Elszoktunk már attól, hogy autógyárak különösebb praktikus cél nélkül készítsenek tanulmányautókat, csak a gyönyörködtetés vagy a meglepetés kedvéért. Pedig a koreai luxusmárka, a Genesis kupéja csak erre jó.
Már az előző Forester sem épp az esztétikumáról volt híres, de az, amit most New Yorkban lelepleztek, még esetlenebbnek hat. Pedig a részletei külön-külön nem is rosszak.
A Bloomberg híre szerint már folynak a belső egyeztetések, amelyeknek a célja, hogy egyetlen vállalattá olvadhasson össze a Renault és a Nissan. A jelenlegi szövetség így jogi szempontból is egy egységgé válna.
Észak-Amerikában hatalmas üzlet pick-upot árulni, mégis igen kevés gyártó próbálkozik ezzel a piaccal, és ez nem véletlen: olyan típusokat kell fejleszteni hozzá, amelyek mindenhol másutt haszontalanok. A VW most mégis ezzel a gondolattal kacérkodik.
A Levante valamilyen rejtélyes oknál fogva eredetileg csak hathengeres motorokkal mutatkozott be bő két évvel ezelőtt, és csak mostanra sikerült belefaragni a Quattroporte ikerturbós nyolchengeresét.
Az önvezető autókat fejlesztő Google-leány, a Waymo sokáig Lexusokban tesztelte a technológiát, az utóbbi években pedig Chrysler Pacifica tesztflottát alkalmaztak. Ám most új partnert találtak: a Jaguar lesz az új szállítójuk.
Míg a Touareg tényleg a legdrágább csúcstermék szerepét hivatott betölteni a Volkswagen kínálatában, az Atlas Cross Sport a méretei ellenére fiatalosabb, könnyedebb alternatívája lehet a jelenleg kapható VW hobbiterepjáróknak.
Mostantól új ütőkártya van a Cadillac kezében, amellyel új vásárlókat szerezhetnek, akár a fiatalabb korosztályból is. Az XT4-gyel az aktuális nemzetközi autódivat kellős közepébe céloz a márka, így ez a modell akár Észak-Amerikán kívül is sikert hozhat.
Igazi családi sportkocsinak tűnik az Audi legújabb típusa, amelyet New Yorkban mutattak be a nagyközönségnek. Műszakilag lényegében ugyanaz, mint a kétajtós RS5-ös, az egyetlen érdemi különbség a nagyobb, ötajtós Sportback karosszéria.
A Toyotánál eljött a sokszögek ideje, legalábbis az új RAV4 formája erre utal. Az ötödik generáció legalábbis a típus eddigi legsarkosabb változata: mindenütt sokszögek és egyenes élek határolják. És ez még akkor is meglepő, ha már láttuk ezt a formát hónapokkal ezelőtt.
Úgy tűnik, ha lassan is, de Vietnamban is megfogalmazódott az igény egy saját autógyár létrehozására. A Vinfast márka mögött az ország egyik nagy ingatlanfejlesztő cége, a Vingroup áll, amely egyelőre autóterveket rendelt több tervezőstúdiótól.
Az Urus fura egy jószág. Terepjárónak nem mondanánk, ahogy sportkocsinak sem: az előbbinek túl alacsony és gyors, az utóbbinak túl nagy és nehéz. Ennek ellenére versenyezni akarnak vele, bár nehéz elképzelni, hogy erre hol adódhat lehetőség.
Az Elbrusz, a Kaukázus legmagasabb hegycsúcsa népszerű turistacélpont, különösen mostanság, amikor a sípályának alkalmas lejtőket vastagon fedi a hó. Pedig a csúcs nem veszélytelen. Szerencsére a lavina ezúttal csak néhány rossz helyen parkoló autóban tett kárt, de ez is jól érzékelteti, micsoda erőt képvisel a lejtőn meginduló hótömeg.
Eddig két generációnyi Honda Insight-on van túl a világ: az első még csaknem kísérleti hibrid kisautó volt, a második már profi szériagyártmány, de a hibrid hajtásrendszeréhez képest csalódást keltően nagy fogyasztású, és a konkurenciához képest túl szűk. Most itt a harmadik, amely mindkét elődjénél többet ígér.
A Peugeot Riftert és a Citroën Berlingót már láttuk Genfben, most a trió harmadik szereplőjét, az Opel Combo Life-ot nézhettük meg, immáron Magyarországon. Titkos favorit a mai SUV rengetegben?
Folytatódik a Geely és a Volvo közös kalandja, amely egy új márkával teljesen új autóvásárlókat szeretne megfogni. Olyanokat, akik eddig nem tartottak autót, de valamilyen egyszerű, előfizetéses konstrukcióban mégis beülnének egybe.
Csodaszép neve lett az új guminak: úgy hívják, Pirelli Stelvio Corsa. Ám nem ez az igazán furcsa, hanem hogy ez egy olyan abroncs, amely a világon összesen 39 autóra lesz jó – a világ 39 legdrágább sportautójára.
Hiába zuhant le korábban az egyik prototípus, az Aeromobil nem adta fel. Nem csak a korábbi repülő autójuk tökéletesebb változatát szeretnék szériában gyártani 2020-tól, de tovább is fejlesztették az ötletet.
Egész pontosan úgy fogalmaztak, hogy jelenleg nincs olyan terv, amely szerint a Beetle eltűnne a VW amerikai kínálatából – magyarul még sokáig gyártásban marad a jelenlegi típus, annak ellenére, hogy jelképes mennyiség készül belőle.
Bár Európában csak mostanság tervezi bemutatni első elektromos szériamodelljét, a Mercedes Kínában már négy éve kínál ilyesmit partnere, a Byd Auto révén. Közös márkájuk, a Denza most megújította egyetlen modelljét, amely 400 helyett 500 néven folytatja pályafutását.
Rég nem titok, hogy a nagy szedánok piaca haldoklik, tulajdonképp csak a flottás vásárlások tartják életben. Akad persze néhány sikeres típus, de a Toyota versenyzője, az Avensis lassan eladhatatlanná válik. A gyáriak most azon tanakodnak, hogy mi legyen helyette.
Tavaly augusztusban legördült az utolsó Dodge Viper az amerikai márka Conner Avenue-i üzeméből Detroitban. A rajongók aztán méltóképpen el is búcsúztatták a legendás sportkocsit, de a gyár azóta üresen áll. De már nem sokáig.
Alig több mint egy hete írtunk arról, hogy a világ leggyorsabb fűnyírója, a Mean Mower visszatér, és újabb rekordra tör. Most egy másik, gyorshajtásra első ránézésre szintén teljesen alkalmatlan járművel feszültek neki Guinness-rekordnak, méghozzá sikerrel.
@BBC_TopGear has broken a new @GWR Guinness World Records title for Fastest Tractor. Top Speed? Watch here ↓ pic.twitter.com/5LkKP1iyuI
— Top Gear (@BBC_TopGear) 2018. március 22.
Közel húsz éve mutatta be az első X5-öst a BMW - az volt a márka történetének első hobbiterepjárója. Azóta teljes modellcsaláddá növekedett a bajorok SUV-kínálata, a paletta csúcsára pedig hamarosan érkezik az X7-es, amelyet tanulmány formájában már láthattunk a Frankfurti Autószalonon. Úgy tűnik azonban, hogy hamarosan azt is felülmúlják.
Nyolc új elektromos autót mutatna be a közeljövőben a Nissan, hogy elérje nagyratörő terveit. A japán autógyártó célja ugyanis, hogy a Move to 2022 stratégia keretein belül 2022-ben már évi egymillió villanyautót értékesítsen.