A Honda már tavaly bemutatta az új CR-V-t Észak-Amerikában, Európában azonban csak most kezdik a bevezetését, méghozzá egyelőre egy tanulmányautóval, amely a Hybrid Prototype nevet kapta.
Kívülről alig változnak az S Coupé és Cabriolet típusok, viszont itt is bevezetik az új motorkínálatot, amelyet a négyajtós S osztály már korábban megkapott.
Valószínűleg a Fordnál is érzik már, hogy mekkora esélyt hagytak ki eddig: időben jelentek meg Európa leggyorsabban növekvő személyautó-kategóriájában, és a siker mégis elmaradt. És ez nagyrészt az Ecosport formatervének a hibája: viszonylag elterjedt vélekedés, hogy az autó a fura, emeletes hűtőmaszkkal botrányosan néz ki. Illetve nézett, mert a Ford most alaposan áttervezte az autónak ezt a részét.
A Death Valley meglehetősen népszerű az autógyártók között: nyáron a világ egyik legforróbb pontja a kaliforniai sivatagi völgy, ráadásul közel a civilizációhoz, így ideális forróságtűrési tesztekhez. Itt nappal akár 50 fok feletti hőmérséklet is előfordul, így itt kiderül, ha valamelyik alkatrész nem tűri megfelelően a magas hőmérsékletet, illetve itt tesztelhetik a motor hűtését és a klímaberendezés hatékonyságát is.
Bár a villanyautók gyenge pontja az akkumulátor, azért a többi főegység fejlesztését sem hanyagolják el a beszállítók. A GKN, amely többek között összkerék-hajtást fejleszt és szállít több autógyártónak, most egy kis méretű elektromos hajtást mutatott be, eAxle néven, amely magában foglalja a villanymotort, a hozzá tartozó áttételt és a kihajtásokat.
A Frankfurti Autószalonon leplezik le az EQ A nevű tanulmányautót, de már most mutattak egy képet az elektromos kompaktról.
Harmadszor készül Cupra R változat a Seat Leonból, de a legújabb kivitel is hű marad az elődökhöz: nem csak gyors és erős, de látványos is.
Több, mint két éve, hogy megmutatták a modern kori ATS 2500 GT prototípusát. Az autóval egy már-már elfeledett sportkocsimárka támadt fel, amely az 1960-as években készített néhány középmotoros sportkocsit, és most megmutatták a szériagyártmányt is, amely ugyanolyan ritka lesz, mint az őse volt.
Továbbra sem egészen tiszta, mi lesz az Apple saját önvezető autójából, ami az utolsó biztosnak tartott információk szerint nem is annyira autó lesz, mint inkább csak önvezető rendszer. A fordulatos történetről mindenesetre kiderült egy beszédes hír: tizenheten leléptek az Apple autóépítői közül.
Úgy fest, új almárkákkal fekszenek rá a kínai villanyautós fellendülésre a nagy nyugati márkák. A Ford után a Renault-Nissan is alapít egy új vegyesvállalatot kimondottan ecélra.
A Fiat Chrysler elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne maga cáfolta, hogy a közeljövőben kínai kézbe kerülne az olasz-amerikai járműipari csoport két tagja, az Alfa Romeo és a Maserati.
Érdekelné a World Endurance Championship (WEC) királykategóriája a McLarent, ám van egy hatalmas „de”. A brit sportkocsigyártó akkor lenne hajlandó beszállni az LMP1-es kategória küzdelmeibe, és állna rajthoz többek közt a Le Mans-i huszonnégy órás versenyen is, ha a versenysorozat gazdái alapjaiban írnák át a szabályrendszert.
Megkapta a szükséges engedélyeket, így Kalifornia állam közútjain tesztelhet önvezető prototípusokat a Samsung. A dél-koreai óriásvállalat ezzel egy közel negyven céget tartalmazó listára került fel – ennyien végeznek hasonló teszteket Kaliforniában.
Új vezérigazgatót neveznek ki hamarosan a Bugatti élére. A váltást tulajdonképpen házon belül oldják meg, ugyanis Wolfgang Dürheimer utóda a Volkswagen csoporton belülről érkezik: az Audi Sport jelenlegi főnöke, Stephan Winkelmann veszi át a stafétát.
Egy ideje már nem titok: nagyon durva gépen dolgozik a Mercedes-AMG. A Project One néven emlegetett szupersportautó néhány részletét már korábban láthattuk, megmutatták például a motort és a futóművet is. Most itt az első kép, amelyen szemből látszik a veszettül erős AMG.
Az Alcraft Motor Company vadonatúj cég, még első autójukat is épp csak elkezdték kifejleszteni, de máris a közönség zsebében kotorásznak. A vállalkozás ugyanis az interneten gyűjtött fontokból szeretné finanszírozni legelső lépéseit.
Igazából logikai úton is levezethető, hogy a Škoda egy, az eddigieknél kisebb szabadidő-autót tervez bemutatni. A Seatnál már az ilyen fazonú modell neve is megvan – Aronának hívják majd – és mostanság nemigen fordult elő olyan Seat, amelyet a Škoda ne gyártott volna. Az Autocar azonban néhány részletet is tudni vél.
A Mercedes S65 AMG Cabriolet alapjaira épül a Brabus legújabb csúcsmodellje. A Rocket 900 Cabrio a tuningcég szerint pillanatnyilag a világ leggyorsabb nyitott tetejű négyülésese. Itt nem fogja vissza elektronika a sebesség növekedését: simán elengedi 350 km/h fölé is.
A Smart eddig nem nagyon találta a helyét az autópiacon, hiába próbált meg mindent a Daimler, hogy sikerre vigye a fura formatervű, drága miniautókat. De talán az elektromos hajtás és az önvezető képességek segítenek megtalálni a márkának a nyereségesség felé vezető utat.
A Volvo már a harmadik kedvcsináló kisfilmet mutatja be az XC40-ről anélkül, hogy magából az autóból a típusjelzésén kívül bármi mást megmutattak volna.
Az idén ötven éves az AMG, és az ünneplés valószínűleg a Frankfurtban ér a csúcsára, a Project One szuperautó bemutatójával. Ám addig is mutatnak néhány rövid filmet kedvcsinálónak, Lewis Hamiltonnal és néhány legendás AMG modellel.
A japán piacon még mindig kulcsfontosságú az adókedvezményes Kei kategória. Ezek a maximum 3,4 méter hosszú és 1,48 méter széles kisautók adják az eladások több mint harmadát – nem csoda, hogy a Honda is fejleszti saját kínálatát ebben a szegmensben. Ezúttal az N-Box új változatait mutatták be.
A Delica név nem új: régebben az Európában L400 néven ismert furgont hívták így Japánban, de a típus az európai változat eltűnése után is létezett a szigetországban. Az októberi Tokyo Motor Show-n tervezik bemutatni a következő generációt, amely egész különös formát ölt a gyári vázlatok tanúsága szerint.
Dániában régóta kivételes luxusnak számít drágább autót tartani. A regisztrációs adó ugyanis kétsávos, és úgy 3,3 millió forint feletti értékű autókat csak a 150%-os adó megfizetésével lehet megvásárolni. De a kisebb autókra kivetett alacsonyabb adó is 105%-os. Ezen változtathat most a kormányzat, amely egységes, 100%-os adó bevezetéséről beszél.
A BMW a Frankfurti Autószalonra készítette a Mini Electric Concept tanulmányt, amelyről egyelőre csak annyi biztos, hogy furcsa egy jószág. Amit utólagos módosításokkal meg lehet tenni azért, hogy felismerhetetlenné tegyenek egy autót, azt itt megtették, hangsúlyozandó, hogy ez valami egész más, mint amit a Mini szalonokban manapság kapni.