Többnyire klimatizált garázsokban porosodva öregszenek meg az Aston Martin One-77-hez hasonló, kis sorozatban gyártott szupersportkocsik. Egyszerűen túl értékesek ahhoz, hogy a tulajdonos kihasználja az autó képességeit. Pedig vétek autógyűjteményben szunnyadni hagyni egy ilyen hangot.
Ami új: Orbán Viktor és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a mai napon bejelentette, hogy a németek 900 millió eurós beruházással bővítik győri üzemüket, ami közvetlenül 1800 új munkahelyet jelent. Stadler szerint a beszállítókat és a szolgáltatókat is beleértve több mint tizenötezer embernek biztosít munkát a bővítés.
Büszkén hirdeti a Suzuki sajtóközleménye, hogy az új Swift megnyerte kategóriáját a Fleet World fogyasztási versenyén. Sajnos ez csak részigazság: az új, 1,2 literes, változó szelepvezérlésű motor száz kilométerre vetített 4,2 literes fogyasztásával ugyan szép eredményt ért el, de ezzel csak a gyári 5 literes adatot múlta felül másoknál nagyobb mértékben.
Évente akár kétszáz emberéletet lehetne megmenteni – és további 14 ezer sérülést elkerülni – azzal, ha drasztikusan korlátoznák a kezdő vezetők jogosítványának érvényességét, állítják kutatók.
A modellpaletta masszív bővítésével képzeli el az Opel a kilábalást a válságból, ehhez egy Insigniánál nagyobb Omega-utódot, egy Calibra méretű kupét és egy Corsánál is kisebb városi autót terveznek a következő évekre. Utóbbihoz nagy valószínűséggel Eisenachban, az NDK-s családi autók névadójaként szolgáló Wartburg vár melletti üzemben állítanák fel a gyártósort, de a végleges döntés csak októberben várható.
Egy katonai repülőtéren beolvadna a háttérbe, de az utcán nagyobb döbbenetet okozhat, mint tűzpiros és kanárisárga testvérei. Az Anderson nevű német tuningcég valóban egyéni módon közelítette meg a Ferrari-tuning kérdését.
A Renault áruszállítója így sem olcsó, viszont egész használható célszerszámnak tűnik, és idővel talán kedvezőbb lesz az ára is.
Elhagyatott területre törnek előre a britek az új Evoque-kal. Igaz, negyven évvel ezelőtt pont a háromajtós luxusterepjáró ötletével indított új kategóriát a Range Rover, mára viszont feledésbe merült ez a koncepció.
Látványos, 340 lóerős, kétüléses élményautó, ami csak gumiporral szennyezi a környezetét – szép lenne, de egyelőre csupán merész álom, nem több.
Stuttgartban időről időre előkerül ez a klasszikus karosszériaforma – ezúttal a 911 aktuális generációja adta az alapot.
Ismét felbukkant a hír: a francia gyártó elérhető árfekvésű sportkocsi fejlesztésébe fogott. Hallottuk már ugyanezt korábban is, úgy néz ki, akkor sem ok nélkül.
Ez már tényleg telivér sportkocsi lesz – így szól az olaszok ígérete. Az alap továbbra is a Gran Turismo, de minden részletét átdolgozták, hogy igazi utcai versenyautónak érződjék.
Egy visszahívás a tömeggyártóknak is kínos, hát még egy olyan cégnek, amely elvileg tökéletes járműveket készít. Amerikában azonban nem kivételeznek a hatóságok: 596 Bentley Argane, Brooklands és Azure visszahívására kötelezték a luxusautó-gyártót, méghozzá a berozsdásodó orrdíszek miatt.
Az utolsó pillanatban változtattak a legsportosabb A1-es nevén, talán a szaksajtó kollektív felhördülésének is köszönhetően. Az S1 elnevezést egyelőre meghagyják a legendás, rövid Quattro Sport versenyautónak, és a fronthajtású kiskocsi csúcsváltozatát egyszerűen 1.4 TFSI-nek hívják majd.
Hétvégén a dél-franciaországi Le Castellet mellett található Paul Ricard versenypályán rendezték meg a Ferrari Challenge utolsó előtti versenyhétvégéjét. A Warm Up Racing eseményeit rendszeresen követő olvasóinknak ismerős lehet a más néven csak High Tech Test Track néven ismert versenypálya, amely nevéhez hűen egy igazi 21. századi komplexum.
Néhányan már láthatták is a 2012-ben bemutatkozó típus első terveit – állítólag kísértetiesen emlékeztet az Alfa Romeo sportkocsijára.
Párizsi Autószalon nincsen elvetemült francia tanulmányautók nélkül – a Citroen legalábbis kitesz magáért az idén is.
Mennyi az esélye, hogy behergelt operatőrrel és fényképezőgéppel érjünk utol egy BMW prototípust az autópályán, még ha München mellett is?
Vissza a feladónak: az első Ladák annak idején olasz alapokon születtek meg, most viszont Itáliába költözhet az orosz terepjáró gyártása.
Úgy tűnt, örök életű lesz, de jövőre leállítják a koros francia kisautó európai gyártását. Ha minden igaz, a búcsú az EU-előírásoknak köszönhető, de a típus még sok pénzt hozhat más kontinenseken.
Az Elite a legdrágább sportkupék közé tartozik majd, de három motorjával és 500 lóerő feletti teljesítményével a legkorszerűbb és legtakarékosabb típus lehet saját kategóriájában.
A BMW Párizsban leplezi le a 6-os utódjának szánt kupét, de egyelőre azonban csak Concept 6 Coupénak hívják. A LED-ekkel világító 2+2 üléses kupé legkorábban 2011 elején jelenhet meg, az M6-osra pedig még egy évet kell majd várni.
A svédek addig ütik a vasat, amíg meleg. A 9-5 motorparkja bővül, és nemcsak lefelé, hanem felfelé is. A jelszó továbbra is turbó, olyannyira, hogy a két új motor közül az egyikre két feltöltőt is ráakasztottak, és összkerékhajtást is kapott. Mellékesen egy hidegebb vasat is elkezdtek püfölni a svédek, a 9-3-ast.
2012-ben mutatja be a Ford a teljesen megújult, a vezetők és az utasok testméreteihez alkalmazkodó, személyre szabott légzsákjait.