Mitől húz?

2009. november 22., 19:52 Módosítva: 2009-11-22 19:52:01
0

Tisztelt Gumidoktor!

Skoda Feliciám van, 1999-es 1.3 Glxi. Abroncsok: Altmax General Winter 165/70 R13, amiket újonnan vettem. Most 2000 km után jobbra húz az autó. Elvittem szakműhelybe: centrírozás rendben, a futóműbeállítás OK, végül azt mondták, szálszakadásosak lehetnek. Tényleg belefutottam egy útfelmarásba kb. 50 km/h-val. A kérdésem, hogy tényleg ennyitől tönkre tudnak menni? Mennyire indokolt a csere, és megbízhatóbb pl. egy Barum Polaris?

Köszönettel:
Sz. Gábor


Kedves Gábor!

Igen, ennyitől sajnos tönkre tud menni, szerencse, hogy a futómű nem sínylette meg a manővert. Ami pedig a minőséget illeti, véleményem szerint a Barum kiegyensúlyozottabb nívót képvisel, mint a távol-keleti General. Arról nem beszélve, hogy előbbinek a téli fejlesztésekben sokkal komolyabb háttere van.

Üdv,
Gumidoki


Aszimmetrikus gumi melyik tengelyre kerüljön?

2009. november 18., 22:59 Módosítva: 2009-11-18 22:59:15
0
Kedves Gumidoki!

Meglévő, használt 2 db Fulda Kristall Montero teli gumim mellé szereztem 2 db szintén használt Continental TS810-es gumit, hasonló profilmélységgel. Tudomásom szerint az előbbi forgásirányos, az utóbbi aszimmetrikus mintázat. Mit tudsz tanácsolni, melyik kerüljön inkább az első, és melyik a hátsó tengelyre.

Előre is köszönöm!

Imre

:

Kedves Imre,

Igen, a Kristall Montero forgásirányos, míg a TS810 aszimmetrikus
kialakítású mintázat. Én azt javaslom, hogy a nagyobb profilmélységgel rendelkező téliabroncs-páros kerüljön hátra, a másik pedig előre. Ha a profilmélység nagyjából egyforma, akkor a forgásirányos mintapár kerüljön előre.

Üdv,

Gumidoki

Ne hallgasson a szerelőre!

2009. november 14., 13:24 Módosítva: 2009-11-14 13:24:55
0
 

Tisztelt Gumidoktor!

2007-es 1.4 Twinport Astrám van, a gyári mérete 195/60/15. A szerelő szerint rakhatok rá 195/65/15-ös gumit is, nem lesz baj belőle. Kényelmesebben fog futni az autó és még a gumi is olcsóbb rá! Felrakjam az új méretet mert tényleg olcsóbb, vagy maradjak a réginél? Az új gumi miatt milyen hátrányokkal számolhatok, esetleg káros-e a futóműre vagy a menetbiztonságra?

Válaszát előre is köszönöm!

Levélíró
Kedves Levélíró!

Ne hallgasson a szerelőre! Erre az autóra a gyári méret helyett a 185/65 R15 szerelhető. A nagyobb átmérőjű 195-ös méret különböző galibákat okozhat, hiába olcsóbb. Beleérhet a sárvédőbe, megváltoztatja a futómű-geometriát, a hajtáslánc áttételét, a km-órát becsapja stb.

Üdv,

Gumidoki
 

Imbolyog a téli gumin a Dacia

2009. november 14., 13:18 Módosítva: 2009-11-14 13:18:24
0
 

Tisztelt Gumidoktor!

Dacia Logan autómon 185/65 R15-ös méretű Vredestein IceTrac téli gumik vannak elöl és hátul. Az autóban menet közben olyan érzés van, mintha kicsit csúszkálna az úton, tehát nem érzem stabilnak az autót. Ön szerint miért van ez? A gumik 9 mm mély bordával rendelkeznek.

Zoltán


Kedves Zoltán,

A Vredestein IceTrac egy jó minőségű termék, a méret is a Loganra való. Valószínűleg nagyon újak még az abroncsok, ez okozza a furcsa érzést. Legyen kicsit türelemmel, "koptassa be" a gumikat! 1-2000 km alatt fokozatosan tompulnia kell a jelenségnek. Persze kopott nyári gumihoz képest mindig "imbolygósabb" lesz egy jó téli gumi, ez az ára a mély és tagolt profilnak.

Üdv,

Gumidoki
 

18-as alufelni Astrára

2009. november 11., 23:52 Módosítva: 2009-11-11 23:52:16
0

Üdv, kedves Gumidoktor!

Van egy Opel Astra H Gtc-m, 1,6-os benzines. A minap vettem rá egy 8 coll széles, 18 coll átmérőjű Oxigin 8 alukereket. Az lenne a kérdésem, hogy 215 vagy 225 széles gumit ajánlana erre a felnire. Jelenleg 215/45 R17 méret van az autómon és úgy gondolkodom, hogy ha 215 szélesség marad, akkor nem fogja vissza az autót és nem nő a fogyasztás sem. Eredeti méretem: 205/55 R16.

Köszi a választ előre is.

Üdv, Zoli.


Kedves Zoli,

Én erre az autóra 17"-ban is a 205/50 R17 vagy 225/45 R17 méreteket javasoltam volna. 18"-ban szintén a 225-ös a megfelelő, konkrétan ugye a 225/40 R18-ról beszélünk. A gyári 205/55 R16-nak ezek a helyes váltóméretei.

Üdv,

Gumidoki

Centrírozás helyesen

2009. november 10., 12:00 Módosítva: 2009-11-10 12:00:49
0

Tisztelt Gumidoktor!


Az lenne a kérdésem, hogy ha elviszem a 4 darab alufelnimet centíroztatni, akkor miért nem veszik le centírozás előtt a régen felrakott súlyokat a kerekekről? Nem az lenne a helyes művelet, hogy a régieket leveszem és újra megnézem, hogy hova is tegyek újakat? Egy idő után megtelik a felni pereme és nem fér rá több, ha így csinálják mindig...

Nem?

Köszönöm szépen!


Szabó Balázs

Kedves Balázs,

Igaza van, ez így nem centrírozás, maximum a korábbi kiegyensúlyozás helyességének az ellenőrzése. A korrekt centrír a súlyok eltávolításával kezdődik.

Üdv,

Gumidoki


Ráz a felni

2009. november 10., 00:28 Módosítva: 2009-11-10 00:28:37
0

Tisztelt Gumidoki!

Feltettem a téli kerekeimet az autómra, ami, igaz, használtan vásárolt
lemezfelni, de már másodszor centríroztattam ki, és sajnos még mindig ráz. Hozzáteszem, nem közlekedem állat módon nagyon nagy tempóban, mégis eléggé érezni lehet. A kérdésem az lenne, hogy mit lehetne kezdeni vele, vagy kukába való? Ha még használhatom, mennyiben befolyásolhatja ez a menetbiztonságot, illetve nem tesz-e kárt a futóműben ez a sok kis ütés, vibráció?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Bubu


Kedves Bubu,

Mindenképp járjon a végére, mi okozza a vibrációt, mert azon túl, hogy kellemetlen a jelenség, kárt tehet az autó egyes alkatrészeiben is. Először is: biztos, hogy a megfelelő méretű a használtan beszerzett lemezfelni (gumi)? Főleg a középfurat eltérése tud ilyen jelenséget produkálni. Nem sérült-e valamelyik felni (gumi)? Ezt gumisnál, centrírozó gépre szerelve és megpörgetve könnyen el lehet dönteni.

Ezeket kéne első körben ellenőriznie.

Üdv,
Gumidoki


Aszimmetrikus gumi merre forogjon?

2009. november 10., 00:19 Módosítva: 2009-11-10 00:19:51
0
Üdvözlöm!


A minap vettem 4 db téli gumit: Dunlop SP Winter Response-t. Ezek
aszimmetrikus mintázatúak. Az oldalfalon jelölve van a külső és belső oldal, valamint a forgásirány, de ahogy nézem, ez mind a négy egyforma. A kérdésem, hogy akkor a két ellentétes oldali gumi nem jó oldallal lesz szerelve? (Például: jobb oldalon jók lesznek, de a bal oldalon a külső oldalfal lesz belül?) Mert, gondolom, a forgásirány a fontosabb.


Tisztelettel:

B. Gyula

Kedves Gyula!

A Dunlop SP Winter Response nem forgásirányos, "csak" aszimmetrikus mintázat. Így csak és kizárólag arra kell figyelni, hogy a felnikre a külső-belső oldalának megfelelően kerüljenek fel az abroncsok, kötött forgásirány nincs. Amit Ön a forgásirányt mutató jelnek hisz, az a Dunlop márkajelzése.

Üdv,

Gumidoki


Megmaradt a gumi, mennyiért lehet eladni?

2009. november 4., 16:32 Módosítva: 2009-11-04 16:32:15
0

Tisztelt Gumidoktor!

Szeretném megtudni, hogy 2002-es Citroën Xsara-ról ránkmaradt 4 db téli gumit milyen áron lehetne eldani. A gumi adatai:

márka: Michelin
típus: Alpin
évjárat: 2002
méret: 195/55 R15
terhelési index: 85
sebesség index: T
profilmélység: 6 mm

Válaszát előre is köszönöm:

Szalai János


Kedves János!

Nehezet kérdez. A reális eladási árat a piac, azaz a kereslet határozza meg. Xsara viszonylag sok van, a Michelin jól csengő márkanév, szóval bizonyára el lehet adni ezeket a gumikat. A 6 mm-es profilmélység miatt azonban már csak egy szezonra alkalmasak. Véleményem szerint olyan 6 -7 000 Ft/db a reális ár értük.

Üdv,

Gumidoki

Guminyomás melegben, latyakban, hóban

2009. október 28., 18:08 Módosítva: 2009-10-28 18:08:09
0

Kedves Gumidoktor!

Nemrég rakattam fel a téli abroncsaimat: Michelin Alpin2 185/60/15 (2002-es Astra G). Észrevettem, hogy nagyon ráznak, hát a nyomás jó sok volt bennük (2,6), leengedtem belőlük. Az autónak 2,1-2,2 elöl, hátul 2,1-3,0 a gyári értéke. Üresen járok vele városban, így alsó értékre szoktam fújni.
Mennyivel kell más nyomásra fújni a téli gumit például hóban, latyakban, és most, amikor még aránylag meleg van?

Üdv,
V. Ákos


Kedves Ákos!

Ez inkább 185/65 R15, esetleg 195/60 R15 méret lesz, ezek valók a G-Astrára.
A téli gumi nyomását pedig úgy javallott beállítani, hogy az autó gyártója által az adott abroncsmérethez előírt értékhez hozzáadunk 0,2 bart.

Üdv,

Gumidoki


Nyári gumik téli álma

2009. október 27., 15:15 Módosítva: 2009-10-27 15:15:53
0

Tisztelt Gumidoktor!

Feltetettem a téli gumikat az autómra, a nyári abroncsokat szeretném téliesíteni.
Ön milyen ápolószert ajánl, illetve hogyan tároljam az abroncsokat, hogy
biztosan jók legyenek tavasszal is?

Üdvözlettel:

F. Péter


Kedves Péter!

Az autósboltokban és benzinkutakon található gumiápolók bármelyikét használhatja, de előtte egy alapos mosás sokat számít. Aztán száraz, hűvös, nem páradús helyen kéne tárolni a gumikat tavaszig.

Üdv,

Gumidoki

'02-es Twingóra mekkora abroncs való?

2009. október 22., 11:41 Módosítva: 2009-10-22 11:41:47
0

Kedves Gumidoktor!

Annyi méretet hallottam már a Twingókra, hogy nem is bírom követni. Ha jól tudom, 155/65 R14 a gyári méret. Kérdésem az lenne, hogy milyen méretek jöhetnek még szóba felnicsere nélkül. Most éppen télit keresek, de nyári is érdekes lehet.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:

Zsófia

Kedves Zsófia,

A Twingót eddigi pályafutása során valóban többféle mérettel szerelték. Nem mindegy tehát az évjárat és a felszereltség, mert ezek nagymértékben befolyásolják az abroncs- és kerékméretet is.
A 155/65 R14 valóban - talán a leggyakoribb - gyári méret volt. Igazából ez az abroncsméret tökéletes is télre, nyárra egyaránt a Renault kisautójára.

Üdv,

Gumidoki

Újszerű 8 éves abroncs: kidobandó?

2009. október 22., 10:52 Módosítva: 2009-10-22 10:52:16
0
Tisztelt Gumidoktor!

Nemrég sikerült hozzájutnom egy garnitúra 2001/36. heti 185/55 R14 Michelin Alpin téli abroncshoz. A gumik gyakorlatilag teljesen újnak néznek ki, szinte alig kopott egy mm a bordákból. Akárhol nézem, nemhogy hibát, de még egy hajszálrepedést sem találok rajtuk. Az lenne a kérdésem, hogy a kora miatt meddig használható egy ilyen jól tárolt, szinte "új" garnitúra gumiabroncs?

Válaszát előre is köszönöm!

Levélíró

Kedves Levélíró!

Akárhogy számolom, ez a garnitúra elmúlt nyolc éves. Ez a közlemény idén látott napvilágot: http://www.aabroncs.hu/blog/2009/04/24/a-harom-eves-abroncs-nem-oreg-abroncs E szerint is legkésőbb 10 éves korában minden abroncsot le kellene cserélni. Én ennél szigorúbb vagyok, én 6, maximum 8 éves korban tenném ugyanezt. Miután mindezeket elolvasta és végiggondolta, a döntés felelőssége az Öné...

Üdv,

Gumidoki

Harmadszor is kitört a kereke - gyanút fogtam

2009. október 16., 11:40 Módosítva: 2009-10-16 11:40:17
0
Tisztelt Gumidoktor!

Immár háromszor tört ki a Skoda 120-as autóm hátsó kereke. A megérzésem az, hogy a féltengely és a fékdob kicserélése mellett érdemes lenne a  felnit is kicserélni. Én alufelnit szeretnék rá. Tudna tanácsot adni, hol tudnék ilyet vásárolni? 130 az osztókör és 13 colos a kerék.

Köszönöm válaszát!

Üdv: József

Kedves József!

Azt elég egyértelműen meg lehet állapítani, hogy a kerék sérült-e, avagy  nem. Ha igen, akkor ki is kell cserélni, de nem feltétlenül alufelnire.
Inkább annak nézzen utána, mi az az ok, amiért háromszor egymás után  megismétlődhetett ez a baleset!
Persze lehet erre az autóra is alufelnit tenni, de a megfelelő méret beszerzése nem egyszerű, inkább csak használtan, hirdetések útján tudom elképzelni, hogy sikerülhet. Esetleg egy költségesebb eljárással, osztókör-módosítóval is megoldható a dolog. Én azonban inkább azt javaslom, hogy első körben tegye biztonságossá az autót, amibe a kerekek biztos rögzítése alapvetően beletartozik. A csinosítás ráér később...

Üdv,

Gumidoki

Gyorsan kopik

2009. október 15., 23:52 Módosítva: 2009-10-15 23:52:18
0

Kedves Gumidoktor!

Tavasszal vettem egy garnitúra Dunlop Sport Fastrespone SP 195/65/r15 91H gumit a Citroen C5 kombimra (benzin, 2000 ccm, 2004-es, a régi sorozat). Azóta kevesebb mint 15 000 km tettem meg, és az első kettő már gyakorlatilag tükörsimára kopott. A jelek még éppen látszanak kívül, de belül már minta sincs. A hátsó két gumi még egész jó.
Nem vagyok sportos vezető, meg ez nem is egy sportautó. Viszont minden reggel és este kb. 700 métert murvás úton megyek.

Kérdéseim:
- Ez normális kopásnak nevezhető?
- Mit tudok tenni, van garancia ilyen esetre?
- Mit vegyek legközelebb helyette?

Köszönöm előre is,
M. Mihály


Kedves Mihály,

Nem, ez nem nevezhető normál kopásnak. Azonban itt nem csak gyors kopásról van szó, hanem egyenlőtlenről is. Ezt írja ugyanis: "A jelek még éppen látszanak kívül, de belül már minta sincs." Ez a tény pedig futómű-hibára utal, ami oka lehet az idő előtti kopásnak is. Én tehát azt javaslom, ellenőriztesse a futóművet első körben!
A garanciális bevizsgálást lehet igényelni (az abroncsvásárlás helyén), de sok jóval nem kecsegtetem pont az egyenlőtlen kopás miatt. Próba-szerencse, egy kísérletet lehet, hogy megér.
Amennyiben a futómű be van állítva, akár ugyanilyen abroncsokat is
vásárolhat, ha a kopástól eltekintve meg volt elégedve velük.

Üdv,

Gumidoki

Mitől ráz az alufelni?

2009. október 5., 19:39 Módosítva: 2009-10-09 15:37:17
0
Tisztelt Gumidoktor!

Egy tapasztalatomat szeretném megosztani és egyben kérdezni is:
Többen panaszkodnak és én is így jártam, hogy az alufelni ráz, hiába van már sokadszorra kicentrírozva. Viszont téligumival és acélfelnivel semmi gond. Most, ahogy hűvösebb lett az idő, a keréknyomás visszaesett 2,0-ra és egyáltalán nem ráz a kormány, viszont ahogy feljebb emelem az értéket, elkezd rázni, egyre jobban.
Focusom van, 195/65 R15-ös mérettel, 2,1 az előírt nyomás. Ezek alapján úgy gondolom, biztos a gumikkal van a gond és nem a felnikkel, de mitől lehet ez a jelenség? Mi a véleménye?

Üdv:Gergő


Kedves Gergő!

A tapasztalata azzal lehet összefüggésben, hogy a puhább, kisebb nyomású abroncs jobban elnyeli a kerék rázkódását, rezgéseit. Ez azonban csak tüneti "kezelés".
Az alufelnik (pláne peres, alacsony oldalfalú abroncsokkal) nagyon könnyen deformálódnak a hazai – helyenként katasztrofális minőségű –  utakon. Legtöbbször ez az oka a kerekek vibrálásának.
Persze a fékektől kezdve az elfáradt szilentekig számtalan okozója lehet ennek a kellemetlen jelenségnek. Nagyon sokan pl. nem használnak tehermentesítő gyűrűt, holott a felnijük középfuratának átmérője nagyobb, mint a kerékagy átmérője. Pedig a kerékcsavarok önmagukban csak rögzítenek, nem központosítanak. Szóval a dolog sokszor összetett, nem egyszerűen megfejthető...

Üdv,
Gumidoki

Téligumi, nyárigumi vegyesen?

2009. október 1., 06:58 Módosítva: 2009-10-01 06:58:54
0

Tisztelt Gumidoktor!

2002/37. heti 185/55 R14 continental Wintercontact téli abroncsaim
vannak. A profilmélység még bőven a 4 mm-es ajánlás felett van, sérülés nincs rajtuk. Az lenne a kérdésem, idén még használhatom-e az abroncsokat a téli szezonban? Illetve: mi a véleménye arról, ha a hajtott kerekeken téli, a hátsó kerekeken nyári abroncs lenne fent a téli szezonban.

Köszönöm!


Kedves Levélíró,

Igen, egy jó állapotú, megfelelő profilmélységű 2002-es téli abroncs az
elkövetkező szezonban még nyugodtan használható.
Azt semmiképpen nem javallom, hogy vegyesen használja a téli abroncsokat a nyáriakkal. Legyen mindkét tengelyen téli mintázat! Nagyon komoly veszélyhelyzeteket előz meg vele.

Üdv,

Gumidoki


ET váltószám

2009. szeptember 22., 19:34 Módosítva: 2009-09-22 19:34:46
0

Tisztelt Gumidoktor!


Sokszor esik szó az ET számról itt is, de váltóméret-táblázatot sehol sem
találtam. Olyanra gondolok, mint a felniátmérő-váltószámnál. Konkrétan a következőről lenne szó: Octaviámra raknék tavasszal 6,5 x 16 ET50 méretű alufelnit. Ez a gyári méret. De már több helyen olvastam/hallottam: egy 7 x 16-os felnin jobban mutatna a 205/55 R16-os gumi. Szóval ha hét col széles lenne az a felni, milyen ET számmal keressem majd? Nem egy tól-ig értéket várok, hanem egy pontos (váltó)számot. De egy táblázat még jobb lenne! Gondolom más is örülne neki...

Köszönöm!


Kedves Levélíró,

Igen, egy ilyen általános ET-átváltó táblázatnak valóban sokan örülnének, de ilyen sajnos nincs. Minden autómárka minden típusa más és más, azaz minden esetben egyedileg kell és lehet meghatározni a méretváltáskor szükséges ET-különbséget. Általános szabály egyedül talán csak az, hogy szélesebb felni kisebb ET-vel fog jól illeszkedni az autóhoz, mint egy keskenyebb... Az Octavia II esetén egy 7x16" felni 40-48 közötti ET-vel lesz jó az autóra, a felni kialakításától függően.

Üdv,

Gumidoki


Mit jelentenek a pöttyök?

2009. szeptember 20., 08:14 Módosítva: 2009-09-20 08:14:24
0
Tisztelt Gumidoktor!

Feltűnt nekem, hogy egyes gumiabroncsok oldalfalán piros pötty van.
Hallomásból tudom, hogy létezik sárga is, de ilyet még nem láttam. Ha jól tudom, ezek az abroncs felhelyezését jelzik a szelephez viszonyítva. Viszont nem tudom pontosan, mit is jelentenek, és miért nincs mindegyiken.
Tudna nekem ebben segíteni?

Előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Zoli

Kedves Zoli,

Igen, ilyen – különböző színű – festékpöttyök valóban megtalálhatók egyes gyártók gumijainak oldalfalán. Egységes szabály azonban nincs. Még ugyanazon gyártónál is lehet más a festékpötty jelentése, függően attól, hogy pl. Ferrari, vagy mondjuk Lamborghini gyári szerelésű abroncsról van-e szó.

Persze hétköznapibb példát is mondhatok: Ford vs. BMW. Bizonyos
esetekben a pöttyhöz kell forgatni a felniben lévő szelepet, máskor pedig
pont vele ellentétesen. Néha pedig a felhasználó felé semmilyen üzenete
nincs a festékjelnek, ugyanis annak csak a gyártási folyamatban van jelentősége.

Üdv,

Gumidoki


Abroncsok helyes tárolása

2009. szeptember 19., 16:35 Módosítva: 2009-09-19 16:35:23
0
Tisztelt Gumidoktor!

Felniről levett abroncsaimat anno szépen lemostam, gumiápolóztam, zsákba tettem, és felraktam a padlásra. Akkoriban hirdettem, nem kelt el, már rég el is felejtkeztem róluk, mikor érdeklődött egy úr az abroncsok felől. A gumik – az előbb említett állapotban – kb. 1,5 éve vannak a padláson, nagyon nem foglalkoztam velük. 2006. év végi gyártásúak, nem gagyi kategóriás. Kérdésem az, hogy nyugodt szívvel adhatom tovább? Nem öregedett meg vészesen, nem deformálódott el véglegesen ennyi idő állás alatt?

Válaszát köszönöm.
Kedves Levélíró,

Bár a padlás nem a legjobb hely a gumitárolásra (nagy a hőingadozás), ha ilyen precízen csomagolta el az abroncsokat, feltehetően nem szenvedtek kárt. A koruk miatt sem kell aggódni, ezek az abroncsok minden bizonnyal még több szezont tudnak teljesíteni. Nyugodt szívvel értékesítheti őket.

Üdv,

Gumidoki

Alufelni Swifthez

2009. szeptember 19., 16:26 Módosítva: 2009-09-19 16:26:30
0
Kedves Gumidoki!

Tanácsra lenne szükségem.
A közeljövőben 2007-es évjáratú, 1.3 GLX Swiftemre szeretnék venni alufelnit és gumit. Használtban a következő méretű tárcsát+gumit szemeltem ki, érdeklődnék, hogy ez megfelel-e az autóhoz:

7*15" 195/50 ET35

Üdv:Gábor
Kedves Gábor,

Az osztókör 4x100, és középfurat ugye 54 mm? Ha igen, ez a felni jó lehet a Swiftre, de én nem ezt a gumiméretet javasolnám. A 195/50 R15 átmérőben kicsi erre az autóra.
A Suzuki ugye 185/60 R15-tel szereli fel a gyári alufelnis Swiftjeit. Itt ez a méret nem jöhet szóba, mert nem használható 7" széles felnin. Így tehát átmérőben e méret és a gyári 165/70 R14 közé eső 195/55 R15 a legjobb választás, véleményem szerint.

Üdv,

Gumidoki

Nagyobb papucsot az Ingisre

2009. szeptember 19., 16:20 Módosítva: 2009-09-23 09:59:07
0
0 hozzászólás
Tisztelt Gumidoki!

2004-es Ignis Sport 1.5 (110 Le) autómon gumit szeretnék cserélni. A gyári: Yokohama 185/55R15. Azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e szélesebb gumit vásárolnom, vagy csak a látvány jobb, maradjak ennél a márkánál. Esetleg van olcsóbb, ami biztonságos és megfelel, vagy jobb minőségű? Jelenleg 20 ezer körül mozog az ára a neten egy ilyen guminak. Ami azért nem ingyen van:-)

Köszönöm

Gergő
Kedves Gergő!

Véleményem szerint az a legjobb megoldás, ha marad a gyári méretnél.
Elméleti lehetőség van ugyan a szélesítésre: a 205/50 R15. Ezzel azonban a méretváltásnak nem igazán lenne semmilyen pozitív hozadéka. A 185/55 R15 valóban nem egy olcsó, kommersz méret, de hát az autója is "kiemelkedik" a többi Ignis közül, nem?

Üdv,

Gumidoki
Szólj hozzá!

Téli váltóméret: Ford Fusion

2009. szeptember 19., 16:13 Módosítva: 2009-09-19 16:13:38
0

Tisztelt Gumidoktor,

Ford Fusion Fresh (2007-es) típusú autómhoz, amelynél a gyári nyárigumi mérete: 195/60 R15 88T, milyen téli váltóméretet javasol? Többen mondták, hogy a 185/60 R15 méret megfelelőbb télen. Vagy a téligumi is egyezzen meg a nyári méretével?

Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel:
Balázs Tamás


Kedves Tamás,

Két megoldás van. Vagy a 185/65 R15-öt, vagy a gyári 195/60 R15 méretet választhatja télre.
A 185/60 R15 nem való erre az autóra.

Üdv,

Gumidoki

Sokat csal az óra

2009. szeptember 10., 21:02 Módosítva: 2009-09-10 21:02:06
0
2007-es KIA Carensemnek nagyon sokat csal az órája!
Amikor 100-at mutat, a navigáció szerint csak 90-el megyek. Tudom, hogy
általában csalnak egy kicsit az órák de szerintem ez már nem
"egészséges" mértékű. Kérdésem, hogy ezt a gumi esetleg rossz mérete
okozhatja-e, illetve, hogy méretváltással (milyen mérettel) tudnám ezt
orvosolni.
A jelenlegi gumi a gyári méret: 205/60 R16
Kedves Levélíró,

Az abroncsméret (is) nyilván befolyásolja a kilóméteróra pontosságát. A 205/60 R16 a Carens gyári mérete, ezért az "apróságért" azonban nehogy lecserélje! Egy méretcsere ugyanis pontosabbá tehetné a műszert, de egy sor – akár a menetbiztonságot is – veszélyeztető következménnyel járna...

Üdv,

Gumidoki

’98-as Bravo váltóméretei

2009. augusztus 23., 18:02 Módosítva: 2009-08-23 18:02:59
0
Kedves Gumidoki!

Fiat Bravóm van, ’98-as évjáratú. Szeretném megtudni, hogy mi a gyári kerékmérete, és hogy mekkora kereket tehetek még fel gond nélkül.

Válaszát előre is köszönöm:
Csabi
 
Kedves Csabi!

Az 1995-2001 között készült Bravók gyárilag leggyakrabban 175/65 R14 vagy 185/60 R14 méretű abroncsokkal voltak felszerelve. Ez a kerékméret gond nélkül növelhető, egészen akár 17"-ig.
Váltóméretek:
175/65 R14 - 185/55 R15 - 205/45 R16 - 195/40 R17
185/60 R14 - 195/50 R15 - 195/45 R16

Üdv:
Gumidoki