Míg itt Európábanaz ötajtós és a kombi Focus bemutatása zajlott tegnap, a Ford számára a legfontosabb mégis a négyajtós változat, amely Észak-Amerikában és a Távol-Keleten válhat slágerré. Meg is mutatták az első képeket a típusról, és sokat elárul, hogy az autón kínai írásjeleket láthatunk.
Manapság mindenki a Formula-E-ben igyekszik helyet szerezni magának. A BMW sem kivétel: egy ideje már segítik az Andretti csapatot, és a következő szezontól át is veszik az irányítást. És már a versenyautójuk is működik.
A sok új jövevény, az A5, az A7 és a Q modellek közt mintha lassan mellékessé válna az Audi számára is a konzervatív A6-os – a szedán láttán legalábbis lehetett egy ilyen érzésünk – de az Avant azt jelzi, hogy mégis maradt némi újító kedv a tervezőkben.
A pletykák szerint már pénteken bejelenthetik, hogy Európa legnagyobb autógyártójának élére új ember kerül. Herbert Diesst tartják a legesélyesebb jelöltnek a vezérigazgatói posztra, akinek elméletileg sem lehetett semmi köze a dízelbotrányhoz.
A brit Autocar híre szerint a Suzuki már befejezte a régi Jimny gyártását, de csak azért, hogy megkezdjék a gépsorok átállítását a következő generáció előállítására. Az utód még az idén bemutatkozik.
Ahogy a kémfotók alapján már korábban is sejthető volt, a negyedik Focus nem az a forradalmár, mint a dédapja volt: a New Edge bátran újszerű formái mára teljesen lekoptak róla, így nem több egy átlagos ötajtós kompaktnál. Pedig rengeteg benne az újdonság, csakhogy ezzel nemigen kérkedik.
A kötelékeitől megszabadított versenyautó a 919 Hybrid Evo nevet kapta, és Spa-Franchorchamps-ban próbálták ki, hogy mennyivel gyorsabb így, mint a WEC bajnokságban tavaly volt. A különbség meglepő: a sportkocsi a leggyorsabb Formula-1-es versenyautó köridejénél is jobbat futott.
Argentína volt az utolsó piac, ahol a Renault még forgalmazta az első generációs Renault Kangoot. A múltidő nem is egészen indokolt, a 21 éve bemutatott típus személyszállító változatát még most is kínálják, ám a teherszállító Kangoo Expresst új típussal váltották fel.
Az MX-5 persze az egyszerűségről szól, és ezen nem is változtattak. A kétliteres szívómotorba egyetlen plusz alkatrészt sem építenek be, sőt, attól lesz erősebb, amit eltávolítanak belőle.
A Jaguar elég erősen bekezdett terepjáró-fronton az F-Pace és az E-Pace bemutatásával, de ezzel még nem teljes a kínálat. Már dolgoznak egy harmadik, az eddigieknél jóval nagyobb termetű szabadidő-autón.
A BMW gyári fotói, és hivatalosnak tűnő adatok szivárogtak ki, néhány héttel a pekingi világpremier előtt.
A Vision Gran Turismo tanulmányok jellemzően nem létező autók, amelyeket a Gran Turismo konzoljáték-sorozatához adnak ki az autógyárak. Az Audi azonban csavart egyet a dolgon: igaz, hogy az ő tervük is elég valószerűtlen, de ők megépítették, és a hét végi Formula-E verseny betétszámaként meg is autóztatják vele a vippeket.
A ralikrossz világbajnokságra szánt Mégane RX nem gyári versenygép, csupán egy magáncsapat, a Guerlain Chicherit alapította GCK megbízásából készült, de ehhez képest elképesztően profi munkának tűnik, tele meglepő műszaki megoldásokkal.
A legújabb BMW M5 már papíron sem épp gyenge: a gyár 600 lóerőt és 750 Nm csúcsnyomatékot ígér, de most kiderült, hogy mit tud az autó a valóságban.
A napokban beszélt a Nissan arról, hogy olcsó, felújított akkumulátorokkal tartaná sokáig az utakon az első generációs Leafeket. Már azt is tudni, hol lesz az a bizonyos akkumulátor-felújító üzem: a fukusimai atomreaktorhoz közel, egy nemrég még radioaktív szennyezés miatt lezárt területen.
Német környezetvédő szervezetek szerint teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie a korosabb dízelautók utólagos átalakításának a költségeit a megkövetelt emissziós határértékek betartása érdekében.
A tengerentúlon kapnak új esélyt Harvey vízkáros autói – írják amerikai lapok a fél éve pusztító hurrikán után hátrahagyott sérült, megázott autókról. Mivel ők írják, a tengerentúlt tessék úgy érteni, hogy az USA-n kívülre kerülhet ez a több százezer autó: Európa remélhetőleg kimarad.
Nem öli meg teljesen a kézi váltókat a Subaru. Korábban arról lehetett hallani, hogy biztonsági okokra hivatkozva szakítanak a hagyományos megoldással, és kizárólag automatákat szerelnek be. Most is vannak már olyan modelljeik, amelyek csak CVT-vel kaphatók. A sportos gépeknél viszont megtartják a manuálist.
Az Aston Martinnál már jó ideje dolgoznak a márka első hobbiterepjáróján. Tanulmányként már láthattuk is a DBX Concept nevet viselő SUV-ot, idén év elején pedig egy elnagyolt vázlatot mutattak a sorozatgyártású változatról. Most újabb információkat csöpögtetnek róla: méghozzá többek közt azt, hogy nem lesz belőle elektromos hajtású.
Lyukat ütött egy parkoló falában egy Porsche 911 Targa 4S a nagy-britanniai Colchesterben. A baleset pontos körülményei még nem tisztázottak, annyi viszont biztos, hogy a 73 éves sofőr éppen parkolni próbált. Nem úgy sikerült, ahogy tervezte.
Komolyan megtolja a villanyautók fejlesztését a PSA csoport. A francia konszern mintegy negyvenre bővítené elektromos hajtású járműveinek palettáját, ezzel igyekeznek felvenni a versenyt olyan óriásokkal, mint a Volkswagen vagy éppen a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.
Jelenleg épp próbaüzemben nyúzza az amerikai tengerészgyalogság a Nikola Reckless UTV nevű készségét, ami egy viszonylag nagy, és indokolhatatlanul erős kvad, villamos hajtással és masszív acélcső bukókerettel.
A Renault városi kiskocsija az idén már hatéves lesz, így már az idén várható az utód, amelyről érdekes módon eddig nem készültek értékelhető kémfotók.
A PSA vezérigazgatója, aki jelenleg épp az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) elnöke is, azt mondja, az EU veszélyes játékot űz a szén-dioxid-kibocsátási határértékek szigorításával.
Távolról nézve olyan az MW Motors nevű vállalkozás első terméke, mintha ötven éve született volna Angliában. Régi Triumphok, MG-k és Aston Martinok formavilágát idézi, némi BMW-s és Mercedeses beütéssel.