Alig pár napja már láthattunk néhány kémfotót a Renault népszerű városi kisautójának, a Cliónak a következő generációjáról. Akkor már a várható motorválasztékról is kiszivárgott némi információ, most pedig a legsportosabb változatról, az RS-ről látott napvilágot egy izgalmas pletyka.
A legújabb pletykák szerint a brit Aston Martin is hasonló lépésre készül, mint korábban a Ferrari: nyílt részvénytársasággá alakulna, és forgalomba hozná a részvényeit valamelyik nagy nemzetközi tőzsdén.
Alighanem körrekordra. Egy Nordschleifével foglalkozó vlog rakott ki egy videót a napokban a pályán köröző csúcs-Corvette-ről. Úgy fest, tényleg rámennek a hét perc alatti körre.
Hiába pörög fel a vártnál is nehezebben a Model 3 gyártása, nagy tervekből továbbra sincs hiány a Teslánál. Elon Musk már az összkerekes kis Tesla gyártásáról twittel. Júliusban jöhet.
Közel ezer főt leépít és csökkenti a termelést két Nagy-Britanniában működő gyárában a Jaguar Land Rover (JLR) vállalatcsoport. A Brexit miatti bizonytalanság és a dízelautók iránti keresletcsökkenés van az indiai Tata Motors tulajdonában álló JLR döntése mögött.
A Chryslernél épp tombol a lóerő-mánia: nem elég, hogy a Hellcat és Demon utónevű személyautókba 700 lóerő feletti V8-asokat szerelnek, már Jeepből is készül ilyen változat, a Grand Cherokee Trackhawk. És ha már kapható, tuningolják is.
A haszonjármű részleg a Volkswagen és a Toyota számára is afféle melléküzemág, bár a Hino és a Volkswagen Truck & Bus is nagypályás játékosnak számít az autóbusz- és teherautó-piacon. A két cég most stratégiai együttműködésről állapodott meg: elsősorban a kutatás-fejlesztésben szeretnének közösen előrébb jutni.
A Villaagarnas Riksforbund nevű svéd nonprofit szervezet két autót vizsgált: az első generációs Mazda 6 2003 és 2008 közt gyártott változatát, illetve egy ötödik generációs VW Golfot a 2004 és 2008 közti időszakból. Mindkét autón látszottak már a korrózió nyomai, bár az eredmények azt mutatják, hogy ez a két különböző típus biztonságát különböző mértékben befolyásolja.
Néhány napja röppent fel a pletyka Matthias Müller vezérigazgató leváltásáról, amely megalapozottnak bizonyult: a felügyelőbizottság új embert nevezett ki a helyére, a Volkswagen márka eddigi igazgatóját, méghozzá azonnali hatállyal.
A jelenlegi MG-nek ugyan már rég nincs köze az egykori brit márkához, viszont a fejlesztésére a kínai tulajdonosok bőséggel költenek. Ennek újabb bizonyítékát láthatjuk a hónap végén Pekingben, ahol X-Motion néven egy testes terepjárón jelenik meg a nyolcszögletes jelvény.
Az Alcantara nem új találmány, jóval több, mint egy évtizede kezdett terjedni a luxusautókban, mivel szinte minden tulajdonságában felülmúlja a bőrt, és még olcsóbb is. Mostanra azonban már nem csak a luxusautó-gyártók használják – illetve használnák.
Luc Donckerwolke elég jól ismert név az autóiparban. Korábban tervezett a VW csoporton belül a Bentley, a Lamborghini és az Audi számára, de három éve a Hyundainál vezeti a formatervező csapatot.
Viszonylag közismert tény, hogy villanymotoros hajtással könnyebb értelmetlenül erős autót építeni, mint hagyományos belsőégésű motorral, és ezt sokan kihasználták már. Most épp egy tajvani vállalkozás, a Xing Mobility készített egy 1000 kW-os hajtásláncú kétüléses, fürdőkád-forma járművet, bár úgy néz ki, egyelőre csupán kísérletképpen.
Egyelőre csak Nagy-Britanniában lesz kapható a Land Cruiser Utility Commercial nevű modell, amely a Toyota terepjáró fapadosított, nagy rakterű változata.
Míg itt Európábanaz ötajtós és a kombi Focus bemutatása zajlott tegnap, a Ford számára a legfontosabb mégis a négyajtós változat, amely Észak-Amerikában és a Távol-Keleten válhat slágerré. Meg is mutatták az első képeket a típusról, és sokat elárul, hogy az autón kínai írásjeleket láthatunk.
Manapság mindenki a Formula-E-ben igyekszik helyet szerezni magának. A BMW sem kivétel: egy ideje már segítik az Andretti csapatot, és a következő szezontól át is veszik az irányítást. És már a versenyautójuk is működik.
A sok új jövevény, az A5, az A7 és a Q modellek közt mintha lassan mellékessé válna az Audi számára is a konzervatív A6-os – a szedán láttán legalábbis lehetett egy ilyen érzésünk – de az Avant azt jelzi, hogy mégis maradt némi újító kedv a tervezőkben.
A pletykák szerint már pénteken bejelenthetik, hogy Európa legnagyobb autógyártójának élére új ember kerül. Herbert Diesst tartják a legesélyesebb jelöltnek a vezérigazgatói posztra, akinek elméletileg sem lehetett semmi köze a dízelbotrányhoz.
A brit Autocar híre szerint a Suzuki már befejezte a régi Jimny gyártását, de csak azért, hogy megkezdjék a gépsorok átállítását a következő generáció előállítására. Az utód még az idén bemutatkozik.
Ahogy a kémfotók alapján már korábban is sejthető volt, a negyedik Focus nem az a forradalmár, mint a dédapja volt: a New Edge bátran újszerű formái mára teljesen lekoptak róla, így nem több egy átlagos ötajtós kompaktnál. Pedig rengeteg benne az újdonság, csakhogy ezzel nemigen kérkedik.
A kötelékeitől megszabadított versenyautó a 919 Hybrid Evo nevet kapta, és Spa-Franchorchamps-ban próbálták ki, hogy mennyivel gyorsabb így, mint a WEC bajnokságban tavaly volt. A különbség meglepő: a sportkocsi a leggyorsabb Formula-1-es versenyautó köridejénél is jobbat futott.
Argentína volt az utolsó piac, ahol a Renault még forgalmazta az első generációs Renault Kangoot. A múltidő nem is egészen indokolt, a 21 éve bemutatott típus személyszállító változatát még most is kínálják, ám a teherszállító Kangoo Expresst új típussal váltották fel.
Az MX-5 persze az egyszerűségről szól, és ezen nem is változtattak. A kétliteres szívómotorba egyetlen plusz alkatrészt sem építenek be, sőt, attól lesz erősebb, amit eltávolítanak belőle.
A Jaguar elég erősen bekezdett terepjáró-fronton az F-Pace és az E-Pace bemutatásával, de ezzel még nem teljes a kínálat. Már dolgoznak egy harmadik, az eddigieknél jóval nagyobb termetű szabadidő-autón.
A BMW gyári fotói, és hivatalosnak tűnő adatok szivárogtak ki, néhány héttel a pekingi világpremier előtt.