Ha ön is ezt gondolja, téved, de legalább nincs egyedül: tízből nyolc vásárló szerint a legkisebb BMW már most is fronthajtású.
Egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy a legendás 300 SL modern megfelelője előtt is komoly versenykarrier áll, és már jön is az első pályára szánt változat, az FIA GT3 kategória szabályainak megfelelően.
Nem is biztos, hogy az indiai kisautó valóban olcsó lesz a vásárlók számára – egy Mumbaiban lakó biztosítási ügynök számára legalábbis meglehetősen drága lett az első utazás az új Tatával.
Kisfiúként szerintem mindenki elábrándozott azon, milyen lehet egy soktengelyű, 40 tonnás kamiont vezetni hosszú kilométerek ezrein át. És voltak, akik ezt a vágyukat később átültették a valóságba, immáron teherautó-sofőrként keresik meg a betevőt. Amikor megállnak egy út menti pihenőben, mindig megy a szájkarate, hogy ki tud jobban vezetni. Nekik is szól a Scania felhívása az Év fiatal teherjármű-vezető versenyére.
Ismét gyártani kezdték az új 9-5-öst Trollhattenben, miután a Saab tulajdonosváltása lezajlott. Az új sorozat első példányára a 001-es szám került, bár alighanem csak a jó olvashatóság jegyében, és nem azért, mert három számjegyű gyártásra számít az új cégvezetés.
Ha beugrunk az autóba, három nap alatt simán felautózhatunk a sarkkörig vagy az olasz csizma legalsó csücskéig. Bőséges idő ez, van, hogy teljes átalakításon esik át egy autó ennyi idő alatt. A Bentleynél nem kapkodnak, 86 óra alatt készítik el a Mulsanne fényezését.
A BMW friss, 5GT névre hallgató modellje, mint tudjuk, inkább hetes, mint ötös, de az új hármas csapott hátú változata valóban a kis limuzin alapjaira épülne. A sikertelen 2002 touring óta nem mertek ferdehátú változatot gyártani Münchenben a kis limuzinjukból, hacsak a compactokat nem számítjuk annak.
Miközben az autógyárakat dollármilliárdos segélyekkel támogatják a kormányok, hogy túléljék a válságot, az igazán értékes klasszikus autók ára töretlenül növekszik. Ezek vásárlóit nem kell roncsprémiummal buzdítani, hogy egymillió dollár fölé licitálják egy-egy olasz szépség árát.
Kicsit késve ugyan, de Romániában is beindította a kormány az új járművek vásárlására ösztönző roncsprémium programot. Tekintettel a Dacia-uralomra, ami jellemző az országra, egyértelműen saját autóiparuk megmentése a cél. A siker nem maradt el: egy hónap alatt 45 ezer régi autót vontak ki a forgalomból.
Rég nem hallottunk már újdonságot a nagy múltú brit autómárka felől, amelyet a kínaiak felvásároltak 2005-ben. Most előkerült egyből három terv is, az MG TF szellemiségét továbbvivő, ígéretes formatervekkel.
A novemberi Los Angeles-i autó kiállításon mutatják be a Volkswagen New Beetle új, második generációját. Aki azt hinné, hogy az 1998 óta változatlan formában gyártott Bogár csupán ráncfelvarrást kap, hogy újra eladható legyen, az téved: a lábterek nyújtása, a pakolhatóság és a csomagtér növelése is komoly szempontot kaptak az áttervezésnél. Arról nem is beszélve, milyen sokféle motor közül választhatunk majd, amikor kikerül a szalonokba.
Modellfrissítést végzett a Lexus a legnagyobb limuzinján, az LS 600h-n, hogy 2010-ben is meggyőzzék a vásárlóikat: érdemes lecserélni a régit. Megerősítették a fékeket, LED-es lámpákat csavaroztak rá, és ami a legfontosabb: továbbfejlesztették a hátsó üléssor kényelmi szolgáltatásait.
Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.
Hogyan is tehetnénk kelendőbbé egy halálra ítélt márka termékét? – gondolkodhatott magában Jim Lynch a St.Louis-i Hummer kereskedésében. Mi az az árucikk, ami hasznos kellék lehet egy H3-hoz? Hát persze! Egy Browning puska.
Erős a visszaesés az európai autóeladásokban, miután kifutóban vannak a roncsprémiumok. Eddig akár 5000 euróval is támogatták egyes tagállamok, ha egy 10 éves autót lecseréltek az állampolgárok egy alacsonyabb károsanyag-kibocsátású újra, de közeledik ennek az időszaknak a vége.
Amerikában sokkal régebbi hagyományokra tekinthet vissza a negyedmérföldes gyorsulás, mint nálunk, de ahhoz már elég komoly sportkocsi kell, ha ennek a távnak a négyszeresét szeretnénk számottevő gyorsulással teljesíteni. Ennek a Ford GT-nek kifejezetten szüksége van a hosszú aszfaltcsíkra, hiszen az első három sebességfokozatot alig tudja kihasználni a tapadás hiánya miatt.
Ron Dennis, a McLaren mindenható főnöke megnyugtatta az aggódó rajongókat. Nem lesz McLaren SUV, se limuzin. Igaz, hogy bővíteni szeretnék a modellpalettát, és két új fejlesztésük is folyamatban van, de ezek mind kétüléses sportkocsik lesznek, a vezető mögött elhelyezett motorral.
Szokatlanul részletes információk szivárogtak ki a kis Mercedesek következő generációjáról, amelyet 2011 és 2013 között fognak bemutatni. Miután zátonyra futottak a tárgyalások a szóba jövő partnerekkel, saját platformot fejlesztettek ki Stuttgartban. Elvetették az eddigi modelleknél alkalmazott dupla padlólemezt és beálltak a sorba: olcsó, egyszerű, elsőkerék-hajtású kisautók alapjait fektették le, amelyek közvetlen konkurensei lehetnek az Audi A3-nak, a BMW X1-nek vagy akár a VW Golfnak.
Többé nem pletyka már: Dr. Norbert Reithofer, a BMW AG elnöke közölte egy sajtótájékoztatón, hogy a jövőben lesznek elsőkerék-hajtású BMW emblémás autók. Céljuk, hogy az egyre növekvő szubkompakt kategória tortájából nagyobb szeletet hasítsanak maguknak, magyarul, hogy lenyomják az Audi A1-et.
A Fiat egyik legsikeresebb modelljét újabb limitált szériával hurcolják meg, az 500C Pink Limited Editionnel. A Genfi Autószalonon bemutatott Abarth 500C kishúga feltehetően nem a férfi vásárlóközönséget célozza meg, de a leendő női vásárlóknak is előrehaladott ízlésficammal kell rendelkezniük, ha ezt a guruló rózsaszín ékszerdobozt választják közlekedési eszközüknek.
Keleti szomszédaink, úgy tűnik, kreatívabban kezelik a közlekedés kérdéseit nálunk. Ha felmerül valamilyen probléma a város utcáin, megpróbálják hatékonyan megoldani. Még ha kissé kusturicás is néha a megoldás.
A többször hangoztatott tervek egy új, kicsi Saabról, kezdenek egyre konkrétabb formát ölteni. A 9-1 névre keresztelt prémium kompaktnak sűrű mezőnyben kell majd helytállnia – az Audi A3, a BMW 1-es, az Alfa Romeo Giulietta és nem utolsósorban a szintén skandináv Volvo C30 kemény ellenfelek lesznek – ha egyszer végre elkészül.
A Toyota jó hírneve rohamosan hanyatlik a gázpedálok körüli mizéria miatt, a Nissan is több százezer autót hívott vissza fékpedálproblémával, és úgy tűnik, a Honda sem marad ki a buliból. Több mint 400 ezer autót hívnak vissza, mert a fékpedált szokatlanul erősen és sokáig kell nyomni, mire megáll a kocsi.
A Citroenhez hasonlóan a Peugeot is drágább, igényesebben kidolgozott modellek bevetésével próbálja növelni a profitját, de az új márkajelzés bevezetésével járó költségeket nem vállalják. Inkább egy új címkével emelik ki a különbséget a két modellsorozat között.
Tizenhat henger, nyolc kipufogóvég, kerámia féktárcsák és a létező legdrágább anyagokból összerakott belső tér – röviden ezt nyújtja a Bugatti 16C Galibier, amely valószínűleg a világ leggyorsabb és legdrágább négyszemélyes személyautója lesz.