A Ferrari mindeddig igen jól titkolta új csúcsmodellje, az – egyelőre - F150 néven futó Enzo-utód részleteit. Bár a gyártás folyamatába már betekinthettünk, és kémfotókon kacsacsőrrel is megcsodálhattuk az autót, az olaszok eddig nagyon óvatosan bántak az információkkal.
Mindig van vevő a több lóerőre, még akkor is, ha már eleve kihasználhatatlanul nagy a teljesítmény. A Brabus pedig megbízhatóan szolgálja ki ezeket a vevőket. Ezúttal a CLS brutális változatát állítják ki Genfben, amellyel már a német autópályákon is a leggyorsabbak közé tartozhat bárki.
A G osztály eddig is nagy divat volt, hisz egyszerre ejt ámulatba a méretével, sugároz célszerűséget, és kínál valódi luxust. Még valódi terepjáró-képességekkel is rendelkezik, ha épp nem 24 hüvelykes alufelniket szerelnek rá ujjnyi magas gumiabroncsokkal. Ám úgy néz ki, a legöregebb, még gyártásban levő Mercedesről újabb bőrt tudnak lehúzni azzal, hogy még egy tengelyt építenek bele a meglevő kettő mellé.
A Volkswagen e-Co-Motion néven mutatja be a Genfi Autószalonon a vázlaton látható járművet. Eltekintve a villamos hajtástól és a szörnyű szójátéktól a nevében, egy új, kisebb Transporter származéknak tűnik, amely később akár gyártásba is kerülhet.
Az e-Tron az Audi benzin-elektromos hibridjeinek jelzése, de most bemutatnak egy A3-as alapú tanulmányt g-Tron néven, amely szintén eredményes lehet a szén-dioxid-kibocsátás elleni harcban. A futurisztikus név egyszerű földgáz-hajtást takar, de az adatok alapján ez is van olyan jó, mint a komplikált hibrid rendszerek.
A Toyota és a Subaru közös modellje nagyon népszerű, azonban a GT-86-nak eddig nem volt nyitott változata. A kiváló menettulajdonságokkal és vonzó formával rendelkező kocsi még sikeresebb lehet a kabriókért rajongó országokban. A Fokvárosban fotózott FT-86 Open Concept a GT-86 alapmodellből örökölte a kétliteres boxermotort és a váltót. A mérnökök elárulták, hogy már a korábban bemutatott kupé változat tervezésénél is lényeges szempont volt, hogy egyszerűen alakíthassák kabrióvá. Az FT rövidítés a Future Toyota, azaz a gyártó jövőbeni modelljeit jelöli.
A fényreklám-stílus eddig a legvadabb sufni-pimperek kiváltsága volt: az alváz-neon, vagy a kék LED-ek az autó különböző pontjain nem épp a jó ízlést hirdették. Ennek ismeretében a Mercedes legújabb extrája elég merész, még ha jóval visszafogottabb is.
A Skoda Citigo gyári állapotában nem különösebben érdekes látvány – egy kisautó a sok közül – de ezen minimális erőfeszítéssel változtattak a gyáriak. Az új Sport változaton nagy felnik, ültetett futómű és feltűnő go-fast csíkokkal jelzik, hogy ez nem egy mezei kisautó. De ez részben átverés.
A General Motors sportkocsija lassan de biztosan követi az európai konkurenciát, minőségben és teljesítményben, ami jó, de árban is, ami már nem feltétlenül vonzó a korábbi Corvette vásárlók számára. Úgy hallani, most ezt a hibát is megpróbálják kijavítani a gyáriak, egy egyszerűbb változattal.
Pegaso néven ma is készülnek autóbuszok és teherautók Spanyolországban, de személyautó-gyártással csak egyszer próbálkozott a cég. Rögtön a csúcson akarták elkezdeni: a Z-102 1951-ben minden szempontból a csúcstechnikát képviselte, és ez az árán is látszott. A versenytechnikára épített V8-as csodából csupán 89 példány készült, és ezek közül csak egyetlen ilyen létezik.
Egy kicsit értetlenül néztük a képeket – ezt meg miért kellett? A General Motorsnak több kis családi szedánja is van, ráadásul mind Chevrolet. Ott az Aveo, amelyet nálunk árulnak, és a Sail, amely Kínában készül. Nem gondoltuk volna, hogy ennyi is kevés lesz, és készítenek egy harmadik, lényegében ugyanilyen autót.
A KTM annak idején úgy tervezte meg első sportkocsiját, hogy a motorkerékpár és a személyautó tulajdonságait egyesítse, ezzel azonban jócskán beszűkítették a lehetséges vásárlók körét.
A Maserati nem csak a nagy tervek megvalósításával törődik – amilyen az új Quattroporte volt – de apránként a meglevő modelleket is tovább csiszolja. Ileyn az új Gran Turismo MC Stradale változat, amely már négy személyt is szállíthat.
A ZF, az egyik legnagyobb név az automata váltók piacán eddig csak követte a sebességfokozat-versenyt, most azonban az élre törnek. Ők készültek el az első, személyautóba szánt kilencfokozatú automatával. Hogy van-e értelme? Ebben nem vagyunk biztosak, de a presztízshez vezető út láthatóan errefelé vezet.
Az egy pillanatig sem kérdéses, hogy az Alfa Romeónak szüksége van egy olyan sportkocsira, amely megerősítheti a kissé megkopott fiatalos-lendületes arculatot. Készül is többféle modell – a 4C, és egy még olcsóbb modell a Mazda MX-5 alapjain – de a lényegében csak mutatóba gyártott 8C helye egyelőre üres, márpedig egy drága és exkluzív, de többek számára megfizethető sportkocsi teljesítené ki a palettát.
Valószínűleg a figyelemfelkeltés kedvéért választották épp a kávét hajtóanyagként, hisz szinte bármilyen növényi alapú granulátummal elmenne a speciálisan átépített pick-up. A kávé viszont, amellett, hogy jól hangzik, a Guiness rekordok könyvébe is bejuttatta az átalakított Sierra pick-up, pontosabban Ford P100 tulajdonosait.
Ayrton Senna ebben a kesztyűben szerezte meg harmadik világbajnoki címét 1991-ben, miközben a McLaren színeiben versenyzett. Korábban megfordult a Lotus csapatánál is, éppen ezért nem meglepő, hogy a 22 ezer fontos ajánlatot Gerard Lopez, a Lotus F1 tulajdonosa tette. A mások számára kincset érő tárgy valószínűleg kiemelt helyen fog díszelegni, bekeretezve.
A Nissan egyike a rendszeres visszatérőknek Le Mansban, és bár az idei év előreláthatóan az Audi és a Toyota párbajáról szól majd, a másik japán gyártó ezúttal komoly versenyautó építésébe kezd.
Láttuk már fotókon és hallottunk komplikált hajtásrendszeréről is, de csak most került nyilvánosságra a McLaren hivatalos bemutató anyaga a P1-esről. Ebből már elképzelhetjük, milyen dinamikát kínál a csúcsmodell, és az is kiderül, mennyibe kerül a brit sportkocsigyártás új csúcsa.
Egy luxusautó-gyártónak ragaszkodnia kell a stílusához – a Rolls-Royce például guruló kastélyokat árul, és ettől az arculattól mintha félve szakadnának el. Az új Wrath kupéról már az ötödik előzetest közlik, és azt próbálják lassacskán beadagolni a közönségnek, hogy ebben a modellben lesz valami, ami idegen a márkától: némi sportosság.
A Lamborghini név ma már egyet jelent a gyors olasz sportkocsikkal, pedig Ferruccio Lamborghini eredetileg traktorgyártásból gazdagodott meg, és csak afféle melléktevékenységnek szánta a sportkocsigyártást. A traktorpiacon pedig még ma is jól csengő név a Lamborghini – most épp egy vadiúj modellel jelentkezett a márka.
A Ford tartja magát a globális stratégiához: igyekeznek minden modelljükkel minden olyan piacon megjelenni, ahol akár egy kicsi esély is van a sikerre. Most az EcoSport szabadidő-autó érkezik Európába, méghozzá az egyik legfelkapottabb szegmensbe, a Nissan Juke, a Mini Countryman és az Opel Mokka ellenfeleként.
Az orosz elnök a tavalyi választások hazafias szólamai között elejtett egy ígéretet arról, hogy nyugati luxusautók helyett újra orosz vasba ül majd. Már csak az a kérdés, milyenbe, hisz a Zil kiglancolt, de alapvetően vagy negyven éves 4112P típusa nem feltétlen a legjobb választás, politikai szempontból sem.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. legfrissebb tájékoztatása szerint lezárták a 2603 jelű Sajókaza-Aggtelek összekötő mellékutat 0 és 1+100 kilométer-szelvények között. A folyó áradása miatt további útlezárások is várhatóak.
A Bertone és az Aston Martin kerek hatvan éve áll alkotó kapcsolatban, a kerek évfordulónak pedig megadják a módját. Az olasz stúdió épített egy sportkombit a négyajtós Rapide alapjaira, a Jet 2+2-est, amelynek már meg is van a helye egy autógyűjteményben. De mielőtt elzárnák, még kiállítják, hogy mindenki lássa
.