Hírek

Kémkedéssel vádolják a BMW-t

2013. szeptember 16., 17:04 Módosítva: 2013.09.16 17:11
26

Harmadik próbálkozásukkor tartóztatták le Párizsban a két németet, akik a francia Bolloré elektromos autóiról szerettek volna illegális úton közelebbi információkat szerezni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek a törpemotoros VW-k

2013. szeptember 16., 15:18 Módosítva: 2013.09.16 17:12
30

Amikor bejelentette a Ford, hogy az év motorja díjat többször is elnyerő ezres, háromhengeres Ecoboostot beépíti a Mondeóba, még volt egy kis hümmögés a hátsó sorokban. Most, hogy a Volkswagen ugyanerre az útra lép, már alig kapjuk fel a fejünket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem lesz M-es az új csúcs-BMW

2013. szeptember 16., 06:13 Módosítva: 2020.07.02 10:50
10

A BMW a Frankfurti Autószalonon mutatta be a nagyközönségnek régóta várt sportkocsiját, az i8-ast. A 364 lovas hibrid (melynek 1,5-ös, benzines háromhengerese 233, villanymotorja 131 lóerős) hivatalos fotói már kevéssel az élő bemutató előtt napvilágot láttak, nem sokkal később pedig felröppentek olyan pletykák is, melyek szerint akár M-változat is készülhet belőle.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mozgásban a legújabb Ferrari

2013. szeptember 15., 17:18 Módosítva: 2013.09.15 17:18
47

A Ferrari a Frankfurti Autószalonra tartogatta a legerősebb utcai 458-as, a Speciale bemutatását. A 605 lóerős sportautó azonban nemcsak fényesre polírozva, a kiállításon mutat nagyon jól, de a versenypályán is megállja a helyét.

Távolról sincs vége, olvasson még

A válságnak vége?

2013. szeptember 15., 12:01 Módosítva: 2013.09.15 12:01

Az elmúlt években egyre több nagy európai autógyártó kacsintgatott a Távol-Kelet felé, és már nemcsak piacként tekintettek többek közt Kínára, vagy éppen Indiára: a helyi gyártás beindítására is többen tettek kísérletet. Ennek egyik oka – persze az említett országok piacának növekedése mellett – az európai autópiac visszaesése, az eladások csökkenése volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új benzinfaló böszmék Amerikából

2013. szeptember 15., 06:49 Módosítva: 2013.09.15 06:49
16

Akármit is beszélnek az amerikaiak a környezettudatosságról, a többség még mindig V8-assal jár – méghozzá ilyen túlméretezett hobbiterepjárókkal. A General Motors most felújítja saját kínálatát: itt a Chevrolet Tahoe és Suburban, illetve a GMC Yukon következő generációja. Bár sok részleten finomítottak, a lényeg nemigen változott: továbbra is marad a kőkori alvázas felépítés és a nagy, benzines nyolchengeresek.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legjobb Audi maffiózóknak

2013. szeptember 14., 15:04 Módosítva: 2013.09.14 22:53
473

Egy maffiai ihletésű kozmetikai csomag a Wald International legújabb munkája. Az Audi A7 Sportbackhez készült tunignak egyelőre nincs neve, kiállása miatt viszont anélkül is könnyű megjegyezni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leszállítják a kétmotoros Opel árát

2013. szeptember 14., 10:46 Módosítva: 2013.09.14 10:51
6

Bár a GM benzin-elektromos modellje, amely Chevrolet Volt és Opel Ampera néven egyaránt ismert, egész jó kritikákat kapott, sőt, 2012-ben az Év Autójának választották, eladni alig lehet, ami elsősorban a magas árnak köszönhető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mitől szól jól a Porsche?

2013. szeptember 14., 09:49 Módosítva: 2013.09.14 09:49
117

Táncos lányokkal, konfettiesővel, fanfárokkal bejelenti a Peugeot, hogy 2016-ra elkészül a levegős hibridjük. A Bosch meg szolgalelkűen, csendben megcsinálja nekik a fejlesztést. Új csodaváltót kap a Volvo. Már dolgozik is rajta a Getrag. Sound symposerrel kábít a Porsche. Legyártja nekik a Mann. Néha úgy tűnik, az autógyárak már csak a marketinget adják és legóznak, mindent a háttérmunkások, a beszállítók találnak ki. Megérdemelnek egy körsétát - sokszor érdekesebb dolgokat mutogatnak Frankfurtban, mint a show-business nagy szakértői, az autógyártók.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem lesz Mini-verő Mercedes

2013. szeptember 14., 06:48 Módosítva: 2013.09.17 09:45

Korábban hallhattunk olyan pletykákat, hogy a Mercedes az A osztálynál is kisebb modellen dolgozik, de a vállalat vezérigazgatója most azt nyilatkozta, hogy egyelőre semmi ilyesmit nem terveznek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Meghökkentő Volvo motorok

2013. szeptember 13., 18:15 Módosítva: 2013.09.13 18:15
42

Fehérre festették a kiállított motorokat a frankfurti Volvo-standon, ami nagyon menő. Többféle szimbolikát lehet belelátni, az üres, fehér papírlaptól kezdve a hibrid Volvókig, amelyek mindig fehérben parádéznak, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy ez a négyhengeres lesz a következő évtized összes Volvójában, vagyis muszáj jónak lennie.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kinyírják a Skoda Fabia RS-t

2013. szeptember 13., 17:49 Módosítva: 2013.09.13 17:49
13

A Skoda megszabadul a költséges fejlesztés nyűgjétől, helyette filléres optikai tuninggal próbálja kiszúrni a vásárlók szemét. Jó ötlet, vagy hatalmas öngól? Most még nem könnyű eldönteni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szentségtörés a Maseratinál

2013. szeptember 13., 15:33 Módosítva: 2013.09.13 15:33
41

Ma már alig akad olyan autógyár, amely megengedhetné magának, hogy hanyagolja a dízelmotoros típusokat. A Ferrari és a Lamborghini még tartja magát, de a Maseratinál már megszületett a döntés: hamarosan elkészülnek az első gázolajjal üzemelő típusaik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ettől elalélsz

2013. szeptember 13., 11:04 Módosítva: 2013.09.13 11:04
89

Egyébként nem új az infó, igazából azok a Cadillacek, amiket még a korábbi szériákból nagy mennyiségben tesztautóként kaptunk úgy 2003-4 táján a Croymans (ha jól emlékszem) nevű forgalmazótól, szintén elég jók voltak. Ha a formavilágukat nem néztem, szinte európai luxuskocsikkal lehetett összemérni őket, volt már ott futómű, kormányzás, zörejtelenségesség, a motorból meg jött a dögerő, úgy, ahogy azt egy amerikaitól elvárnánk. Instant.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha elgurul a gyógyszer...

2013. szeptember 13., 06:36 Módosítva: 2013.09.13 06:36
117

A Renault-standtól féltem egy kicsit, kerülgettem, mint kutya a forró levest. Irdatlan nagy volt, riasztóan sok autóval-színnel, le-fel ereszkedtek fura formájú gömbök tucatjai a plafonról és váltották színüket valami ismeretlen koreográfia szerint. Harsány színek – sárga, vörös, lila – mindenütt, kicsit mint a kaszinó a Félelem és reszketés Las Vegasban c. filmből annyi különbséggel, hogy előtte nem kellett benyomni semmit. Ráadásul dimbes-dombosra volt megépítve az egész, olyan pszichedelikus világot rajzolva ezzel, hogy ha szembe jött volna Megvagy hadnagy, akkor félreállok az útjából és köszönök neki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Koreai S Merci? Kéne!

2013. szeptember 12., 17:53 Módosítva: 2013.09.13 11:05
69

Szívó V8! A Hyundai Equus adattáblája nem csak ezt árulja el, hanem nyolcsebességes automatával és közvetlen befecskendezéssel bíztat. Nem mondom, fel kell dolgozni az orr látványa okozta sokkot a géptetőn díszelgő Spirit of Ecstasy utánérzéssel, de ha van gyomrunk behatolni a belsejébe, ott már fenséges béke honol.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Audi nagy villantása

2013. szeptember 12., 16:18 Módosítva: 2013.09.12 16:18
487

Az Audi kiállítóhodálya – az Agora - szokás szerint a horizont egyik szélétől a másikig tartott, kikerülni se lehetett. Most mindenféle trükk helyett a jó öreg téglatestet vették elő az építészek, quadratisch, praktisch, gut felkiáltással ötletet lopva a Rittertől. Már csak araszolni az épület felé is kicsit olyan volt, mint amikor a Star Warsban az X- és Y-wingek megközelítik a Halálcsillagot – méterről méterre egyre nyomasztóbban óriásivá vált, végül minden irányban kitöltötte a látómezőt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezzel verik agyon a világ autógyárait?

2013. szeptember 12., 13:19 Módosítva: 2013.09.12 13:19
354

A napokban szállítja ki a Tesla az első Model S-eket Európában, ennek megfelelően nagy a zsizsegés a standjuk körül. A meglehetősen magabiztosan kommunikáló cég két Model S-t is elhozott a Frankfurti Autószalonra, de még így is sorbanállás van a beülési lehetőségért. Hiszen régóta tudni minden lényeges adatát, de mégis más, ha egy semmiből gründolt autómárka termékét meg lehet fogdosni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erről az Astonról már lekéstél

2013. szeptember 12., 06:49 Módosítva: 2013.09.12 06:49
23

Azt hiszem, nem csoda, hogy nem mindig értjük, mit miért csinálnak az Aston Martinnál. Ahogy megálltam a frankfurti standjukon a kereskedőhálózatuk térképe előtt, azonnal nyilvánvaló volt, hova szánják autóikat. Kis túlzással annyi dílerük van Angliában, mint egész Európában együttvéve. És ki állítaná teljes meggyőződéssel, hogy tökéletesen érti a britek észjárását?

Távolról sincs vége, olvasson még

Addig jó, amíg nincs ilyen BMW-d

2013. szeptember 12., 00:11 Módosítva: 2013.09.12 00:11
147

Van a BMW-nek egy aranybányája, amit nem annyira reklámoznak, mint például az i8-ast. A páncélozott autók. Diszkrét műfaj, a megszokottól némileg eltérő célkitűzésekkel. Olyannyira nem kell nekik a reklám, hogy a páncélozott autókat ki sem teszik a standjukra. Egy hátsó szobában mutogatják őket, ahová véletlenül estem be interjúzni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fordéknál, visszafojtva

2013. szeptember 11., 18:18 Módosítva: 2013.09.11 23:24
14

Nekem úgy tűnik, valahogy éppen erre a Frankfurtra durrogtatta el a Ford az összes riasztótöltényét, amit betárazott a sublótba. Zúz a Fiesta, imádják a Fiesta ST-t, jól muzsikál a Focus – pláne, hogy az új, egyliteres Ecoboost-verzió az első kompakt benzinmotoros autó, amelyik 100 g/km szén-dioxid-kibocsátás alá tudott menni. De az új Transit is jobban fogy a vártnál, a kis Transit Connect mindenféle díjakat zsebel be éppen, az egyliteres turbómotorra folyamatosan hull a virágeső – és joggal -, a B-Max pedig a mini-MPV szegmens élére szökkent. Ja, a Kuga is fogy, most kellett növelni a termelési ütemet. Ezek mellett maga a Ford is kezd nyereségesbe hajlani – de nem minden áldozat nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bizarr Brabus, hatkerék-hajtással

2013. szeptember 11., 18:01 Módosítva: 2013.09.11 18:01
112

A Brabus olyan tuningcég, amely nem ismer lehetetlent: bármilyen méretű és rendeltetésű autóba képesek és hajlandók képtelenül erős motort tenni – különösen ha az az autó Mercedes. A hatkerekű G osztály a következő áldozat, amelyet az AMG már megvadított – a Brabus azonban erre is rátett még egy lapáttal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Opel, amelyik megöl

2013. szeptember 11., 17:37 Módosítva: 2013.09.11 17:37
123

Nyomjuk tovább a tartalmat, most éppen a Nissan stand műanyagkockáján üldögélek, bevált és biztos pont a tudósító életében, mert csakúgy, mint a Toyota, a Nissan is maximálisan user friendly és van kábeles netkapcsolatuk mindig. Ennyi kell ilyenkor a boldogsághoz, nem is értem, hogy más miért nem képes erre? Csak a japánok gondolkodnak az agyukkal ilyenkor? Mert a wifi – természetesen – használhatatlan, attól függetlenül, hogy szabadon hozzáférhető vagy a jelszóval védett. Nem működik és nem működött már tavaly és azelőtt sem. Ekkora terhelést egyszerűen nem visel el, kalkulálni pedig nem tudnak vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nesztek, itt a Jaguar SUV

2013. szeptember 11., 16:33 Módosítva: 2013.09.11 16:35
92

A kétezres évek eleji dízel, kombi Jaguarok után már senkit nem érhet sokként, hogy úgy döntöttek a britek, ideje gurítani egy SUV-t. Minden luxusautó-gyártó ebben a műfajban látja a könnyű dollárokat, miért is maradna ki a buliból a Jaguar. A meglepetés igazából az, hogy elsőre milyen természetes, magától értetődő formatervet dobtak ide elénk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már használható az elektronikus rendszám

2013. szeptember 11., 14:08 Módosítva: 2013.09.11 14:08
71

Korábban már hallhattunk az e-papír alapú rendszámtábláról, amelynek a bevezetését a nyár elején Dél-Karolina állam törvényhozása vette fontolóra . Most ugyanennek a technológiának az alkalmazását Kaliforniában már helyi jogszabály is lehetővé teszi, igaz, egyelőre csupán teszt-jelleggel kívánják bevezetni.

Távolról sincs vége, olvasson még