Úgy hallani, Genfben nem csak a Renault Clióból, de legnagyobb vetélyársából, a Peugeot 208-asból is kiállítják a következő generációt. És ez a modell az alapjaitól újul meg.
Kezd kiderülni, hogy mire számíthat, aki befizeti a 80 millió forintnak megfelelő vételárat a Glickenhaus Boot első példányaiért: feleslegesen erős V8-asra, Hummer-szerűen darabos dizájnra és elképesztő mennyiségű fényszóróra.
Ez a harmadik alkalom az elmúlt húsz év során, hogy felbukkan a Hispano Suiza neve egy korszerű autón. Az idei Genfi Autószalonra egy elektromos járművet ígérnek, amelyből egyelőre a karbonszálas műanyag karosszéria képét és egy egyszerű vonalrajzot mutattak.
Ha nem lenne már a háta mögött egy semmiből összekalapált, pár év alatt pokoli erőssé lett széria, aligha írnánk Alejandro Agag új ötletéről, akkora baromságnak tűnne. A Formula-E óta viszont komolyan kell venni a spanyol milliárdost, aki most azt találta ki, hogy autóversenyt rendez a bolygó legextrémebb pontjain a sarkkörtől a Himalájáig. Természetesen villanyautókkal.
Egy ideje mintha eltűntek volna, de most mindenkit megnyugtat a texasi sebességrekord-hajhász manufaktúra: jövőre támadásra kész lesz a Venom F5. A Hennessey célja továbbra is az 500 km/h.
A hihetőség határát súrolja a 112press.hu múlt heti híre egy lengyel család drámájáról. Egy kamionos családról van szó, amelyből 2016-ban az apa, most januárban a fiú borult árokba egy-egy autószállító trélerrel a 86-os úton. Egymástól alig 150 méterre.
Frissítette a Volkswagen a benzin-gázos kínálatot: plusz tartályoknak és egy új motornak hála az eddiginél lényegesen messzebb megy el CNG-vel a Golf és a Polo is.
Már a Brexit-szavazás óta aggodalmaskodott, most viszont húzott egy egyértelmű menekülőlépést a Nissan. Hiába számoltak korábban úgy, hogy Sunderlandben gyártják a következő X-Trailt, vasárnap eldőlt, hogy nem így tesznek.
Minden környezetvédelmi kampány ellenére is évről évre egyre nagyobb és erősebb autókat vásárolnak a németek. A szigorúbb sebességkorlátozás sem érne semmit etéren egy tanulmány szerint.
Leginkább azért nem lesz, mert semmi köze az Alfa Romeóhoz azon túl, hogy magán viseli a márka stílusjegyeit. Egy koreai dizájner képzelte el, milyen szép eredménye lehetne, ha az olaszok beszállnának a kamiongyártásba.
Ha az ország új kormányán múlik, 2020-tól eltűnik az F1 versenynaptárából a Mexikói Nagydíj. A decemberben beiktatott Andrés Manuel López Obrador elnök alaposan átrendezi az ország költségvetését, amiben tervei szerint nincs helye a pazarlásnak. Így a hazai F1-futamnak se, amire éves szinten 400 millió pesót (5,6 milliárd forint) költ Mexikó.
Ötévi mélypontra zuhant tavaly a Nagy-Britanniában gyártott autók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza, egyértelműen a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) folyamatát övező bizonytalanságok miatt - áll a brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) csütörtökön ismertetett éves beszámolójában.
Egy héttel a Mazda Daytona-i csúcsa után rögtön itt az év második fontos körrekordja. A déli félteke legizgalmasabb versenypályáján, Mount Panoramán vert el mindent a Formula-1 alatt a Brabham tavaly bemutatott sportautója, a BT62. Ez az 1:58,68-as kör itt, aminél még nem ment ott gyorsabbat senki zárt versenyautóval (nyers V8-hang riadó):
Hosszabb távon villanyautó-márkaként szeretne túlélni Európában a Nissan luxusmárkája, jelenleg viszont termékük is alig akad.
A jövő héten nyíló Chicago Auto Show-n mutatkozik be a Subaru Legacy következő generációja. Első pillantásra nem tűnik jelentősnek a változás, bár akad néhány gyanús részlet.
Ahogy ez a félidős frissítéseknél szokás, a 2014 óta piacon levő V osztály óvatos frissítésen esik át. Kívülről az új hűtőrács a legfeltűnőbb újdonság, de egy kivételesen erős négyhengeres dízelmotor is felbukkan a kínálatban.
A Toyota Corolla szedán meglepően népszerű volt Magyarországon – csak tavaly több mint 1200 fogyott belőle – talán ezért a modellváltás előtt érkezik egy új változat, Classic néven.
A szabvány MQB padlólemez attól olyan hatékony, hogy autók milliói épülnek a közös alkatrészek köré minden évben. Villanyautó-gyártásban azonban nem számíthat ilyen nagyságrendű eladásokra a Volkswagen, hacsak meg nem osztja a drágán kifejlesztett technikát.
Az első Range Rover még háromajtósként jelent meg 1970-ben – az ötajtós csak bő egy évtizeddel később jelent meg – de már jó ideje nincs hasonló a kínálatban. Tavaly aztán újra mutattak egy ilyen, két oldalajtós változatot, az SV Coupét, amelynek akkor még a gyártását is beígérték. Most viszont kiderült, hogy ez a terv időközben megváltozott.
Valójában nem olyan egyszerű eldönteni, hogy a három autógyártó közül melyiket tekintsük a világelsőnek. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség személyautóban ugyan az első, de a nehéz teherautókat is számítva már a VW beelőzi – ráadásul az sem egyértelmű, hogy a francia-japán társulás tekinthető-e egy gyártónak, vagy sem. A Toyota egyértelműen a harmadik helyre szorult 2018-ban, de a különbség az eladott példányszámhoz képest minimális.
A Corvette természetesen él és virul Észak-Amerikában, azt azonban kevesen tudják, hogy még Európában is kapható, néhány Cadillac modellel együtt: a General Motors ezzel évi néhány száz európai vásárlót még szerezhet éves szinten az Opel eladása után is.
Az utóbbi években több, akár sorozatgyártásra is alkalmasnak tűnő elektromos VW tanulmányt láthattunk. Ám amit most készülnek kiállítani a Genfi Autószalonon, na az nem ilyen.
Nagy-Britanniában a sportkocsirajongók sok kis céget eltartottak az elmúlt évtizedekben. A Ginetta egyike ezeknek, de míg korábban zömmel viszonylag könnyű és olcsó modellekből igyekeztek megélni, most valami durvábbat készülnek bemutatni.
Nem tervez leépítéseket a dízelautók németországi részarányának fokozatos visszaszorulása miatt a Robert Bosch GmbH alkatrész-beszállító konszern.
Közel egy hét után ma estével vége a sztrájknak az Audi győri gyárában. Szerda délután megállapodott az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről és egyéb juttatásokról.