A hónap végén mutatják be az új Maseratit Sanghajban, de addig is megopróbálják felcsigázni az érdeklődést. A Maserati Ghibli, amely az 5-ös BMW közvetlen ellenfele lesz, már a lepel alatt is ígéretesen néz ki.
A ritka 1410 Sport óta – amely 1989-ig készült – a Daciának ugyan nincs gyári kupé modellje, de az AutoK9 nevű román vállalkozás megmutatta, hogy nem teljesen lehetetlen ötlet a Loganból valami sportosabbat szabni.
Már a kiszivárgott fotókon alaposan kiszörnyülködtük magunkat, nem érdemes nagyobb feneket keríteni a formaterv-kérdésnek. A vásárlók majd eldöntik, hogy elfogadható-e a számukra az új C4 Picasso furcsasága, vagy sem. Annyit viszont biztosra veszünk, hogy sokkal jobban megosztja majd a közönséget, mint az elődje.
Bár európai szemmel az Egyesült Államokban továbbra is olcsó a benzin, az Audi és a BMW is úgy döntött, bővíti a dízel modellek kínálatát a tengerentúlon. Tapasztalataik szerint egyre népszerűbbek a gázolaj hajtotta autók Amerikában.
A cseh Zetor traktorgyárral írt alá szerződést a 113 éves múltra visszatekintő Közlekedési Műszergyártó (KMGY) Zrt. Az Ikarus buszok korábbi beszállítója közel 300 millió forintos megállapodást kötött a csehekkel.
A 2009-es Genfi Autószalonon mutatta be a Bentley 621 lovas, Continental Supersports névre keresztelt erőgépét. Nemcsak az addigi legerősebb Bentley született meg, az autó különlegessége volt, hogy bioüzemanyaggal is működött. Akkor korlátozott darabszámban készült a Supersports, az utóddal azonban hosszabb távra terveznek.
Aligha túlzás azt állítani, hogy a Kia ma a világ egyik legdinamikusabban fejlődő márkája. A koreaiak azon dolgoznak, hogy az európai és amerikai piacon is egyre több vásárlót vonzzanak be a kereskedésekbe, és a fiatalabb generációt is igyekeznek megcélozni.
Tavaly, a világon elsőként mutatott be gyalogos-légzsákot az új V40-esben a Volvo – nem álltak azonban le a biztonságtechnikai fejlesztésekkel, újabb lépést tettek távlati céljuk felé. 2020-ra – igen optimista módon – azt kívánják elérni, hogy a vállalat autóiban ne halhasson meg senki.
Lassan eléri modellciklusa végét a 2006-ban bemutatott, második generációs Audi TT, a németek azonban már készülnek az utód leleplezésére. Az ígéretek szerint egy vérbeli TT-t kapunk majd, mely az első két széria erősségeit ötvözi.
Nem ez az első alkalom, hogy képregényhőshöz tervez autót a Kia: a koreai autógyár többek közt Supermannek és Batmannek is készített egy különkiadású modellt. Ezúttal Csodanőre esett a választás.
Egy vérbeli utcai sportautót mutatott be a New York Auto Show-n az SRT. A Corvette ZR1 ellenfelének szánt Viper TA (Time Attack) kimagasló teljesítmény helyett ritkaságával és sportosságával próbált kitűnni a kiállításon.
Ideje lenne már, hogy felgyorsuljanak az események a BMW i3-as körül. Az i-széria régóta várt kisautójáról legutóbb tavaly december került nyilvánosságra egy nagy adag kémfotó, de azóta semmi hír a formabontónak szánt városi villanyautóról.
A Mercedes furcsamód a New York Auto Show-n állt elő a B osztály zéró emissziós változatával. A gesztus mögött egyszerű üzletpolitika áll, hisz' a hagyományos változattal ellentétben, az Electric Drive-tól komoly sikereket várnak Észak-Amerikában.
Kiadták a LaFerrari választható extráinak teljes listáját. Az árakat elnézve, a nagy igényű ügyfeleknek könnyen a vételár másfélszeresébe is kerülhet a modern sportautó-gyártás e remeke.
A romániai Mioveni mellett működő Dacia-gyár dolgozói megelégelték az alacsony béreket, és munkabeszüntetéssel adtak hangot nemtetszésüknek. A megmozdulás a hírek szerint a festőüzemből indult, célja pedig az, hogy elérjék a munkakörülmények javítását és a bérek emelését.
A Porsche ugyan csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatja be hibrid sportkocsiját, a 918 Spydert, egyik megrendelőjük azonban újabb részleteket kotyogott ki az autóról. Szerinte erősebb és könnyebb is lesz annál, amit az eddigi információk alapján vártunk.
Az M divízió által fejlesztett teljesítménynövelő csomagot kínál a 335i-tulajdonosoknak a BMW. A 2012-ben, vagy később gyártott modellekhez rendelhető a gyári tuning, amely húsz lóerővel izmosítja az amúgy sem gyenge – 306 lóerős - autókat. A módosítás a teljesítmény mellett a nyomatékot is növeli, az eredeti négyszáz newtonméterhez az automata váltós példányoknál 43-at, a kézi váltósoknál 23-at tesz hozzá.
A Spyker az elmúlt években sok energiát fektetett a Saab megmentésébe, de nem jártak sikerrel. A saját sportkocsik gyártása ráadásul háttérbe is szorult, így a holland márka jövője is kétségessé vált. A kételyeket az idei Genfi Autószalonon oszlatták el, amikor bemutatták a B6 Venator koncepcióját.
A Suzuki nem aratott osztatlan sikert a Kizashival, mely a japán gyártó első próbálkozását jelentette a középkategóriás limuzinok szegmensében. Bár összességében a nagy Suzuki nem sikerült rosszul, ára viszont eltántoríthatta az érdeklődőket.
A Renault választékából lassan kikoptak a vezetési élményt szolgáló modellek. A Clio Sport már négyajtós, turbós modell – egy gyors családi autó – a Twingo Sport pedig lassan kifut az alapmodellel együtt. A francia gyártó szakemberei azonban törődnek az utánpótlással, legalábbis egy nemrég kiszivárgott videó erre enged következtetni.
Néhány éve, amikor a koreai Renault-Samsung még Nissan modelleket gyártott, jött az ígéret, hogy a jövőt már francia technikával képzelik. Aztán kifordították a dolgot: a Renault előbb a Koleos – leánykori nevén a QM5 – szabadidő-autót, aztán a Latitude szedánt (SM5) is a Samsungtól szerezte be.
Peter Schryer, aki vezető formatervezőből lett nemrégiben a Kia márka elnöke, azért nem szakadt el teljesen a szakmájától magas pozíciója ellenére sem. Az idei Szöuli Autószalonon bemutattak egy tanulmányt, amely az ő irányítása alatt készült. A CUB, annak ellenére, hogy inkább játékautósan kedves, mint agresszív jelenség, még villámgyors is.
Volt idő, amikor a Porsche volt a hosszú távú autóversenyek alsóházának egyeduralkodója. Néhány éve azonban nem ilyen egyértelmű a helyzet: az RSR-ek mellett ütőképes autókat állít csatasorba egyebek közt az Aston Martin, a BMW, a Nissan és a Ferrari is. A Porsche mérnökei azonban már elkészítették a 991-es versenyváltozatát, amely visszaszerezheti a márkának a vezető szerepet.
A Toyota Highlander eddig sem volt egy szépség, de a New Yorkban bemutatott új generáció megpróbál kiemelkedni a szürke crossover-tömegből. A japánok akartak valamit, ami nem semmitmondó, és, bár nem biztos, hogy szándékosan, de ráléptek a Ssangyongi Útra.
A New York Auto Show-n mutatta be a Soul másod generációját a Kia. Ahogy az vártható volt, az elődjénél nem kevésbé merész megjelenésű modell formavilága több ponton kötődik a tavaly bemutatott Track'ster nevű tanulmányhoz.