Pierre Boulanger, a Citroën vezérigazgatója úgy mutatta be a 2CV-t, mint négy keréken guruló esernyőt. Ezzel nem csak arra utalt, hogy ez egy valóban olcsón megvásárolható autó, hanem arra is, hogy végtelenül egyszerű technikája van. Az 1948-as Párizsi Autószalonon bemutatott Kacsa legfőbb feladata, hogy mobillá tegye a második világháború utáni Franciaországot.
A BMW M4 technikájában még bőven volt tartalék az eddigi csúcsot jelentő Competition-höz képest is, és ennek egy részét most ki is aknázták a CSL változattal: nem csak a motorja lett erősebb, de a tömegéből is sikerült több, mint száz kilót faragni, ami már a gyorsulási adatokban is mérhető javulást hoz.
A villamos hajtásra történő, egyre elkerülhetetlenebbnek látszó átállás egyik problémája, hogy bizonyos márkák értelmét is megkérdőjelezi. Az AMG is ilyen, de a márka szakemberei most egy autóval mutatták meg, hogy milyen irányba fejlesztenek a jövőben.
A Volkswagen évekkel ezelőtt felkínálta a konkurenciának szabvány elektromos műszaki alapjait, és úgy néz ki, ha lassan is, de néhányan elkezdenek élni a lehetőséggel.
Évek óta hallani arról, hogy a GM technikájára építhet autókat a Honda, de először mutattak valamit a közös projektből.
A Volkswagen vezette konzorcium még tavaly tett 2,9 milliárd eurós ajánlatot az Europcar autókölcsönzőre, és most úgy hallani, az üzlet véglegesítéséhez szükséges jóváhagyások is meglesznek.
Mától nyugodtan rávállalhatsz a nagy kólára és a nagy krumplira, mert a kisvárdai McDonald's-on megnyitott a gyorsétterem hálózat első hazai villanyautó töltőpontja. Mióta egyre népszerűbbek a villanyautók, azóta a McDonald's több országban is létesített töltőoszlopokat, ez a hullám pedig most ért el Magyarországig.
A napokban jött a hír arról, hogy a Renault leállítja a Scenic egyterű gyártását, de úgy néz ki, a nevet újrahasznosítják. Erre utal legalábbis, hogy Vision Scenic néven mutatták be a cég legújabb, elektromos hajtású tanulmányautóját.
Adrian Hallmark vezérigazgató beszélt az új villanyhajtású típusról, amelyet a Volkswagen csoport szabványos elektromos luxusautó-platformjára, a PPE-re építenek.
Lopás miatt emeltek vádat azzal a három férfival szemben, akik egy esztergomi gazdasági társaság telephelyén lopták le a katalizátorokat két autóról. Ezeket aztán eladták, a befolyt pénzt háromfelé osztották.
Szeretném azt hinni, hogy a tapló büntetőfékezések, necces előzések, más prosztóságok ritkán fordulnak elő, csak felháborító mivoltuk miatt váltanak ki nagyobb visszhangot. A valóság azonban vélhetően az, hogy ezek az esetek gyakoribbak, mint gondolnánk, legalábbis hónapról hónapra simán meg tudja velük tölteni a Civil Pofátlan(tan)ítás videósorozat friss epizódjait a Budapesti Autósok Közössége. Íme, a rendőrséggel közös széria legújabb része:
E hét pénteken, azaz 2022. május 20-án kezdik felvenni a megrendeléseket a nemrég bemutatott ID.Buzzra, ennek kapcsán kiderült, hogy milyen áron kerül piacra a típus.
Eddig sem volt túl szigorúan őrzött titok, hogy a brit gyártó egy még nagyobb Defender bemutatására készül, de most az is kiderült, hogy mikor lesz a premier.
1993 végén mutatták be a Ferrari nyitott karosszériás versenyautóját, melyet már a kezdetektől az olasz Dallarával együtt fejlesztettek. A karosszériát és a szénszál erősítésű műanyag monocoque vázat, valamint a felfüggesztést és a Hewland váltót is ők hozták, a Ferrari pedig a motort adta hozzá. 40 darabot gyártottak belőle, amikből 14-et a Dallara készített, majd a többit a Michelotto.
A négyajtós AMG GT hibrid csúcsváltozatát tavaly mutatta be a Mercedes sportrészlege, most pedig egy olyan kivitel került a kínálatba, amely elsősorban a látványról szól.
Kifejezetten groteszk ötletet valósított meg a Beijing Eastech Technology Co. Ltd. nevű cég: Kínában védjegy-oltalmat kértek az eredeti Mini Morris formatervére, és úgy néz ki, meg is kapták.
A Northvolt akkugyár és az alumíniummal foglalkozó Hydro közös vállalkozása, a Hydrovolt két évvel ezelőtt jelentette be, hogy akkumulátor-újrahasznosító üzemet létesít a norvég Fredrikstadban, most pedig, május 15-én el is kezdődött a termelés.
A G osztály elektromos változatát 2025-re ígéri a Mercedes – tanulmányként már meg is mutatták, EQG néven – és most az is kiderült, hogy ebben a modellben alkalmazzák először a Sila Nanotechnologies nevű cég új típusú akkumulátorcelláit.
Ránézésre nem sokat változik a 3-as sorozat, viszont az új műszerfalnak köszönhetően beülve azonnal feltűnik, hogy ez már a 2022-es változat.
Az Insignia az utolsó modell, amelyet még a General Motors korszakból tartottak meg az Opelnél, de ez is egyértelműen a pályája végéhez közeledik.
Az érdekes, múltidéző modell, amely bizonyos szögekből négyajtós VW Bogár-utánérzésnek látszik, máshonnan nézve öreg amerikai autók paródiájának, a show-autóhoz képest szinte változatlan formában jutott el a szériagyártásig, és most már egy csomó adata is nyilvános, hála a kínai hatóságok nyíltságának.
A Tesla alapítója épp csak megemlítette, hogy a Cybertruck megrendelések száma lassan kezelhetetlen szintre jut, de a helyzet komolyságát jelzi, hogy Észak-Amerikán kívül máshonnan már nem fogadnak rendeléseket.
A manapság jellemző Li-ion akkumulátorok egyik látványos hibája, hogy cellazárlat esetén gyorsan a kigyulladásig hevülnek, és ha ez bekövetkezik, az oltásuk sem egyszerű. E jelenség veszélyei miatt fejlesztett ki az LG Chem egy új, egyelőre név nélküli műanyag kompozitot, amelyből állítólag nagyon hatékony hőpajzs alakítható ki.
Külön cikkben néztünk utána, hogy a nagy elektromosítási láz vajon a hadsereget is utoléri-e, a végkövetkeztetés pedig az volt, hogy a tankokat még jó darabig biztosan nem. A német The Real Life Guys Youtube-csatorna készítői bizonyára nem olvasták a cikket: egy Tesla Model 3-ból faragtak rekreációs minitankot.
Úgy tűnik, Ken Block szerződése az Audi márkával nem kizárólagos, most például egy érdekes Porsche 911 átdolgozást mutattak be, amellyel a Pikes Peak hegyi versenyen tervez elindulni a Gymkhana atyjaként híressé vált pilóta.