Konkrétan az üzemanyagcellák jönnek a Toyotától, a hidrogénes prototípusokat pedig a BMW 900 fős müncheni kutatóüzemében gyártják. Az iX5 Hydrogen roppant gyors töltést és 504 kilométeres hatótávot ígér, legalábbis a WLTP szabványa szerint.
Hát hogy menjen? Gyalog? Mint a hangyák? Azt azért mégsem lehet: 2023. február 24-én egy 29 éves férfi először egy kömlői ingatlan udvarára mászott be, ahonnan ellopott egy női biciklit. De ez nem a végcél volt, csupán beszerezte a megfelelő eszközt a megfelelő munkához. A település másik végén ugyanis kinézett egy BMW-t, de odáig azért el is kellett jutni. Na, ehhez kellett a canga.
A McLaren hatvanadik évfordulójára készített 581-darabos Lego szett a két pályára optimalizált szupersportautó modellje mellett tartalmaz két figurát is, természetesen a megfelelő versenyoverálokban.
A McLaren F1 és GMA T.50 tervezőjének folyamatosan használt autógyűjteménye főleg ultrakönnyű klasszikusokból áll. Arról pedig senki sem tehet, ha a sors a hatvanas évek Zagato modellei felé sodorja.
Mi merészeli majd leváltani az Alfa Romeo 2.9 literes biturbó V6-osát, amitől a Giulia QV és a Stelvio is olyan szépen suhan? Úgy tűnik, hogy egy akár ezer lóerős elektromos hajtáslánc. Olyasmi, amilyennel egyébként a Stellantison belül már rendelkezik a Maserati is, Folgore néven. De van más is.
Az Adevinta csoport 2022-es üzleti évének beszámolójából derül ki, hogy az óriás cégcsoport megválik a magyarországi érdekeltségeitől. “Ez azt jelenti, hogy a Jófogás és a Használtautó.hu apróhirdetési oldalak, valamint az Autónavigátor.hu online autós magazin hamarosan új tulajdonoshoz kerülnek.” - írja a Forbes.
Ismét maga alá temette Amerikát a hó, melynek számos közúti baleset lett az eredménye. Egy wyomingi autópálya-rendőr az egyiknél épp befejezte munkáját és az autója felé indult, mikor szembetalálta magát egy elszabadult kamionnal.
A Stellantis tulajdonában lévő Jeep tisztán elektromos meghajtású modellekkel áll elő a közeljövőben. A gyártó kínálatában jelen pillanatban csak az Év Autója-díjas Avenger érhető el teljesen elektromos változatban, míg a Renegade, a Compass és a Wrangler hibrid technológiával vásárolható meg, a Gladiatort pedig a jó öreg dízelmotor pöfögteti.
A Volkswagen egymás után állítja át üzemeit elektromos autók gyártására, ám egy dolog a hardver és egy másik a „szoftver”, azaz a gyártórendszerek mellett dolgozó emberek „átprogramozása”.
Korai Ford Sierra eleve nem sok maradt, hiszen a legtöbb hátsókerekes Ford elhasználódott már, az összkerekesekkel együtt. RS500 pedig végképp nincs, hiszen a Group A túrautós homologizáció kedvéért csupán ötszázat épített az 1987-es évadra az Aston Martin Tickford. Valaki most úgy érezte, hogy egy tényleg makulátlan példány 2023-ra megér 256 millió forintot, hisz ilyen talán nem lesz több.
A kisteleki lakosság, sőt hivatalosan még a képviselők sem ismerhették meg egy 500 milliárd forintos beruházás részleteit, mielőtt az megszavazták volna, de azt azért lehetett sejteni, hogy egy újabb akkumulátorgyárnak adnak területet. A 24.hu ma reggeli cikke szerint ennek ellenére a képviselő testület lényegében csont nélkül megszavazta a beruházást. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy pont az utóbbi időszakban Debrecenben, Gödön és Győrben is komoly indulatokat szított, hogy az ott élők bevonása nélkül hoztak hasonló döntést.
Az elektromos átállás nemcsak az autókat érinti, a Volvo szerint ideje új módon viszonyulni ezekhez a járművekhez. A cég meg is kezdte a munkát.
A Dodge tavaly mutatta be az elektromos Chargert Daytonát, ami bár kívülről elképesztően állat lett, sokaknak valószínűleg hiányérzete lett volna, ha az izomautósága ellenére hangtalan marad. A Dodge erre is gondolt és ígért is egy merészet: állításuk szerint a villany-Charger úgy fog üvölteni, mint egy Hellcat.
A Pininfarina 1873 lóerős, négymotoros elektromos hipersportautójáról eddig is tudtuk, hogy nem kimondottan lassú, ám most már papírja is lesz minderről. A gyártó ugyanis egy indiai rekordkísérlet során két kategóriában is a világ legjobbjának bizonyult.
Japánból származó hírek szerint nem a jelenlegi, ötödik generációs Supra lesz az utolsó, lehetséges azonban, hogy ez az utolsó, belsőégésű motorral szerelt változat, ugyanis egyes autóipari pletykák szerint a következő már elektromos lesz. Mielőtt ez bekövetkezne, készítenek még néhány igen érdekes darabot.
Változott a helyzet az amerikai porondon: az autósok örülhetnek, mert nő az autókínálat, mind az új, mind a használt autók piacán, ugyanakkor éppen emiatt belefulladhatnak autóhiteleikbe.
Mindig kedveltem az olyan elvetemült építéseket, amiknek az alapja valami átlagos, alapból elég lassú autó. Ezek nyilván végtelen pénzt emésztenek fel és kicsit értelmetlenek is, hiszen a végeredmény általában igen korlátozottan használható. De azért van abban valami pikáns, amikor egy fehér Octavia lehagy egy Lamborghini Huracán Performantét.
Február 25-én éjjel hatalmas zajra ébredtek az Erdőkerülő utcai lakótelep lakói. Egy Opel ittas vezetője szántotta végig az ott parkolók autókat. A szemtanúk szerint olyan részeg volt az Astra sofőrje, hogy megszólalni is alig tudott.
Az autók töréstesztjeit az 1990-es évek elején kezdték, és bár az elmúlt három évtizedben sokat finomítottak rajtuk, úgy tűnik, az elektromos autók megjelenésével újra frissítésre szorulnak.
"Mennyiért tankoltál ma? Hol a legolcsóbb a nafta" - ezt a kérdést tettük fel a Totalcar Facebook-oldalán pénteken. A válaszokat gyűjtöttük csokorba. Felkerült a térképre egy olcsó, 590 forintos literárat nyújtó kút, de érkeztek többek között Ausztriából, Erdélyből, Svájcból is különböző árinfók.
A Dodge Viper szellemisége a méltán híres Shelby Cobrát idézi: hatalmas motor, könnyű kaszni, hátsókerékhajtás rengeteg lóerő és semmi egyéb. A Viperbe egy még amerikai szinten is óriási, 8 literes, V10-es motort raktak, aminek még a leggyengébb változata is 400 lóerőt tudott. A hatalmas motor mögé felakasztottak egy manuális váltót és kész is volt a 90-es évek egyik legpusztítóbb amerikai sportautója.
Olvasónk, András hívta fel a figyelmünket egy átlagosnak tűnő hirdetésre: első blikkre egy egyszerű kombi Passatot akarnak elpasszolni, épp csak a JSZP szerint tolattak vele a kelleténél többször.
Rengeteg szó esik itt nálunk is az ittas vezetésről, de néha még mi is meglepődünk egyik-másik történeten. Ilyen történet az is, ami egy észak-walesi férfival történt.
Az autók sebességének korlátozása a legbiztosabb módja a balesetek csökkentésének, ám egyben az autósok bosszantásának is. A szakértők keresik a kompromisszumos megoldásokat.
Február 13-án Zalaegerszeg és Bagod között, a 76-os főúton egy Opel Astra elgázolt egy elé ugró szarvast, mely az ütközés következtében átrepült a szemközti sávba és egy, a Magyar Közút tulajdonában lévő Volkswagen kisteherautót talált el, mely során súlyos felsérüléseket szenvedett a Közút körmendi kollégája.