Az új BMW M5-ös kémfotóinak özöne mellett szép lassan csepegtetik az adatokat is a gyáriak: a legújabb pletykák szerint kézi váltós változatot már nem is terveznek belőle.
De Tomaso Pantera - ez a név beégett minden valamirevaló autóbuzi agyába. A pénzügyi balhék miatt megszűnt céget sokadszorra támasztanák fel, de minden kísérlet közül ez a legrémisztőbb.
Aki tájékozottan él napjainkban, valószínűleg helyesli az autóipar környezettudatossá formálására irányuló törekvéseket. Ha viszont kicsit mélyebbre ásunk, kiderül, hogy az európai szabványciklus hiányosságai miatt a valóság egyre távolabb kerül a meghirdetett, szenzációsan alacsony fogyasztási értékektől. Már a Porsche sem kivétel: a Panamera S Hybridet 7,1 literes fogyasztással hirdeti.
Juha Kankkunen, a finn, aki négy rali-világbajnokságot nyert három különböző autóval, sajátos sebességrekordok döntögetésével űzi el unalmát, amikor éppen nem vezetéstechnikai tréninget tart. Saját 2007-es rekordját szárnyalta túl idén, mégpedig egy Bentley Continental Supersports kabrióval.
Senki sem szeretne olyan helyzetbe kerülni, amikor szükség van az Audi A8L Security különleges extráira, de ha mégis, hálás lesz a precíz német mérnökök munkájáért.
Úgynevezett tenyértáblákat helyez ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. azokon a fővárosi felhajtó csomópontokon, amelyek fokozottan veszélyesek. A másfél négyzetméteres táblákat híd-, autópálya- és osztott pályás útra felhajtó csomópontokon helyezik ki. A táblákon a neonsárga alapon egy fekete tenyér látható, a közepén behajtani tilos jelzéssel, valamint "STOP!" felirattal.
Egyetlen képet közöltek, és a műszaki adatokról is titkolóznak a stuttgartiak. Egy biztos: a Boxster E prototípusoknak üzenetük van.
Ha a McLaren előző modelljét vesszük alapul, az új MP4-12C igazi válságautó. Az F1 ára új korában 970 ezer dollár volt, míg az új modell árcéduláján mindössze 231 400 dollár, mintegy 45 millió forint díszeleg. Igaz, leszálltak a magas lóról az angolok, de így már olyan konkurensekkel kell megmérkőzniük, mint a Ferrari 458 Italia vagy a Lamborghini Gallardo.
Az új csapott hátú Audi bálna sem kerülhette el a sorsát: azonnal rávetették magukat a tuningmesterek.
Mintha versenyeznének a Nissanon belül, hogy melyik részleg készít furcsább négykerekűt. Eddig egyértelműen a Nissan Juke tervezői vezettek, de az az érzésünk, az Infiniti Etherea alkotói is az elsőségre pályáznak.
A Panamera így is elég fura szerzet, de a gyáriak már hozzáláttak egy sofőrös változat elkészítésének. Lehet, hogy a kínaiak kérték?
Úgy néz ki, a BMW-nél is rájöttek, hogy mi riasztja el a legtöbb vásárlót a terep-kupétól: a nagyinak már biztosan nem jut benne hely.
Négy új típussal bővül a Lancia kínálata, bár ezek közül három régi ismerős. Kitalálják, honnan? Persze, hogy a Chrysler szalonokból.
Három forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a benzin ára nem változik - értesült az MTI piaci forrásokból hétfőn.
A múlt héten nem változott az üzemanyagok ára.
A mostani emeléssel a gázolaj átlagára 360 forintra nő, a benzin átlagára pedig 359-360 forint marad.
Fokozatosan megszűnik az elektronikus matrica, 2013-2014 körül kezdik bevezetni a használat-alapú autópályadíjat, legalábbis a Népszabadság értesülése szerint.
Vannak jobban csengő márkanevek, mint a Gumpert, de a kis német cégeknél már csak az a szokás, hogy a tulajdonos vezetéknevét írják a termékre. A Genfi Szalonon bemutatkozó Tornante már a második modellje a manufaktúrának – a legfrissebb képek alapján az Apollóhoz képest igazi szépségnek tűnik.
Idő előtt szivárogtak ki az első képek a Mercedes C kupéról, bár sosem lehet tudni, szándékos-e a híresztelés. Genf előtt pár héttel úgy döntöttek Stuttgartban, nem titkolóznak tovább a kis kétajtósról: mindent megmutatnak.
Vannak autógyártók, akiket a válság pozitívan érintett. Erre a furcsa összefüggésre jó példa a Ferrari is: történetük legsikeresebb évét zárták tavaly.
Egy veterán ruhába bújtatott Ferrarihoz képest elég nagy port kavart fel a Michael Stoschek által egyedileg legyártatott New Stratos. Állítólag három millió euróba került neki a huncutság, de fanatizmusból tolta a pénzt talicskával a fejlesztésbe, hogy legyen egy modern technikával megtömött retróautója. Most viszont azt pletykálják, már negyven vevőjelölt jelentkezett, hogy befizetnének egy másolatra, akár 400 ezer euróért.
Régóta nagy a csönd a Nissan körül, ami az autósportot illeti. Erősen meg kell erőltetnünk az emlékezetünket, hogy felidézzük a kilencvenes éveket, amikor a pályaversenyzésben viszonylag sikeresen szerepeltek: megnyertek néhány 12 és 24 órás versenyt Sebringben, illetve Daytonában. Mintha megsejtették volna, hogy a Toyota is visszatér - hirtelen bejelentették, hogy egy LMP2-es autóval több ALMS versenyen is részt vesznek idén, meg persze a nagy presztízsértékű Le Mans-i 24 óráson.
Úgy tűnik, a BMW feladta az árral szemben úszást, és végleg átnyergelt a sokáig magasztalt hidrogénes hajtásról a villanyautókra. Az elektromos Mini-flotta kiadós tesztelése után rászánták magukat az első sorozatgyártású kék-fehér emblémás autóra is: az ActiveE nem más, mint egy villanyosított 1-es kupé.
A régimódi csőváz helyett egy hatalmas szénszálas elem köré építik az új V12-es sportkocsit. Ezzel a Lamborghini ismét nagyot lépett abba az irányba, hogy behozza a Ferrarival szembeni lemaradását.
A legújabb GM izomautó nem csak kívülről lett fenyegetőbb, de megkapta a Corvette kompresszoros motorját is, így szétdurran az erőtől.
A Nissan Z karakterét örökölte, de itt semmi nem kötötte a tervezők kezét. A lendületes forma ráadásul környezetkímélő műszaki megoldásokat rejt, igaz, a villamos hajtás használhatósága még mindig megkérdőjelezhető.
Már nem csak a műszaki tartalom, a forma is rendben lesz: az új Rio könnyen megismételheti a Cee'd sikerét.