Az egész mögött az van, hogy az állam be akarja hajtani az irreálisan magas regisztrációs adókat?
Tudom, hogy ha azonos típusra cserélném, akkor nincs reg. adó.
A német rendszám maradhat a lakókocsin a hazahozatal során, vagy azt ott kell hagyni?
Mi alapján kell behozatali költségeket fizetni?
Szerintem az Ön által megjelölt Vespa kizárólag motorkerékpárként helyezhető forgalomba.
A szabályokról a lakóhelye szerinti Közlekedési Felügyelet tud pontos tájékoztatást adni.
7 hónapig Magyarország közútjain közlekednének.
A Közlekedésfelügyelet nem gördít akadályt az átalakítás elé.
Az EU-ban nem új járműként helyezték forgalomba 1996. október 1-et követően.
EU-s céges autó magyarországi használatához elegendő egy meghatalmazás...
Jelenleg nem tudok ilyen tervezetről.
Tisztelt Váradi úr!
Tudom, hogy már többször volt szó erről a témáról, de nekem még mindig nem tiszta a kérdés, illetőleg a gyakorlat érdekel.
Mikor kell egy magánimportban behozott autóra itthon ÁFÁ-t fizetni? Elvileg akkor, ha új. Németországban egy 2 hónapos 7000 km-t futott autó használt, és bruttón számlázzák. Tudom, hogy itthon a törvény pont fordítva szól, tehát mindkét feltételt teljesítenie kell ahhoz, hogy használt legyen, de úgy tudom, a Gergely u. a gyakorlatban az EU-törvény szerint közelíti ezt a kérdést, tehát ez az autó használt, és ezért itthon nincs ÁFA fizetési kötelezettség. Jól tudom ezt?
Ammennyiben mégis lenne ÁFA-fizetés itthon, akkor pedig kettős adóztatás következne be, mivel már kint is kifizettem a Mwst-t.
Úgy gondolom, hogy a magyar jogszabály tévesen lett lefordítva, mivel minkét szabályban vagy szócska szerepel, de az állítmány sajnos felcserélődött. Itthon akkor új, ha vagy 6 hónap...az EU-ban pedig akkor használt, ha vagy 6 hónap...
Mi erről a véleménye, illetve a tapasztalata?
Köszönettel
Zóni Zsolt
Tisztelt Zóni Zsolt!
Az új gépjárművekre vonatkozó ÁFA-szabály az ÁFA-törvényben került kihirdetésre.
Ennek megfelelően a kérdésben az APEH az illetékes. Az általam közzétett iránymutatás is az APEH-től származik. A szabályozásnak elvileg EU-konformnak kell lenni. Amennyiben a szabályok - és azok értelmezése egységes, akkor Ön a példájában említett járművet csak nettó módon vásárolhatja meg az EU-n belül, és így már nem kérdéses a kettős adóztatás.
Új közlekedési eszköz
Új közlekedési eszköznek személy és/vagy teherszállításra szolgáló szárazföldi, vízi illetve légi jármű minősülhet.
Új közlekedési eszköz az a beépített erőgéppel hajtott szárazföldi gépjármű, amelynek hengerűrtartalma meghaladja a 48 cm3-t, vagy teljesítménye meghaladja a 7,2 kw-ot és amely legfeljebb 6000 kilométert futott, vagy amelynek első forgalomba helyezésétől számítva legfeljebb 6 hónap telt el.
A Gergely u-i példáról nincs tudomásom. Azonban 2004. május 1-től az EU-ból behozott járművek regisztrációs adójának kivetése már nem csak a Gergely utcában történik, hanem a lakóhely szerint illetékes megyeszékhelyi fővámhivataloknál is. Ennek megfelelően nem hiszem, hogy az eljárás más-más lenne az egyes hivataloknál.
Nem gondolom, hogy fordítási hiba történt, ugyanis nemcsak az APEH honlapján található ilyen jellegű tájékoztató, hanem az EU-vonal honlapon és a PM honlapján is.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Veterán korú, de nem típustiszta motorkerékpárt szeretnék importálni.
A vámelőzetes vizsgálatot a KFF Központi telepehelyén lehet csak elvégeztetni.
Semmilyen körülmények között sem kell fizetni!!!
Nincs vámkezelési eljárás.
A lakókocsit úgy vásárolhatja meg, mintha Magyarországon venné.
A behozatalt követően a lakóhely szerinti KF-nél kell jelentkezni műszaki vizsgára.
3,5t feletti lakóautóra kell-e regisztrációs adót fizetni?
A mostani és a behozott motor ugyanolyan típusú.
Bár EURO III-as de azért fizessen még ennyit és ennyit...
A cég alkalmazottai, tulajdonosai azt használhatják is Magyarországon.
A külföldi rendszámú gépjármű tartós magyarországi használatára sajnos nincs mód.
Szeretnék nagymotort vásárolni.
Az 1979-es évjáratú jármű 2009-ben lesz muzeális jellegű.