A Renault-Nissan az újrahasznosítás mestere, ezt erősíti az új Renault Scala bemutatása is. Szükség volt egy új, olcsó négyajtós modellre, és az igényt a lehető legegyszerűbben igyekeztek kielégíteni: a Nissan Sunnyra faragtak új orr-részt, Renault jelvénnyel.
A sok henger manapság már nem divat, ami érthető is: több alkatrész több súrlódást és sokkal magasabb gyártási költséget jelent. Ugyanakkor mindig lesz, aki hajlandó fizetni a tizenkét hengerért – őket a jövőben kézi összeszerelésű motorokkal kínálják meg.
Két éve mutattak egy Quattro tanulmányt öthengeres turbómotorral és összkerék-hajtással, de abból aligha lesz valami. A legújabb pletykák szerint valami egész más viseli majd a Quattro jelzést.
A Mazda épp saját pénzügyi válságától fuldoklik, nem csoda, hogy szabadulnak a veszteséget hozó modellektől. Mint kiderült, a CX-7 az egyik ilyen: a lendületes vonalú szabadidő-autó Amerikában nem elég nagy, a világ többi részén viszont nem elég kicsi.
A Trident Iceni sportkocsiról nagyon rég hallottunk először: 2001 óta reszelgetik, de mindig közbeszólt valami. Vagy egy válság akadályozta a továbblépést, vagy – ahogy 2001 és 2008 között – egyszerűen nem akadt elég pénz az induláshoz. Úgy néz ki azonban, hogy a befektetők látják a fantáziát a takarékos sportkocsiban, amelynek a legyártásához még csak űrtechnika sem kell.
Wolfgang Dürheimer ugyan távozik a Bugatti és a Bentley éléről az Audihoz, de még véglegesít néhány projektet – egyebek közt a következő Bugatti fejlesztését is elindítja.
A Melkus volt az egyetlen sorozatgyártású sportkocsi a KGST-n belül – egy középmotoros kupé Wartburg motorral – nem csoda, hogy óriási volt az érdeklődés, amikor kiderült, hogy újraélesztik a céget. Meg is született a Melkus RS 2000 jelzésű gép, amely korszerű lett, könnyű, pofás és gyors - leginlkább a Lotus Exige-re emlékeztet - de a történet nem úgy alakult, ahogy remélték.
Kaliforniában, a Death Valley-ben lőtte olvasónk, Gábor a kémfotósorozatot, amelyen nem is a szügyig álcázott prototípus az érdekes, hanem a kék 3-as.
Egyre erősebb autókat vesznek a németek, pedig ott sem olcsó a benzin. Az idei év első felében 138 lóerő volt az új autók átlagteljesítménye, állapította meg egy német egyetem.
Az Audi A1 és az új Lancia Ypsilon mintájára a Volvo is kisautóval bővítené kínálatát. A svédeknek ehhez partnerre is szükségük lenne, akitől kisebb motorokat szerezhetnének be, és megoszthatnák a fejlesztés költségeit.
Eddig inkább a Renault-Nissan jeleskedett a csúnya, bár olcsó négyajtósok előállításában: a Renault Thalia, a Dacia Logan vagy legutóbb a Nissan Sunny kiváló példa arra, hogy néha még a formatervezőkön is spórolnak a gyártók. Persze az előző Aveóval a Chevrolet is letette a névjegyét a műfajban, de nem gondoltuk, hogy a mostani, dögös ötajtós után ismét egy fura jószággal bővíthetik a kínálatot.
Nem csak az autógyárakat érinthették kényelmetlenül az IIHS új töréstesztjeinek eredményei, de azokat a szervezeteket is, amelyek korábban kiváló minősítést adtak az Audi A4-esnek, a Mercedes C osztálynak és a többi érintett modellnek. Ilyen szervezet az EuroNCAP is, amelynek egycsapásra megkérdőjeleződhet a hitelessége, ha nem tesz valamit. Így most az európaiak is lépnek, igaz, kissé lomhán.
Ahogy minden évben, idén is volt árverés Pebble Beachen, ahol a hét végén Észak-Amerika legismertebb, klasszikus autókat felvonultató rendezvényét tartották. Elképesztő összegekért cseréltek gazdát az autók – a legtöbbet egy egyedi Ferrariért, az 1960-as California 250 LWB Spider Competizionéért fizetett egy megszállott milliomos.
Három évvel a Mulsanne bemutatása után, Pebble Beachen jelentette be a Bentley a luxusautó kabrióváltozatát. A Mulsanne Convertible-ről ugyan még csak koncepcióként beszélnek, de máris a világ legelegánsabb kabriójának kiáltották ki – versenytársa lehet a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupénak, és a Mercedes S-osztálynak.
A Jettából préselt ki sebességrekordot a bonneville-i sós síkságon a Volkswagen. A Wolfsburgban felkészített autóval Carlos Lago 298 km/h-val száguldott, így a 2013-as Jetta lett a leggyorsabb hibridautó, amely a sorozatgyártáson alapul.
A BMW az összkerékhajtás elhagyásával teszi olcsóbbá az X3 alapmodelljét. Az sDrive18d lesz az első X3-as, amely csak hátul hajt. A gyár szerint csökkentett fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával ez lesz a széria legtisztább modellje.
A jelenlegi Auris – nagyrészt talán formaterve miatt – nem aratott osztatlan sikert, a Toyota viszont felismerte a hibát. Az utódot érdekesebbre, karakteresebbre formálták, az ígéretek szerint pedig vezetni is jobb lesz.
Amíg ezen a hétvégén egész Amerika figyelme Pebble Beach-re szegeződött (ahol olyan érdekességeket lepleztek le, mint a BMW és a Zagato legújabb közös munkája, a Zagato Coupe), addig egy kicsivel arrébb, Laguna Secában az amerikai autógyártás egy klasszikusát, egy méregdrága ritkaságot tört össze tulaja.
Egy örömteli hírrel, és egy kiadós képgalériával borzolják a kedélyeket a Pebble Beach Concours d'Elegance szervezői: miután a BMW és a Zagato úgy döntött, folytatja sikerrel indult együttműködését, a jótékonysági rendezvényen mutatják be a közös munka egy újabb ígéretes darabját.
Láthattunk már nem egy ígéretes kiadást az Afzal Kahn tunereitől. Az utóbbi időben nagy aktvitást mutat a brit tuningcég, és legújabb munkájuk is sikeresnek ígérkezik.
A Dodge brutális sportkocsija sokféle látványos fényezéssel előfordult a kezdetek óta. A vörösréz-színtől a neonzöldig mindenféle változatot láttunk már, de kétségkívül a GTS kék-fehér festése a legjellegzetesebb. Ezt nyilván a gyáriak is jól tudják, ezért ismétlik meg most a harmadik generáció bevezető változatán.
Ha alaposan megnézzük, akkor sem ismerhető fel benne az MP4-12C: a McLaren X-1 három éves munka eredménye, és egyetlen példányt készítenek belőle. Drága lehet, de hogy mennyire, azt aligha árulják el.
A brit márkának nem megy olyan jól, mint a német konkurenseknek, de úgy néz ki, azért igyekeznek tartani a lépést. Ezúttal két újdonságot vezetnek be szinte egyszerre, egy új hathengeres motort és az összkerék-hajtást. A friss műszaki megoldások mindkét Jaguar limuzinban felbukkannak a következő év során.
Európában mutatóban is alig akad kínai személyautó, de Ausztáliában egész szép számmal futnak az utakon – azaz futottak, egész idáig. Most azonban mintegy 23 ezer kínai autót hív vissza az ausztrál fogyasztóvédelmi hatóság, miután több típusban is azbesztet találtak.
Az élet már számtalanszor bizonyította, hogy halottaskocsi és sztreccslimó bármiből lehet – még ha meg is lepődünk néha a végeredményen. A Trabant és a Hummer után itt egy újabb elnöki autó, ezúttal Dacia Dusterből. Nehéz lenne megmondani, hogy viccnek szánták-e, vagy komoly szándékokkal tervezték, de a végeredmény impozáns, az biztos.