hogy a Mitsubishi elbúcsúztatja a Lancer legendás sportváltozatát, és a pénzből, amit azzal spórolnak, hogy nem fejlesztik ki az Evót, további környezetbarát modellek előállítására fordítják. Az ötlet azonban heves tiltakozást váltott ki a rajongók körében, így a Mitsubishi vezetése kompromisszumot kötött: lesz Evo XI, de környezetkímélő kivitelben.
A Maserati új nevet foglalt le egy jövőbeli modellje számára, amely önmagában hordozza a kérdést: mi kaphatja meg a Cinqueporte – olaszul ötajtós – nevet.