Valószínűleg nem ez az utolsó alkalom, hogy azt halljuk, az Opel megkezdett fejlesztéseit a Peugeot félbeszakította. A franciák érdeke ugyanis az, hogy a cégcsoportnál minden modell közös műszaki alapokra kerüljön – így tudják olcsóbbá tenni a gyártást.
A Yaris Ativ a Toyota legújabb modellje, amely kifejezetten azoknak készült, akik egyetlen, viszonylag olcsó autót engedhetnek meg maguknak. A típust egyelőre Thaiföldön mutatták be, ahol a kis szedánok egyébként is meglehetősen népszerűek, de nem kizárt, hogy később más piacokon is bevezetik.
Az ötös sorozat megújítása óta várjuk az M5-ös következő generációját, amelyről hamarosan lehull a lepel. Várhatóan erősebb motor és komplikáltabb hajtásrendszer jellemzi majd a típust.
Az 1967-es Le Mans-i 24 órást szinte verseny nélkül nyerte meg Dan Gurney és A. J. Foyt a vörös alapon fehér csíkozású Ford GT40 Mk. IV-essel. Ennek a sikernek állít emléket ötven évvel később a GT40 szellemi utódja, a második generációs GT.
A gyáriak szerint a szénszálas kardántengely acélra cserélésére környezetvédelmi okokból van szükség. Konkrétabban azért, hogy beszerelhessenek egy koromszűrőt a kipufogórendszerbe.
Meglepő, hogy milyen alapvető hibák maradhatnak akár olyan patinás gyártók modelljeiben is, amilyen a Porsche. A szélvédőben visszatükröződő világos műszerfal egy ilyen, ami miatt be is perelték az autógyártót. A kereset végül peren kívüli megegyezéssel zárult, ebben szerepel, hogy az autógyártó fizeti a tulajdonosok napszemüveg-vásárlását.
Most negyven éves a nagy V8-as Porsche kupé, amely 1978-ban mindenki legnagyobb meglepetésére az Év Autója is volt. Ebből az alkalomból leporoltak néhány prototípust, amelyek eddig raktárban álltak: az egyetlen példányban készült kabriót, és egy még izgalmasabb változatot, az ötajtóst a hét végén kivitték a nürbrugrini AvD Oldtimer Grand Prix-re.
Az egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy a Škoda is megkapja a maga villanyautóját, de úgy néz ki, rögtön kettőt kezdtek fejleszteni: egy drága terep-kupét, és egy megfizethetőbb típust, amely akár szélesebb körben is elterjedhet.
Érdekes, hogy bár a Hondának már elkészültek a turbómotorjai, az ősszel bemutatkozó új európai csúcs-Jazzbe sem ilyet építenek. Helyette egy 1,5 literes szívómotor kerül bele.
Több mint két éve, hogy a Fiat Chrysler Automobiles eladó státuszba került, de most először jelentkezett komolyan vehető vásárlójelölt. Az ajánlat Kínából érkezett: állítólag maga a kínai állami vezetés szorgalmazza, hogy vállalatai külföldi felvásárlásokat hajtsanak végre.
Néha elképesztő dolgok sülnek ki abból, ha egy autógyártó megpróbál egymásnak ellentmondó igényeknek megfelelni. A Mitsubishi újdonsága, az Xpander is így születhetett: kellett valami igazán tágas, igazán olcsón. Megcsinálták, de a formatervezésre láthatóan nem maradt már energia.
Idén már többször is hallani lehetett arról, hogy a Tesla nyergesvontatón dolgozik, sőt már képet is láttunk az amerikaiak batárjáról. Most újabb információk láttak napvilágot az elektromos nyergesről, így kiderült, hogy önvezető funkciókat is kap a teher-Tesla.
Valószínűleg mindenkivel előfordult már, hogy az autóban ülve kiesett valami a zsebéből. Legyen szó telefonról, pénztárcáról, igazolványról, ilyenkor minden tárgynak sikerül megtalálnia az utat a legeldugottabb zugokba, mondjuk a vezetőülés és a váltóboksz közé. Onnan aztán igazi kínlódás kibányászni, főleg ha valakinek nagyra nőtt a keze.
Alig néhány napja annak, hogy az Infiniti érdekes tanulmányt villantott meg. Akkor csupán egyetlen fotót tettek közzé a harmincas-negyvenes évek versenyautóit idéző koncepcióról, de azt már tudni lehetett, hogy villanyhajtással szerelik a retrógépet. Most lehullt a lepel.
A Fordnál is vizsgálódnak a német hatóságok a dízelbotrány kapcsán. Ezúttal a Mondeókban keresnek trükközésre utaló nyomokat, esetleges csalószoftvert. A Wirtschaftswoche szerint a kétliteres dízeleket ellenőrzik.
Rövid karriert, mindössze öt szezont élt meg még az évezred elején a Jaguar a Forma-1-ben. Az utókornak így kevés példány maradt a nagy múltú márka F1 autóiból, de abból a kevésből is sikerült egyet lenullázni nemrég gazdag hobbisták egy versenyén.
Átmeneti csökkenés után júliusban ismét nagy lendületet vett az autóeladások növekedése Kínában.
Kiadták a videót a texasi zuhanó BMW-ről. Egy hónapja történt, hogy egy 4-essel az utcára hajtottak egy austini parkolóházból, egész a hetedik emeletről. Így:
Helyi partnerrel került volna az indiai autópiac élmezőnyébe a Skoda. Eldőlt, semmi nem lesz a Tatával közös olcsóságukból.
Az elektromos autózás nemcsak környezetbarát, de a világ energiagazdálkodásának is nagyon értékes kiegészítője lehet. Dániában most ezzel kísérletezik a Nissan.
A Porsche már vagy húsz éve lemondott a léghűtéses bokszermotorok fejlesztéséről, de most mégis készül egy változat, korszerű műszaki megoldások felhasználásával. A fejlesztést a Williams Advanced Engineering végzi, de konzultánsnak felkérték Hans Mezgert, azt a mérnököt, aki az 1994-ig a Porsche motorfejlesztő részlegét vezette.
A NASCAR versenyautóknak általában kevés közük van utcai névrokonaikhoz, csak az orr-rész hasonlít nagy vonalakban. A Chevrolet 2018-tól rajthoz álló Camarója ebből a szempontból egy kicsivel jobb az átlagnál: oldalnézetből is emlékeztet az utcai modellre.
A Seat AMG-je lehet a Cuprából, amely a jelek szerint önálló almárkaként élhet tovább a spanyoloknál. Erre utal legalábbis mindaz, amire védelmet kért a VW leányvállalata.
Egy teljesen új hibrid modellen dolgozik a Honda – ezúttal nem egy meglévő modell kap villannyal megtámogatott hajtásláncot, az újdonság csak ebben a formában lesz kapható. A fejlesztés része annak a stratégiának, amelynek részeként 2020-ra több tisztán elektromos autót és hibridet is piacra dobnának.
Érdekes tanulmánnyal készül az Infiniti az idei Pebble Beach Concours d'Elegance-ra. A márka formatervezésért felelős alelnöke, Alfonso Albaisa úgy fogalmazott: eljátszottak a gondolattal, mi lenne, ha találnának egy olyan autót valahol a fák között, bokrok takarásában, amit hetven éve senki nem látott?