Tim Schmidt egy kanadai autómániás, aki az Instagram-profilján gondosan dokumentálta a szokatlan átépítés részleteit. A férfi rendkívüli autógyűjteménnyel rendelkezik, amikben többek között VW Bogár Dragster és ritka hiperautók is vannak.
Egy Indiana állambeli kereskedést gyújtott fel egy elégedetlen vásárló egy 1986-ban gyártott Jeep miatt. A 36 éves autónak motorproblémái voltak, és ezeket a kereskedés a gyújtogató állítása szerint „nem volt hajlandó megjavítani”. Ez nem az első alkalom, amikor ugyanez a vásárló próbált revansot venni, a 80-as évek során többször is megpróbálta beragasztani más, ugyanebben a kereskedésben álló autók ajtóit.
Az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato erősítette meg, hogy a márka következő, nagy méretű modelljét 2027-ben tervezik piacra dobni, és az Egyesült Államokban fogják fejleszteni.
A kormány az üzemanyagár-sapka módosításáról döntött , a továbbiakban csak a magántulajdonú gépjárművekbe, mezőgazdasági gépekbe és taxikba lehet 480 forintos áron tankolni – jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter.
Összesen 125 darab készült a Maserati Ghibli Spyderből, a széria 1001-es alvázszámot viselő prototípusa, melyet a Ghia gyártott 1968-ban, újra kalapács alá kerül. A szériaváltozat a karosszéria több pontján eltér a prototípustól, ilyenek például a kilincsek, a csomagtérbe rejtett tankbetöltő nyílás, a hosszabb csomagtér fedél, illetve a más pozícióba helyezett antenna.
Az elektromos hajtás egyre gyorsabban tör előre a személyautók piacán, idővel valószínűleg átveszi a belsőégésű motorok helyét. A Dodge azon gyártók közé tartozik, akik az elektromos modellek mellett továbbra is kínálnak hagyományos, nagy hengergűrtartalmú benzinmotort, de utóbbiak két patinás modelljükből is eltűnnek.
A négykerekű időkapszula pontos neve amúgy Apache Camper és az Auto Trail gyártotta. A képek alapján hibátlannak tűnik az állapota, annak dacára, hogy 34 éves. Talán kicsit meglepő, de a motortérben nem egy dízelt, hanem egy 2,3 literes, benzines szívómotort lelhetünk. Előbbi kemény 105 lóerővel és 182 Nm-es nyomatékkal mozgatja a valószínűleg nem túl könnyű, illetve egy lakóház aerodinamikájával vetekedő kasznijú Mercit. Bár azt érdemes hozzátenni, hogy jó eséllyel a dízelhez képest még így is egy rakéta. Meg hát ki akar bárhova is sietni egy lakással.
A kormány az üzemanyagár-sapka módosításáról döntött, a továbbiakban csak a magántulajdonú gépjárművekbe, mezőgazdasági gépekbe és taxikba lehet 480 forintos áron tankolni – jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter. A céges autót használók ezentúl a 7,5 tonna feletti teherautók és a külföldi rendszámú járművek tulajdonosaihoz hasonlóan piaci áron vásárolhatnak üzemanyagot, és kannába is csak teljes áron lehet tölteni. Ez a holtankoljak.hu adatai szerint jelenleg a 95-ös benzin esetében 692,9 forintot, a gázolajnál 737,9 forintot jelent literenként. A változás szombaton délben lépett életbe.
Az Apple bevonta Luigi Taraborrellit, az olasz Lamborghini húszéves tapasztalattal bíró szakemberét, hogy segítse a márka önvezető elektromos járműveinek fejlesztését – állítják a projektet jól ismerő, de nevük elhallgatását kérő források. Taraborrelli legutóbb a Lamborghini karosszériáért és járműdinamikáért felelős vezetője volt.
Miközben az elektromos járművek eladása nő, addig a plug-in hibridek értékesítése akadozik Európában. A fogyasztók ugyanis előbb a dízelautóktól fordultak el a Volkswagen botránya következtében (amely után az európai törvényhozók szigorítottak a károsanyag-kibocsátási szabályozáson), de nagyon úgy tűnik, hogy már a plug-in hibridek sem kellenek nekik. Legalábbis az ilyen modellek értékesítése szempontjából kiemelkedően fontos európai piac egyre inkább az elektromos járművek felé fordul. Holott a konnektoros hibridek nemcsak, hogy a rövidebb távokon károsanyag-kibocsátás nélkül működnek, de segítségükkel az átlag felhasználók tapasztalatot gyűjthetnek az elektromos járművekről. Azaz egyfajta hidat képeznek a jelenlegi és a jövőbeli elektromobilitás között.
Az már az orosz-ukrán háború kirobbanása óta egyértelmű, hogy veszteségek nemcsak a megtámadott Ukrajnát, hanem Oroszországot is érik. Az ipart rengeteg szankció sújtja, számos szereplő vagy teljesen kivonult, vagy csak jelentősen korlátozta tevékenységeit. Az autópiac már márciusban is padlón volt, áprilisban ötödére zuhant össze. De a folyamat azóta sem állt meg.
Tótkomlós közelében történt egy újabb baleset egy vasúti átkelőben. Egy furgon hajtott rá a sínekre a tilos jelzés ellenére, de pechjére pont jött a vonat, ami durván lezúzta az Opel Vivarót. Bár csak kicsi BZMOT motorvonatról van szó, itt is nagyon jól látszik, hogy még a legkisebb vonathoz képest is mennyire esélytelen egy autóknál nem sokkal nagyobb furgon.
Nem járt jól az a kanadai úr, aki leparkolta a Cliff House hotel parkolójában a Ferrari 812 GTS-ét, ugyanis ellopták. Itt még kinézhetett volna egy közepes happy end, ha sértetlenül előkerül az autó, de ez végül nem így lett. A Ferrari értő kezek hiányában nem sokáig húzta: nem sokkal azután, hogy ellopták, szépen össze is csukták. Ez talán nem olyan meglepő, hiszen, ha valaki nincs hozzászokva egy közel 800 lóerős sportautó teljesítményéhez, annál hamar szétszaladhatnak a lovak.
A sportautó-gyártók rég elvesztették a kapcsolatot a valósággal, az utóbbi évtizedben a teljesítmény és az autók súlya is elszaladt. Alig néhány racionális modell maradt, köztük a GR86/BRZ-ikrekkel és az Alpine A110-essel. Van azonban egy ezeknél is kisebb kategória, amelyet Japánban mára a Daihatsu Copen képvisel, a Honda S660 gyártását tavaly állították le. Azt már korábban tudni lehetett, hogy egy közös sportmodellen dolgozik a Toyota, a Suzuki és a Daihatsu, most azonban néhány részlet is kiderült.
Nagyon rossz hírük van a BMW N47-es és N57-es kódú dízelmotorjainak, nem alaptalanul. Mi is több cikkben kerestük már a választ a kérdésre, hogy miért égnek ki sorra ezek az autók, Dél-Koreában gyűjtőper indult, és idehaza sem ritka a tűzesetek előfordulása, erre tavalyi és idei példa is akad. A hibának olyan következményei is vannak, amire talán soha nem gondolnánk: a briteknél például úgy tűnik, szándékosan üzemképtelenné tett motorral árulják a rendőrségtől leszerelt dízel BMW-ket, hogy kizárják a felelősséget, ha esetleg a későbbiekben lángra kapnának.
Az Autonews cikke szerint a Mercedes közepes szedánján tisztán elektromos és hagyományos hajtással is hasonló mértékű nyereséget tudott keresni.
Adrian Hallmark, a cég vezérigazgatója az Automotive News Europe-nak nyilatkozva elismerte, hogy a gyártást 2026-ra tolták át, azt ugyanakkor nem volt hajlandó elárulni, hogy mi okozza a késést. Megjegyezte viszont, hogy a modell gyártása meglehetősen időigényes feladat, mivel olyan fejlesztési munkát kénytelenek végezni közben, amit korábban még nem csináltak.
Májusban már írtunk róla, hogy a Porsche és/vagy az Audi beszállhat a Formula-1-be. Most újabb információk szivárogtak ki ezzel kapcsolatban. A marokkói Conseil de la Concurrence által közzétett dokumentumok szerint a Porsche a Red Bull partnere lesz, miután 50 százalékos részesedést szerez a Red Bull Technologyban. Ennek eredményeképpen a két gyártó olyan motor fejlesztésébe kezdhet, amivel megfelelnek a Formula-1 2026-os szabályzatának.
A Land Rover Classic – és ezúttal nem autótípusra, hanem a régebbi modellek hivatalos alkatrészforrásaként szolgáló cégre kell gondolni – 25 darab, egyedi megjelenésű autót épít meg, a különleges kiadás neve Classic Defender Works V8 Trophy II lesz. A vásárlók egy online regisztrációs űrlapon keresztül jelentkezhetnek az autó megvásárlására, és ha elfogadják az alaphangon százmilliós vételárat, akkor választhatnak az eredeti Defender-nevezéktan szerinti 90-es vagy 110-es kivitelből, illetve duplakabinos pickupként is kérhetik az autót.
A piac torzul az üzemanyagár-sapka miatt, ami hosszú távon nem jó, kiváltképp a visszaélések miatt – így fogalmazott a Mol hazai operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója az Indexnek adott exkluzív interjúban. Ratatics Péter hozzátette, értik a kormány döntése mögötti politikai szándékot, és elismerik, hogy egy-egy családnak nagy terhet jelentene a 800 forint körüli literenkénti piaci ár kifizetése. A Mol azonban nem pénzügyi kérdésként, hanem ellátásbiztonsági kérdésként tekint a rögzített árakra, feladatuk az ellátás biztosítása. A beszélgetés során a Mol Dunai Finomítójának hétvégén kezdődő tervezett karbantartásáról, a leállás hatásairól is szó esett.
A szezon végén felhagy a versenyzéssel Sebastian Vettel. A Formula-1 négyszeres világbajnoka a Magyar Nagydíj előtt jelentette be, hogy nem folytatja pályafutását a száguldó cirkuszban, ahol még 2007-ben mutatkozott be.
A bolgár Alienóról még 2018-ban írtunk, akkor ugyanis egy igen hangzatos ígéretet dobtak be a köztudatba, sőt meg is mutatták első autójukat, az Arcanum villanysportkocsit. Elég gyanús volt akkor is az 5000 lóerő, meg az 1020 kilométeres hatótáv, és számítógépes rendereken kívül nem is igazán láttunk tőlük azóta semmit. Erre most itt a második modelljük, az Unum, ami még inkább álomvilágnak tűnik.
Elég régóta piacon van már az aktuális Suzuki Swift ahhoz, hogy lassan az utódlásáról kezdjenek pletykálni. A mostani generációt 2017-ben tapogattuk meg először a Genfi Autószalonon. Az már biztos, hogy a Magyarországon is népszerű kisautó frissítésén egy ideje dolgoznak a japánok, most pedig a motor1.com közölt kémfotókat róla. Ezeket a képeket ide kattintva lehet megnézni, alább az éppen futó Swift fotója látható.
Noha az elektromos járműveket sokan a károsanyag-kibocsátás csökkentésével és a bolygó megmentésének eszközeiként tartják számon, a svéd Polestar autógyártó megbízásából készült tanulmány szerint az amerikai sofőrök több mint felét (55 százalék) ez egyáltalán nem érdekelte, amikor elektromos járművet vásároltak. Az összesen 5086 amerikai sofőr válaszain alapuló kutatás tehát állítja: az elektromos járművek Földre gyakorolt hatásai nem sokat számítanak a fogyasztók számára.
Úgy tűnik, a Lamborghini termékmenedzserei nem elefántcsonttoronyból irányítják a céget, hanem követik és reagálnak is a trendekre. Ilyen divat lett az elmúlt években, hogy a különböző sportautókat versenypályákon, páraszabályozott garázsokon és bemutatókon kívül is keményen használják a tulajdonosok. Ez hívhatta életre a Huracán Sterratót is, amelyből a sterrato olaszul földutat jelent.