A villanyautózás manapság többé-kevésbé megvalósíthatónak látszik, már csak a magas akkumulátor-árak és a fejletlen töltőhálózat áll a váltás útjában. Sokkal nehezebb kérdés a közúti fuvarozás átállítása a ma még egyeduralkodó dízelmotorokról valami másra: itt az elektromos hajtás kevésbé tűnik jó megoldásnak, legalábbis a Cummins prototípusa még ezt látszik bizonyítani.
Érdekes darab az új Continental GT: látványosan magában hordozza az elődmodell jellegzetességeit, de sikerült néhány egyszerű trükkel könnyedebb jelenséget faragni belőle. Műszaki szempontból már nem Audi-alapú a típus: az alapjai közösek az aktuális Panamerával.
A Kia egyelőre a szürke, divatkövető népautó szinonimája a legtöbb autóvásárló számára, de a koreai gyártónál keményen dolgoznak azon, hogy változzon a márka megítélése. A Stinger volt az első határozott lépés ebbe az irányba, de az idei Frankfurti Autószalonon megint egy látványos tanulmányt mutatnak be, ezúttal kisebb méretben.
A Porsche bemutatta az új Cayenne-t, mert hat év után kínos lenne, ha nem ezt tennék, de az autón az látszik, hogy nem sok ötletük volt a modellváltásra. Amilyen feltűnő volt az előző, 2011-es generációváltás, ez annyira visszafogottra sikerült.
Valószínűleg a Renault szakemberei is ismerik a mondást: ami működik, azon ne változtass. Az új Dustert legalábbis ennek szellemében rajzolták meg. Hunyorítva olyan mint volt, de a részletek már nem stimmelnek sehol.
A német Manager Magazin értesülései szerint három különálló cégre szedné a vállalat vezetése a Mercedes, méghozzá tevékenységi körök szerint, és a három részleg részvényeit külön dobnák piacra. Így juthatna plusz forrásokhoz a Daimler AG.
A Suzuki hobbiterepjárója csak az idén lesz hároméves – ilyen értelemben egyáltalán nem tűnik öregnek – de a japánok már dolgoznak a felújított változaton, amely akár már az idén felbukkanhat, kínálni viszont várhatóan csak 2018-ban kezdik.
Bár a villanyautóknál a fejlesztés mostanság a hatótáv növelését jelenti elsősorban – legalábbis a Nissan Leaf és a Renault Zoe példája ezt mutatja – a BMW-nél máshogy gondolkodtak az i3 az első nagyobb frissítésének megtervezésekor.
Lassan nincs olyan alsó-középkategóriás autó, amelyből ne létezne TCR változat. A Mégane eddig ilyen volt, de már ebből is készül a versenyautó, amelyet a svájci központú Team Vukovic Motorsport fejleszt.
Az Audi négy kulcsfigurája távozik az igazgatóságból, a vezérigazgató azonban maradhatott. Rupert Stadlernek, bár korábbi sajtóhírek szerint volt szerepe a dízelbotrány félrekezelésében, a Porsche-Piech klán, a VW csoport legnagyobb részvényese egyelőre bizalmat szavazott.
A Volkswagen érdekes járművet mutatott a düsseldorfi Caravan Salon alkalmából. A California XXL a Crafteren alapuló lakóautó-tanulmány, de a műfajban megszokott túlméretes hátsó felépítmény nélkül. Ennek ellenére négyen ellakhatnak benne, akár hosszabb távon is.
A Fordot azzal vádolják, hogy a több amerikai típusán alkalmazott gyenge kerékcsavarokat, amelyek eltávolítása egy idő után komoly problémát okoz. A vádlókat egy ügyvédi iroda, a Hagens Berman képviseli, és a tét – a kártérítésen túl – nyilván egy nagy visszahívás kikényszerítése lehet.
Nincs egy éve a piacon a GM elektromos modellje, amely Észak-Amerikában Chevrolet Bolt, Európában Opel Ampera-e néven fut, de már kiderült egy nagyon kellemetlen hiba, amely eddig néhány száz autónál bukkant fel. Az akkumulátort felügyelő elektronika ugyanis időnként rossz hatótáv-adatokat közöl a fedélzeti számítógéppel, így előfordulhat, hogy az autó megáll, pedig elvileg még több tíz kilométert el kellene mennie.
A Wall Street Journal értesülései szerint a Fiat-Chrysler és a Volkswagen a tárgyalások kezdeti szakaszánál tart egy olyan együttműködésről, amely akár több közös fejlesztésű és gyártású típust is eredményezhet. Elsősorban olyan modellekről van szó, amelyet egyik gyártó sem tud egyszerűen saját stratégiájában illeszteni.
A vázlatokon kifejezetten jól fest az egyelőre ismeretlen nevű SUV, amelyet a kínaiak a Frankfurti Autószalonon állítanak ki. Vázlaton persze szinte minden autó jól mutat, de a kínaiak az elmúlt években sokat fejlődtek autótervezésben. A Chery ráadásul viszonylag korszerű megoldásokkal dolgozik, amelyek egy részét Európában is fejlesztik.
A Kamion Európa–bajnokság vasárnap délelőttjére szólt a meghívó, miszerint a Bentley vendége leszek a Hungaroringen – sajtótájékoztató, egy kis titkos program, miegymás. A titokzatos levélben csak ennyi információ állt, bár egy Bentley Budapest felirat már előző nap feltűnt a gyári Bentley Continental oldalán, a Blancpain GT sorozat szombati napján.
A tervezettnél eggyel több készülhet a Ferrari szupersportkocsijának nyitott változatából. A LaFerrari Apertából eredetileg 209 példányt akartak gyártani, de most beadták a derekukat, és bejelentettek egy 210. darabot is.
Egyetlen tanulmányautóba zsúfolja a jövő közlekedési formáiról szóló elképzeléseit a Smart. A Daimler csoporthoz tartozó márka a szeptemberben megnyíló Frankfurti Autószalonra készülve mutatott egy fotót hamarosan érkező koncepciójáról.
Elérte a tizenötmillió legyártott autót a Škoda - ha csak a Volkswagen csoport kötelékében töltött éveket nézzük. A cseh kormány 1990 decemberében döntött a vállalat eladásáról, a német óriás 1991 áprilisában véglegesítette az üzletet. Akkoriban mindössze két modellt gyártott a cseh márka: a Favoritot és a Formant - évi 170 ezer példány körüli kapacitással. 1994-ben aztán már VW-technikát is felhasználva jött a Felicia.
Hamarosan megújul a Mercedes-Benz S osztály kupé- és kabrió változata. A németek a bemutató előtt egy teaser-videóval igyekeznek csigázni az érdeklődést - tegyük hozzá, ebben azért nem mutatnak világmegváltó újdonságot.
Egy új korszak ikonja – írja a BMW az i8 roadster egy új kedvcsináló videójához. A vászontetős sporthibridről már a második teasert (az első) dobják ki, de se a tetőből, se az ikonságból nem mutattak még sokat.
Simán nyert Kiss Norbi szombaton, a Kamion Európa-bajnokság hungaroringi fordulójának első futamán. A 32 éves szombathelyi pilóta mögött a négyszeres Eb-győztes német Jochen Hahn végzett a második, a mezőny egyetlen női versenyzője, a szintén német Stephanie Halm pedig a harmadik helyen.
Megvan az első börtönbüntetésre ítélt szereplője a Volkswagen két éve robbant dízelbotrányának: James Liang mérnököt ítélte el Detroitban a szövetségi bíróság. 40 hónapot ülhet.
A hivatalos premiert ugyan augusztus 29-re időzítette a Porsche, egy nagy adag kép került a netre ki tudja, milyen módon a vadiúj, harmadik generációs Cayenne-ről.
Egy tovább reszelt Vision E-vel készül Frankfurtra a Skoda, amely a tanulmány-frissítés bejelentése alkalmából elárult pár részletet általános villanyautós terveiről is.