A BMW gyári fotói, és hivatalosnak tűnő adatok szivárogtak ki, néhány héttel a pekingi világpremier előtt.
A Vision Gran Turismo tanulmányok jellemzően nem létező autók, amelyeket a Gran Turismo konzoljáték-sorozatához adnak ki az autógyárak. Az Audi azonban csavart egyet a dolgon: igaz, hogy az ő tervük is elég valószerűtlen, de ők megépítették, és a hét végi Formula-E verseny betétszámaként meg is autóztatják vele a vippeket.
A ralikrossz világbajnokságra szánt Mégane RX nem gyári versenygép, csupán egy magáncsapat, a Guerlain Chicherit alapította GCK megbízásából készült, de ehhez képest elképesztően profi munkának tűnik, tele meglepő műszaki megoldásokkal.
A legújabb BMW M5 már papíron sem épp gyenge: a gyár 600 lóerőt és 750 Nm csúcsnyomatékot ígér, de most kiderült, hogy mit tud az autó a valóságban.
A napokban beszélt a Nissan arról, hogy olcsó, felújított akkumulátorokkal tartaná sokáig az utakon az első generációs Leafeket. Már azt is tudni, hol lesz az a bizonyos akkumulátor-felújító üzem: a fukusimai atomreaktorhoz közel, egy nemrég még radioaktív szennyezés miatt lezárt területen.
Német környezetvédő szervezetek szerint teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie a korosabb dízelautók utólagos átalakításának a költségeit a megkövetelt emissziós határértékek betartása érdekében.
A tengerentúlon kapnak új esélyt Harvey vízkáros autói – írják amerikai lapok a fél éve pusztító hurrikán után hátrahagyott sérült, megázott autókról. Mivel ők írják, a tengerentúlt tessék úgy érteni, hogy az USA-n kívülre kerülhet ez a több százezer autó: Európa remélhetőleg kimarad.
Nem öli meg teljesen a kézi váltókat a Subaru. Korábban arról lehetett hallani, hogy biztonsági okokra hivatkozva szakítanak a hagyományos megoldással, és kizárólag automatákat szerelnek be. Most is vannak már olyan modelljeik, amelyek csak CVT-vel kaphatók. A sportos gépeknél viszont megtartják a manuálist.
Az Aston Martinnál már jó ideje dolgoznak a márka első hobbiterepjáróján. Tanulmányként már láthattuk is a DBX Concept nevet viselő SUV-ot, idén év elején pedig egy elnagyolt vázlatot mutattak a sorozatgyártású változatról. Most újabb információkat csöpögtetnek róla: méghozzá többek közt azt, hogy nem lesz belőle elektromos hajtású.
Lyukat ütött egy parkoló falában egy Porsche 911 Targa 4S a nagy-britanniai Colchesterben. A baleset pontos körülményei még nem tisztázottak, annyi viszont biztos, hogy a 73 éves sofőr éppen parkolni próbált. Nem úgy sikerült, ahogy tervezte.
Komolyan megtolja a villanyautók fejlesztését a PSA csoport. A francia konszern mintegy negyvenre bővítené elektromos hajtású járműveinek palettáját, ezzel igyekeznek felvenni a versenyt olyan óriásokkal, mint a Volkswagen vagy éppen a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.
Jelenleg épp próbaüzemben nyúzza az amerikai tengerészgyalogság a Nikola Reckless UTV nevű készségét, ami egy viszonylag nagy, és indokolhatatlanul erős kvad, villamos hajtással és masszív acélcső bukókerettel.
A Renault városi kiskocsija az idén már hatéves lesz, így már az idén várható az utód, amelyről érdekes módon eddig nem készültek értékelhető kémfotók.
A PSA vezérigazgatója, aki jelenleg épp az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) elnöke is, azt mondja, az EU veszélyes játékot űz a szén-dioxid-kibocsátási határértékek szigorításával.
Távolról nézve olyan az MW Motors nevű vállalkozás első terméke, mintha ötven éve született volna Angliában. Régi Triumphok, MG-k és Aston Martinok formavilágát idézi, némi BMW-s és Mercedeses beütéssel.
Tavaly már hallhattunk az alkatrészgyártó lehetséges eladásáról, de most nem egészen erről van szó. A Fiat vezetősége csupán kisebb darabokra szedi szét az egykori vállalatbirodalmat, a Magneti Marelli például ugyanazok tulajdona marad, akik eddig is birtokolták, csakhogy így később egyszerűbb lehet eladni.
Tavaly ugyan mi is megismerkedhettünk a Honda gyártásra szánt üzemanyagcellás autójával, de beszerezni egyelőre csak Kaliforniában lehet.
A svájci Rebellion Racing 2010 óta vesz részt a legrangosabb európai hosszú távú versenyeken, és a tavalyi LMP2-es kategóriagyőzelem után az idén LMP1-es autóval állnak rajthoz Le Mans-ban – hatalmas TVR feliratokkal.
Úgy tűnik, nem minden műszaki újítás szolgálja a javunkat. Kiderülhet, hogy az egyik ilyen az utóbbi évek új autóiban gombamód szaporodó LED-es fényszóró, amelyet épp ezért akár be is tilthatnak a közeljövőben.
Amerikában több szervezet is készít törésteszteket, de a legnagyobb kihívást ezek közül egyértelműen az IIHS tesztsorozata jelenti, amely tavaly újabb vizsgálat-típussal bővült. Már a jobb oldalon is végeznek kis átfedéses töréstesztet, és ez néhány gyártót váratlanul ért.
Annyi biztos, hogy a Gran Turismo Sport című PS4 játékban benne lesz az új Audi sportautó, egy a számtalan Vision GT tanulmány közül. Az még kérdéses, hogy megépítik-e a valóságban.
Ha fokozatosan is, de kiderül, mit tervez a PSA az Opel üzemekkel. Néhány felett még ott lebeg a hóhérbárd, de például Szentgotthárd sorsa már biztosnak látszik. És mostantól ugyanez igaz Lutonra is, ahol most épp a csak jelvényükben eltérő Opel és Vauxhall Vivaro, illetve a Renault Trafic modellek készülnek.
Még mindig bajok vannak a kis Tesla gyártásával, ezért Elon Musk maga is a problémával kel és fekszik. Kedden, a húsvéti hosszú hétvége után ezt írta a Twitteren: „Vissza a gyárban alváshoz. Az autó-biznisz a pokol.”
Valószínűleg csak a terepmotorozás megszállottjai ismerik az SWM-et, hiszen az eredeti céget 1971-ben alapították triál-, krossz- és enduró-motorkerékpárok gyártására, de már 1984-ben csődbe ment. Ám a kínaiak így is láttak benne fantáziát: motorkerékpárokat és autókat egyaránt készítenek ezen a néven.
Évek óta hallani róla, hogy a Dunsfold Aerodrome területén lakóparkot építenének, és úgy néz ki, most az utolsó akadály is elhárult: a projekt megkapott minden szükséges engedélyt. Így a zárt pályás autózásnak, és vele a tévéműsor-forgatásnak is lőttek.