Már hat éve, hogy bemutatták az Ertiga nevű modellt, amely lényegében a Swift egyterű változata. Indiában és Indonéziában viszonylag népszerű lett, így most itt a második generáció is, amely nagyobb, és már nem hordja a Swift vonásait.
A Škoda is megpróbálja, ami az Audinak és a Volkswagennek már sikerült: Kínában a nagyobb piaci szereplők közé verekedni magát. A cél nem kevesebb, mint a duplázás, 2020-ban már 600 ezer autót szeretnének eladni a távol-keleti országban. Ezért mutatnak be új, csak Kínába szánt modelleket, amelyek közül a Kamiq lesz az első.
Négy éve már, hogy Johan de Nysschen az Infinititől a Cadillachez szerződött. A szakembertől akkor azt várták, hogy felfuttassa a General Motor luxusautó-márkáját, de ez a drága próbálkozások ellenére csak részben sikerült.
A BMW tulajdonképpen már meglevő dolgokat kombinált az eddigi legerősebb M2-es változatban. Az M3 és az M4 típusokban használt S55 motor visszafogott, 410 lóerős változata kerül bele, amivel jobban gyorsul mint az alapkivitelű M2-es, de a gyáriak szerint sem feltétlen ez a leglényegesebb különbség.
Nem túlzás azt állítani, hogy az Incline Dynamic Outlet bármire képes girostabilizált kamerát szerelni, persze a megfelelő összegért. Átlagos helikopterre és autóra szinte már rutinból helyeznek efféle szerkezetet, de a legújabb alkotásuk, a Huracam nevűt nekik sem volt egyszerű létrehozni.
Ahogy korábban ígérte a Peugeot vezetése, mindent elkövetnek annak érdekében, hogy olcsóbbá váljon az Opel fenntartása. Végignéztek minden gyárat – szerencsére úgy néz ki, a magyar motorgyár maradhat – és a legújabb hírek szerint minden kereskedés szerződését felmondják még ebben a hónapban, két éven belüli hatállyal.
Az ES eddig is létezett a Lexus kínálatában, de csak Észak-Amerikában, afféle olcsó belépőmodellként: a Toyota Camry alapjaira épült, érdekes műszaki megoldások nélkül. A legújabb generációt azonban nemzetközi karrierre szánják, így sokkal igényesebbnek tűnik korábbi névrokonainál.
Kínában még 1994-ben lépett életbe az a jogszabály, amely szerint külföldi vállalat nem birtokolhat 50%-nál nagyobb részesedést egy helyi autógyárban sem. Ám az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi csatározások megoldása kedvéért Kína feloldaná ezt a korlátozást.
Elsősorban a Gymkhana videók révén ismerte meg Ken Blockot a világ, de a kilinccsel előre autózás prófétája mindenféle raliversenyeken is elindul, mondhatni, eredménytől függetlenül. Az idén például egy amerikai rali-sorozatban is elindul, méghozzá a legendás Escort RS Cosworth-t hajtva.
A BMW az 1950-es években második felében gyártotta az 507-es roadstert. Eredetileg nagyobb sorozatban tervezték előállítani– évente ezernél is többről szóltak a tervek – de túl drága lett, így végül csak 252 példány készült.
A General Motors nem csak Európában volt bajban az Opel miatt, de úgy néz ki, Dél-Koreában sem igazán megy a bolt. És úgy néz ki, ott sem szándékoznak nagyobb összeget befektetni egy veszteséges részleg feltámasztásába.
A Volkswagen Kínában olyasmit is forgalmaz, amit másutt nem. Ilyen volt az első generációs Škoda Octaviákra emlékeztető Lavida, amelyet a hónap végén váltanak le az amerikai VW Jettával azonos Lavida Plus típussal. Ám úgy néz ki, ez utóbbiból készül egy másik, igazán szokatlan változat is.
A villanyautókban használt Li-ion akkumulátorok egyik legkellemetlenebb hibája, viszonylag magas árukon túl, az energiatároló képesség csökkenése a használat során. Ám egy új felmérés szerint a folyamat a használattal egyre lassabb lesz.
Az Amarokkal a Volkswagen nemrég taktikát váltott: már nem egy pickupként próbálják eladni a sok közül. Inkább azokat a vásárlókat célozták meg vele, akik a stílus, és nem a célszerűség kedvéért választanak platós autót, és nem sajnálják rá a pénzt sem.
Azt várná az ember, hogy minimum szétrepül a váltó vagy eltörik valamelyik hajtótengely, ha előre haladva hátramenetet kapcsolunk, de úgy néz ki, ez sem törvényszerű.
Ahogy a jelenlegi tulajdonosi struktúra felállása óta mindig, ismét a Renault-Nissan nevezhette ki az AvtoVAZ új vezérigazgatóját. Nicolas Maure helyét Yves Caracatzanis veszi át az orosz vállalatnál júniustól.
Nem ez az első eset, hogy az útfelületet használják dallamok lejátszására. Kaliforniában, a sivatagon átvezető autópályán a Honda már kísérletezett ilyesmivel, és működik: az útba mart bordázaton áthaladva az autóban hallható egy egyszerű dallam.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a Dodge Viper gyártását végleg leállították. Azóta a rajongók méltóképpen elbúcsúztatták a legendás sportkocsit, a gyár pedig hamarosan múzeumként születik újjá. Mindeddig azonban nem tudtuk, mi lesz az utolsó legyártott Viper sorsa. Most kiderült: elárverezik.
A Volkswagen-csoport azt szeretné elérni, ha 2020-ra a mostaninál sokkal elterjedtebb, mondhatni általános lenne az autonóm parkolás. Most éppen egy olyan technológiát tesztelnek, amely akár a reptéri parkolókban is nagy segítséget jelentene az autósoknak.
Már megszokhattuk, hogy az ausztriai Wörtherseetreffenre a Volkswagen, és olykor a konszern többi márkája is valami különlegességgel készül. A Škoda meglepetését most 17-18 éves fiatalok, a cég csehországi szakiskolájának növendékei készítik.
Hamarosan megkezdődik a digitális rendszámtáblák tesztüzeme Dubajban. Az újfajta azonosítók felhasználási területe jóval szélesebb lesz, mint a hagyományos tábláké, ugyanis számos többletinformációt meg tudnak majd jeleníteni.
Alig pár napja már láthattunk néhány kémfotót a Renault népszerű városi kisautójának, a Cliónak a következő generációjáról. Akkor már a várható motorválasztékról is kiszivárgott némi információ, most pedig a legsportosabb változatról, az RS-ről látott napvilágot egy izgalmas pletyka.
A legújabb pletykák szerint a brit Aston Martin is hasonló lépésre készül, mint korábban a Ferrari: nyílt részvénytársasággá alakulna, és forgalomba hozná a részvényeit valamelyik nagy nemzetközi tőzsdén.
Alighanem körrekordra. Egy Nordschleifével foglalkozó vlog rakott ki egy videót a napokban a pályán köröző csúcs-Corvette-ről. Úgy fest, tényleg rámennek a hét perc alatti körre.
Hiába pörög fel a vártnál is nehezebben a Model 3 gyártása, nagy tervekből továbbra sincs hiány a Teslánál. Elon Musk már az összkerekes kis Tesla gyártásáról twittel. Júliusban jöhet.