A formabontó Vel Satis nem kellett a kutyának sem, hát csináltak egy jó konzervatív szedánt Latitude néven.
1800 sofőrt kérdeztek meg az Egyesült Államokban és öt másik országban, mi vonja el a figyelmüket vezetés közben. Az sms-ezés, evés-ivás nem meglepő – melyikünk nem harapott még hamburgerbe a kormány mögött –, de az öltözködés és a videojáték azért kicsit erősnek tűnik.
Merész ötletek nélkül nincs fejlődés. Ha Rudolf Diesel nem önt annak idején mogyoróolajat a motorjába, ma csak pislognánk, ha valaki azt mondaná: PDTDI. Az EepyBird csapata nem volt rest és megépítette saját alternatív hajtású autóját. Mivel ők a kóla és a Mentos Mozartjai, nem volt kérdés számukra, mi legyen a hajtóanyag.
Már nem csak pletyka, hivatalosan is bejelentette a Fiat a döntést: összeolvasztják a Chrysler és Lancia márkákat. Európában a közös modellpalettát Lancia jelvénnyel fogják forgalmazni, míg a túlparton a jelenlegi Lanciák is Chrysler emblémát kapnak.
Ideje, hogy komolyan vegyük a kínai autóipart. Jövőre 27 európai országban dobják piacra a Landwind CV9-et, és a legjobb irányból kezdik meg az offenzívát: az eddig rémisztőnek beállított biztonsági hiányosságokat cáfolják hiteles tesztekkel.
12800 üres cigarettás dobozból készítették el a kínai egyetemisták a világ egykor leggyorsabb szériaautójának a másolatát. Igaz, összetéveszteni nem lehetne az eredetivel, de némi hasonlóság azért felfedezhető.
Aki még emlékszik a kazettás magnós korszakra, jól ismerheti a BASF márkanevet. A vegyipari óriáscég nem tűnt el a mágnesszalag visszaszorulásával, sőt: iGloss néven most új autófestéket fejlesztettek ki, állítólag szenzációs tulajdonságokkal.
Beállt a hibás pedálok miatt autókat visszahívó gyártók sorába a Chrysler is. Állítólag még nem történt baleset miattuk, pedig a hibajelenség ugyanaz, mint a Toyotánál: lenyomott helyzetben megszorulhat a gázpedál, ami az autó akaratlan gyorsulását eredményezi.
Pick-upot már készítettek belőle, de csak virtuálisan. A három ajtós tuningolt Cayenne viszont nem csak spekuláció: valóban le akarják gyártani.
A Mercedesekre és Ferrarikra specializálódott Inden-Design teljes tuningcsomagot készített a Daihatsu Materiához. Nem tudni, milyen késztetés vitte rá a németeket a japán dobozautó átgyúrására, de alapos munkát végeztek, az biztos.
Don Wales a fényképen feszítő úriember, aki Project Runningblade névre keresztelt tuningolt fűnyírójával 141,235 km/h sebességet ért el a dél-wales-i Pendine Sands partszakaszon.
Újraértelmezte a repülőtér fogalmát a texasi hölgy, aki a dallasi autópálya útdíjfizető kapujához gyakorlatilag fékezés nélkül érkezett, majd a betonpillért segítségül véve elemelkedett a földtől. Csak rövid időt tölthetett a levegőben, mielőtt földet érve kigyulladt az autója.
Szerencsére csak időszakos lezárásról van szó, különben már csak kétnapi hideg élelemmel lehetne elindulni bárhová Budapesten.
Nem gondoltuk, hogy ez valaha megtörténik, de egy V8-as szedánoknak kiírt versenysorozatban a négyajtós képviseli majd a Porsche gyári színeit.
Az EuroNCAP három újabb autó passzív biztonságát értékelte – csak a Mazda CX-7 nem kapta meg a legjobb osztályzatot.
Nem csak a képek kerültek nyilvánosságra, de jó néhány adat is napvilágot látott a BMW szabadidő-autó következő generációjáról.
Egy külső vállalkozás, az eleve Saab-tuninggal foglalkozó Hirsch segít a svéd gyártónak átlépni a kényelmetlen korlátozásokat. A terv az, hogy a márkaszervizekben beszereltethető és így a gyári garanciát nem érintő tuning-csomagokat forgalmaznának a hivatalos márkakereskedések.
Eddig 110 lóerős volt a legerősebb dízel Mini, de már nem lesz így sokáig: ha igazak a hírek, a BMW mérnökei belefaragták a gyártó kétliteres dízelmotorját a fronthajtású kisautó motorterébe.
Ma délutántól szakaszosan lezárják az alsó rakpartokat, az ott maradt autókat pedig elszállítják a környező utcákba.
Fotót, videót már mutattunk arról, hogy a Nürburgringen tesztelik, de most hivatalos forrásból is megerősítették, hogy lesz M-es változat az 1-es BMW-ből.
Ha a pepita fóliával valóban a 2012-es autó végleges lemezeit vonták be, nem számíthatunk forradalmi változásokra a Zafira harmadik generációjánál. Kicsit előrébb húzták a szélvédő alját, megtörték a leghátsó oldalablak alsó vonalát és oldalról megvasalták a kerékíveket az aktuális trendnek megfelelően.
A Ford hivatalosan is bejelentette, amit már régóta várt az autós világ: megszünteti a Mercuryt. A jobb emlékezetűek a Magyarországon újonnan is forgalmazott Topaz által ismerhetik a 71 éves autómárkát, amely valaha érdekes autókat gyártott, mielőtt nagyjából harminc évvel ezelőtt teljesen beleszürkült volna a tömeggyártás törvényei által diktált egységesítésbe.
Tízéves ugyan, de 570 lóereje még mindig hiánytalanul megvan. General Motors-csúcstechnika az ezredfordulóról, gombokért.