Elég széles-e a felni?

Kedves Gumidoktor!

A terepjárómra szeretnék 255/60 R17 méretű nyári gumikat venni (Dunlop SP Sport 5000 vagy TOYO Proxes S/T). A meglévő alufelnim mérete 7,5 J x 17", a gyári gumiméret pedig 235/65 R17. A problémám az, hogy nézve a honlapjukon lévő mérettáblázatot, az általam megvásárolni szándékozott 255/60 R17 gumihoz 7,0-9,0" szélességű felnit ad meg, és tekintve az én 7,5"-os felnimet, egy kissé határesetnek érzem.

Egy ismerős gumis azt mondta telefonon (tehát nem látta sem a felnimet, sem a gumikat), hogy az én felnimre max. 235-ös gumit lehet feltenni, a 255-ös gumihoz pedig minimum 8-as felni kellene.

Mivel a fent említett gumikhoz nagyon jutányosan tudnék hozzájutni, ezért az a kérdésem, hogy feltehetem-e ezeket az én felnimre, illetve ha felteszem, akkor mi történhet a legrosszabb esetben.

Köszönettel:

Máté

Kedves Máté!

Mi itt a probléma? Megfelelő váltóméretet nézett ki, és a 7,5" széles felnije is tökéletesen alkalmas ehhez a mérethez, hiszen bőven az ajánlott (7,0"-9,0") intervallumon belül van. Véleményem szerint nem lehet semmiféle negatív hozománya ennek a kombinációnak, nyugodtan belevághat!

Üdv:

Gumidoki

Kilenc éve raktárban álló „új” gumik

Kedves Gumidoktor!

1999-ben gyártott, alábbi típusú téli gumit kínálják egy gumisnál "újonnan" raktárról:
195/65 R14 T SP W. S M2 DUNLOP 7.200 Ft/db

Nem akartak átverni, mondták, hogy 9 éves, de azt állítják, hogy ezzel is nyugodtam mehetek. Pláne hogy Dunlop és hogy akkor hogyan adnák el az újakat.

Az autóm egy Toyota Picnic (ritka) 7 személyes, akkora, mint egy Zafira. Én egyébként még évekig szeretném használni, és autópályán gyerekekkel 130 km/h körül autózom.

Ha azt tanácsolja, hajlandó vagyok elhinni, hogy ez csak a fogyasztási kényszer miatt van, hogy ne vegyünk raktározott öreg gumit. Szívesen megvenném, de tartok tőle.

Hány évesig szabad megvenni raktárról az "új" gumikat? Mi történik tulajdonképpen az öregedés alatt? Raktárba nem megy be az UV-fény, ami tudtommal károsít. A gumi nem ráncos, úgy néz ki, mintha tényleg pár éve állna csak a raktárban.

Másik kérdés: vehetek a meglévő és kapott téli gumi mellé más típusú téli gumit? Én ódzkodok ettől, de más azt mondja, hogy csak a meghajtott kerekekre tesz téli gumit, hátul nyári van. Gondolom, ennél azért jobb, ha elöl is egy pár és hátul is egy pár, de másféle téli gumi van.

Köszönettel:

Zoltán

Kedves Zoltán!

Én semmiképpen nem ajánlanám a 9 éves új abroncs megvételét és használatát!

Az abroncsgyártók egységesen 6, maximum 8 éves abroncsok használatát javasolják. Az abroncsok álltukban is öregszenek, és nemcsak az UV-sugarak miatt. A levegő páratartalma és annak változása, a hőmérséklet és annak változása szintén rombolja az abroncsot felépítő anyagokat. A gumis vagy külföldről ingyen hozta el ezeket az abroncsokat, vagy nem átgondolt raktári logisztika következtében maradtak meg neki az 1999-ben gyártott abroncsok.

Ilyen szempontból mindegy tehát, hogy Ön milyen autón használná a 9 (lassan 10) éves gumikat, azok kerékre szerelése nem ajánlott!

A másik kérdésére egyértelműen az a válasz, hogy mind a négy kerékre javasolt a téli abroncs felszerelése, attól függetlenül, hogy elöl vagy hátul hajt, netán összkerekes az autó. Még az is sokkal jobb megoldás (és nem mellesleg legális is), hogy elöl és hátul különböző mintázatú, de téli abroncsokat használ. Egy a lényeg, a méretek (beleértve a terhelési és sebességindexeket) azonosak legyenek!

Üdv:

Gumidoki

Lepattogzik a festék a felniről

Kedves Gumidoktor!

A napokban kaptam egy lassú defektet, kb. 3 nap alatt engedett le teljesen. Téli gumi van alufelnire szerelve a G Astrámon. A felnik 7 évesek. Nálam 2 éve futnak télen-nyáron. A defekt javításakor láthatóvá vált, hogy a felni peremén kezd peregni az alufesték, így ott engedett el lassan a levegő. Ahogy láttam, több helyen kezdett peregni a festék.

Milyenek a kilátásaim, meddig használható még a felni? Tudom, hogy a téli só csak rontja a helyzetet, de most nincs lehetőségem venni egy garnitúra acél- vagy alufelnit.

Köszönöm a válaszát.

Üdvözlettel:

Laci

Kedves Laci!

Többek között ezért sem ajánlott az alufelnik téli használata...

Egy valamit azért nem értek: azt írja, defektje volt, amit javítani kellett. Akkor miért a felni pereme engedte el a levegőt?

A helyzet azonban a fényezést tekintve egyre rosszabb lesz, a festék lepattogzása folytatódik, pláne az aktuális téli viszonyok miatt. Nem lehet megmondani sajnos, főleg látatlanban nem, hogy mikor kezd használhatatlanná válni ebben az állapotában a felni. Előbb-utóbb fényeztetni, javítani kell, ami - ha egyébként nincs baja - még mindig olcsóbb, mint egy új szett megvásárlása.

Üdv:

Gumidoki

Nagyobb abroncs kontra gyári méret

Kedves Gumidoktor!

Egy gyári állapotú Calibrám van, két éve használok rajta a gyári 195/60/14 helyett 205/55/16-os kerekeket, így alakult akkor. Most állok ismét gumivásárlás előtt, tehát van lehetőségem választani. Milyen érvek szólnak a "rendes" méretre visszatérés mellett/ellen?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Minden technikai és biztonsági érv amellett szól, hogy gyári méretű abroncsokat használjon. Az autó viselkedésén, menetteljesítményén is javít egy ilyen pozitív változás. A 195/60 R14 helyett a 205/45 R16 az igazán precíz váltóméret. Ha Calibrája gyári állapotú, miért pont az abroncsok lógjanak ki a sorból?

Üdv:

Gumidoki

Lötyifejű csavar

Kedves Gumidoktor!

Az lenne a kérdésem, hogy az ún. lötyifejű csavarral mekkora eltérést lehet "korrigálni".

Köszönettel:

József

Kedves József!

Ilyenből is többféle csavar van, de általában 2 mm-t lehet plusz-mínuszban "csalni" excenteres csavarokkal. Pl. 4x100-as felnit fel lehet szerelni velük 4x98-as osztókörű agyra.

Nagyobb különbség esetén már osztókör-módosító kell.

Üdv:

Gumidoki

Acélfelni felszerelése alufelni csavarjaival

Kedves Gumidoktor!

Tavasszal vettem egy új Fabia Combi Wintert. Alufelnivel adták, és adtak hozzá téli gumit acélfelnivel.

A téli gumi felszerelését szerelőre bíztam, aki kérte tőlem az acélfelnihez való csavarokat. Mondtam, hogy én ilyet nem kaptam. A kerekeket felszerelte az alufelni csavarjaival, mondván, hogy ez is jó lesz. Nekem eddig soha nem volt alufelnim.

Kérdésem az, hogy kell-e külön csavar az alu-, illetve az acélfelnihez?

Üdv:

Ferenc

Kedves Ferenc!

A Fabia esetében valóban nem kell, a szerelő jól beszélt.

Üdv:

Gumidoki

Swift II alufelni

Kedves Gumidoktor!

A neten találtam egy garnitúra 4x100 R15 7" ET25 méretű alufelnit. Az lenne a kérdésem, hogy ezt a méretet fel tudom rakni Swift II-re?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Nem, a Swift II-re ennél jóval nagyobb ET-számú felni kell, 7" szélesség esetén ET40-42 az ajánlott érték.

Üdv:

Gumidoki

7 colos felnire 185-ös gumi?

Kedves Gumidoktor!

Van egy 1,4-es Opel Astrám, és most vettem rá alufelnit. Félek, hogy a 195/50 R15-ös gumik a fogyasztást nagyon vészesen megnyomnák. Kérdésem, hogy a 7" széles alufelnire felszerelhető-e a 185/55 R15-ös gumi. Az internetes oldalakon több helyen hirdetnek ilyen paraméterekkel felnit és gumit egyben.

Üdv:

Norbert

Kedves Norbert!

Fizikailag felszerelhető a 185/55 R15 a 7" széles felnire, de az ajánlás az, hogy maximum 6,5" széles felnin használható biztonságosan. Én egyetértek ezzel. Nincs ám olyan nagy különbség a 185 és 195 szélességű abroncsok között fogyasztás tekintetében!

Üdv:

Gumidoki

Hajszálrepedések az abroncs oldalfalán

Kedves Gumidoktor!

Az autóm 6 éves, 3 éve vettem használtan. Ugyanazok a gumik vannak rajta azóta is (225/70/16). Még biztonságosan mélyek a barázdák, és szép egyenletesen kopnak a futófelületek is, de a gumiköpeny oldalán vékonyka, pár mm hosszú repedések jelentek meg. Ettől még biztonságos? Most már késő ápolni a felületét? Kell vennem egy teljes új garnitúrát?

Köszönöm a választ.

Üdvözlettel:

Antal

Kedves Antal!

Ha ezek az abroncsok még a gyárban kerültek az autóra, akkor 6-7 évesek, ami már komoly kornak számít egy abroncsnál. A pontos gyártási idő egyébként az abroncs oldalfalán található DOT-számból derül ki egyértelműen.

Ha valóban ilyen idősek a gumik, akkor - profilmélységtől függetlenül - 1-2 éven belül lecserélendők. Az oldalfal megfelelő gumiápolóval való kezelése egyébként sohasem árt.

Üdv:

Gumidoki

Mekkora legyen a guminyomás?

Kedves Gumidoktor!

Nemrég vásároltam egy 2004-es BMW 530d-t, 225/45 R18-as Dunlop gumik vannak a gépen, és szeretném megtudni a megfelelő légnyomás értékét. Az autó nincs leterhelve, egyedül utazom benne.

Másik kérdésem pedig, hogy 16 colos kereket fel tudok-e tenni erre az autóra?

Kösz a segítséget:

Roli

Kedves Roli!

Az abroncsokba szükséges nyomás értéke nem a méretétől függ, azt minden esetben az adott autó gyártója határozza meg, írja elő. A megfelelő értékeket tehát az autó használati utasításában, illetve a karosszérián elhelyezett matricákból tudhatja meg.

Az 530d-re kiviteltől függően (alapvetően a fékek mérete határozza meg) szerelhető 16"-os kerék, 205/60 R16-os, illetve 225/55 R16 méretű abroncsokkal.

Üdv:

Gumidoki

Szétszakadt a gumi 180-nál

Kedves Gumidoktor!

Segítségedet kérném az alábbiakban. Vásároltam 4 db használt, de kifogástalan kinézetű Michelin Alpine Pilot téli gumit. Nem vagyok szakértő, de láttam már jó pár téli gumit, ennek ránézésre kifogástalan volt az állapota, látszott rajta, hogy max. 1-2 ezer kilométert mehettek vele. Most hétvégén az M3-ason 180-nál a jobb elsőben volt egy durrdefektem, amit hál’ istennek simán megúsztunk. A felni két peremén rajta maradtak a gumi foszlányai, illetve maga a gumi egy darabban simán kézzel levehető volt a felniről (vagyis a köpeny a felnin és maga a futófelület, ami leszakadt, bár egyben maradt).

Kérdésem az lenne, hogy ezt a szakadást okozhatta-e az, hogy berhelt volt a gumi előzőleg (egy barátom szerint ezt hívják futózott guminak, bár nem biztos benne), amiről nem tájékoztatott a gumis, vagy ez egy sima "megtörténhet" eset.

Másik kérdésem, hogy mivel az eset miatt a többi gumiban is elvesztettem a hitemet, volna-e esetleg lehetőség bevizsgálni őket, hogy rendben vannak-e, nincs-e bajuk.

Köszönöm:

E.

Kedves E!

Nagy sebességnél bekövetkező hirtelen nyomásvesztés következményeként mire álló helyzetbe kerül az autó, az abroncs oldalfala elnyíródik. Ez még nem jelenti azt, hogy futózott volt az abroncs. Lehet, hogy egy "egyszerű" defektről van szó. Látatlanban természetesen lehetetlen pontos diagnózist felállítani…

Az abroncsok bevizsgálását kérheti a Michelin hazai képviseleténél, de mivel használtan vette azokat, vélhetően nem fognak tudni garanciális szempontból foglalkozni az üggyel.

Nekem egyébként éppen az ilyen kérdőjeles esetek miatt vannak fenntartásaim a használt abroncsok vásárlásával kapcsolatban…

Üdv:

Gumidoki

Kötelező téli gumi Ausztriában

Kedves Gumidoktor!

A jelölésekkel és az előírásokkal csak részben vagyok tisztában. Van ugye M+S (mud and snow) jelölésű gumi, és van hópihés. Melyik milyen? (Az M+S négy évszakos, a hópihés téli? Vagy mindkettő téli?) Ausztriában 2008. november 1-től 2009. április 15-ig havas vagy jeges útviszonyok között kötelező a téli gumi vagy a hólánc használata.

Vajon milyen jelölésű gumit kívánnak az autón látni osztrák barátaink, hogy elkerüljük a 35-5000 euróig terjedő büntetést?

Előre is köszi:

Gábor

Kedves Gábor!

Az M+S és a hópihe piktogram együttes megléte jelzi az abroncs téli jellegét. November elsejétől következő év április 15-ig ilyen abroncs kell legyen az autóján Ausztriában.

Üdv:

Gumidoki

Eltérő sebességindexű gumi egy tengelyen

Kedves Gumidoktor!

H sebességi indexű sérült téli gumimat csak V sebességi indexűvel tudom pótolni! (Méret, mintázat, gyártó és modell teljesen megegyezik.) Kérdésem: okoz-e ez bármi problémát (menetjellemzők, félrehúzás stb.)?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:

Zoltán

Kedves Zoltán!

Igen, okozhat. A különböző sebességindexű abroncsok ugyanis sokszor a szerkezetükben és anyagminőségben sem egyformák. Emiatt bekövetkezhet elhúzás, kopáskülönbség, de akár érezhető viselkedésbeli különbség is tetten érhető két ilyen azonos tengelyre szerelt abroncs tekintetében.

Üdv:

Gumidoki

Fiat Punto II. téligumi-váltóméret

Kedves Gumidoktor!

Friss jogosítvány- és autótulajdonosként a téli gumira történő váltás komoly fejtörést okoz. 1.2-es 8v Fiat Puntómon jelenleg 165/70 R14 gumi van. Kérdés, hogy lehet-e 15" felnit felrakni - mert az volna ajándékba -, és ha igen, milyen gumival?

Üdv:

András

Kedves András!

Télre nem javaslom, hogy 15"-os kerekekre váltson ezen az autón. Persze az elvi lehetőég megvan rá - 185/55 R15 a helyes abroncsméret -, de télre sokkal praktikusabb keskeny és ballonos gumikat használni. A 165/70 R14 ilyen szempontból ideális.

Üdv:

Gumidoki

Pirelli garancia

Kedves Gumidoktor!

Kb. 5-6 hónapja vásároltam párban 2 db új nyári Pirelli abroncsot. Most, hogy felraktam a már felnin lévő télieket, észrevettem, hogy a szintén felnin lévő egyik Pirellin az esővezető profilban(vájatban)van egy kb. 25-30 cm-es repedés. Visszavittem a gumishoz, ahol vettem és ahol felszerelték, jeleztem az észrevételem, mire azt mondták, visszavitetik a gumit, de nekem kell fizetni a szállítást, és a bevizsgálást is, akár az én hibámból származik a repedés, akár nem. Otthagytam, hogy vitessék el bevizsgálni.

Eltelt egy hét, hívnak, hogy ki kéne tölteni valamilyen nyomtatványt (gumi, autó adatai). Most itt tartunk, megyek és kitöltöm. A gumiban 5-6 ezer km van.

Kérdésem: meddig és milyen garancia van autógumikra, melyek azok a költségek, amiket nekem kell még állnom, miután kifizetek közel 20 ezer Ft-ot egy gumiért?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Önnek nincs költsége semmi, a bejelentőt kell csak kitölteni, és a kereskedőnek beküldenie a Pirelli-központba. A Pirelli szakembere ennek nyomán bevizsgálja a kérdéses abroncsot. Ha műszaki szempontból garanciálisnak ítélik meg a gumit, akkor a Pirelli az amortizáció (kopás) mértékében megtéríti az Ön kárát. Ha a szakvélemény szerint nem garanciális az abroncs, Önnek lehetősége van a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordulni.

Üdv:

Gumidoki

Nagyobb a pótkerék, mint a téli kerekek

Kedves Gumidoktor!

Suzuki Lianámat 195/55 R15-ös nyári gumikkal vettem idén használtan, az eladótól kaptam mellé egy szett (4 db) 185/65 R14-es méretű, lemezfelnire szerelt, jó állapotú téli gumit is. Ezeket már felszereltettem az autóra, viszont a pótkerekem a nyári méretnek megfelelő (195/55 R15).

Kérdésem, hogy defekt esetén ezt a - nagyobb - pótkereket feltehetem-e a téli gumik mellé, éri-e bármilyen károsodás az autót ebben az esetben? (Természetesen semmiképpen nem használnám így hosszabb távon, de a defekt az defekt...).

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv:

Robi

Kedves Robi!

Mivel a két abroncsméret átmérőre gyakorlatilag azonos, nyugodtan használhatja - szükség esetén - a 14"-os szettel együtt a 15"-os pótkereket.

Üdv:

Gumidoki

Ellenkező irányú minta a két oldalon

Kedves Gumidoktor!

Nemrég vásárolt és az autóra felszerelt, Continental márkájú téli abroncs esetében érdekes dologra lettem figyelmes: a jobb és a bal oldalon eltérő irányba, előre ill. hátra "nyilaz" a gumi mintája. A gumishoz természetesen visszamentem megkérdezni, hogy helyesen szerelték-e fel a gumikat? Mire a gumik oldalán lévő "outside" feliratra mutatott, és magyarázta, hogy ezeknek kívül kell lenniük. Való igaz, forgásirány nem található az abroncson.

A kérdésem: jó ez így? Nem véletlenül valami hibás abroncsot kaptam? Fordíttassam át az egyik oldali gumikat úgy, hogy a mintájuk egy irányba nézzen?

Üdvözlettel:

Lajos

Kedves Lajos!

Jó ez így! Nehogy megfordíttassa "egy irányba" a gumikat!

Az aszimmetrikus mintázatoknál − ilyen az Öné is − forgásirány nincs, csak külső és belső oldala van az abroncsnak. Ahogy a gumisa is tette, szereléskor egyedül erre kell odafigyelni.

Az aszimmetrikus mintázatok lényege, hogy minden egyes mintaelemnek megvan a maga funkciója. Ezen mintaelemek "együttműködése" adja meg az abroncs összjellemzőit, teljesítményét. Gondolja meg, ha egy aszimmetrikus minta egyben forgásirányos is lenne, akkor ez azt jelentené, hogy kéne belőle külön jobbos és külön balos verzió is. Ezt a logisztikai káoszt pedig nem vállalja fel egyik gyártó és gumis sem, a jobbos-balos eltérőség privilégiuma megmarad tehát a speciális igényeknek megfelelő versenyabroncsok szegmensében (egy-két nagyon ritka utcai kivétellel).

Üdv:

Gumidoki

Michelin Alpine A3 Ford Fiestára

Kedves Gumidoktor!

Véleményedet kérném a Michelin Alpine A3 típusú téli gumiról. Elegendő-e a mi éghajlati viszonyaink közötti használatra, egy-egy erdélyi vagy ausztriai havasabb kirándulással?

Kedves Levélíró!

Igen, tökéletesen elegendő! Nem a "legütősebb" téli mintázatról van szó, de a célnak mindenképpen megfelel!

Üdv:

Gumidoki

’94-es Suzuki Swift téli gumija

Kedves Gumidoktor!

Téligumi-vásárlás előtt állok, az autóm egy 1994-es Suzuki Swift GLX. Jelenleg a gyári 155/70 R13 nyári abroncsok vannak rajta.

Téli guminak ezt néztem ki: Rockstone/Ice-Plus S 175/70 R13. Kérdésem az lenne, hogy ez megfelelő-e számomra.

Üdv:

Márton

Kedves Márton!

Nem, ezt a méretet ne vegye meg, mivel − a gyárinál jóval nagyobb átmérője miatt − el fog akadni a kerék, erre az autóra 155/70 R13 méretű abroncsok valók télen is.

Üdv:

Gumidoki

Gumikopás

Kedves Gumidoktor!

Egy hirdetésben 7 mm profilmélységű Conti 225/60/18 gumit láttam, de nem tudom, ez vajon milyen arányú kopást jelent. Mennyi vajon az eredeti? Mennyit mehettek vele eddig?

Kösz a segítséget:

Tom

Kedves Tom!

Egy vadonatúj téli (mert gondolom, arról van szó) személyabroncs ebben a méretben 8,5-9,5 mm profilmélységgel bír. Ha teljesen precíz adatot szeretne, kérdezze meg a Continental hazai képviseletét, biztos szívesen adnak felvilágosítást!

Ez a - jellemzően a Chrysler 300C-n előforduló méretű - abroncs tehát olyan rengeteget nem futhatott, persze ez nagyban függ a használat módjától.

Üdv:

Gumidoki

Téli gumi esőmintával

Kedves Gumidoktor!

Nemrég vásároltam Goodyear vágott téli gumit, aminek nem a hagyományos "kockázott" mintázata van, hanem vízkiszorítós mintája. Köztudott, hogy az oldalirányú csúszást nem gátolja úgy, de talán az anyaga miatt sokkal jobb a nyári guminál. Vizes úton elég jól tapad, de nagyobb tempónál hajlamos megindulni oldalra. Ön szerint mennyire megbízható az ilyen abroncs?

Köszönettel:

Balázs

Kedves Balázs!

Nem tudom igazán, hogy milyen abroncsról beszél… !

Ez egy GoodYear téli mintázat, amit valaki utólag megvágott forgásirányos nyílmintára? Vagy egy eleve ilyen mintával rendelkező pl. UG7+ mintázatról beszélünk? Előbbi használata tilos, utóbbi pedig remek prémiumkategóriás termék, amelyben maximálisan megbízhat.

Üdv:

Gumidoki

C4 Picassóra téli gumi indexei

Kedves Gumidoktor!

Citroën C4 Picassóm van, 5 személyes, 1,6 HDI. Max. teljes terhelése 2050 kg, végsebessége 180 km/h.

Téli gumit szeretnék venni rá 205/55 R16 méterben, de a sebesség- és súlyindexekre a gumigyártók oldalain eltérő ajánlásokat találtam 94T-től 93V-ig. Jelenleg 93V van fent, ilyen indexű téli nemigen van. Én 91H-t gondoltam, de kicsit bizonytalan vagyok, mert ez elvileg 2460 kg-ig és 210 km/h-ig jó, ennél nagyobb súlyterhelésű gumikat ajánlanak.

Segítenél dönteni?

Köszi:

Rox

Kedves Rox!

Én H-s sebességindexű és normál terhelhetőségű (93-as Loadindex) abroncsot javasolnék erre az autóra, de a rá való 215/55 R16 méretben! A 205/55 R16 ugyanis átmérőben kicsi a C4 Picassóra!

Üdv:

Gumidoki

Téli gumi nyomása, profilmélysége

Kedves Gumidoktor!

205/55 R16-os téli gumiba (ill. nyári gumiba) mi az ideális levegőnyomás, továbbá a mintamélység meddig ideális (most 5,5 mm)?

Tisztelettel:

Zsolt

Kedves Zsolt!

Korábban már leírtam, hogy az abroncsba szükséges nyomás nem az abroncs méretének a függvénye. Rengeteg autótípus fut 205/55 R16 méretű gumikkal, de a hozzájuk ajánlott nyomásértékek különbözőek (lehetnek).

A helyes nyomásértéket ugyanis minden esetben az autó gyártója határozza meg és tudatja a tulajdonossal az autó kézikönyvében, illetve a karosszérián elhelyezett matricák segítségével. Utóbbi helyeken keresgéljen tehát!

Üdv:

Gumidoki

Négy téli gumi harmincezerért

Kedves Gumidoktor!

30.000 Ft-ért ajánlottak 4 db Michelin Alpina 2003. 29. heti évjáratú, kb. 6,5-7 milliméter mélységű téli gumiabroncsot acélfelnire szerelve, kicentrírozva. Valószínűleg normálisan volt tárolva külön nejlonzacskókban.

Renault Thaliánk van, amivel egész évi futásteljesítményünk kb. 5-7000 kilométer.

Tudom hogy nehéz a kérdés, de nem tudom eldönteni, hogy megéri-e, illetve ha igen, meddig tudom használni. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv:

Géza

Kedves Géza!

Tulajdonképpen már a négy lemezfelni is megér 30 ezret, ezeket az abroncsokat viszont már csak maximum két szezonon át tudja használni a koruk miatt. Még ha kevés kilométert is megy egy évben, bizonyára téli útviszonyok között is szeretné biztonságban tudni magát és szeretteit.

Üdv:

Gumidoki

13-as acélfelni G Astrára?

Kedves Gumidoktor!

Kérdésem, hogy az F Astra 13-as felnijét fel lehet-e tenni a G Astrára.

Köszi elõre is a választ!

Üdv:

Laci

Kedves Laci!

Nem, az Astra G minimum 14"-os felnivel szerelhető. Egyébként a méretbeli eltérések miatt a H Astra 14" felnije sem jó a G Astrára.

Üdv:

Gumidoki