Ken Okuyama élő legenda a formatervezők között. Leghíresebb munkája talán a Ferrari Enzo, de részt vett a Porsche 996-os és az első generációs Boxster tervezésében, ahogy a Pininfarina P4/5 és a Maserati Birdcage 75th is az ő irányítása alatt készült.
Nem is csodálkozhat rajta, aki egy kicsit is ismeri a Fiat-Chrysler kínálatát, hogy az összes márka közül épp a Jeepet nézte ki magának a Great Wall Motors.
A Zonda HP Barchetta a Pagani legújabb kreatúrája, amelyet a Pebble Beach Concours d'Elegance-on lepleztek le. Meglepetés, hogy öt évvel az utódmodell bemutatása után még mindig az 1999-es Zonda egy változatát vitték el Észak-Amerika legrangosabb oldtimer-összejövetelén, de az kétségtelen, hogy a végeredmény igazán látványos.
Logikusnak tűnő megoldással próbálják meg csökkenteni a Los Angeles-i forróságot: fehérre festett utakkal enyhítik a felmelegedés hatását egy kísérleti projektben.
Nagy lendülettel indul neki a jövő évi hosszútávú versenyeseknek az Acura: Juan-Pablo Montoyával és az ARX-05 DPi-vel erősít a Honda amerikai piacos márkája.
Nem marad céltalan koncepció: 2022-re már a gyártásban lesz az I.D. Buzz, a T1 szellemi utóda. A stílus és a villanyhajtás biztosan marad, de egyelőre rejtély, mi lesz a full önvezetéssel.
A The Grand Tour jelenlegi és a Top Gear korábbi műsorvezetője, Richard Hammond még júniusban szenvedett súlyos balesetet egy svájci hegyi felfutón. Az általa vezetett Rimac Concept One szupersportkocsi lényegében megsemmisült, ő pedig – bár saját lábán szállt ki – mentőhelikopter vitte kórházba.
Van, aki imádja, van, aki ódzkodik a villanyautós versenyzéstől, de egy biztos: a Formula-E egyre népszerűbb az autógyártók körében. Az Audi jövőre már gyári csapatot indít, példájukat a BMW is követi. A Porsche Le Mans-t hagyja ott a sorozat kedvéért, a Mercedes pedig Nico Rosbergre bízta saját projektjének vezetését. De nem mindenkinek fenékig tejfel a dolog.
A Mercedes tavaly, Pebble Beach-en mutatta be elképesztően elegáns kupéját, a Mercedes-Maybach 6-ot. Nyilvánvalóan teljesen haszontalan, de annál látványosabb és vágyottabb lett a luxusautó, amit villanymotor hajt hangtalanul, de erőből nincs hiány. Most lehúztak róla még egy bőrt, szintén Pebble Beach-re készülve. A 6-os vonalait többnyire megtartották, de nyitható tetőt terveztek az óriási autónak, amely a 6 Cabriolet nevet kapta. Készítettek hozzá egy új plüss belsőt is.
Jövőbe mutató szabadalmat nyújtott be a Ford. Az amerikai márka mérnökei olyan autón dolgoznak, amelynek kormánya és pedáljai is kivehetőek. Ez a megoldás a gyáriak szerint nemcsak az önvezető autók fejlesztése során lehet hasznos – a jövőben a kormány akár rendelhető extra is lehet egy autóban.
A Porsche a 911-es egyik legdrágább változatához, a Turbo S Exclusive Series-hez kínálja az új 20-as karbon felniket, amelyekhez hasonlót szériamodellekhez más egyáltalán nem ad. A megoldásnak rengeteg előnye van a könnyűfém keréktárcsákhoz képest, viszont egy kisebb autó árát kell kifizetni értük.
A Baojun márka a General Motors és a kínai SAIC közös márkája, amely most egy kétüléses elektromos járművel bővíti a kínálatát. A Smart Fortwo-szerű törpe a képek tanúsága szerint nem igazán szép, és nem is különösebben tágas, de olyasmit tud, ami egyelőre igazán ritka: megfizethető áron kínálja az elektromos közlekedés lehetőségét.
A tisztán elektromos energiával hajtott sportkocsiról a brit sportkocsigyártó hivatalosan még szót sem ejtett, az információ a brit sajtóból származik, de egyáltalán nem hihetetlen. A McLarennél a technológia rendelkezésre áll egy ilyen autó megépítéséhez, és vevőt is találnának rá, ez szinte biztos.
Nem gyártanak többet a Viperből, sőt a hónap végén a típust előállító üzemet is bezárják. Így a huszonöt éve bemutatott típus pályafutása valószínűleg véglegesen lezárul.
A vállal lökdösődés autós megfelelője látható ezen a videón. A rendszámok alapján valahol Oroszországban járunk, az autókból ítélve olyan sofőrök közt zajlik ez a kis csörte, akik nem kopejkákkal gurigáznak, de a Mercedeshez láthatóan nem jár automatikusan előzékenység vagy közlekedési kultúra.
Az élő bemutató előtt, amelyet augusztus 20-án tart a BMW Pebble Beach-en, mutattak néhány fotót a Z4 Conceptről. Az új kétüléses nem csak a cég következő sorozatgyártású sportkocsijának előfutára, de egyben azt is itt mutatják meg, hogy milyen lesz a következő évek BMW újdonságainak formavilága.
A japán sportkocsik új aranykora köszönthet be, amilyet utoljára talán az 1990-es évek közepén láttunk. A német szaksajtó információi szerint az idei Tokiói Autószalonon egyszerre három gyártó mutathatja be legújabb sportkocsiját, méghozzá ugyanabban a kategóriában.
Egy ideje egyértelműen a Tesla Model S P100D gyorsul a legjobban az utcai autók között, de ha a speciálisan erre épített gépeket nézzük, van gyorsabb. Ilyen a True Cousins devű dán cég gépe, a TC-X, amely ugyan egy rosszul kivitelezett házi gyártású járműnek tűnik, de jelenleg ez az elektromos autók hivatalos gyorsulási bajnoka.
A Deutsche Post DHL Group első körben 150, tisztán elektromos Streestcooter Work XL furgont rendszeresít, de ez csak a kezdet.
Bár eldőlni látszik, hogy hidrogén helyett villamos energiával közlekedhetünk a jövőben, úgy tűnik, még az üzemanyag-celláról sem mondott le minden gyártó. A technológia legfejlettebb alkalmazói a japánok, a Toyota és a Honda, de a Hyundai-nál is a 2000-es évek első fele óta folyik ilyen fejlesztés. És most mutattak egy működő autót is, amely állítólag akár gyártásba is kerülhet.
Tavaly láthattuk először az új Zagato karosszériás Aston Martin sporkocsik első két változatát de a kupéval és a roadsterrel nem elégedtek meg az olaszok, terveztek még két változatot, így több mint háromszáz autóért szedhetik be a 170 millió forintot meghaladó vételárat.
A Honda dízelmotorjának új változata papíron ugyanazt tudja, mint a régi, de a kisebb belső súrlódás és a hatékonyabb kipufogógáz-tisztítás állítólag javított a hatékonyságán.
A Chery nem először próbálkozik Európában. Egyes modelljeiket forgalmazták már Olaszországban, később pedig a Qoros márkát is bemutatták a kontinensen, hogy aztán határozatlan időre elhalasszák a piaci bevezetést. Ám úgy hallani, az idei Frankfurti Autószalonon újra ott lesznek, méghozzá egy új márkával, amely egy nagyobb szabadidő-autóval mutatkozik be.
A BMW egyelőre tanulmányautóként leplezi le az új sportkocsit, de a stílusa valószínűleg már a végleges.
Valószínűleg nem ez az utolsó alkalom, hogy azt halljuk, az Opel megkezdett fejlesztéseit a Peugeot félbeszakította. A franciák érdeke ugyanis az, hogy a cégcsoportnál minden modell közös műszaki alapokra kerüljön – így tudják olcsóbbá tenni a gyártást.