Egy kis széria erejéig beszáll a telefontok-művészet világába a Volkswagen. Bármennyire is furcsa, a közlekedésbiztonságot népszerűsíti az óriáskonszern ezekkel a baleseti roncsokból készült mobiltelefontokokkal.
Négy évtizeden át vezette a céget, melynek neve egybeforrt a legextrémebb Mercedes-tuningokkal. 62 éves korában meghalt Bodo Buschmann, a Brabus alapítója.
Készülhetnek jobbnál jobb miért ne vezess részegen kampányok, de nehéz tisztább képet adni a tompuló reflexekről, mint ami ennek a videónak a végén jön. Egy meglepően hosszan jól menedzselt, ámde csúf véget ért részeg autóvezetés következik:
Messze már az első negyedév vége, lassacskán meg is érkeznek a pénzügyi beszámolók a nagy autógyártóktól. A Renault és a Daimler eddig nem lehet boldog a 2018-as eredményektől.
Korunk tán legismertebb techguruja, Elon Musk neve egyet jelent a Tesla Motorséval (Tesla, Inc.). A világ legismertebb villanyautó márkáéval, aminek nem csak társalapítója, de jelenleg vezérigazgatója és elnöke is egyben. Utóbbi címét bukhatja, ha a részvényesek is úgy akarják.
A Volkswagen a Bécsi Motor-szimpóziumon mutatta be az EA288 Evo nevű új, kétliteres dízelmotorját, amely számos teljesítményszinten lesz elérhető a közeljövő közepes méretű VW típusaiban.
A tanulmányt a DS X E-Tense-nek hívják, és egyértelműen úgy tervezték, hogy aki látja, ne higgyen a szemének. A Pekingi Autószalonon állították ki, és egyértelműen egyetlen célt szolgál: hogy a DS stand mellett senki ne menjen el anélkül, hogy alaposan meg ne nézze.
Az MG márka Európában ma már alig létezik – csak Nagy-Britanniában forgalmazzák, rég beígért nagy európai visszatérés egyelőre várat magára – de a fejlődés ettől nem állt meg a cégnél. Ezúttal egy új utcai terepjárót mutattak be, amely a képek alapján kifejezetten ütősnek tűnik.
Még csak tegnap röppent fel a hír, hogy a Ford amerikai személyautóinak nagy része valószínűleg egy-két éven belül kikerül a kínálatból, de az elemzők máris elkezdték továbbgondolni a dolgot. Szerintük Európában a Mondeo lehet a racionalizálás első áldozata.
Évek óta esedékes lenne a váltás, mivel a Mercedes már kifejlesztette az új, hathengeres soros motorjait, és szép lassan be is mutatta azokat, de a váltás valamiért igen lassan zajlik.
Új, tisztább dízelmotort vezetnek be az Opel Grandland X-ben: a 130 lóerős négyhengeres a korábbi 1,6 literes dízel helyére érkezik, és bár a hengerűrtartalma csökkent, erősebb és takarékosabb annál.
A 8-as sorozatot még nem mutatta be teljesen a BMW. Láttuk tanulmányként és versenyautóként, de a végleges változatot egyelőre takargatják. Most viszont legalább azt megmutatták, hogy a tessék-lássék álcázott M850i xDrive prototípus hogyan mozog és milyen hangot ad menet közben, sőt, e változat néhány adata is napvilágot látott.
A Ford jelenleg még világszerte kínálja lényegében ugyanazokat a személyautókat. Észak-Amerikában azonban egyre kevésbé kifizetődőek, így hatból négy típustól rövid időn belül megszabadulhat a vállalat.
Az Alfa Romeo mellett a Jeep fejlesztése a másik terület, amelyre a Fiat Chrysler vagyonokat költött a közelmúltban. Most itt az egyik rég várt újdonság, a hétüléses nagy kocka, amelyet először Kínában mutattak be Grand Commander néven.
Egyértelmű volt, hogy az eddig népszerű dízel-Golfok helyett kell valami, legalább addig, amíg a dízelmotort nem sikerül rehabilitálni valahogy. És úgy néz ki, a VW is a 48 voltos hibrid rendszerekben látja a megoldást.
Nemrég írtunk a brit ACCT katalizátorról, amely a tervezői szerint megtisztíthatja a dízelmotorok működését, most pedig a Bosch állt elő egy nagyon hasonló ígérettel egy másik műszaki megoldás kapcsán. A német beszállító a kipufogógáz-visszavezetés tökéletesítésében látja a megoldást.
Az i20-at jelen formájában 2014 óta ismerjük, de ha valaki látna is ilyen autót az utcán, aligha lenne képes megjegyezni, annyira kevéssé jellegzetes az aktuális generáció. Nyilván ezen igyekeztek most változtatni a tervezők, a típus félidős felújítása kapcsán.
Ahogy sejthető volt, a Geely nem csupán a Volvo és a Lynk & Co kedvéért pénzelte a CMA padlólemez kifejlesztését: saját típusaik egy részét is erre építik majd. A Pekingi Autószalonon be is mutatták az Icon nevű terepjáró-féleséget, amely a Volvo XC40 kínai ikertestvére.
Amióta a PSA Peugeot-Citroën tavaly átvette az Opel irányítását, sejthető volt, hogy agresszív költségcsökkentésbe kezdenek. Így is lett, de a cégvezetés ultimátuma közvetlenül a szakszervezetek érdekeit sérti.
Rég ismerjük a kínai autóvásárlóknak azt a különös igényét, hogy egy autó elsősorban hátul legyen tágas, bármilyen kategóriához is tartozzon. Az okokat csak sejtjük – akinek van pénze autóra, annak általában sofőrre is van, így szívesebben terpeszkedik hátul – mindenesetre nyújtott autókat Kínában bármilyen mennyiségben el lehet adni, és ezt az Audinál is tudják.
A BMW-nél késztettek egy elektromos X3-ast, de valaki rájöhetett munka közben, hogy ha valamivel nem különböztetik meg a benzines változattól, akkor a kutya sem figyel majd fel rá. Így farigcsáltak egy kicsit a formán is, helyenként elég megkérdőjelezhető módon.
A Föld legelmaradottabb vidékeire szánt furcsa jármű fejlesztése tovább folytatódik, bár a gyártásra vonatkozó tervek látszólag nem kerültek közelebb a megvalósuláshoz. Ám az indiai tesztelés révén a jármű alkalmasabbá válhat arra, amire szánták.
Nem újdonság, hogy a legtöbb gyártó városi kisautóiból is készít szállításra kialakított változatot, elölről berácsozott raktérrel a hátsó ülések és a csomagtartó helyén. A legújabb Ford Fiestából is készül ilyen, méghozzá nem csak a megszokott szükség-motorokkal.
Eddig még csak tanulmányautóként láthattuk az A osztály négyajtós, lépcsős hátú változatát, de most itt a sorozatgyártmány, amelyet, mivel Kínában állítják ki először, rögtön nyújtott tengelytávú kivitelben mutat be a Mercedes.
Ahogy már a korábban kiszivárgott képekből sejteni lehetett, az új Maybach-Mercedes tanulmányautó nem csak stílusában meglepő – a nagy limuzinok és a terepjárók keresztezése még ma sem megszokott – de méreteiben is.