A megkímélt Lamborghini Countach önmagában sem gyakori szereplője a használtautó-piacnak, olyat viszont jó ideje nem látott a világ, hogy egy Turbo S-t áruljanak. Hogy is látott volna, hiszen éppen csak előkerült a két gyártott példány egyike.
Bő egy évig vehet még teljesen néma új villanyautót, aki arra vágyik: 2019 júliusa után jönnek a hangos elektromos autók az EU-ban. 2021 után már csak hangszóróval mehet utcára, aki villanyossal jár.
Nemrég tudtuk meg, hogy annyira jól megy a Skodának, hogy már nem bírják otthon gyártókapacitással, Németországban is gyártatni fognak, és a most kijött első negyedéves nyers számok sem mutatnak mást: rekord működési eredményt ért el a Skoda Auto januártól márciusig.
A német szaksajtó már biztosra veszi, hogy az egyelőre nem túl népes kupé-SUV-k mezőnye egy felső prémium taggal bővül: jön a Cayenne kupéváltozata.
Épp csak megpróbál terjeszkedni a kamionpiacon, máris kapott egy direktkonkurenst a Tesla, méghozzá onnan, ahonnan a napokban egy kétmilliárd dolláros kártérítési igényt is nekicímeztek: a Nikolától. A világ egyik legnagyobb sörgyártója alternatív hajtású kamionokat akar és úgy fest, inkább a Nikolát választja. Bizarr meccs alakul a modern kor legnagyobb zsenijének névbitorlói között.
A Wörth-i tó mellett minden évben óriási VW tuning-találkozót tartanak, amire lassan hagyományosan a gyáriak is felkészülnek valami izgalmassal. Az idei meglepetés-autó neve Golf GTI TCR, és ha minden igaz, az év végére sorozatgyártmány válik belőle.
Innen nézve nehéz teljesen átlátni a kínai autóipar dzsungelét, és mindig felbukkan benne egy-egy olyan márka, amelyről eddig még nem hallottunk. Ilyen a Singulato is, amelyet alig két éve kezdtek fejleszteni Pekingben.
A Lotus ugyan már a Geely birodalom része, de a friss kínai pénz még nemigen látszik a brit sportkocsigyártón. Egyelőre folytatják, amivel eddig túléltek, újabb változatokat készítenek a meglevő sportkocsijaikból.
Az az érzésünk, a dízelbotrányból, bár az ezzel kapcsolatos problémák nagy részére lassan megszületik a megoldás, néhányan még húznának egy kis hasznot. Például egy detroiti kerületi ügyész, aki az idén új vádat emelt a VW egykori vezérigazgatója, Martin Winterkorn ellen.
Ahogy a Hyundai az Ioniq-ból, a Kia a Niro típusból kínál mindenféle környezetbarát változatot. A hibrid és a konnektoros hibrid után itt a tisztán elektromos kivitel is, méghozzá rögtön kétféle méretű akkumulátorral.
„A cél az, hogy ebből a tankhajóból gyors motorcsónakok erős csoportja legyen.” - fogalmazta meg az új vezérigazgató a következő évek programját, amely ennek érdekében masszív átszervezéssel indul.
Nem szokatlan, hogy a legerősebb BMW modelleket egy kicsit tovább tuningolva új változatokat adnak ki. Ezúttal az M5 újabb változata, a Competition Package részletei szivárogtak ki.
Néhány éve ég úgy látszott, Európában a dízelmotoros személyautók piacvezető szerepe megkérdőjelezhetetlen, de mostanra – a dízelbotrány kitörése óta folytatott kitartó politikai nyomásgyakorlásnak köszönhetően – változni kezdett a piac.
Eljött a pillanat: bemutatták a Brabham BT62 nevű versenyautót, amely ránézésre is elég radikális, de ha igaz, amit a műszaki tartalmáról ígérnek, akkor gyorsabb lesz bármelyik Ferrarinál, Lamborghininél vagy McLarennél, sőt, versenypályán a Bugattikat is porba alázhatja.
A Smart soha nem lett az a sikertörténet, aminek eredetileg megálmodták. Több olyan pillanat is volt, amikor felmerült a márka megszüntetésének lehetősége, de most új célt találtak neki a Daimleren belül: az elektromos úttörőét.
A Rolls-Royce következő nagy dobása, a Cullinan már csak egy kis lépésre van attól, hogy bemutassák: a premiert 2018 május 10-ére, azaz jövő hét csütörtökre ígérik. Ám a prototípust némi álcázás alatt már most megnézhetjük, akár mozgás közben is.
A hírügynökség számításai szerint a Tesla működtetése jelenleg kb. 6500 dollárba – bő 1,7 millió forintba – kerül percenként, 390 ezer dollárba óránként, 9,36 millió dollárba naponta, ami éves szinten nagyjából 3,5 milliárd dollár veszteséget jelentene.
Ha valaki a zsúfolt kínai villanyautó-piacon akar érvényesülni, akkor nagyot kell gurítani. Például világbajnoknak nevezni az autót, még ha egy idegen nyelven is, például németül. A WM Motor pontosan ezt tette: első szériagyártásra szánt autójuk a Weltmeister EX5.
Meglepő bejelentést tett a Mercedes: saját, 1,6 literes dízelmotort készített a cég, az szintén nem régi, kétliteres OM 654 alkatrészeinek felhasználásával.
Jól sikerült a kínálatbővítés a Skodánál. Olyan jól, hogy már nem bírnak otthon a termeléssel, a Volkswagen egy német üzemébe viszik a Karoq gyártását.
Oroszországot egy ideig még elkerüli a villanyautó-láz. Ezt már az ország geológiai adottságaiból megfejtené egy valamire való elemző, de hogy átlag nagyjából heti egy villanyautót vegyenek egy 146 milliós piacon, az még a józan várakozásokat is alulmúlja – gondolhatnánk, pedig ez már előrelépés.
A bécsi kereskedelmi bíróság ideiglenesen megtiltotta személyszállítást az Uber internetes fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó amerikai vállalatnak, mondván, megsérti a tisztességes verseny szabályait.
Bár idén már se a Porsche, se az Audi nem lesz ott a Le Mans-i 24 óráson, a pilóták mezőnye miatt mégis jó futamnak néz ki az idei. Fernando Alonso mellett egy másik Formula-1-es világbajnok, Jenson Button is ott lesz a versenyen. Ráadásul a csúcskategóriában.
Érdekes átmenetei éveket él az autózás. Az önvezető autózáshoz való viszonyulás a szemünk előtt formálódik, határai egyelőre képlékenyek. Egy friss brit ítéletnek hála azt már tudjuk, mi nem fér bele Nagy-Britanniában – ezért itt például komoly büntetés járt.
Egy kis széria erejéig beszáll a telefontok-művészet világába a Volkswagen. Bármennyire is furcsa, a közlekedésbiztonságot népszerűsíti az óriáskonszern ezekkel a baleseti roncsokból készült mobiltelefontokokkal.