Az autóipar egy már sokszor lesajnált megoldását fejleszti épp nagy erőkkel az Audi a napelem-technológiában jártas AltaDevices-zal közösen: rugalmas napelemet integrálnának a napfénytetőbe. Év végére jöhet az első ilyen tanulmányuk.
Az Egyesült Királyság postavállalata, a Royal Mail 1516 óta szállítja a britek leveleit, csomagjait rendületlenül. Az idén 501 éves vállalat megélt már pár nagy csomagküldés-technológiai forradalmat, és úgy fest, épp aktív szereplői a villanyautós átállásnak. A vállalat bejelentette: kipróbálnak néhány teljesen új elektromos teherautót.
A Rolls-Royce kevesek kiváltsága – még egy használt példány is sokmilliós tétel – és úgy tűnik, akadt valaki, a rendszám alapján Vietnamban, aki, mivel megvenni nem volt esélye, készített magának egyet.
A Handelsblatt híre szerint az Audi a Távol-Keletre exportált több ezer autót, teljesen azonos alvázszámmal. A járművek állítólag Kínában, Japánban és Dél-Koreában kötöttek ki, bár biztosan senki nem tudja, hogy miért készültek el egyáltalán.
Az idén már négy éves a Maserati kisebbik sportszedánja, így végrehajtottak rajta egy kisebb frissítést. Az átalakulás elsősorban a külsőségeket érinti.
A VW luxusmárkája jelenleg egyszerű logika mentén különbözteti a típusainak egyes változatait. Ha 3 literes dízelmotor kerül az autóba, akkor 3.0 TDI-nek hívja, ha kétliteres turbós benzines, akkor 2.0 TFSI-nek. Ebbe a rendszerbe azonban sehogy nem illenek a hibrid és elektromos modellek.
Az Ariel a kezdetektől az Atom különböző változataiból él. Az évek során ugyan változtattak a részleteken, de a kilógó bordájú, ultrakönnyű kétüléses 2000 óta a cég legfontosabb modellje – igaz, néhány éve bővítették a kínálatot a terepre szánt Nomaddal és az Ace motorkerékpárral. Most viszont egy gyökeresen új típus tervezéséhez fogtak hozzá, amelyet egyelőre Hipercar, illetve P40 néven emlegetnek.
Folytatódhat a Fiat csoport kisebb, jól eladható darabokra szeletelése. A Bloomberg híre szerint ezúttal az Alfa Romeo és a Maserati, illetve az autóipari beszállító részleg, a Magnetti Marelli külön cégbe szervezése került szóba.
Végtelenül hosszúnak tetsző ideje tartja a piacon a Suzuki a törpe-terepjárót, amelynek ma már igazi ellenfele sincsen. Az idén már 19 éves az épp futó generáció, bár folyamatos frissítésekkel igyekeztek életben tartani. Ám úgy néz ki, a Suzuki végre elkészült az utódmodellel, amely úgy egy év múlva fel is bukkanhat a kereskedésekben.
Úgy néz ki, a mindennapi használhatóság hiányosságai a meggyőződéses zöldeket is eltántoríthatják a villanyautózástól. Kiváló példa erre Johannes Remmel, a németorszégi Zöld Párt tagja, Észak-Rajna Westfalia tartomány környezetvédelmi minisztere, akin kifogott a Tesla.
Eljött a pillanat, hivatalosan is megismerhetjük a Volkswagen következő nagy dobását. A német gyártó hisz benne, és ez nem is véletlen: egyértelmű, hogy a típus alapos piacfelmérés eredménye. Mondjuk a VW-től nem is várhatunk kevesebbet, ha új modellel jelentkezik a leggyorsabb ütemben növekvő személyautó-kategóriában.
A Ferrari kilenc éve mutatta be orrmotoros alapmodelljét, a Californiát – ennek fényében nem meglepő, hogy elkészítették az utódját. A Portofino műszaki szempontból nagyon hasonló, mint a turbómotoros California T, de erősebb annál, és a gyáriak szerint a motor gázreakcióján is sikerült javítani.
Kifejezetten autó- és repülőgép-alkatrészek alapanyagának szánják a cellulóz-nanoszálas műanyagot, amelynek az alapanyaga egyszerű faforgács vagy fűrészpor is lehet. A Kyotói Egyetem kutatását vezető Hiroaki Yano szerint az acélnál ötször erősebb szerkezeti anyagot tudnak így előállítani, amelynek a tömege az acélénak csupán 20%-a.
A Volkswagen általában óvatosan nyúl az új divatokhoz: a japán és francia márkák után hosszú évekkel készítette el saját kompakt szabadidő-autóját, de ma bemutatják a T-Roc végleges változatát. A gyors növekedést mutató szegmensben gyorsan a meghatározó modellek közé kerülhet – nem csodálkoznánk azon sem, ha a Golfhoz hasonlóan népszerűvé válna egy-két éven belül.
Bő két és fél éve, a 2015-ös Detroit Motor Show-n már kiállított a koreai gyártó egy pickup-tanulmányt. A Santa Cruz önhordó karosszériás, látványos formatervű jármű volt, viszonylag rövid platóval és egymással szemben nyíló oldalajtókkal. Ha igaz, ezt a koncepciót örökli a majdani szériagyártmány is.
A Fordnak nem igazán megy Kínában, talán ezért is döntöttek úgy, hogy új módszerrel próbálkoznának. Erre utal legalábbis az a szándéknyilatkozat, amely egy új vegyes vállalat létrehozásáról szól, amely felesben lenne a Ford, és a helyi Zotye tulajdona. A tervek szerint a közös cég kizárólag villanyautókat állítana elő, amelyeket most igen erőteljesen támogat a kínai állami vezetés.
Bár úgy néz ki, a Qoros – illetve a háttérben álló Chery – egyelőre lemondott a nemzetközi terjeszkedésről, a kínálatot azért tovább bővítik.
Azt ugyan nem tudjuk, hogy a Tata és a Škoda közti együttműködés miért esett szét, de a Volkswagen vállalati stratégiáért felelős igazgatója szerint ettől még belevágnak a szuperolcsó autó kifejlesztésébe.
A Mazda eddig nem készített kis turbómotorokat, de az új Skyactiv-X motorral ennek a különcségüknek is vége lehet. A bizonyos helyzetekben kompresszió-gyújtással működő négyhengerest a Mazda szabadalmi kérelme szerint három feltöltő eteti sűrített levegővel.
Bár az egyterűek piaca elég gyorsan biztosan zsugorodik, a Volkswagen egyelőre piacon tartja a Golf magasított tetővonalú változatát, a Sportsvant, sőt, most végrehajtják rajta a kötelező félidős frissítést.
Az egyre szélesebb és szélesebb tetőoszlopok egyre nagyobb és veszélyesebb holttereket hoznak létre az autó körül – ezt oldaná meg az a megoldás, amelyet most a Toyota igyekszik szabadalmaztatni az Egyesült Államokban.
Aki további lóerő-százak felbukkanását várta az új M5-östől, az most csalódni fog. Az előző generációban is alkalmazott 4,4 literes biturbó V8-as ugyanúgy 600 lóerős, mint a korábbi 30 Jahre M5 motorja, és az autó tömege közben alig változott. Hogy mégis gyorsabb, az az összkerék-hajtásnak köszönhető, ami mostantól elválaszthatatlan része a legsportosabb ötösnek.
A hét végén, Montereyben árverezték el ezt az Aston Martin DBR1-est, méghozzá elképesztő összegért: a vevő 22,6 millió dollárt tett le érte. Így most ez számít a legértékesebb brit sportkocsinak.
Ken Okuyama élő legenda a formatervezők között. Leghíresebb munkája talán a Ferrari Enzo, de részt vett a Porsche 996-os és az első generációs Boxster tervezésében, ahogy a Pininfarina P4/5 és a Maserati Birdcage 75th is az ő irányítása alatt készült.
Nem is csodálkozhat rajta, aki egy kicsit is ismeri a Fiat-Chrysler kínálatát, hogy az összes márka közül épp a Jeepet nézte ki magának a Great Wall Motors.