Évek óta hallani róla, hogy a Dunsfold Aerodrome területén lakóparkot építenének, és úgy néz ki, most az utolsó akadály is elhárult: a projekt megkapott minden szükséges engedélyt. Így a zárt pályás autózásnak, és vele a tévéműsor-forgatásnak is lőttek.
Abból általában elég nagy baj van, ha egy autó kénytelen vízben gázolni, ám az elektromos autók elviekben ezen is változtathatnak. Erre utal legalábbis a Jaguar I-Pace példája, amely, bár a magassága nem indokolná, mélyebb vízben képes elmenni, mint egy Jeep Cherokee.
Az Egyesült Államokban 1975 óta van érvényben fogyasztási korlátozás a személyautókra, amely jelenleg is évről évre szigorodik. Ám úgy néz ki, a környezetvédelmi ügynökség, az EPA új vezetője nem tartja tiszteletben a 2025-ig szóló aktuális megállapodást.
A dízelbotrány hullámai lassanként lecsillapodnak: a VW fizetett, és szép egyenletesen visszavásárolja a botrányban érintett autókat. Ami az ügyből visszamaradt, az többek között elképesztő mennyiségű dízelmotoros autó, amelyeket egyelőre a gyártó költségén tárolnak és tartanak karban.
Az új uniós jogszabályoknak megfelelően áprilistól csak olyan új autó kaphatja meg az európai típusengedélyét, amit automatikus segélyhívó-rendszerrel is felszereltek. A rendelkezés minden 3,5 tonna maximális össztömegű vagy ez alatti járműre vonatkozik, így a kisáruszállítókra is.
Ahhoz képest, hogy már tavaly novemberben láthattuk a Focus következő generációjának prototípusát, méghozzá alig álcázva, a Fordnál nem kapkodtak a bemutatóval: a világpremiert épp egy hét múlva, április 10-én tartják.
A BMW i modelleken dolgozó két szakember is megemlítette, hogy a jelenlegi kínálatot alkotó két modell átmeneti megoldás lehet. Stefan Juraschek, a cég elektromos hajtásait fejlesztő részleg vezetője azt mondja, ezek nem a megszokott tucatautók, így nem is lehet velük így számolni.
A Nissan érdekes lépésre szánta el magát: forgalomban szeretnék tartani az első generációs Leafeket, így kifejezetten olcsón kínálnak hozzájuk felújított akkumulátorokat.
A tavalyi Frankfurti Autószalonon tűnt fel a BMW standján a Mini Electric Concept. A futurisztikus külsejű, letisztult, bár kissé steril tanulmányautóból 2019-re ígértek szériamodellt. Most a New York-i szalonon mutattak újabb villany-Minit, de egészen másmilyet.
A Ferrari február végén mutatta be a 488 Pistát, a márka valaha volt legerősebb V8-asával. Egy ilyen autót méltó módon kell promózni is, így először egy látványos videót forgattak hozzá, most pedig bevetették Valentino Rossit is.
Újabb szabadidőautón dolgozik az Audi - most azonban nem a megalománia mozgatja a németeket, épp ellenkezőleg: a Q1-es lesz a legkisebb crossoverük. Az autó a következő generációs A1-esre épül, tehát a Volkswagen-csoport MQB A0 padlólemeze adja az alapját.
Épp csak leleplezte a C63 AMG fészliftes változatát a Mercedes, máris kikotyogtak néhány információt, tervet az utódról is. A gyári tuningcég első embere, Tobias Moers arról beszélt, hogy valamilyen formában ezt a modellt is elérheti a downsizing.
Fél éve, hogy a Koenigsegg egy lezárt nevadai úton elverte a Bugatti Veyron Supersport sebességrekordját. 457 km/h-val száguldott egy Agera RS a sivatagban, a cégalapító most elárulta, miért kezdtek bele az egészbe.
Bár a Nissan Altima idehaza nem egy túlzottan ismert modell, mégis nagyon fontos eleme a japán gyártó palettájának: az Egyesült Államokban ez az egyik legkedveltebb Nissan. Márpedig az USA elég nagy piac ahhoz, hogy ennek a ténynek nagy jelentősége legyen. A kifutó széria már 2012 óta van piacon, így elérkezett az idő a váltásra, bemutatták a hatodik generációt.
Önvezető módban közlekedett az a Tesla Model X, amelyik múlt szombaton rohant egy sávelválasztó betonfalnak Kaliforniában. Egy héttel a halálos baleset után fontos információkat adott ki a Tesla a halálos balesetről.
Rövid kedvcsináló szakasz után a Škoda az idei Genfi Autószalonon leleplezte a Vision X tanulmányt, amely műfaját tekintve ugyan a mostanság oly divatos crossoverek családját gazdagítja, technikája viszont igen érdekes. A koncepcióból jövőre sorozatgyártású autó készül.
Egy Bentaygával indul neki a Pikes Peak-i hegyi felfutónak a Bentley. Céljuk, hogy övék legyen a leggyorsabb SUV. Erre most úgy tűnik, minden esélyük meg is van, komoly tapasztalattal bíró pilótát szerződtettek.
Idehaza, amikor Év Autója-díjról beszélünk, akkor általában arra a Car of the Yearre (COTY) gondolunk, amely a legrégebbi, legfüggetlenebb és legrangosabb európai díj, és amelynek kollégánk, Csikós Zsolt is zsűrije. Idén a Volvo XC40-es nyerte el a címet, amelyet a Genfi Autószalonon vehettek át a svéd gyártó képviselői.
Bemutatta a felfrissített CX-3-ast a Mazda. A japán crossover kívülről nem változott túl sokat a fészlifttel. Módosítottak a hűtőmaszk mintázatán, az eddigi vízszintes rácsozás ugyan megmaradt, de már nem szimpla, hanem dupla csíkokkal. Egy kicsivel több krómdekort is kapott az orr-rész, és a hátsó lámpa belső szerkezetén is alakítottak.
Nem lesz hosszú pereskedés az Uber és a vállalat önvezető autója által elgázolt arizonai nő családja között: máris egyezségre jutottak a felek az áldozat családját képviselő ügyvéd szerint.
Lesz még felfelé az F-Pace S-től. A mostanában nagy modellkínálat-bővítést élő Jaguar ad egy nagyon erős SUV-t a piacnak. A New York-i Autószalonon mutatták be a sportosabb külsőt és erősebb hajtást kapott F-Pace-t, az SVR-t.
Ugyan még legelső villanyautójuk forgalmazása sem indult el és a töltőhálózatuk is kiépítés előtt áll, a Porschénél jobbnak látták, ha felkészítik a leendő villanyautós ügyfeleket: nem lesz ingyenes töltés a márka villanykútjain.
Fennállása legnagyobb visszahívási akciója előtt áll a Tesla: 123 ezer Model S-t rendelnek vissza a szervokormány csavarjainak potenciális meghibásodása miatt.
Elszoktunk már attól, hogy autógyárak különösebb praktikus cél nélkül készítsenek tanulmányautókat, csak a gyönyörködtetés vagy a meglepetés kedvéért. Pedig a koreai luxusmárka, a Genesis kupéja csak erre jó.
Már az előző Forester sem épp az esztétikumáról volt híres, de az, amit most New Yorkban lelepleztek, még esetlenebbnek hat. Pedig a részletei külön-külön nem is rosszak.