Peugeot 206 hdi 1.4 sw motorhoz vettem a Tescoban olcsó dízelolajat. Beleöntöttem és elkezdett füstölni. Azóta lecseréltem Q8 dízel olajra és szűrőt is cseréltem. Ugyanúgy füstöl é 200km-en meg evet 5 liter olajat. Mi lehet a probléma?
Kedves Érdeklődő!
Eszembe jutott, hogy 40-50 évvel ezelőtt gyártott munkagépeknél hallottam olyat, hogy nem csak gázolajjal, de motorolajjal is fel kellett tölteni őket minden tankolásnál, úgy ették az olajat. Nem tudom, hogy mit ronthatott el az első olajcserénél, de ez az 5 liter 200 kilométerenként (azaz 25 liter 1000 kilométerenként) abszolút rekord, amit személygépkocsi esetében hallottam. Azt hiszem a következő olajcserét ideje szakemberre bízni, most pedig irány a szerviz.
Üdv,
Olajdoki
Mercedes W124 2,3-as benzines 91-es gyártási év, manuális 5 fokozat.Normális-e motorban friss olaj csere után (10w40) kb 2 hónapja volt lecserélve, és máris fekete a nivó pálcán ? Kb. 500 km lett megtéve azóta.Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Teljesen természetes jelenséggel áll szemben, és semmi ok az aggodalomra. Az olaj egyik feladata, hogy szuszpenzióban tartsa a szennyeződéseket, márpedig egy közel húszéves motorban nem kevés szennyeződés van már. Ettől még az olaj ugyanúgy ellátja a többi feladatát is, azaz ken, elvezeti a hőt, kondicionálja a tömítéseket, stb. Az, hogy fekete csak annyit jelent, hogy teszi a dolgát, és nem hagyja azokat a szennyeződéseket lerakódni. Persze az, hogy a laikus megijed ettől teljesen megszokott. Olyannyira, hogy az interneten egész részletes irodalma van a "fekete olaj mítoszának" (black oil myth).
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki! 2000-es évjáratú w210 e55 AMG-be( NEM sperrdiffis, de
gyári AMG) milyen differenciál olajat javasolna? A gyári előirás felett a
szakszervíz szerelői tanácstalanul vakarták a fejüket... Aztán adtak valamit
Isten nevében.A megtörtént olajcsere után 100 Km múlva fel kellett újítani a
diffit( 300e Km volt benne, nemigen függött össze az olajcsere a felújítási
szükséggel, csak az első szerelő nem volt elég figyelmes,nem vette észre a
mechanikai kopottságot). A gyári előírás adalékolt 75w85, aranyáron. A
felújítást végző cég esküszik minden szakmai tapasztalatával a Castrol
olajára, aminek viszont 75w140 mérőszáma van. A Mercedes szakszervíz
szerint, ez az olaj nem használható.Aki viszont darabokra szedte a diffit és
össze is rakta, 20 év tapasztalatával mondja a 75w140-et. Kérném szakértő
tanácsát! Köszönettel:egy laikus, hiszékeny amatőr
Nekem nincs 20 év szakmai tapasztalatom, pláne nem AMG-vel, tehát részemről nincs harag, ha megfogadja a szerelő tanácsát. Magam részéről azonban mindig szívesebben hiszek a gyári előírásoknak, mert azok mögött maguk a fejlesztőmérnökök állnak, akik gyakorlatilag a szerkezet apái és anyái. Ha valakik, akkor szerintem ők sokkal jobban tudják melyik kenési követelmény miért fontos, ugyanis nem napi 5-6 autó adatai futnak be hozzájuk, hanem valószínűleg több ezeré. Amikor pedig valamilyen új technikát fejlesztenek, akkor komoly laboratóriumi és tereptesztek állnak az utána megfogalmazott követelmények mögött. Ha úgy dönt, hogy mégis marad a gyárilag előírt olajnál, akkor MB 235.7-nek megfelelő olajra lesz szüksége, mint például a Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85 vagy a Mobilube FE 75W-85.
Kedves Olajdoktor,
egy 2000 cm3 turbodízel Mazda MPV tulajdonosaként ajánlották nekem, hogy a "magyar" gázolaj viszonylagos szárazsága okán töltsek a 70 literes tankomba tankolásonként 1 dl normál kétütemű motorolajat, amivel igen jót teszek a motornak. Én azt gondolnám, hogy a XXI. századi autók, ill. üzemanyagok idején ilyen praktikák már nem kellenek. Amúgy számtalan adalék kapható mind dízel, mind benzines autókhoz. Ezek létjogosultságáról, illetve az általam leírt praktikáról Ön hogyan vélekedik? Köszönettel: Zsolt
Kedves Zsolt!
Semmiképp nem nevezném szükségesnek, hogy valaki 2T olajat öntsön a
gázolajba. Én nem tenném. Tisztában vagyok vele, hogy sokan csinálják, és az is biztos, hogy a leírt arányban semmiféle rövid távú problémát nem okoz. De sajnos arról nincs információja még azoknak sem, akik már évek óta használják, hogy vajon hogyan hat ez a motortisztaságra vagy a
katalizátorra. Sok olyan kenéssel vagy motortisztasággal kapcsolatos
probléma létezik, ami annyira alattomos, hogy csak 8-10 év alatt fejti ki a
hatását, és a tulajdonos soha nem jön rá, hogy a hiba az olajra vezethető
vissza. Csak egyszerűen költeni kell valamire, amire egyébként nem kellene, a szerelő meg elintézi azzal, hogy "ilyen korú autónál ez már sajnos
előfordul". Ami a "hivatalos" üzemanyag-adalékokat illeti, ezeket én akkor
használnám, ha mondjuk teljesítménycsökkenést vagy fogyasztásnövekedést észlelnék, mert olyankor nem árt mondjuk egy dízel rendszertisztító. De ezeket sem tartom feltétlenül szükségesnek, amíg minden rendben van.
Üdv,
Olajdoki
92-es Swift 1.0 az olajcsere óta 7-8 deci olajat evett meg, azóta 5500 km-t tettem meg. 10W40-es Castrol olajat használok. 15W40-es olaj használatával csökkenthető e az olajfogyasztás, vagy maradjon a 10W40-es és használjak mellé olajadalékot? Vagy szerelőhöz kell fordulnom? (A motorban 180e km van.)
Ne használjon 15W40-es olajat, mert télen kevésbé véd a kopás ellen, és még az olajfogyasztást sem fogja megszűntetni. Egyébként ez az olajfogyasztás egyáltalán nem magas, én a motortömítő adalék és az utántöltés között választanék. Szerelőhöz sem érdemes vinni így, hogy az olajfogyasztás a 2 dl-t sem éri el 1000 kilométerenként
Nekem egy 94-es 1.3 as Ford Escortom van, olajat kellene cserélnem, de nincs meg a táblázatom, hogy milyen olaj kellene bele. Továbbá nézegettem különböző oldalakat, és egy helyen találtam olyan leírást, hogy a Metabond olajból (5w30) mennyi kell. Jó ez az olaj ?
Igen, jó hozzá az 5W30-as Metabond is, de azt tudni kell, hogy a 90-es évek közepén gyártott Fordokhoz nem kötelező 5W30-as olajat használni. A gyári előírásnak egy 10W40-es olaj is megfelel. Műszakilag, ha csak a kenést nézzük, persze jobb választás az 5W30-as, de ha a motor tömítései esetleg már nem jó állapotúak, akkor - egy ilyen vékony olaj esetén - számítani kell némi olajfogyasztásra. Ha tehát ezt választja, akkor készüljön arra, hogy esetleg után kell töltögetni. Egyébként 3,75 liter kell belőle.
T.Dr úr,
legyen kedves megmondani, hogy mennyi és milyen váltóolaj kell a 2007-es Ford Fiesta tdci 5-seb manuálba. És ajánljon egy jó minőségű olajat. És még egy kérdés ez a szulfidos paszta amit az olajba kell tenni az jó dolog vagy nem.
A Ford Fiesta iB5 váltóiban élettartamkenésre optimalizált olaj van, amit nem kell cserélni. Ebből az okból kifolyólag kevés olajcég gyárt megfelelő olajat, mert nem igazán van aftermarket piaca. A kevesek egyike a Castrol, amelynek a BOT 130 M 75W90 nevű olaja például megfelel, mert rendelkezik a Ford WSD-M2C200-C jóváhagyásával. Semmiféle pasztát ne tegyen az olajba!
Egy 2004-es Opel Meriva 1.6 16 szelepes autóm van óra szerint 92 000 km-el. Jelenleg Castrol Edge Sport 10w-60 olaj van benne, így 1000km-enként kb 3dl olaj fogy és reggeli hidegindításkor pár másodpercnyi "csattogás" hallható (gondolom hidrotőke). Ezeket szeretném valahogy orvosolni. Ha pl Mobil 1 0W-40 New Life olajat (elvileg ennek megvan a GM-LL-A-025 jóváhagyása) tennék bele a következő cserénél az megoldaná a problémáimat? (elvileg ennek megvan a GM-LL-A-025 jóváhagyása)
A Mobil 1 0W40 New Life sokkal jobb választás ehhez az autóhoz, de hogy megoldja-e a csattogó hidrotőke problémáját, azt nem lehet előre tudni. Azzal kapcsolatban viszont egyetértés van a szakmán belül, hogy a hidegen néhány másodpercig csattogó hidrotőke nem jelent beavatkozást igénylő műszaki problémát.
2002-es 1.4-es 8v Cordobám van.Km/h szerint 98 000 ezer van benne. Az olaj "max" jelről 5000 km alatt elfogyott, és most a "min" jelnél van a nívó pálcán. Ez kb 1 liter olaj lehet. Normális dolog ez? Van-e okom aggodalomra az olajfogyással kapcsolatban? Castrol 10W40 olajat használok. A motoron olaj szivárgás,folyás nincs. A kocsi alatt sincs olajfolt.
Nem számít magasnak 2dl olajfogyasztás 1000 kilométerenként egy ilyen korú autónál. Valószínűleg belső tömítetlenség áll a dolog hátterében, de még nem olyan mértékű ami feltétlenül beavatkozást igényelne. Ilyenkor az olaj az üzemanyagba keveredve elég, tehát nem látni olajfogyást. De ilyen csekély mértékű olajfogyasztást akár még az agresszívebb vezetési stílus is okozhat, úgyhogy ha esetleg nehéz a lába, akkor érdemes egy kicsit nyugodtabban közlekedni.
Most derült ki, hogy egy 2006-os VW 1.6-os nyolcszelepes motorral szerelt autómba 15W40 olajat öntöttek... Ezzel az olajjal már több, mint tízezer km-t mentem! Mi a teendő az azonnali olajcserét követően? Ön szerint a motor nagyon sokat károsodhatott? Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel: Zsolt
Kedves Zsolt!
Biztosan nem károsodott a motor ennyi idő alatt, különösen figyelembe véve, hogy még nincs tél, tehát a magasabb téli viszkozitás miatt nem léphetett fel számottevő kopás. Az olaj- és szűrőcserét leszámítva nincs különösebb teendője.
Az autóm típusa: Rover 620 Si (1998 - Honda motoros). A típusjelzésben is (úgy tudom) az i betű azt jelenti, hogy közvetlen befecskendezésű motorral rendelkezik. Eddig mindig Shell Helix Plus (API SL/CF A3/B3/B4) 10W-40 -es motorolajat használtam. Ezt, az utolsó olajcserénél az okos (alkalmi) szerelőm Shell Helix HX3 -ra cserélte (API SJ/CF). Ennek dobozán írva vagyon: ez az olajtípus olyan motorok esetében "alkalmazható..., melyek nem közvetlen befecskendezésűek".
Kérdésem a következő: árthat-e a motornak ez az olaj; használhatom-e ezzel, vagy sürgősen cseréljem ki?
Az i azt jelenti, hogy injektoros, tehát nem karburátoros, de nem jelenti azt, hogy közvetlen befecskendezésű. A közvetlen befecskendezés egyébként benzinmotor esetén elég ritka. A Shell HX3 viszont - bár szigorúan véve megfelel a gyári elvárásnak - szerintem nem valami jó választás. Mivel egy ásványi, 15W40-es olajról van szó, ezért kopásvédelem, motortisztaság és hőelvezetés tekintetében alatta marad az eddigi olajnak. Sürgős cserére nincs szükség, de a legközelebbi olajcserével térjen vissza a 10W40-es, félszintetikus minőségre.
Van egy OPEL ASTRA F 1,4 16v 1998-as évjáratú kocsim.
Az autó olajtartálya emlékeim szerint 3,6 literre van tervezve. a szerelő,
olajcserekor 4 litert töltött bele. Az olajszintjelző pálcán, bőven a max
jelzés fölötti az olajszint. Engedjek le az olajból, vagy ne foglalkozzak vele? (nem füstöl az autó és szivárgást sem látok a tömítéseknél)
Várom a véleményed!
Ha jóval magasabb az olajszint a maximumnál, akkor le kell engedni az
olajból. Az olajba beleérő főtengely ugyanis habosra verheti az olajat. A
habot nem szállítja jól az olajszivattyú, valamint kenni sem ken jól, így
kopás következhet be. A megnövekedett olajnyomás miatt ilyenkor a tömítések is extra nyomást kapnak. Később - a tömítésekben okozott károk hatására - fogyni kezd az olaj, és a kenés elégtelenné válhat. Érdemes elébe menni ezeknek a veszélyeknek, és inkább engedni belőle.
Kedves Olajdoki!
A télen vettem egy 2005-ös Astra G Caravant (motorkód: Z16XEP, 250.000km), és mivel lassan eljön az első olajcsere ideje, ezért szeretnék a motorolajok terén is jártasságot szerezni, de sajnos ez magamtól nem jött össze. Őszintén szólva már ott elakadtam, hogy kiderítsem, milyen olajat igényel, mert a szervizfüzetben nem volt egyértelmű leírás (minőség: ACEA - A3/B3; GM-LL-A-025; GM-LL-B-025, míg a viszkozitásnál írják a 0W-30, 0W-40, 5W-30 és 5W-40-est benzinmotorokhoz). Az Opel weboldán a GM-LL-A-025 minőség és az 5W-30as viszkozitás szerepelt, de pl a szervizfüzet szerint az Opel márkaszerviz többször is 5W-40-es olajat öntött bele, néha meg 5W-30-ast. Meg ott a saját GM-es olajukat ajánlják, amit pár helyen (pl: http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070325a/ ) eléggé lehúznak. Illetve ha jól sejtem, akkor a B-s ajánlás a dízel autókhoz van.
Visszaolvastam az elmúlt másfél év tanácsait (nem csak az opeleseket), de
még mindig nem jöttem rá igazán, hogy mi alapján tudok majd dönteni (pl:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2009/09/19/1_6-os_astra_idealis_olaja/ itt is szóba kerül, hogy az 5W40 a tuti, és a 10W40 az ideális vagy a http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2009/10/22/g_astra_olajcsere_kenyeztetni_szabad/ itt is az 5W40 számít a kényeztetésnek ). És akkor még a többször megjelenő sokat futott kocsikhoz való olaj (pl Valvoline Maxlife) tovább bonyolítja helyezetem.
Évente kb 15-18.000km-ert használom, kb 65%-35% arányban városon belül illetve kívül. Hétközben napi 4-6 hidegindítás van rövid utakon, hétvégén kevesebb indítás és hosszabb utak jellemzőek. Ár/érték arányban szeretnék optimális döntést hozni, tehát nem szeretnék gyenge minőségűt venni, ami mellett jobban kopik a motor, de nem feltétlenül van szükségem prémium cuccokra. Kérdésem mind a viszkozitásra, mind a márkára is vonatkozik.
Kérlek kedves Olajdoki, segíts eligazodnom az olajok világában!
Köszi,
Péter
Kedves Péter!
A kavar szerintem abból ered, hogy a régebbi Opelekhez nem kötelező GM
szabványú olajat használni, az újabbakhoz igen. A G Astrához, ahogy a
szervizkönyv is írja, még használható "sima" A3/B3 minőségű olaj is, a H
Astrához már csak GM jóváhagyással rendelkező engedélyezett. A felsorolt
viszkozitások mindegyike megfelelő. Ha a minőség a legfontosabb, akkor -
annak ellenére hogy nem kötelező - válassz egy GM-LL-A-025 jóváhagyással rendelkezőt, mint például a Repsol Elite Common Rail 5W30 vagy a Valvoline Synpower 5W30. Ha viszont inkább egy jó ár/érték arányú megoldást keresel akkor akár a Maxlife 10W40 is mehet bele.
Üdv,
Olajdoki
1996-os 1,3-as 8 szelepes Suzuki Swift tulajdonosa vagyok! A problémám az, hogy mostanában 2-3 ezer kilométeren elmegy 7-8 deci olaj! Amiért értetlenül állok a dolog előtt az az, hogy februárban lettek cserélve a tömítések (hengerfej nem) de nem folyik sehol sem az olaj. 155 000 km van a kocsiban én vagyok a 3. tulajdonosa, de sosem volt hajtva a kocsi, ezt példázza az is hogy 151 ezer km-nél lettek lecserélve a gyárban felrakott első féktárcsák (még határon volt kopásban)! Nincs víz az olajamban és nincs olaj a vizemben! Nem füstöl a kipufogó nem erőtlen és keveset fogyaszt! Jelenleg Valvoline Top Guard 10w-40 van benne, bár már erőssen csereérett 13ezer km! Többnyire csak városban használom pár kilométeres utakon. Szelepszár szimering kopás jött még szóba! Mi lehet még ha nem az a baj?
Ez az olajfogyasztás nem olyan magas, hogy óriási problémát jelentene. De ha eddig nem fogyasztotta, akkor érdemes odafigyelni, mert akár rosszabb is lehet. A belső tömítetlenség - ami az olajfogyasztás jellemző oka kb. az esetek 95%-ban - azt jelenti, hogy az olaj a dugattyúgyűrűk vagy a szelepszárak mentén távozik. Ha az olaj bekerül az égéstérbe, akkor az üzemanyaggal együtt elég. Ettől nem lesz vizes az olaj és nem lesz olajos a víz sem. A kipufogó füstjében sem biztos, hogy szemmel látható a különbség, mert ahhoz több olajnak kellene fogynia. Egy kompresszió méréssel diagnosztizálható a probléma, valamint megpróbálhat egy motortömítő adalékot használni, ideiglenes megoldásként. A választott olaj egyébként megfelelő.
Suzuki Swift Sedan 1.3 automata 1999.11. autóm van , ami meghaladta a
100.000 km-t , az automata váltó olajat szeretném lecserélni.A gyári előírás
Dexron III ,de a Valvoline olajvállasztón a 100.000km-t megtett autók
aut-válltójába már ezt az olajat javasolja : MaxLife ATF Dex/Merc
A Valvoline Maxlife ATF minőségben felülmúlja a Dexron III elvárásait, tehát
használhatja ezt az olajat is. De természetesen maradhat a gyárilag előírt
minőségnél is, mert egy annak megfelelő olaj is tökéletesen ellátja a
feladatát. A döntés ár, beszerezhetőség, stb. kérdése.
A diszkont kutak (Metro, Auchan, stb.) benzinjei tartalmazzák azokat a
tisztító adalékokat, amelyek elengedhetetlenek (?) a motor hosszútávú
optimális működéséhez? Érdemes-e neves kutaknál tankolni 5-8 Ft/l-rel drágábban vagy a többi kút is a MOL-tól vásárolja a benzint? Esetleg szükséges-e utólagos tisztító adalék (Wynn's, STP) alkalmazása?
Tudomásom szerint az OMV kivételével minden kúton MOL benzin van, esetleg a prémium (99+, stb.) változatok kivételével. Az üzemanyag tisztaságát szigorú szabványok határozzák meg, és - tapasztalataim szerint - Magyarországon nem szokott ezzel gond lenni. Kivételes esetek persze vannak. Üzemanyag-rendszer tisztító adalékot nem szükséges, de érdemes néha használni, tízezer kilométerenként egyszer szerintem bőven elég.
Milyen motorolajat használjak 2007-es (FN2) Civic Type R-embe? (kb. 28 000km van az autóban) A szervizkönyvében nincs konkrét olaj megnevezve, és ahány márkaszervizt felhívtam, annyiféle olajat használnak. Van ahol szintetikusat, valahol félszintetikusat, 0W-30-tól 10W-40-ig mindenfeléről hallottam. Létezik, hogy ez mind jó bele? Vagy senki nem tudja, melyik az igazi? A motor rendszeresen dolgozik magas fordulaton, ezért is fontos a megfelelő olaj. Előre is köszi a segítséget!
Ezek az olajok mind megfelelőek, de persze nem egyformán optimálisak. Mivel elég új autóról van szó, ezért mindenképp érdemes szintetikus olajat
választani. Ha sportosan vezeti, akkor nem árt, ha mind alacsony, mind magas hőmérsékleten optimális a kopásvédelem, és ha az olaj hozzá tud járulni a motor hűtéséhez. Magam részéről egy 0W-40-es, ACEA A3-nak megfelelő olajat javaslok. Ilyen például a Valvoline Synpower 0W-40 vagy a Mobil 1 New Life 0W-40.
Érdeklődnék, hogy Ön szerint milyen olajat tegyek 1,2-es 3 L-es 1999-es évjáratú Lupóba. 210 E km van benne.
Bár VW 506.00 vagy 506.01 minőségű olaj is jó bele, mégis inkább 507.00-t javaslok, ugyanis az előbbiek ma már ritkaságszámba mennek. Megfelel például a Repsol Elite Long Life 50700/50400 5W30 vagy a Shell Helix Ultra Extra 5W30.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2002. decemberi autómba megfelel-e az OMV Bixxol special FO 5W30 (speciálisan a Fordokhoz) olaj?
Utánvétellel vásároltam és az átvétel után nagy meglepetésemre az 1 literes flakonokon a részszintetikus meghatározás van feltüntetve annak
ellenére, hogy az OMV-bixxol.com termékismertetőjében szintetikus van írva. A flakon német és angol nyelvű feliratai is szintetikusként azonosítanak.
A termék kiválóan megfelel, ugyanis nem csak az autóhoz eredetileg előírt
Ford M2C913-B szabványnak, hanem az ezt felváltó, újabb M2C913-C szabványnak is megfelel. Használja bátran!
Mercedes E270 CDI, 2002/01 évjáratú (valós) 102.000 km-rel rendelkező paripába melyik az ideális motorolaj. Az igazság, hogy alaposabb útánajárás nélkül bevásárlóközpont polcáról leemeltem Castrol Magnatec 10W40 Diesel semi synt olaját. Még nem nyomtam le a gép torkán, de elfogadható paraméterekkel bír, vagy erős nem a válaszod? Köszönöm tanácsod!
A gyártó minimális követelménye ehhez a típushoz egy MB 229.1 szabványnak megfelelő motorolaj. A Castrol olaja teljesíti ezt a követelményt, tehát betöltheted. Minőségileg jobb lenne egy legalább MB 229.3-nak vagy 229.5 megfelelő olaj, mint például a Castrol Edge 0W30, de ár/érték arányban szerintem is a Magnatec Diesel 10W40 a jobb választás.
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2008-as évjáratú Hyundai i30 CRDI 1.6 HP-hez milyen motorolajat javasolna. Válaszát előre is köszönöm.
Ha dízel részecskeszűrős az autó, akkor ACEA C3-nak megfelelő olajat kell használni, mint például a Shell Helix Ultra Extra 5W30 vagy a Valvoline Synpower MST 5W30. Ha nem részecskeszűrős, akkor elég egy ACEA B4-nek megfelelő olaj, mint például a Shell Helix Ultra 5W40 vagy a Valvoline Synpower 5W40.
Azt kérdezném, hogy egy W124-es 200D-be (’88) 10W-40 vagy 15W-40 a jobb, kb. 470 E km van benne. Mindig pöccre indul, jó formában van az öreglány. Üzemmeleg állapotban nem túl híg a 10W-40, és e miatt esetleg az olajnyomást befolyásolhatja-e?
Üzemmeleg állapotban a W utáni szám "él", azaz a két olaj olyankor egyforma vastagságú, mert 40 = 40 ugyebár. A két olaj között csak hideg állapotban van különbség, a 10W-s javára.
Rover 214Si benzines motorban szeretnék olajat cserélni. 184 ezer km van benne, eddig Castrol Magnatec 10W-40 olajat töltöttem bele. Most viszont azt olvastam, hogy a Valvoline MaxLife 10W-40 olajat kifejezetten a 100 E felett futott motorokhoz készítették. Viszont a minősítések terén a Valvoline rosszabbul áll. Nem tudom eldönteni, melyik olaj lenne megfelelőbb az autónak, 10 000 km alatt kb 6–8 dl Castrolt evett meg ez idáig. Valvoline-nal semmilyen tapasztalatom nincs. Melyik olajat javaslod?
6–8 dl olajfogyasztás 10 000 km alatt gyakorlatilag nullának számít, de nem lehetetlen, hogy a Maxlife 10W-40 ezt is csökkenteni tudja. Minősítések terén ez a motor nem vár sokat, így mindkét olaj túlteljesíti az előírásokat. A Maxlife több tisztító és tömítésregeneráló adalékot tartalmaz, így hosszú távon előnyösebb lehet a használata.
Segítségedet kérem: Renault Laguna Grandtourom (év: 1996, cm³:1998, kW: 84, motorkód: F3RJ728) váltóolaj választásához. A gépkönyvében elf gyártmányú tranself TRX 75W-80 (adatlapján API GL-4+ Super High Performance: SHP besorolás szerepel) ír elő. Ez az olaj nehezen elérhető és rendkívül drága, 2000 Ft belőle 0,5 liter, ráadásul 3,1 literes feltöltési adatot találtam egy „olajos" honlapon, ez így elég húzós lenne. Kérlek, segíts megfelelő alternatívát találnom!
Javaslom, hogy szorítsd össze a fogad, és fizesd ki a drága olajat, ha
szeretnéd hosszú távon üzembiztos állapotban tudni a váltódat. Olyan
speciális konstrukcióról van szó ugyanis, ahol egyszerre vannak jelen a
korrózióra érzékeny sárgaréz szinkrongyűrűk és a GL-5-ös adalékszintet
megkövetelő extrém nyomás. Normál GL-5-ös olaj használata viszont kizárva, ugyanis az olyan korrozív adalékokat tartalmaz, ami árt a sárgaréznek. Így hát ha sikerülne is már márkájú olajjal kiváltanod, az sem lenne olcsóbb, mert az ilyen olajat minden olajtársaság méregdrágán adja.
Amúgy a pontosítás kedvéért: az én adataim szerint Tranself TRJ kell a
váltóba (ez összhangban van a motorkódban szereplő RJ-vel is), a TRX – ennél a típusnál – a differenciálműbe való.