Az autósbolt ajánlásával

2010. június 3., 11:51 Módosítva: 2010.06.03 11:52

Kedves Olajdoki!

Egy 2007. augusztusi Renault Clio Sportban szeretnék olajat cserélni. Eddig Mobil Synt S 5W-40 olajat használtam. Most viszont Mobil Super 3000 x1 olajat ajánlottak az autósboltban. Kérdésem az lenne, hogy használható-e ebben a típusban ez az olaj, ill. Ön milyen olajat javasolna a fenti autóba?

Válaszát köszönöm!

Üdvözlettel,
Kiss István

Kedves István!

A Mobil Synt S 5W-40 és a Mobil Super 3000 X1 5W-40 gyakorlatilag ugyanaz az olaj. A Super 3000 X1 5W-40 lobbanáspontja pár fokkal magasabb lett, a dermedéspontja alacsonyabb, de ugyanazoknak a szabványoknak felelnek meg, ugyanazokkal az OEM jóváhagyásokkal rendelkeznek, tehát mindenütt, ahol eddig megfelelt a Synt S 5W-40, a továbbiakban használható a Super 3000 X1 5W-40.

Üdv,
Olajdoki

A gyári vajon miii?

2010. június 3., 11:51 Módosítva: 2010.06.03 11:51

Kedves Olajdoki!

Egy Audi A4 1.9 TDI automata váltós, 1997-es évjáratú autó automata váltójába keresek olajat. A gyárit javasolták hozzá, de az nem tudom, hogy mi, mellesleg 9 liter kell belőle, nem szeretném, ha túl drága lenne. Előre is köszönöm!

Üdv,
G. Z.

Kedves G. Z.!

Valóban speciális olaj kell a váltóba, konkrétan VW G 052 162 (VW TL 52162) minőségű. Ez az automataváltó-olaj speciális súrlódásmódosító adalékot tartalmaz, kifejezetten ennek a váltónak az igényeit figyelembe véve. De szerencsére nem csak a VW gyári váltóolaj felel meg, hanem például az ESSO ATF LT 71141 vagy a Fuchs Titan ATF 3353 is. Ezek sajnos nem olcsó olajok, de ez egy szükséges befektetés a váltó hosszú távú működőképessége szempontjából.

Üdv,
Olajdoki

Olaj ALTErnatíva

2010. június 3., 11:51 Módosítva: 2010.06.03 11:51

Tisztelt Olajdoktor!

Nekem egy SEAT ALTE 1.6 benzines autóm van. Castrol 10W-60 edge sport olajat beletehetem? Vagy milyet ajánlanak? Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel, Tibor

Kedves Tibor!

Ilyen magas melegoldali viszkozitású olaj használata akkor ajánlott, ha a magas motorhőmérséklet a jellemző, azaz sokat van használva a motor magas fordulatszámon. Mivel ezek az olajok ilyen esetben sem hígulnak fel nagyon, ezért a kenőfilm optimális marad. De ez azt is jelenti, hogy kevésbé optimális a használatuk egy normál körülmények között üzemeltetett motor esetén. A vastagabb olajfilm ellenállásának leküzdésére a motornak több energiát kell fordítani, ami azt jelenti, hogy egy picit nagyobb fogyasztás és alacsonyabb leadott teljesítmény várható. Tehát használhat ilyen olajat, de csak sportos vezetési stílus mellett éri meg.

Üdv,
Olajdoki

Használati utasítás szerint

2010. június 2., 10:23 Módosítva: 2010.06.02 10:23

Kedves Olajdoktor úr!

A közelmúltban vásároltam egy 2005-ös évjáratú Mitsubishi Lancer 1.6 szgk.-t. 90 000 km van az autóban. Milyen olajat tudna ajánlani? A használati útmutatóban ennyi információt találtam:
ACEA klaszifikáció: For service A1, A2 vagy A3
API klasszifikáció: For service SG vagy jobb

Az ár mindegy, nem a motorolajon szeretnék spórolni. Az autó vegyesen van használva autópályán és városban.

Üdvözlettel: Márton

Kedves Márton!

Egy félszintetikus, 10W-40-es motorolaj optimális választás ehhez az autóhoz. A felsorolt minősítések vagylagosan értendők, tehát elég ha az egyikkel rendelkezik az olaj. A jó hír az, hogy ezek egyáltalán nem magas követelmények, így szinte minden mai motorolaj teljesíti valamelyiket. Javaslataim: MOL Dynamic Transit 10W-40 vagy Shell Helix Plus 10W-40.

Üdv,
Olajdoki

A1/B1 helyett A3/B3

2010. május 31., 09:51 Módosítva: 2010.05.31 09:51

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég voltam olajcserén a 2004-es évjáratú BMW 118D típusú gépemmel és a szerelő Castrol Magnatec A1 5W-30-as olajat rakott bele. Ha jól olvastam, ennek az olajnak A1/B1 minősítése van, a kocsi gépkönyve viszont A3/B3-at ír. Kérdésem, hogy jó lesz-e bele ez az olaj, vagy cseréljem ki másikra minél előbb?

Üdv:
Miklós

Kedves Miklós!

Ez az olaj nem használható A3/B3 minőségű olaj helyett, mert túl alacsony a HTHS viszkozitása. Javaslom a gyártó előírása szerinti LongLife-01 vagy 04 szabványnak megfelelő olaj használatát, mint például a Castrol Edge 0W-30 vagy 5W-30.

Üdv,
Olajdoki

Kézikönyv vs. márkaszerviz

2010. május 26., 13:40 Módosítva: 2010.05.26 13:40

Egy Chevrolet Lacetti 1,4-es autóm van. A kezelési kézikönyv az 5W-30-as viszkozitású olajat ajánlja az autóhoz. Eddig a garancia miatt márkaszervizben szervizelték évente az autót. Az első alkalommal 10W-40-es olajat öntöttek bele, a második és harmadik évben 5W-40-est. Most 4 éves az autó, kérdésem, hogy milyen olajat vegyek bele? A kézikönyv szerintit, vagy a márkaszervizben használtat? Lehet, hogy ők tudnak valamit, amiért nem a kézikönyv szerinti olajat töltötték az autóba?

Kedves Érdeklődő!

A 2006-os, 1,4-es Lacettikhez nem az 5W-30-as olaj az egyedüli, amit a gyártó megenged. Ugyanúgy használható 5W-40-es vagy 10W-40-es olaj is, mindaddig, amíg teljesíti az API SL vagy az ILSAC GF-3 szabvány előírásait. Ár-érték arányban ehhez az autóhoz inkább az 5W-30-ast, vagy az 5W-40-est javaslom, mint a 10W-40-est.

Üdv,
Olajdoki

Kell-e adalék az olajba?

2010. május 25., 14:45 Módosítva: 2010.05.25 14:45

Kedves Olajdoki!

A kérdésem: a Wynns olajcsere előtti adalék használata után ki kell-e öblíteni a motort, vagy nem szükséges, a termék neve Wynns Oil System Cleaner.

Köszönöm

Kedves Levélíró!

Ez nem egy "olajcsere előtti adalék", hanem egy detergens és diszpergens adalékcsomag, ami a kisebb szennyeződések semlegesítését a nagyobbaknak pedig a szuszpenzióban tartását hivatott biztosítani. Tehát ezt nem olajcsere előtt kell (lehet) használni, hanem attól függetlenül. A szépséghibája annyi, hogy az olaj eleve tartalmaz ilyen adalékokat, méghozzá elegendő mértékben a szennyeződések okozta problémák megakadályozására. Fölöslegesnek tartom a diszpergens/detergens adalékok szintjének növelését, annál is inkább, hogy ha túl sok van belőlük, akkor ők maguk okozhatnak lerakódásokat.

Üdv,
Olajdoki

Ford vagy Castrol

2010. május 23., 07:22 Módosítva: 2010.05.23 07:22

Tisztelt Olajdoktor!

Egy 2002-es, 1,8-as, benzines Ford Focusom van, és most nem tudom eldönteni, hogy a gyár Ford Formula 5W-30-as vagy a Castrol Magnatec 5W-30 A1 válasszam. Az autót vegyes használatban használom. Az előző tulajdonosa Fina First 5W-30-at használt.

Előre is köszönöm. Tisztelettel:

László

Kedves László!

Mindkét olaj félszintetikus, 5W-30-as, és megfelel a Ford M2C913-B specifikációnak, így a választás nem annyira műszaki kérdés. Döntési szempont lehet a termék ára, beszerezhetősége vagy a márkaszimpátia.

Üdv,
Olajdoki

Shell vs. Total

2010. május 21., 14:18 Módosítva: 2010.05.21 14:18

Kedves Olajdoki!

Tanácsodat szeretném kérni, hogy egy 2006-os, 1,4-es benzinesbe (30 000 km) milyen olajat tegyek? 5W-40?

Idáig Total volt benne, most a márkaszerviz Shellt akar beletenni. A két olaj között mi a különbség (adalékanyag)?

Köszönöm:
Z

Kedves Z!

Az olaj márkája számít a legkevésbé, sokkal fontosabb, hogy az adott márkán belül milyen minőségű olajat választasz. Ehhez a típushoz a Shell termékei közül a Helix Plus 5W-40-et, a Total olajok közül pedig a Quartz 9000 5W-40-et ajánlom. Az adalékok pontos keverési aránya között persze akad különbség, de a végtermék mindkét esetben bőven megfelel az autó igényeinek.

Üdv,
Olajdoki

Jó a Skodámba a 10W-40?

2010. május 21., 14:18 Módosítva: 2010.05.21 14:18

Kedves Olajdoki!

1989-es évjáratú Skoda 120L típusú autóm van és meglepődve tapasztaltam, hogy a legutóbbi olajcserémnél (amit sajnos nem én végeztem) 15W-40 olajat töltöttek az autómba (1,5 éve kb.). Most szeretném megint cserélni. Mehet bele a 10W-40? Mol Dynamic 10W-40-re gondoltam, meg a Castrol Magnatec 10W-40 és a Shell HELIX PLUS VB 10W-40 jöhetnek számításba. Kérem, segítsen, melyik nem használható, vagy nem ajánlott. Jó egyáltalán a 10W-40? 4 liter olaj elég? Az autó valósan 84 E km-t futott.

Kedves Levélíró!

Igen, mehet bele bármelyik 10W-40-es olaj a felsoroltak közül, mindegyik megfelelő. A mennyiség inkább 5 liter, mint 4, mivel olajszűrőt is kell cserélni és azzal együtt már nem elég a 4 liter.

Üdv,
Olajdoki

Mitől habosodik a motorolaj?

2010. május 21., 14:17 Módosítva: 2010.05.26 11:06

Üdv!

Kérdésem az lenne, hogy mitől habosodik a motorolaj a beöntőnyílásnál és a kupakon is?

Köszönöm!
Sanyi

Kedves Sanyi!

Ha az olajsapka alján vékony, fehér habréteg jelenik meg, az többnyire a párakicsapódás miatt van. Ez főleg hideg időben fordul elő, ha rövid utakra használják az autót és nincs ideje a motornak felmelegedni. Ha nem ilyen körülmények között jelent meg, és egy kiadósabb autózás után sem tűnik el, akkor akár hengerfej-probléma tünete is lehet, de annak egyéb jelei is vannak. Ilyen például a hűtővíz szintjének csökkenése vagy az olaj állagának megváltozása.

Üdv,
Olajdoki

Inkább én cserélnék olajat

2010. május 19., 14:48 Módosítva: 2010.05.19 14:48

Tisztelt Cím!

2008. április havi, 1,2 16v-s Thaliánk van. Sajnos nekem nem egyértelmű az autó gépkönyvéből, hogy 5/40-es vagy 10/40-es olaj kell bele. A második kötelező szervize lesz, és költségkímélésként szerettem volna bele venni motorolajat.

Az első szervizénél nem voltam jelen, így nem tudom, melyik fajtából lett feltöltve.

Előre is köszönöm a segítségét!

Tisztelettel: egy laikus

Kedves Érdeklődő!

Mindkét olaj használható, de tekintettel az autó egész fiatal korára, én egy ACEA A5/B5 szabványnak megfelelő, 5W-30-as olajat javaslok hozzá. Megfelel például a Total Quartz Ineo ECS 5W-30 vagy a Repsol Elite Fuel Economy 5W-30.

Üdv,
Olajdoki

Kell-e váltóolajat cserélni?

2010. május 19., 14:47 Módosítva: 2010.05.19 14:47

Tisztelt Olajdoktor!

Milyen motorolajat tegyek egy 2003. 11. havi 1,9TDI Audi A3-ba? Futott km: 89 000. A motorkód: BKC.

Jó a 10W-40, vagy 5W-40-es kell bele? Nem szeretnék long life csereperiódust.

A váltóolajat mikor kell cserélni, egyáltalán kell-e, és ha igen, milyen olaj kellene bele?

Köszönttel:
EdM

Kedves EdM!

Nem jó bele a 10W-40-es olaj, mert a minimális elvárás az olajjal szemben - normál csereperiódus mellett - a VW 505.01 jóváhagyás, ez pedig csak egyes 5W-40-es, illetve 5W-30-as olajoknak van meg. Megfelel például a Mobil Super 3000 XE 5W-30 vagy a Fuchs Titan Supersyn Plus 5W-40. Ebben a típusban nem kell a váltóban olajat cserélni.

Üdv,
Olajdoki

Cordoba váltóolaj

2010. május 18., 15:41 Módosítva: 2010.05.18 15:41

Kedves Olajdoki!

2000-es évjáratú Seat Cordoba Vario 1,6-os, 100 LE-s AKL motorkódú autóban szeretnék váltóolajat cserélni. A váltó manuális. Az érdekelne, jó-e bele a Comma SX75W-90 GL5 váltóolaj, és mennyi a feltöltési mennyiség?

Üdvözlettel: János

Kedves János!

Ebben a váltóban nem kell olajat cserélni. Ha utántölteni szeretne, akkor API GL-4 minőségű, 75W-90-es váltóolajat kell használni, ami GL-5-össel nem helyettesíthető. Tehát a Comma olaja nem megfelelő. A feltöltési mennyiség 1,9 liter.

Üdv,
Olajdoki

Mit szeret az öreg Corsa?

2010. május 18., 15:41 Módosítva: 2010.05.18 15:41

1992-es Opel Corsámban lassan aktuális az olajcsere. Kb. egy éve nyúzom. Hidegen van egy kis hangja a hidrotőkének, de ha bemelegszik, akkor elcsendesedik. Nem füstöl, keveset eszik és szalad rendesen. Az autó kora és a futott kilométerek miatt (ami ki tudja, mennyi) érdemes "más" olajat választani?

Kedves Érdeklődő!

Csak az autó kora miatt - ha az üzemeltetési körülmények változatlanok - nem kell másik olajat használni. Jellemző probléma, hogy a tömítések elöregedése miatt elkezdődő olajfogyasztás ellensúlyozására az autó korának előrehaladtával vastagabb olajat kezdenek használni. Ezt azonban nem tartom követendő példának, mert csak a tünetek elfedésére elegendő, de nem szünteti meg az olajfogyasztás okát. Ha mégis másik olaj használata mellett dönt, mindig a gyárilag megengedett határokon belül kell maradni. Ehhez a típushoz szerintem egy 10W-40-es, félszintetikus olaj az ideális választás.

Üdv,
Olajdoki

Motorolajat átlagos használatra

2010. május 17., 14:37 Módosítva: 2010.05.17 14:37

T. Olajdoktor!

2002-es, 1.0-s Yarisba melyik az ideális motorolaj? 100 000 km van benne, teljesen átlagos az igénybevétel, 70% országút, 30% város, pálya szinte soha. 3000 körül elváltok. Eddig Castrol Magnetic 5W-40-et raktam bele, egyáltalán nem fogyasztott olajat a cseréig. Maradjon ez, vagy van jobb?

Elöre is köszönöm!

Zsolt

Kedves Zsolt!

Van jobb, de minek? Ez egy jó minőségű, félszintetikus olaj, ami bőven megfelel az autó igényeinek. Persze sok teljesen szintetikus, 5W-30-as vagy 0W-30-as olaj létezik, amelyek - szigorúan műszaki szempontból nézve - jobbak, mint ez az olaj, de a gyakorlatban ez a különbség ennél az autónál nem jön ki. Úgyhogy szerintem érdemes a továbbiakban is ezt az olajat használni.

Üdv,
Olajdoki

Olajat rövid távú utazásokhoz

2010. május 16., 07:47 Módosítva: 2010.05.16 07:47

Tisztelt Olajdoki!

1998-as Octavia 1.8 20v (nem turbós) motorjába Castrol Slx 0W-30-as olajat töltöttem. Jó ez az olaj? Az autót rövid távokon használom. Ön milyet ajánlana? Ez nem árt?

Üdvözlettel: Norbi

Kedves Norbi!

Fogalmazhatnék úgy is, hogy túlbiztosította magát, mert ez az olaj sokkal jobb, mint amilyenre ennek az autónak szüksége van. Ha az ár nem szempont, akkor hajrá, egyébként bőven megfelel akár egy 10W-40-es, félszintetikus is, mint például a Castrol Magnatec 10W-40.

Üdv,
Olajdoki

LPG olajnyomás probléma

2010. május 15., 08:28 Módosítva: 2010.05.15 08:28

Tisztelt Olajdoktor!

1990-es évjáratú, 1,4-es Fiat Tipóm van, amit legtöbbet gáz LPG üzemmódban használok. Kb. 4 hónapja végeztem olajcserét és ELF 15W40-es olajat töltöttem bele. A problémám pedig 2 hete kezdődött, amikor is egyes fokozatban induláskor néha bevillant az olajvisszajelző piros fény. Körülbelül egy időben ezzel, utántöltöttem a motort, de akkor már egy bizonyos VS GAS motorolajat használtam, mivel a boltban azt javasolták LPG üzemű autómhoz. Ez után vagy ezzel egy időben már sűrűbben jelentkezett a problémám, és már csak magasabb fordulaton nem világított a visszajelző, vagyis minden váltás után már nem csak villogott, hanem világított a piros fény. Ma vásároltam egy Valvoline MAx Life 15W-40-es motorolajat, amiből 2 decit már töltöttem is a motorba (pálcán max jelzésig lett), és reméltem, ettől abbamarad a vészjelzés, de az indulás után kb. 1o perccel elkezdett világítani ismét a piros olajat ábrázoló lámpa, és már ki sem aludt se kis, se nagy fordulaton. A kérdésem tehát az lenne, hogy okozhatta-e a problémámat az a VS GAS nevű motorolaj, és ha igen, csak teljes olajcserével orvosolható a probléma, vagy elég ha folyamatosan keverem bele a Valvoline-t, vagy valami teljesen más a probléma, esetleg meghibásodott az autó érzékelője. Előre is köszönöm válaszát!

Üdvözlettel: Viktor

Kedves Viktor!

Leszámítva azt, hogy többször taglalt okokból nem javaslom a 15W-40-es olajok használatát személyautókhoz, a Selénia VS Gas 15W40 hozza az elégséges szintet, ezért véleményem szerint a problémát nem ez okozza. Hogy pontosan mi, arról nem akarok találgatni; egy szerelő meg tudja mondani, miután megnézte az autót.

Üdv,
Olajdoki

Olajat TDI-be

2010. május 12., 10:37 Módosítva: 2010.05.12 10:37

Tisztelt Doki,

nemrég vásároltam 2004-es Audi A4 1,9 TDI-t. Most lenne esedékes az olajcsere. Leírás szerint VW 506 00 vagy VW 506 01 (mindkettő 0W-30) kellene bele. Tehetek bele másikat is, pl. 5W-30-ast? Nem árt a motornak?

Köszönöm!

T. Krisztián

Kedves Krisztián!

Nyugodtan használhat 5W-30-as olajat, ha az megfelel a VW 507.00 minősítésnek. A VW 507.00-nek megfelelő olajok tökéletesen alkalmasak a VW 506.00 és az 506.01-nek megfelelő olajok kiváltására, minden dízel Audi esetében.

Üdv,
Olajdoki

Csipegeti a Tipo az olajat

2010. május 12., 10:37 Módosítva: 2010.05.12 10:37

Kedves Olajdoktor!

Érdeklődnék, milyen olaj lenne a megfelelő '90-es évjáratú Fiat Tipo 1.9 tds autómba. Gyárilag selenia 15W-40-es az előírt. Most valami 10W-40-es MOL motorolaj van benne, amit csipeget is, bár állítólag 100 g/100 km! a gyárilag megengedett olajfogyasztása. Létezik? Csereperiódus 7500 km, így valamilyen jó minőségű olajat keresnék elfogadható áron.

Előre is köszönöm!

Tisztelettel: Gaben

Kedves Gaben!

A 10W-40-es MOL olaj megfelelő hozzá, a továbbiakban is nyugodtan használhatja. Az olajfogyasztás terén vannak olyan esetek, amikor a gyártó megengedi az 1 l/1000 km-t is. Ha csak csipegeti, akkor biztosan nem kell mást tennie, mint utántölteni, mielőtt minimum alá megy.

Üdv,
Olajdoki

Rövid távra, sok hidegindításra milyen olajat?

2010. május 12., 10:37 Módosítva: 2010.05.12 10:37

Tisztelt Olajdoktor!

Tavaly vásároltam egy új Opel Astra H 1.4 16V Twinport autót. (Motorkód: Z14XEP) Évjárat: 2009. Szinte csak városban (vidék) használom, rövid távon, sok hidegindítással.

Az alább megjelölt 2 motorolaj közül Ön melyik használatát javasolná, tudván, hogy mindkettő megfelel a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 előírásnak.

Valvoline Synpower 5W-30 vagy Castrol Edge 0W-30 ?

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Gábor

Kedves Gábor!

A két olaj között nagyon kicsi műszaki különbség van, a 0W-30 javára. Egész biztos vagyok benne, hogy az 5W-30-as olaj használata mellett sem adódna semmilyen kopásból adódó problémája, de ha elvi síkon nézzük, a 0W-30 még jobban véd. A márkanév nem játszik ebben szerepet, én mindkét olajmárkát egyformán jónak látom.

Üdv,
Olajdoki

Marutiba olajat

2010. május 11., 09:59 Módosítva: 2010.05.11 09:59

Üdvözlöm!

Van egy 1992- es évjáratú, 800-as suzuki marutim, és azt kérdezném, hogy milyen motorolaj kell bele? Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Tünde

Kedves Tünde!

Egy félszintetikus, 10W-40-es olaj a legjobb ár-érték arányú megoldás ehhez az autóhoz. Megfelel például a Shell Helix Plus 10W-40 vagy a Valvoline Durablend 10W-40.

Üdv,
Olajdoki

Milyen olajat városba?

2010. május 10., 13:40 Módosítva: 2010.05.10 13:40

Kedves Olajdoki!

Olajat szeretnék cserélni a most vásárolt autómban, de nem tudom, melyek a gyár által támasztott követelmények a motorolajjal szemben, ebben kérném az ön segítségét. Az autó egy Audi A4 1.8 20V benzines, 2001. januári, 160 ezret futott. Az autót 80%-ban városban használom. Ön szerint elég egy 10W-40 viszkozitású olaj is, ami teljesíti az előírtakat?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: M. Csaba

Kedves Csaba!

Valóban elég egy 10W-40-es, félszintetikus olaj. A hivatalos minimum előírás az ilyen 8-10 éves, benzines Audiknál általában VW 501.01 szokott lenni, de az a szabvány nem támaszt olyan követelményeket, amelyeknek bármely mai olaj ne felelne meg. Úgyhogy nem létkérdés, hogy a VW 501.01 szerepeljen a flakonon. Javaslataim: OMV Bixxol Extra 10W-40 vagy Total Quartz 10W-40.

Üdv,
Olajdoki

Irreális 30 ezer km egy olajjal?

2010. május 7., 16:40 Módosítva: 2010.05.07 16:40

Tisztel Olajdoktor!

Opel Astra Classic II Z14XEP kocsinál 30 E km vagy pedig 1 év az előírt csereperiódus a GM által GM-LL-A-025 szabványnak megfelelő motorolajok esetén? Én Shell Helix ultra 5W-40 típusú olajat használok. Ebben az esetben is használható az olaj 30 E km-t vagy 1 évet, vagy cseréljem gyakrabban, vagy pedig ne használjam, mert nem bele való? Jelenleg ezzel az olajjal 10-12 E km-t megyek, s cserélem az olajat/szűrőt (ami kb. 5-6 hónap). 10-50 km-es távokon használom a kocsit.

Én irreálisnak tartom a 30 E km-t egy olajjal, szeretném a kocsit sokáig megtartani (3-400 E km), s ha az ilyen gyakori olajcserével kímélem a motort, akkor megéri.

Vagy Ön másképp látja, elmehet a Shell Helix Ultra 5W-40-es olaj akár egy évet is? (ami nálam 20-25 E km)

Köszönöm!

Üdv.: Astrás

Kedves Astrás!

Ha már tudja, hogy GM-LL-A-025 minőségű olajat kellene használni, akkor miért nem azt használja? A gyártó által előírt minőségű olaj használata sokkal fontosabb tényező a várható élettartam szempontjából, mint a csereperiódus - egyébként fölösleges - lerövidítése. A Shell kínálatából a Helix Ultra AG 5W-30 a megfelelő olaj.

Üdv,
Olajdoki

Fékolaj sportos vezetéshez

2010. május 7., 16:37 Módosítva: 2010.05.07 16:37

Tisztelt Olajdoktor!

Kérdésem a következő lenne, Honda Accord 2.2 ictdi típusú 2004-es évjáratú autómba milyen fékolajat ajánlana sportos vezetési stílushoz?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor!

Sportos vezetéshez olyan fékfolyadék ajánlott, amelynek magas a forráspontja és így jobban ellenáll a hosszan tartó, jelentős igénybevételnek. A fékfolyadékok közül a DOT 5.1-es minőségűek rendelkeznek a legmagasabb száraz-forrásponttal, így ilyen használata ajánlott. A száraz forráspont az a forráspont, ami akkor érvényes, amikor a fékfolyadék még új és nem kötött meg vizet. A fékfolyadékok ugyanis higroszkópikusak, azaz megkötik a levegő nedvességtartalmát, ez által pedig forráspontjuk csökken. Minél magasabbról indul a forráspont, annál tovább bírja a fékfolyadék, azaz ugyanannyi víz megkötése mellett annál magasabb hőmérsékleten fog csak felforrni. A DOT 5.1-es szabvány 270 °C száraz forrásponttal rendelkező fékfolyadékot követel meg, ami jóval magasabb, mint az elterjedtnek számító DOT 4-es fékfolyadék a maga 230 °C-os száraz-forráspontjával.

Példák megfelelő termékre: Repsol Liquido Frenos DOT 5.1 vagy Valvoline Brake Fluid DOT 5.1.

Üdv,
Olajdoki