Évek óta hallani pletykákat arról, hogy a Geely piacra dobná a Volvo autógyár részvényeit, de most úgy néz ki, tényleg mozgásba lendült valami a kínai cégnél. Kiválasztottak három nagy nevű pénzügyi céget: a Citigroup, a Goldman Sachs és a Morgan Stanley tanácsadóként segítheti a részvények értékesítését.
Amerikában a rendőrségeknek bőven van pénzük frissen tartani az autóparkot, és mivel nincs központi beszerzés, ez a piac nyitott, jó kövér – csak az Egyesült Államokban úgy évi 40 ezer új járőrautót vásárolnak – és hagyományosan az amerikai autógyártókra vár. Nem csoda, hogy a Fiat Chrysler igyekszik minél nagyobb szeletet megszerezni belőle.
Eddig sem lehetett azzal vádolni a Suzukit, hogy nagyon elmélyedt volna a dízelmotor-fejlesztésben. Amit kínáltak, eddig is vásárolták vagy licencben gyártották – mostanság a Fiattól jöttek az 1,6 literes motorok, illetve az 1,3 literes dízel tervei – így ez a lépés nem jelent nagy veszteséget.
A formaterv olyan, amilyen a korábban kiszivárgott képeken, de ahogy sejtettük is, a fotók nem igazán adják vissza, mekkora batár a Cullinan. Nem csak a legdrágább a luxusterepjárók között – majdnem két Bentayga árába kerül – de a legnagyobb és legnehezebb is.
Gyors és veszélyes vezetésre ösztönöz, a Song 2 meg csak olaj a tűzre. A brit reklám- és fogyasztóvédelmi hatóság gondolja ezt erről a BMW-reklámról, le is tiltották a vetítését.
Autót másolni nem lehet észrevétlenül, ez épp a kínai autógyárak kapcsán derült ki az elmúlt években. Valakinek mindig feltűnik a hasonlóság. Ezúttal már nem is kellett a bemutatóig várni: a Zotye T800 esetében még csak a védjegy-vázlatok nyilvánosak, de ezeket látva sem kérdéses, hogy ezúttal kinek az autóját másolták le.
Annak idején úgy tűnt, a Cadillac végre előáll egy versenyképes alapmodellel, de mostanra egyértelmű lett, hogy az ATS sem lett sikeres, hiába követi szorosan a BMW és a Mercedes receptjét.
Európából ugyan teljesen eltűnt a GM, de azokon a piacokon, ahol nyereséget remélhet, igencsak aktív az amerikai cégóriás. Ezúttal Kínában mutattak be egy új, közepes méretű szedánt, amely tovább viheti a Buick Excelle sorozat korábbi sikerét.
A Volkswagen Golf a legnagyobb tömegben gyártott európai autók egyike, így, ha a formatervezőknek sikerül is valami eredetit vinni az alapvetően konzervatív formába, olyan gyakori látvány, hogy már meg sem látja senki. A feladat ezúttal olyan Golfok elkészítése volt, amelyeken viszont megakad a szem.
Ez itt a régi Aston Martin Vantage széria vége. A különkiadás neve V600, és az egyedi rendelések teljesítésével foglalkozó Q részleg munkája, amelyet csak néhány szerencsés kiválasztott kaphat meg.
Ezzel önmagában még nem lenne baj, de a Datsunokat eleve nagyon különös arányúnak tervezték: a magas és rövid karosszériához egész apró kerekek tartoznak, és ez a frissítéssel sem változott.
A BMW eddig egész ügyesen nyúlt a Rolls-Royce márkához, még ha sokan már látták is elveszni az angol kultúrát a német törtetés dögkútjában. De most van egy olyan érzésünk, hogy tényleg mellényúltak.
A Tekniikan Maailma nevű finn lap fedezte fel a hibát a Seat Arona tesztelése közben: azt tapasztalták, hogy gyorsabb sávváltásnál a bal hátsó utas biztonsági öve rendszeresen kioldódik.
A japán állam hozott létre nemrég egy olyan programot, amely mögé lényegében a teljes japán autóipar beállt, a nagy akkumulátor-gyártókkal együtt. A Libtec célja, hogy megindítsa a szilárd elektrolitos akkumulátorok szériagyártását.
Edition 1 a neve annak a szériának, amelyet az AMG-nél a türelmetlen vásárlóknak találtak ki. A legdrágább modellváltozat, minden létező felszereléssel, amely csak az első évben elérhető, természetesen jó drágán. És aki megveszi, első lehet a tulajdonosok között.
A Lexus hivatalosan is bejelentette, hogy második legnagyobb típusát, a GS-t nem forgalmazzák tovább Európában. Az ok egyszerű: az új ES világszerte átveszi a típus helyét, így a szigorodó európai környezetvédelmi szabályokhoz már nem igazítják hozzá a korosodó luxusmodellt.
Sokan kételkedtek benne, hogy a Kortezs, az orosz közpénzből fejlesztett reprezentációs liumuzin, amely az állami S600-as Mercedeseket váltja majd, elkészül Putyin beiktatására, de a 2012 óta zajló fejlesztés első eredményét tegnap nyilvánosan is bemutatták.
A Nissan is bejelentette, hogy fokozatosan kivezeti az európai piacról dízelmotoros személyautóit. Korábban egyedül a Toyota szánta el magát hasonló lépésre, a Nissan azonban jóval kisebb kockázatot vállal a döntéssel, mint japán riválisa.
Elkészült a kínai JAC és a Volkswagen első közös autója. Sol E20X-nek hívják, már az idén megkezdik a szériagyártását, és hunyorítva tényleg bele lehet látni egy Seatot, bár ez nagyrészt az új tervezésű orr- és farrésznek köszönhető.
A Plasan nevű cég az Arctic Cat Wildcat 4X nevű nagy kvadra gyártott golyóálló felépítményt, felderítő drónnal és távirányítású gépfegyverrel, amely a határőrizet új eszköze lehet.
Egyelőre csak egy nem hivatalos tervezet látott napvilágot, amely azonban a Road to Zero nevű brit kormányzati program része, legalábbis állítólag. Ebből kiderül, hogy a korábban a benzines- és dízel-autók betiltásaként emlegetett lépés hogy is nézhet ki a valóságban.
A kérdésről a McLaren sales- és marketing-igazgatója, Jolyon Nash beszélt: azt mondta, a mai technikával nem tudnának olyan sportkocsit építeni, ami a vásárlóik minden igényét kielégíti.
Bár a Crossland X és a Grandland X bemutatása után nem gondoltuk, hogy az Opelnek sürgős lenne a Mokka utódjának elkészítése, úgy látszik, tévedtünk. A harmadik terepjáró-fazonú modell állítólag nagyobb lesz, mint volt, Peugeot alapokra építik, és két éven belül bemutatják.
A megkímélt Lamborghini Countach önmagában sem gyakori szereplője a használtautó-piacnak, olyat viszont jó ideje nem látott a világ, hogy egy Turbo S-t áruljanak. Hogy is látott volna, hiszen éppen csak előkerült a két gyártott példány egyike.
Bő egy évig vehet még teljesen néma új villanyautót, aki arra vágyik: 2019 júliusa után jönnek a hangos elektromos autók az EU-ban. 2021 után már csak hangszóróval mehet utcára, aki villanyossal jár.