Ahogy már a korábban kiszivárgott képekből sejteni lehetett, az új Maybach-Mercedes tanulmányautó nem csak stílusában meglepő – a nagy limuzinok és a terepjárók keresztezése még ma sem megszokott – de méreteiben is.
A BAIC a Mercedes kínai partnere, és ennek kapcsán megkapták a németek néhány modelljének gyártási jogát. Így van a kínálatban az első generációs B osztályon alapuló típus, a BJ – korábban Beijing Jeep – terepjáró-márka egyik típusa pedig felismerhetően a régi Mercedes G osztály kínai kópiája.
Az Isdera az autók egyszarvúja: mindenki hallott róla, de látni nemigen lehet a német sportkocsikat. Nem csoda, csupán egy maroknyi készült, elképesztő áron, így akinek van, az sem igen veszi elő, nehogy baja essen.
A Pekingi Autószalonra készített egy érdekes tanulmányautót a Volvo. Első pillantásra nemigen tér el az S90 Excellence-től, de a gyáriak szerint teljesen újragondolták benne, hogy mit is jelent a tökéletes luxusautó.
A csehek leleplezték a Škoda Kamiq-ot, amely egy újabb egyen-terepjáró, látszólag a Kodiaq és a Karoq közeli rokona. Ám ez csak a látszat, a típus legközelebbi hozzátartozója ugyanis a Rapid szedán.
Az I.D. R-ről már korábban is hallhattunk: ez az az elektromos versenygép, amelyet a Volkswagen épített, hogy elinduljon vele a Pikes Peak hegyi felfutón. Most az is kiderült, hogy mit tud az egyelőre mindenféle festés nélkül bemutatott prototípus.
Korábban maga az Audi is arra tett félre nem érthető utalásokat, hogy első, nagyobb sorozatú gyártásra szánt elektromos modelljük egy töltéssel elmegy majd 500 kilométert. Ám úgy néz ki, ez nem jön össze.
A megalomán tervek megvalósítása érdekében összefog két kínai autógyártó, a hatalmas FAW csoport és a még épp csak megalapított Byton. A cél versenyképes, korszerű kínai luxusautók építése.
468 500 dollárért (118,4 millió forint) kelt el egy jótékonysági árverésen Daniel Craig Aston Martinja, pedig az aktuális James Bond autója egy Bond-filmben sem szerepelt.
Egy luxus villanyterepjáróval lepi meg Kínát a Buick a napokban induló Pekingi Autószalonon. Az Enspire-rel dobja meg amúgy sem enyhe kínai jelenlétét a GM egyre inkább Kínára pozícionált autómárkája.
Nyártól egy kicsit rosszabb lesz autósnak lenni a világ egyik legnépesebb városának központjában: New York polgármestere, Bill de Blasio jelentette pénteken a hírt, hogy júniustól kitiltják a Central Parkban kanyargó utakról az autókat.
Még az évtized vége előtt teleszórja az Egyesült Államokat gyorstöltőivel a Volkswagen. Az nagy elektromos autós kínálatbővítés előtt, a dízelbotrányt levezekelendő óriási beruházásra készülnek a németek az országban.
Aligha marad a következő generációs Mustang a nyers erőnél és a hátsókerék-hajtásnál, az általában legjobban értesült amerikai lapok szerint a következő Mustang már összkerekes- és hibrid-változatban is ott lesz majd a piacon.
Állítólag a Pekingi Autószalonon mutatják be a legújabb, Maybach melléknevű Mercedes tanulmányautót, amely – a szintén nemrég bemutatott Lada Vesta Cross Sedanhoz hasonlóan – lépcsős hátú, de magas építésű, akár egy terepjáró.
A Spa-i Forma-1-es körrekordot verő csúcstámadás után vérszemet kapott a Porsche: egy új videót adtak ki a korlátaitól megfosztott 919 szélcsatornás teszteléséről, sőt, egyértelművé tették, hogy Spa-val még nincs vége. Következő lépésként alighanem egy korábbi kiszólásuknak tesznek eleget és tényleg elviszik a 919Hybrid Evót a Nordschleifére. Rég volt ennyire veszélyben Stefan Bellof 35 éve fennálló pályacsúcsa.
Előzetes letartóztatásba helyezték a német Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Porsche autógyártó társaság egy vezető menedzserét a VW dízelbotrányával összefüggésben - jelentették pénteken német lapok.
A legújabb hírek szerint a jelenlegi 208-as generációnak eleve nincs sok ideje hátra – az utód az idei Párizsi Autószalonra várható – de a háromajtóst már korábban kiveszik a gyártási programból, alighanem a kereslet hiánya miatt.
Li Shufu, a Geely elnöke már eddig is elég szép birodalmat épített az autóiparban: a London Taxi International és a Volvo bekebelezése után nemrég beszerzett majdnem 10%-nyi Daimler részvényt is. És úgy néz ki, nem csak passzív befektetésnek szánta.
Európában ugyan nem divat a lépcsős hátú kompakt, de a világ más tájain, az Egyesült Államoktól Kínán át Oroszországig a többség számára az igazi autónak még mindig külön doboz a csomagtartója. Már csak ezért is meglepő, hogy eddig miért nem jött össze az épp javában dühöngő hobbiterepjáró-divat a lépcsős hátú formával, ami most először találkozik a Lada Vesta Cross Sedan típuson.
Indonéziában, az ottani nemzetközi autószalonon mutatta be a Honda ezt a különös, agresszívan felöltöztetett kisautót. A Small RS nevű tanulmányautó egyrészt látványosságnak is megteszi, másrészt valószínűleg a legkisebb Honda modell következő generációjának előzeteseként is szolgál.
A jól fejlett paranoia és a végtelen nagy vagyon különös torzszülöttje ez a Peugeot 205 GTI, amelyhez hasonló jármű is alig született. Ez a példány ugyanis golyóálló: azért készült, hogy gazdája sofőrös limó, azaz feltűnés nélkül, mégis teljes biztonságban közlekedhessen.
Denisz Manturov, az orosz ipari és kereskedelmi miniszter azt nyilatkozta az Izvesztyija című lapnak, hogy a limuzin épp most esett át egy törésteszt-sorozaton, méghozzá jó eredményekkel, így hamarosan megejthetik a bemutatót is.
Az osztrák népjóléti minisztérium és a bécsi munkavállalói kamara (Arbeiterkammer Wien) a Volkswagen elleni csoportos kereset összeállításával és benyújtásával bízta meg a VKI (Verein für Konsumenteninformation) fogyasztóvédelmi szervezetet a dízelbotrányban érintett mintegy 360 ezer osztrák autótulajdonos képviseletében.
Már hat éve, hogy bemutatták az Ertiga nevű modellt, amely lényegében a Swift egyterű változata. Indiában és Indonéziában viszonylag népszerű lett, így most itt a második generáció is, amely nagyobb, és már nem hordja a Swift vonásait.
A Škoda is megpróbálja, ami az Audinak és a Volkswagennek már sikerült: Kínában a nagyobb piaci szereplők közé verekedni magát. A cél nem kevesebb, mint a duplázás, 2020-ban már 600 ezer autót szeretnének eladni a távol-keleti országban. Ezért mutatnak be új, csak Kínába szánt modelleket, amelyek közül a Kamiq lesz az első.