2022-ben ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját a BMW M részlete, aminek kapcsán olyan ikonná érett típusjelzések bukkannak fel, mint az M4-esen megjelent CSL. Nem csak a klasszikus sportkupék és izmos négyajtósok jelennek meg, hanem a jövő sportmodelljei is, hiszen az iX M60 és az i4 M50 mellett az M1 után a második olyan autó is, ami kizárólag a Motorsport részleg sajátja, ez lesz az XM.
Két nap alatt, két különböző helyszínen vettek videóra egy-egy érthetetlen és veszélyes előzést. A Budapesti Autósok oldalán egymás után illesztve tették közzé a két felvételt, amelyek legfontosabb tanulsága: NE csinálj ilyet. Soha.
A Mahindra bemutatta a 2002 óta gyártott Scorpio utódját, Scorpio N néven. A korszerűbb vonalvezetésű modell állítólag nem csak formai szempontból hoz teljes megújulást, de a műszaki alapjai is teljesen újak.
Hivatalosan ugyan az autóipari kutatóintézet, a NAMI lesz az AvtoVAZ tulajdonosa, de már ez is azt jelezte, hogy az orosz állam saját kezébe veszi az irányítást a Lada gyártójánál.
Minden évben más autót dolgozhatnak át a Skoda Academy gyakornokai. A legutolsó csoport a Kamiq-ot kapta meg, és tavaly ősszel mutattak is néhány váztatot, masszív szélesítésekkel, nagy hátsó szárnnyal, akkor még Azubi néven.
Megdöbbentő bejelentést kapott az Országos Mentőszolgálat a napokban: egy férfi azt nehezményezte, hogy a Bem rakparton szabálytalanul parkoltak betegellátás közben. Az OMSZ az üzenetet (amelynek a helyesírásán most inkább ne is botránkozzunk meg) és az arra adott választ is közzétette közösségi oldalán. A panaszt jegyző F. Ákos – akibe a jelek szerint igen kevés empátia és tolerancia szorult – úgy érezte, csak azért állt meg így a mentő, hogy mindenki jól lássa, milyen fontos munkát végeznek.
Öt éve, hogy bemutatták az AMG sportkocsiját, amelyet egy Formula-1-ből származó V6-os motor hajt. A gyártást 2019-re ígérték, ehhez képest máig is ígéret, igaz, nem vonták vissza. Most épp azt mondják, az idén már biztosan elkezdik a gyártást.
Ismét megmutatták a Peugeot hosszú távú versenyekre szánt sportkocsiját, de ez már nem csak valami látványos prototípus, hanem a versenykészre fejlesztett végleges autó.
Két fedélzeti kamera felvételén is látható, hogy a budapesti gyalogosok kis tábora nem akkor lép le az úttestre, amikor szabad és biztonságos, hanem akkor, amikor éppen kedve támad.
Tavaly nyáron mi is megírtuk, hogy a rendőrök elfogták a 8-as út audis ámokfutóját, aki az úttestet teljes szélességben használta, a szembejövők közt is szlalomozott, olykor a padkát is megcsípte. Ezzel a viselkedésével másokat is életveszélybe sodort, csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem történt tragédia. Az ügy most jutott el a vádemelésig.
A Geely birodalom újabb elektromos SUV bemutatására készül: a Polestar 3 egy álcázott prototípusáról már egy fotót is mutattak.
Az orosz-ukrán konfliktus miatt a legtöbb gyártó vagy elhagyta Oroszországot vagy felfüggesztette a gyártást, a Renault például egy rubelért adta el az AvtoVAZ-részesedését, a korábbi Renault gyár pedig Moszkva városa vette át. A technikai üzemeltetéssel kapcsolatban a Kamazt kérték fel, most pedig a gyártással kapcsolatban is kiderült egy lehetséges partner.
A Tesla és Elon Musk az autós világ talán legmegosztóbb figurái, kedvelt, könnyű célpontjai a villanyautózás ellenzőinek. Ez addig rendben is van, amíg megmarad a közepesen indulatos kommentek szintjén, ám az utóbbi időben az USA-ban néhányan messzebbre mentek ennél.
Németországban, Rajna-vidék-Pfalz megyében állították tesztüzembe azt a közlekedésbiztonsági rendszert, amely a vezetés közbeni telefonhasználatot hivatott kiszűrni. Egy óra alatt 10 kihágást rögzített a kamera, ez a szám azt is mutatja, mennyire elterjedt szokásról van szó.
A méretkorlátos miniautók, a keicarok Japán autópiacának közel 40 százalékát adják, ám hosszú távon több veszély is fenyegeti őket: a fogyasztásukat a belpiacon elterjedt hibridek is tudják már, az árelőnyüket pedig az elektromosítással veszítenék el. Ennek ellenére úgy tűnik, a gyártók mégis megpróbálkoznak velük, a Nissan és a Mitsubishi mutatott be egy-egy villanykeit. A szegmens két legnépszerűbb típusának elektromosított rokonairól van szó, így ha nem aratnak sikert, valószínűleg más gyártók sem fognak.
A Mercedes körülbelül egy hete túladott a házi gyűjteménye egy darabján, ami a Hagerty információi szerint egészen hihetetlen, 142 millió dollár, vagyis mai árfolyamon több mint 51 milliárd forintos áron kelt el.
650 lóerős és 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a Porsche 911 Turbo S Cabrio, amivel akár 330-cal is lehet fedetlenül suhanni. Ezek csak a gyári adatok, de nem nehéz olyan méréseket találni, ahol sokkal közelebb van a 2 másodperces gyorsuláshoz, mint a 3-hoz. Szóval a 911 csúcsváltozata tényleg pokoli módon megy, de a Brabusnak ez még nem volt elég.
Minden idők leghíresebb titkos ügynökének mindig valami különleges autóval készül Q, ami különösen igaz az Aston Martinokra, melyek már a kezdetektől összefonódtak James Bond nevével. Amikor nem a kémcuccokkal tömött céges autóval menti meg a világot, akkor sem szakad el a DB5-östől.
Elegáns, ritka és persze, eszeveszett drága autók között - tehát hozzá méltó helyen - mutatta be a Rolls-Royce a legújabb Boat Tail-t, melynél nem létezik drágább luxuskabrió. Valószínűleg évtizedek múlva épp úgy rajongják majd körbe a Villa d’Este körül rendezett Concorso d'Eleganzán, mint most.
Az MNB javaslatai közül a legjelentősebb, hogy változtatnának az új villanyautók után járó támogatás igénylési rendszerén. Pontosabban megszűnne a jelenlegi gyakorlat, miszerint pályázni kell a támogatásra. Szerintük a támogatást nem kéne pályázathoz kötni, annak alanyi jogon kéne járnia. Ezzel az intézkedéssel kedveznének a leendő vásárlóknak: gyorsítanák és egyszerűsítenék a folyamatot.
Claude François igazi szupersztár volt, aki az akkori miniszterelnök, Valerie Giscard D’Estaing szerint olyan volt Franciaországnak, mint az angoloknak a Beatles. A popénekes, zene- és dalszerző, valamint producerként is tevékenykedő Cloclo (ez volt a beceneve) nem sokáig élvezhette a hírnevet, de leghíresebb számai, mint a Téléphone Pleure vagy a Magnolias for Ever örökké megmaradnak. Pályafutása során több mint 35 millió lemezt adott el.
Egyelőre csak egy sziluettet mutattak, a P25 felirattal, illetve azzal a címkével, hogy egy ikon újradefiniálva. Mindez azonban elég jól behatárolja, hogy mire számíthatunk.
An icon redefined, this is P25.
— Prodrive (@prodrive) May 18, 2022
25/05/22 #p25 #prodrive #iconredefined #comingsoon pic.twitter.com/F1FpN2Z3Up
A Mercedes új stratégiáját vázolta a következő évekre, amelynek a lényege az egy-egy autón behozható nyereség növelése, akár a példányszám rovására.
Nyíregyházán akarták igazoltatni azt a férfit, aki a rendőrök jelzését figyelmen kívül hagyva tovább hajtott. A rendőrök követték a férfit, de a nagy menekülési terv nem tartott sokáig: a sofőr valószínűleg túl gyorsan hajtott, ezért lesodródott az útról és elintézett pár tereptárgyat is, mielőtt megállt.
A motor alapjai ugyanakkor megmaradtak, ugyanis az átépítés lelke a Nissan Skyline-ból származó, a 2JZ-hez mérhető népszerűségű Nissan RB-blokk. Az nem derült ki, hogy melyik RB-változatot használták, de több posztjukban az RB30-at emlegetik. A köztudatba a Skyline GT-R-ek miatt leginkább az RB26DETT került be, az RB30 kevésbé ismert.