Alig több mint egy hete írtunk arról, hogy a világ leggyorsabb fűnyírója, a Mean Mower visszatér, és újabb rekordra tör. Most egy másik, gyorshajtásra első ránézésre szintén teljesen alkalmatlan járművel feszültek neki Guinness-rekordnak, méghozzá sikerrel.
@BBC_TopGear has broken a new @GWR Guinness World Records title for Fastest Tractor. Top Speed? Watch here ↓ pic.twitter.com/5LkKP1iyuI
— Top Gear (@BBC_TopGear) 2018. március 22.
Közel húsz éve mutatta be az első X5-öst a BMW - az volt a márka történetének első hobbiterepjárója. Azóta teljes modellcsaláddá növekedett a bajorok SUV-kínálata, a paletta csúcsára pedig hamarosan érkezik az X7-es, amelyet tanulmány formájában már láthattunk a Frankfurti Autószalonon. Úgy tűnik azonban, hogy hamarosan azt is felülmúlják.
Nyolc új elektromos autót mutatna be a közeljövőben a Nissan, hogy elérje nagyratörő terveit. A japán autógyártó célja ugyanis, hogy a Move to 2022 stratégia keretein belül 2022-ben már évi egymillió villanyautót értékesítsen.
Jelentősen csökken az európai márkák jelenléte a jövőben az USA legnagyobb éves autószalonján, a Detroit Motor Show-n. Hetekkel azután, hogy a Mercedes bejelentette, nem jönnek jövőre, a BMW-nél is a távolmaradásról beszélnek.
Az informácó-csepegtetés olyan szégyenteljes mélységét mutatja meg a sportautózás új szereplője, a Brabham, ahova még a műfajban egyre gátlástalanabb nagy autógyártók sem mertek lemászni. Kiadtak egy videót készülő sportuatójukról, a BT62-ről, ami alapján annyi biztos: az újdonság képes visszaverni a fényt. Inkább tűnik ez Michelin-reklámnak, mint tisztességes teasernek, de higgyük el, az ott egy új brit sportautó.
Lesz még tél, talán még hó is, és akkor valamivel el kell takarítani. A reptereken különösen fontos, hogy minél gyorsabban eltűnjön a kifutóról a ráhullott szilárd csapadék, így adott esetben számtalan kezelőnek kell készenlétben ülnie, hogy a havazás első jelére hadba állhassanak. Ezen kíván változtatni a jól hangzó Yeti Snow Technology nevű norvég cég.
380 vadiúj Chevroletet vert el a jég hétfőn egy alabamai kisvárosban. A jégverést átvészelő biztonsági kamera képének hála visszanézhető, ahogy a tehetetlen újdonságok állják az ökölnagyságú jégdarabok pusztítását.
Észak-Amerikában nincs presztízse a hathengeres motornak, hisz olyat a Toyota Camryhoz, meg a Honda Accordhoz is kapni. Ezek meg odaát az Opel Astra és a VW Golf megfelelői funkcióban és árban, csak a méreteik mások. A Cadillac mégis megpróbálkozott azzal, hogy a csúcsmodelljét csak V6-ossal forgalmazza – nos, eddig bírták.
A BMW vezérigazgatója, Harald Krüger azt mondja, amíg gyártásba nem mehetnek az olcsóbb, ötödik generációs alkatrészek, addig nemigen éri meg növelni a villanyautók számát, hisz arra csak ráfizetnének.
Az új Volkswagen szabadidő-autó bemutatóját jellemző módon Kínában tartották, hisz ez az a piac, ahol a márka jelenleg a legerősebb, és ahol a legtöbb fogyhat a drága monstrumból, amelynek a harmadik generációját leplezték le.
Számos tanulmányautót láthattunk a csehektől az elmúlt években, és ezek egy jelentős részéből lesz is valami. Ám nem csak ezekből jön össze a 19 új modell, amelyet a napokban beígértek.
A 400Z néven emlegetett modell valószínűleg annak köszönheti, hogy megszülethet, hogy a Toyota is elkészíti a Suprát, márpedig ilyen kihívásra nem lehet nem válaszolni. Ám úgy néz ki, azért igyekeznek spórolni, ahol lehet: az új modell az Infiniti Q60 alapjaira épül az aktuális pletykák szerint.
A filozófia-váltás már látszik is: elsősorban a funkció nélküli dizájn-vonalakat kezdték el irtani a két német luxusmárkánál, miután azt mondják, ezek teljesen eluralkodtak a mai autókon, így ideje megközelítést váltani.
A genfi világpremier után alig több mint két héttel Magyarországra is befutott az új Volvo V60 első néhány példánya és vele egy elég nyomós ok arra, hogy az újautó-vásárló egy kicsit elfordítsa a fejét a SUV-k uralta piac legfelkapottabb ajánlataitól.
A Longhborough University megoldásából a kutatók szerint akár két-három éven belül szériagyártmány lehet. Az ACCT állítólag hatékonyabban szünteti meg a nitrogén-oxid-kibocsátást, mint bármilyen korábbi katalizátor. Ráadásul nem is tűnik drágának.
Az alvázas terepjáró manapság kiveszőfélben levő kategória. Lassan kiszorítják az önhordó karosszériás szabadidő-autók, hisz az alváz előnyei olyan helyeken mutatkoznak leginkább, ahová a legtöbb terepjáró-fazonú autóval soha nem mennek.
Bár évtizedek óta a Volkswagen csoport része, a Škoda Európát eddig tisztán két hazai üzeméből látta el autókkal. Ám a kereslet lassan kinövi Mladá Boleslav és Kvasiny lehetőségeit, és a VW most hiába tárgyal a helyi szakszervezetekkel a vasárnapi munkavégzésről.
A modellfrissítés az autóiparban olyan, mint az esküvőn a csók: nem halálos bűn az elmulasztása, de komolyan senkinek nem jutna eszébe mellőzni. Így hiába egyértelmű, hogy egy forma jól sikerült, valamit mindenképp csinálnak vele a tervezők.
Ameddig az Opel a General Motors kezében volt, a szentgotthárdi motorgyár sorsa egy pillanatig sem volt kétséges. A termelés olcsó volt, és itt mindig az olcsóbb típusokba készültek egyszerű motorok, amelyekből jó sok kell. Ám a tulajdonosváltás óta kényelmetlenül sok lett a kérdés az üzem túlélésével kapcsolatban. Egész mostanáig.
A hatóságok olyan motorvezérlő szoftver nyomát keresték, amely felismeri, ha emisszió-mérés zajlik. A BMW szerint viszont egyszerű tévedésről van szó.
A Jeep keresi a további növekedés lehetőségét, főleg Európában – ennek egyik eszköze lehet a valaha volt legkisebb Jeep.
Nem titok, hogy a Corsa – ahogy a legtöbb aktuális Opel – napjai meg vannak számlálva. A kisautó utódja jövőre várható, de előtte még készítettek a régi modellből egy sportos kivitelt, a legendás GSi típusjelzéssel.
Már korábban is felmerült a lehetősége, hogy a Lotus a Porsche, a Maserati és a Lamborghini példáját követve sportos szabadidő-autót dobjon piacra, de úgy néz ki, a valódi lehetőség csak most nyílt meg a britek előtt.
A beszállító egyelőre marad: a Formula-1-es futamok biztonsági autóit továbbra is a Mercedes adja, ahogy immár húsz éve mindig. Ám a 2018-as szezonra a leggyorsabb sportkocsijukat állítják hadrendbe, az 585 lóerős AMG GT R-t.
A legújabb hírek szerint mind a BMW Z4-est, mind a Toyota Suprát Grazban, a Magna Steyr üzemében szerelik majd össze, igaz, mindkét típus ugyanarra a BMW fejlesztette technikára épül.